LettingaProperty.com Anmeldelser 

698
•
TrustScore 4.5 av 5

4,4

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Once engaged, LettingaProperty was great in resolving my tenant issue - timely and succinct actions to close the request. The only challenge was this took a while to pick up, due to a staffing change... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Everything seems to work well. Questions get answered and problems solved without too much fuss. Casey has been my main contact and has been excellent.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I totally recommend giving LettingAProperty.com a chance to manage your rental properties. I moved to them from local agents almost 2 years ago. I was given a dedicated property manager, Casey, who ha... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I gave 5 stars simply because of direct experiences with Natalie Deakins Natalie was my main contact after the tenant stops paying his rent, The tenant stops taking my calls Natalie worked hard... Vis mer

Informasjon om virksomheten

  1. Boligutleie

Skrevet av virksomheten

lettingaproperty.com are an online lettings platform for landlords and tenants in the UK. Established in 2008, lettingaproperty.com help landlords across England, Scotland and Wales let out their properties. Services include advertising on Rightmove and Zoopla, tenant referencing, rent protection, legal support and more.


Kontaktopplysninger

4,4

Enestående

TrustScore 4.5 av 5

698 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 52 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av to uker

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,4

Alle anmeldelser

(698)

157 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Extremely disappointing and frustrating…

Extremely disappointing and frustrating experience with LettingaProperty.com.

I signed up after being told my property was worth around £2,100 based on comparable local properties, which gave me confidence that I was working with professionals who understood the market and would actively protect my interests as a landlord.

Instead, after taking £238 upfront, the experience quickly became a cycle of wasted time, poor communication, inconsistent advice, and disappointing service.

My property was initially marketed lower than the valuation discussed, then I was later pushed to reduce the rent even further — below what I had originally been led to expect — rather than seeing strong negotiation efforts to secure the best outcome. When an offer of £1,850 came in on a property marketed at £2,000, there appeared to be little meaningful negotiation on my behalf despite this being one of the main reasons landlords use an agent in the first place.

Over approximately four months, they failed to secure me a tenant while I lost valuable rental income. Throughout the process, I repeatedly had to chase updates, follow up myself, and invest far more personal time and energy than should ever be necessary after paying for a professional managed service.

What has made this even worse is the dismissive and lazy attitude I experienced, particularly from Kelsey Hall and Demi. Rather than taking accountability for the lack of results and poor service, I have been left feeling ignored, frustrated, and financially worse off after months of lost rental income.

To make matters worse, when concerns were raised early and I requested a refund, I was persuaded to continue on the basis that things would improve. They did not.

The viewing process itself also felt unprofessional at times, including basic carelessness from their clerk while handling my property.

What is most disappointing is that despite months of underperformance, wasted time, financial loss, and clear dissatisfaction, they are now hiding behind technicalities such as “advertising was delivered” rather than taking accountability for the actual quality and effectiveness of the service.

In my opinion, simply listing a property online is not enough to justify charging landlords upfront if the wider service lacks strong communication, proper negotiation, professionalism, and meaningful results.

I am extremely disappointed by the dismissive handling of my concerns and will now be escalating this matter to The Property Ombudsman.

Based on my experience, I would strongly advise landlords to think very carefully before paying upfront for this service.

29. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Hi Bhavna,

Thank you for taking the time to share your feedback. I’m sorry we weren’t able to achieve the outcome you were hoping for.

Following your complaint, we carried out a full review of your case. Your property generated enquiries, viewings and an offer, and our team continued to provide feedback and negotiate on your behalf throughout the marketing period. We also provided additional accompanied viewing time at no extra cost after your concerns were raised.

As with any tenancy, the final outcome depends on a number of factors, including market conditions, pricing and the property’s presentation. While we appreciate this was disappointing, we do not believe your review reflects the full picture of the service that was provided.

As you mention, the matter can be independently reviewed by The Property Ombudsman, and we will of course cooperate fully with that process if required.

We genuinely wish you all the best and are sorry we couldn’t secure a tenancy for you.

Jonathan Daines
CEO
Lettingaproperty.com

Vurdert til 5 av 5 stjerner

First class services

First class services. V helpful & lots of advice.

30. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Hi Neil,

Thank you for your review.

I am really pleased to hear you found the service helpful and informative. We always aim to give landlords clear advice and support throughout the process, so it is great to know that came across in your experience.

We appreciate you taking the time to leave your feedback.

Helen
Operations Manager
Lettingaproperty.com

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Who wins their prizes...?

Company has a prize for bank to bank payments but direct debits aren't eligible, only manual payments via their website, which carry a transaction fee of £2.35. What type of organisation does that sound like to you?

1. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you for taking the time to share your feedback.

Just to clarify how our payment options work: we don't offer Direct Debit. Tenants can choose between:

- PaybyBank (£2.35 per payment) – instant, secure payments via our platform
- Manual bank transfer (free) – arranged directly by the tenant each month

PaybyBank has been available for over a year at the same £2.35 fee.

The prize draw launched last month as an added benefit for tenants already using this service — we didn't introduce or increase any fees to fund it.

The draw is available to PaybyBank users because this is the only payment method we can track through our platform for verification.

Manual transfers happen directly between banks, so we're unable to confirm timing or eligibility.

The fee covers the cost of providing the PaybyBank service, which runs into thousands of pounds monthly to operate. The quarterly prize draw is our way of giving something back to tenants who use this method and consistently pay on time.

We appreciate you raising this, and we're always looking at ways to better support our tenants.

Jonathan Daines
CEO

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Do Not Touch with a Bargepole!

Do Not Touch with a Bargepole!
If I could give negative stars I would do so. This company appears to be completely incompetent and unprofessional. They seemed normal at the first consultation. They took the initial money. I wanted to get the property cleaned prior to the next tenant, as I do not live locally, requested them to arrange. Months went by, no response on phone calls or e-mail. When I finally complained, the person had the nerve to tell me that they had not replied as there was no new information to give me! To me this was completely unprofessional! Their complaints department excuse was that it was all down to 'human error' which tells you all you need to know about their standards. I then demanded my money back, after having lost months of rent due to their incompetence. They then had the nerve to tell me that they would refund the money as a 'gesture of goodwill!' They have no insight into their own incompetence, and do not seem willing to raise their standards out of the gutter!

20. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you for your feedback, and I'm sorry for how this was handled.

You're right that our communication wasn't good enough. While there were significant delays outside our control (waiting for tenant details from the other agent, and your tenant extending their stay by three months) once you finally had access to the property, we should have moved much faster.

The gap between receiving keys and getting cleaning quotes sorted was too long, and when we did receive a quote, it wasn't communicated to you promptly.

You shouldn't have had to chase us for updates, and "no new information" is never a valid reason not to keep you informed.

We refunded your fees in full and have since made changes to how our team handles property transitions and communication, specifically to prevent situations like this.

That doesn't undo the frustration you experienced, and I understand why you're still angry about it.

I'm sorry we let you down.

Jonathan Daines
CEO

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Natalie Deakin was polite courteous and…

Natalie Deakin was polite courteous and helped me do exactly what I needed. She was brilliant. I had been in contact with others who didn’t help at all when I was trying to pay for works completed. I am glad she helped me today. Thank you.

17. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you, Ryan.

Really pleased Natalie could sort that out for you, especially after the difficulties you'd had getting it resolved.

We'll make sure she sees your feedback.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent service!

15. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you, Gary.

We appreciate you taking the time to leave this, it means a lot to the team.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Efficient and polite

Quick response to questions via email. Everyone I have delt with have been very helpful and polite and knowledgeable.

14. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you, Jennifer.

It's great to hear the team have been helpful and responsive. Quick turnaround on emails is something we really focus on, so glad that's working well for you.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Fees get escalated by stealth

The monthly fees started of fairly reasonable but were increased by stealth. They also introduced an exit fee in a sneaky way. I tried to check all communication from them before agreeing to anything but they bury the information about the increase in fees by putting them on different web pages several clicks away. when I tried to question why they didn't make the information available without having to click through and read several web pages, they said it was legal to do that.

12. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Hi Lancaster,

Thank you for your feedback. I’m sorry to hear you feel this way.

We aim to be transparent with our pricing and any changes are communicated in advance, with full details available within our terms and on our website. I appreciate that navigating this information online may not always feel straightforward, and that’s something we’ll continue to review.

If you’d like us to look into your specific account and talk through the charges with you, please feel free to contact me directly at helen@lettingaproperty.com.

Kind regards,
Helen
Operations Manager
Lettingaproperty.com

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Prompt reply with exactly the…

Prompt reply with exactly the information I requested & needed

10. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thanks, Pat.

Glad we could get you what you needed quickly. We know your time is valuable, so we try to keep things straightforward.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Ryan and Casey were great

Ryan and Casey were prompt, organised and both good people to deal with. I am happy with the service

1. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you, Alana.

Ryan and Casey will be pleased to see this, they work hard to keep things running smoothly.

We appreciate you sharing your experience.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Good but could benefit from some improvement

All aspects were covered but although I thought I’d given adequate notice to set up my new tenant, it all seemed a rush at the last minute. Appointments for checks did not necessarily fit with my schedule, one being booked after the move in date. The staff were easy to contact and were friendly, efficient and helpful when needed.

21. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you for your feedback, Jackie, and I'm glad to hear the team were helpful and easy to work with.

I'm sorry the scheduling felt rushed and didn't align well with your availability, particularly the check booked after the move-in date, which shouldn't have happened. We clearly need to improve how we coordinate timelines when onboarding new tenants.

If you're open to it, I'd welcome the chance to understand more about what would have worked better for you. It'll help us tighten up our process.

Feel free to reach me at helen@lettingaproperty.com.

Thank you for taking the time to share this, it's feedback like yours that helps us improve.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Good experience

I’ve had a good experience with Letting a Property over the past few years. They’ve been helpful, and I especially want to mention Charlotte, who has been great throughout.

Any enquiries or issues have always been dealt with quickly and efficiently, which has made things much easier. I’d be happy to recommend their service.

31. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you, Gemma.

Charlotte will be delighted to read this, she really enjoys working with her landlords. It's been great working with you over the years, and we really appreciate the recommendation.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Amazing experience with Lettingaproperty.com

I am so happy with Lettingaproperty. com and people working there. First about the company : very easy to deal with, extremely competitive prices in comparison to local agents, all elements and services you can get from local agents are there so you have the best of both worlds - you have full transparency online and full control and you have always people who answer your calls and you have local people working for lettingaproperty who can visit your property , make inventory , EPC and everything which is necessary. You can pick the services online and its very well organised. You download your photos, you can replace them, write there a new story and add for your property, be creative. My story was amazing. True - I could not find a tenant for 3 months as all people who expressed interest didnt suit me or the property was not what they wanted. BUT once there was a proper tenant - they needed to move in 5 working days and Letting property. com, namely CASEY AND JAMES MANAGED TO DO ALL IN 5 DAYS - checking the tenants, inventory, certificates, payments of deposit and rent - so in week i had very happy tenants already living in their new home. I would recommend Lettingaproperty to you, guys and will transfer to them my other properties as soon as I can. I dont see any additional value in my local agents and paying more for worse service. Thank you again- James Russel and Casey Clifton !

30. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Wow, thank you for such detailed feedback.

Casey and James will be thrilled to read this, getting everything done in 5 working days was quite the sprint. Really pleased it all came together so well for you and your tenants, and that the platform gave you the control and transparency you were looking for.

We'd love to work with you on your other properties when you're ready.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Charlotte has been extremly helpful in…

Charlotte has been extremly helpful in chasing my rental payments

27. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you. Charlotte's great at staying on top of things and making sure nothing slips through the cracks. Glad she's been helpful.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

There when things go wrong

It’s when things go wrong that you find out how good your Lettings agents is. Our tenant turned into a nightmare (following their relationship breakdown, before which they had been great). Lettingaproperty had great legal support and managed the eviction process for us. We were still owed a large amount of money, but I’m pleased to say that Lettingaproperty never gave up (even when we had) and I’m delighted that three years later they have finally recovered the money owed. I wouldn’t hesitate to recommend them to anyone.

27. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you, Phil.

Three years is a long time to chase, but we're really pleased we stuck with it and got that money back for you. It's exactly these situations where having proper support matters most, and we never want to give up on our landlords.

We appreciate the recommendation.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Charlotte Clark has been very helpful…

Charlotte Clark has been very helpful and has dealt with my queries in a very effective way. I am really happy with her customer service.

27. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til LettingaProperty.com

Svar fra LettingaProperty.com

Thank you, Sharon.

Charlotte will be pleased to see this, she always makes sure queries get properly resolved. Glad she's been able to help.

Helen Davis
Operations Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great service

Great service. Efficient, informative and helpful support for Landlords from the team. Particularly our account manager, Casey Clifton, who is always prompt to reply and answer any questions we have in a professional and friendly manner. Her senior, Helen Davis, also steps in when needed, so we feel fully supported. Easy communication through the portal, email or on the phone.
Thank you both!

20. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv