NewWay Car Hire Ireland Anmeldelser 

977
•
TrustScore 4.5 av 5

4,3

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

NewWay is a new car rental company for me, and I have been delighted for many of their services, things that set them apart from other. The booking was easy; there was no large deposit required, excep... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The key to me was one invoice. No turning up and finding I have to leave a Euro 3500 deposit/ or hold on my Credit card. Which once converted into my home country exchange rate doesn't leave any space... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Gan saņemšana, gan atdošana bija ātra un bez problēmām. Kamēr pie citu autonomu letēm DUB lidostā bija milzīgas rindas, šeit mēs tikām klāt uzreiz. Auto bija jauns, tīrs un smaržīgs. Viss darbojās. No... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Booked an automatic and booking changed to a manual. The car was filthy and full of dents and scrapes. I purposely booked with New way over enterprise because they advertise terminal building pick u... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Bilutleiefirma

Skrevet av virksomheten

NewWay are an Irish owned, all-inclusive car hire firm in Dublin, Cork and Shannon Airport. NewWay offer full insurance, including tyre and windscreen damage, cross border coverage and in-terminal pick up. We take no security deposit and there is no excess,


Kontaktopplysninger

4,3

Enestående

TrustScore 4.5 av 5

977 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av én uke

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,3

Alle anmeldelser

(977)

382 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Stress-free car hire

The most stress-free, super-smooth, quick and easy car rental ever from booking to picking up the vehicle!!
No need for credit card with extortionate amounts held for excess/deposits.
The inclusive fully comp insurance is absolutely grand. A big thank you to the fantastic staff at the front desk, who took no time at all to get through the process.
Highly recommended!!!

3. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thanks for your wonderful review, Mary!! We appreciate your kind words and 5-star rating!

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Very transparant way of booking.

Very transparant way of booking and trustworthy appearance. A bit surprising was the need of info when returning the vehicle. During our more then 1000 km’s we encountered one little stone on our windscreen, due to a truck which came on to us. As such no problem because we are fully insured, but we could have been more specific with our info id we had known the need for this info.

30. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi JJ,
With NewWay, full insurance is included in every rental. If the car is damaged during your rental, you are covered, but we do require you to fill out an accident repost form so that we can record any damages and organize any necessary repairs.

Thank you for taking the time to highlight this, as it will help other to make a more informed decision when choosing NewWay.

We hope we will see you again soon!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

NewWay car rental

The lack of a huge deposit was a big draw for me that the payment covered everything and all I had to do was return it full of fuel. NewWay are a bit more expensive than the other companies, but Avis etc ask for huge security payments (up to two grand) on a card and that makes me very nervous. Car was fine and perfect for the environment. The cost was only slightly more than you might pay in the UK, so it is all good...

13. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Michael,
Thank you for your wonderful 5-star review! We look forward to renting to you next time!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Although the paperwork at the counter…

Although the paperwork at the counter took somewhat longer than expected, everything else went smoothly. The car was spotless and in very good condition, and the return process, including handing back the keys, was straightforward and hassle-free.

25. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Arun,
Thank you for the wonderful feedback and 5-star rating! We look forward to your next rental.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Should’ve Used My Irish Cousin

We should’ve gone with My Irish Cousin. I read all of the reviews and comments about how great New Way was & how they provide exceptional service and support. I firmly believe that none of those people with rave reviews have actually had a situation that required assistance. It was a nightmare. For starters, the signage is poor—at best. There are signs outside of the car park, but there is not a single building sign indicating where to go to pick up the car. We walked around and finally asked at the budget desk. They informed us that we needed to speak with them. Fine. But how were we to know that from what was displayed on the building? We were basically given the keys, told we’d be charged for gas id we didn’t return it full, that was that. The gentleman next to us, an actual Budget customer, received a full set of instructions about tolls, considerations when driving, what to do in an emergency situation, and directions for returning the car. The car itself drove well until it didn’t. We were in Bunowen, Leenane when we encountered the problem. We had been out of the car for about 1.5 hours & when we returned it wouldn’t start. Nothing. Not a whir or a gasp. Nothing. Running low on battery, & in a spot with terrible service, we did what the website says is sooooo easy. We called NewWay for help. We got them at first & explained the problem. Things looked promising—until we were put on hold. And transferred. We got picked up by another rep. Same thing: put on hold & transferred. No one knew what to do or who to connect us with. Eventually someone said they’d reach out to AA, but no one could tell me when/if that was actually going to happen. I finally connected with someone with AA, but she had NO answers. She said I would have to call NewWay, but I’d better do it before 17:00 because they wouldn’t answer after that. It was 16:55. She couldn’t find an agent to dispatch to us. I asked what would happen if no one picked up the call. She didn’t know & wouldn’t defer to anyone to ask. I asked what protocol was if the car wasn’t fixable. Yep. Again. She had no clue & even started becoming defensive. She blamed NewWay, but those are AA-level questions. She should know protocol for her own company. She did not. She transferred us back to NewWay, but guess what? It was 17:01. No one answered and we got sent to… the Budget desk in Dublin. They couldn’t answer the questions either. Instead of finding someone who could, they just transferred us to the Galway office—again. No answers. Nothing. And supremely unhelpful. Thank goodness someone DID pick up the AA dispatch. And that someone was incredibly helpful. He couldn’t get it fixed after his first, and second, and third try, but he gave it one more shot & we were off. No check ins or confirmation at all from NewWay. For all they knew, we were still on the side of the road.

Fast forward to car return. At least we knew where to go this time. And on the return booth, there was a small sign for NewWay. Alas, we were once again dealing with Budget. The return experience was the icing on the cake. It was a disaster. When we arrived, we were initially ignored. Our travel companion who also rented from NewWay piped up and asked for help. She turned in her form & I turned in mine. When she asked for confirmation of receipt, the woman at the counter indicated that my friend hadn’t returned it. She couldn’t find the form that had already been submitted on the messy, chaotic desk. After a few minutes of shuffling, it turned up, but in the meantime, my friend’s integrity was questioned. At the same time, I was told I needed to fill out an accident report for the accident I was in. Dumbfounded, I asked for clarification. She changed her wording and said I needed to report my role in causing the incident that made me call AA. Maybe it’s semantics, but I didn’t call AA. I wasn’t even sure they were going to be called at all—much less? Being asked to identify my role? Are you kidding me? Yeah. I siphoned off battery energy while we went to the sheep farm. She was relentless in her contention that I was at fault.

We signed up for a “speedy, hassle-free” experience,” with “complete peace of mind,” and “24/7 roadside assistance.” We definitely did not spend the time after the breakdown traveling “with confidence.” It was quite the opposite.

New Way is NOT the better way. Either pay the insurance with the traditional car hire services or use My Irish Cousin.

1. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Dana,

We are sorry to see your review and to hear that you experienced a breakdown during your rental.

We have desks in the arrivals hall at both terminal 1 and terminal 2 at Dublin Airport. You can visit whichever desk is the most convenient for you. From there an agent will direct you to your car.

With NewWay your entire rental is prepaid in advance at the time of booking. The only thing you will need your payment card for on pickup of your rental is your Fuel Deposit. This is between €148.50 and €270.00 depending on the size of the car you have chosen. When you return your rental with a full tank of fuel, your fuel deposit will be returned to you.

We are sorry to hear that you had trouble contacting us. Our desks are open and there is an agent available to speak with you until 01:30 am.

We aren't part of the Avis Budget group, however, we have a great working relationship with Avis Budget. We are a small Irish business and Avis Budget are kind enough to assist us and our customers which allows us to provide the best rental experience possible. They have many locations throughout Ireland and will facilitate changeovers and offer breakdown assistance if a customer is not located near a NewWay desk. As you were in Lenaun, the Budget office in Galway was your closest location for assistance.

We can see that you experienced a flat battery due to driver error. Our roadside assistance partners, The AA, reported no fault with the car, and assisted you with the flat battery.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

All good.

All good.. If I will need renting car again, I choose you again!

5. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thank you so much for your wonderful review, Peter! We apprecaite your 5-Star rating.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Avoid this company.

Avoid this company.

I prepaid €131 for a 2-day rental and was required to leave a fuel deposit of over €202. On return, the company deducted an entire extra day's rental (€65.50) from that deposit based on an alleged delay of less than one hour.

The problem? Their timestamps do not reflect when I actually had possession of the vehicle.

They claim my rental started at 14:02, but at that time I had only been given paperwork and instructed to take a shuttle to the rental facility. My Google Timeline shows I did not even board the shuttle until around 14:20, and only then could I collect the keys.

On return, I parked the car before 15:00 and have timestamped photos to prove it. Due to a lack of clear instructions, I then had to find the return desk and hand over the keys. Despite this, they treated the key handover time as if I had continued using the vehicle.

So the company charged me for a full extra rental day based on what they themselves say was a delay of less than an hour, while ignoring evidence that I did not actually receive the car at the time they used to start charging me.

Extremely disappointing. It feels less like customer service and more like finding reasons to keep part of a customer's deposit.

7. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Mads,
We are sorry to see your review.

Your rental begins when you sign your rental agreement as the car is assigned to you at this time and is therefore unavailable yo rent to another customer.

We operate on a 24-hour rental basis with a 29-minute grace period for our customers. This grace period allows for traffic and unexpected delays.

Your pick up and retrun times are noted on your signed rental agreement for your reference.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Damaged Car and Zero Customer Service

I would strongly advise to avoid using NewWay Care Hire at all costs. My recent experience with them completely disrupted my trip, cost me extra money out of pocket and exposed a shocking lack of customer support.
I was handed the keys to a rental car that was not well maintained and had a damaged tire. I tried calling NewWay multiple times across different days and times and they never picked up the phone. Not once. It took over an hour and multiple calls just to get a roadside assistance technician to come out and inspect the car, leaving me stranded for hours. I had to pay for the tire replacement entirely out of my own pocket and research a location on my own with little internet available during travel, wasting both time and money. It has been weeks and NewWay still has not refunded me after sending multiple emails and being approved for such refund when dropping off the car.
This company doesn't care about customer SAFETY, nor following their agreement. You would think after overpaying for all insurances that you would be in safe hands, however, if an issue occurs during your travels, you are left on your own.

25. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi CR,
We are sorry to see your review.

In the unfortunate event of a flat tyre, we would ask that our customers go to the closest tyre centre and have the tyre replaced. Keep any VAT invoices that you receive. When you present these to our agent at the desk on close of your rental, we will reimburse you for the cost of the tyre.

Please email your rental agreement number and the receipt for your tyre to care@newway.ie so that we can look into this for you and issue your reimbursement.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

No surprise fees or additional charges on pickup

I highly recommend using NewWay Car Hire. The entire process was straightforward and hassle-free. There were no surprise fees or additional charges when I picked up the car, and their pricing was fair and competitive. The experience was both convenient and cost-effective. I would definitely use them again.

8. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thank you for your great feedback, Kare. We really appreciate your 5-star ratng and look forward to your next rental.

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Nothing but problems with Newway

I booked a car with Newway and it will be the last time doing this. They advertise they are in dublin city centre but they are over 6 km away.
The confirmation email was showing the location next to EPIC so we travelled to this location just to find out that they are not there at all. After calling the office they told me the pickup location.
We had to pay €20 for a taxi to take us there.
When we arrived we complained about this experience and asked if there is anything they can do for us to rectify this error by the company but the line manager has done nothing just telling us to contact the customer service to complain and after few emails they have done nothing.
I would avoid this company at any cost.

4. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Ramin,
This sounds very unusual. Can you please forward your confirmation email to care@newway.ie so that we can investigate this for you.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Collection and return of car was very…

Collection and return of car was very easy. Car was clean. Staff at the counter were helpful and friendly

7. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Col,
Thank you for your wonderful review and 5-Star rating!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great prices

Great prices
No ridiculous deposit
Staff very polite and helpful in dublin
Thoroughly recommended

26. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thanks, Ivan! We appreciate your kind review and 5-Star rating!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Very fast very easy all incluses

Very fast very easy all incluses , the car pick up is very easy with a good information and the return is so easy ….. thank you

4. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thanks, Eric. We appreciate your kind review and 5-star rating. We look forward to your next rental!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Absolutely great to be an-ble to rent a…

Absolutely great to be able to rent a car for a whole week, with insurance included, and without having to pay a huge balance on a credit card for it. It's actually much better value and transparent. I had originally booked through my flight app, for another company, but didn't trust the wording of the confirmation email, so I called them and found out I would have to pay 2000 Euro as a deposit. I had rented with New Way before, so I cancelled my booking and booked with them instead.
Their service is really good, very friendly staff when you pick up the car (not so much on return) but overall a good experience. My only small gripe would be that they only put water in the window washer (there is probably good reason for not doing this?) and nothing with a grease solvent so it was sometimes hard to see out the windows as they were not so clean. Otheriwse, everything is seamless, from booking to collecting the car.

26. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thanks Jessica! We appreciate your kind review and 5-Star rating!!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Super easy to book a completely…

Super easy to book a completely stress-free car hire from Alaska, USA! Everything is included, nothing billed at pickup or drop off - no trying to upsell us at counter, which was very refreshing! Our vehicle was nice and comfortable, as well. We had a Suzuki S-Cross and the only negative was it’s a bit big. This made for some anxious moments on very narrow country roads in Northern Ireland. But that was user error and not a fault of the car.

Rent the smaller vehicle you can comfortably fit in with your stuff and you’ll do fine on the smaller roads.

When we come back next summer, NewWay is my first stop when planning. Thank you for your excellent rental policy, kind responses to my query emails, and for the friendly staff upon return.

3. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thank you so much Mary! We are delighted to hear you had such a wonderful trip and look forward to your next rental with us!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I will be back

This is my second time using New Way and both times that experience was seamless. However, I want to give special mention to the wonderful Louise at the Shannon desk, who went out of her way to resolve a distressing issue for me. She was magnificent! I will be back!

28. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Peter,
Thank you for your wonderful review! We really appreciate your feedback and 5-star rating. I will pass your compliments along to Louise.

Vurdert til 4 av 5 stjerner

All good but...!

All good, professional service. I'm not giving it 5 stars because the car was delivered a few kilometers before its service, and evidently no one checked the oil level. On the second day, the water temperature light came on (orange, not red) and a message saying to check the oil level: it was below the minimum. I had to buy the oil and add the correct amount (but I was reimbursed). I can't be the customer to have to do this, especially with 8 days of driving and a lot of kilometers to do in remote areas of Ireland.

22. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Andrea,
Thank you for your wonderful review. We're dorry to hear the oil level depleted at the start of your rental but we are delighted to hear you were happy with the service you received.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Really smooth process

Really smooth process. It may have been a little more pricey than other companies but the fact that everything was covered in the price just puts your mind at rest that bit more as oppose to what I read about other companies charging expensive extras for insurance etc. Staff were helpful and efficient. Great car. We got one of the smaller ones but was big to us with our smaller cars back home! Was so economical and a nice smooth runner. Great service

29. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thank you for your wonderful 5-star review, Lydia!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

It was easy to collect the car

It was easy to collect the car, easy to find it withing the airport, good value, good insurance. Top 10 for me. I will never use any of the other ones again.
thank you
mamen

29. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Thank you, Mamen! We look forward to your next rental!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

We rented from Dublin Airport at NewWay…

We rented from Dublin Airport at NewWay with zero problem.
Damien was awesome!!
He helped us out both times renting even when our plane landed early, he helped us to get our car with no fuss. We Highly recommend NewWay!
We happened by chance to find a YouTube review on them and how in comparison to their competitors charging insurance or having to get proof of, NewWay was hassle free and fast!

28. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NewWay Car Hire Ireland

Svar fra NewWay Car Hire Ireland

Hi Mike,
Thank you for your fantastic feedback and 5-star rating. I will pass your compliments along to Damien.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv