A Choice Insurance Anmeldelser 

7 360
•
TrustScore 4 av 5

4,2

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Sukh was especially helpful and patient with me given I'm hearing impaired and struggle on the phone. She made sure I understood what was said and took her time going over things I didn't quite cat... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The lady I spoke to on the phone, I believe her name was Lisa, she was extremely reassuring and helpful with the problems I had encountered. Customer service was incredible. Thanks again

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Yet another rip off company. I organized fairly cheap provisional insurance for my son as a leaner driver. But when he passed his test they used very high pressure tactics to try and convince us we w... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

My son is insured with A Choice. After him feeling a bit hard done to on his driving score because of late night driving, and being charged a further £50 admin fee to change the fact he was now going... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Forsikringsbyrå

Om A Choice Insurance

Skrevet av virksomheten

A Choice is a leading insurance broker that works with a panel of providers to help motorists get a great deal on their motor insurance.

We are part of the Premium Choice group, established in 1999 and specialise in providing cover for learners, young drivers, van drivers and those with motoring convictions.

As an insurance broker, we do most of the legwork, helping our customers find the right insurance at the right price.

A Choice has always maintained a niche approach to providing motor insurance. When motorists struggle to obtain insurance at a competitive premium from other providers, our knowledge and expertise could help find them a great deal.

Why choose A Choice for motor insurance

  • Over 25 years of expertise in motor insurance.
  • Over a million policies sold.
  • Expert advice on suitable insurance protection.
  • Authorised and regulated by the Financial Conduct Authority.
  • A member of the British Insurance Brokers Association.


Kontaktopplysninger

4,2

Bra

TrustScore 4 av 5

7k anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ber kundene om å skrive anmeldelser

Denne virksomheten oppfordrer kundene til å skrive anmeldelser, enten positive eller negative

Har svart på 93 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av to uker

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,2

Alle anmeldelser

(7 360)

846 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Impossible to Speak to Anyone

**Impossible to Speak to Anyone**

We currently have two insurance policies with A-Choice and have tried twice to contact them about the renewals.

On the first call, we were left on hold for around 30 minutes. On the second call, we waited for more than 22 minutes and still did not manage to speak to anyone.

This is extremely poor service, especially when an existing customer is trying to renew two policies. We are now seriously considering moving both policies elsewhere unless A-Choice contacts us promptly and resolves this.

6. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi PLS

Your feedback is very important to us, and I'd like to help you.

Please provide your details to allow me to arrange a call to you from our renewals team.

Please contact me at feedback@premiumchoice.co.uk so that I can try to help you.

Thank you

Kate

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Charged £50 to change address when we…

Charged £50 to change address when we moved house! Ridiculous

6. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi Bobbi

We’re here to help make sure that all your changes are done accurately for you and your insurer. We do our best to keep our fees low so you can enjoy competitive rates.

Our charge covers the costs of reviewing and updating your policy.

I will be happy to address your situation. Unfortunately, I'm not able to find your file as your review doesn’t provide any of your details.

If you have any questions, feel free to reach out to me at feedback@premiumchoice.co.uk so that I can try to help you.

Thank you

Kate

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Really decent terms for Learners

Really decent terms for Car Insurance for a learner driver. Straightforward and no pushy sales, which is appreciated. Takes a long while for calls to be answered -hence the 4 stars rather than 5 - but they do offer a call back eventually.

4. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi,
Thank you for your 4-star review. We appreciate the feedback. We apologise for the long wait time you experienced.
Regards,
A-Choice

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Manipulative and Liars

If you want an honest review of this insurance company, I'll give you one.

Firstly, I found three things that this company like to do, No.1 is to lie, No.2 is false promises and No.3 is being rude. I had my policy with these guys for 355 days whilst paying an extortionate amount all year, I maintained a high driver score while informing them when I intentionally removed my telematics device (for e.g. OBD readings). Although, due to the telematics box being faulty, I was given a 7 days cancellation notice 17 days before my policy ended.

Unfortunately, I tried to explain to the customer support that I am not intentionally doing this, even asking if an individual selected by A Choice could come down and inspect the device. Although the response given was that I would be put through to the telematics supervisor. ALTHOUGH, the telematics supervisors shift had ended, so to put me through to him me and the operator arranged a time and date for the supervisor to give me a call.

Once again, I had been lied to and told a fake promise because I did not receive the important call. This was stressful, especially where I was in a time period of my insurance being cancelled, for something, once again, that was not my fault.

I then once again made an effort to email the company about the phone call and ask why I did not receive one, and inform them the importance of the situation, which I thought they would already understand.
Surprise, surprise, I did not get an email back.

Finally, I tried to contact them once again on the Saturday as my insurance was going to be cancelled on the Sunday to find out the status of my policy. My intention was that if nothing was going to be done about it, then I would cancel it myself to protect my history and to prevent myself from paying an excessively higher premium in the future. Although, I was once again lied to, which for me, is the most frustrating part about this review.

I was told on my phone call on the Saturday that the telematics supervisor was once again not in to talk to me and that I had to wait until the Monday for a phone call (heard before). I explained to the operator that this was not possible as my insurance was being cancelled the following day, although, the operator made the decision to tell me that my insurance was not getting cancelled on the Sunday because it had not been put through yet. He said I was able to drive on the Monday fully insured and that I would receive a phone call Monday morning about my policy. He also stated that he would put down that the phone call was high urgency and that I would be prioritised that day. Unfortunately I believed him and was once again manipulated into receiving help that was never given.

On Monday, I patiently waited for a phone call from the insurance company, and received nothing. Due to me being at work, I planned on phoning them on my lunchtime and discussing why I never received a phone call. I received an email before my lunch saying my insurance was now cancelled. Absolute joke.

I am now struggling with extortionate prices thanks to this company's manipulative lies and rudeness. This was my first year driving and it was critical for me to get my 1 year NCB, which I could not receive due to my policy getting cancelled 10 days before being eligible.

I'm also confident with all information I have supplied as all calls are recorded (they say) and proof of email and date.

Many Thanks, Archie.

21. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Very helpful staff on the phone

Very helpful staff on the phone, on multiple occasions. Helped me renew my policy and navigate a way to help me afford it with money being tight on the week I was due for renewal.

3. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi Kevin,
We appreciate you taking the time to leave us a 5-star review. It means a lot to us.
Regards,
A-Choice

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Accidentally aired them when I had…

Accidentally aired them when I had cancellation debt for about 5 months, my bad team.

25. august 2025
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi Jack,
Thank you so much for taking the time to leave us feedback.
Regards,
A-Choice

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Really poor administration services

Really poor administration services. Don’t take out a monthly payment option as they charge you exorbitant fees to cancel at any point. Watch out for those hefty administrative fees of £50 to cancel a policy that was only worth £200 !

30. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi NB

Thanks for sharing your review.

I will be happy to address your situation. Unfortunately, I'm not able to find your file as your review doesn’t provide any of your details.

Our cancellation fee is in place to help us access necessary databases, communicate with the insurer, and provide you with documentation. You can see all details about our charges in your Terms of Business Agreement.

Please contact me at feedback@premiumchoice.co.uk so that I can try to help you.

Thank you

Kate

Vurdert til 5 av 5 stjerner

price was good

price was good

20. juli 2026
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi,
Thanks for your review and for choosing A-Choice.
Regards,
A-Choice

Vurdert til 1 av 5 stjerner

There are so many people praising the…

There are so many people praising the price and the easy application and yes it is…that’s until something goes wrong or you want to cancel your policy or simply want to speak to them. The way you are spoken to and made to feel is awful. You can never reach them unless they are ringing you demanding money. I thought you should never email or tell someone your bank details over the phone especially to a random number that my phone picks up as a suspected scam call? Maybe that’s me being overly cautious 😂Please be very careful there are far better and cheaper in the long run insurers out there. I fell in the trap of quick, cheap insurance for my daughter before she passed and admittedly saw all the good trustpilot reviews and thought they sounded decent! They are not!! To cancel its £50 all well and good but you have to pay for the whole year on top of this with interest and to stay with them the hike in price is ridiculous! The small print is really unclear!!

29. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi Leah

I have reached out to you several times, as I wish to provide you with support and understand where you feel unsupported. I would appreciate the opportunity to assist you.

When a customer cancels a policy, they are only charged for their days on cover, not the full premium for the year, unless a claim has been made against the policy. This allows for fair treatment of all customers.

Our cancellation fee is used to access necessary databases, communicate with the insurer, and provide you with relevant documentation. When you purchase your insurance policy online, we ensured that you were informed about our charges, including those related to policy cancellation. You can find all the details regarding our charges in your Terms of Business Agreement.

Please respond to me directly using the contact details I provided in my emails to you.

Thank you

Kate

Vurdert til 1 av 5 stjerner

only wrote a review on here just about…

only wrote a review on here just about a month ago and they are still the exact same. multiple times i have phoned the collections department and not once has someone picked up the phone but they’re quick enough to send you text messages and emails asking you to pay. this company is a complete waste.
don’t even bother looking at their opening times as the collection teams lines should still be open right now (they close at 6pm) i phoned about 10 minutes ago and came back with an automated message saying the lines were closed, so now i have to waste yet another bit of my time tomorrow morning trying to get through to people who do not care about anything other than money. absolute joke.

28. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi Natalie-Anne

Thank you for your feedback

I’ve provided my contact information on your previous review but unfortunately, I haven’t heard back from you.

I will be happy to assist with your situation. Your reviews don’t provide your details to allow me to find your file.

Please contact me at feedback@premiumchoice.co.uk and provide your details to allow me to contact you directly so that I can try to help you.

Thank you

Kate

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolutely horrendous service

Absolutely horrendous service. I cancelled my insurance due to me passing my test, I had a cancellation fee of around £120 so I did the online form entered my bank details and set up a deposit. They called me demanding my bank details I calmly said I dont give my bank details over the phone since the number wasnt a choices offical number lease email me and I'll happily give them. A while later I got an email from a choice admin and filled it out. They approved it and asked what date I wanted the money to be collected. They have now called me 3 times in a week whilst im at work. You cant call the number back as its a one sided call. Absolutely awfull the way they spoke to me and cant even set up a direct debit when they've confirmed my details. I also emailed them asking them to contact me through emails instead, they have ignored every single email since I sent my bank details.

15. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi Caitlin,

Thank you for your review.

Your payment plan was arranged using the bank details you provided. We emailed you several times to confirm the date you would like your payments to be collected. As we did not receive confirmation by email, we attempted to reach you by phone.

I understand you prefer not to receive calls while you are at work, but we wanted to ensure your payments were collected on a date that works best for you.

If you have any questions or if there is anything else I can assist you with, please feel free to contact me at feedback@premiumchoice.co.uk.

Thank you,
Kate

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Very unhelpful staff will not recommend…

Very unhelpful staff will not recommend to anyone

19. juli 2026
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi Mr Wilde

Thanks for taking the time to leave your feedback.

I have reviewed your calls with our agents and I will be happy to discuss the calls with you.

If you would like to discuss the service you received, please call me using the telephone number I provided or by email @ feedback.co.uk.

Thank you

Kate

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Our insurance was easy and quick to…

Our insurance was easy and quick to arrange, and was a very good price.

19. juli 2026
Logoen til A Choice Insurance

Svar fra A Choice Insurance

Hi Claire,
We're so grateful you took the time to leave us a 5-star review. Thank you!
Regards,
A-Choice

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv