Collingwood Insurance Services UK Ltd Anmeldelser 

3 053
•
TrustScore 3.5 av 5

3,5

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Predatory contract agreements with hidden fees for cancelling. Not only that you are supposed to pay £40 for cancelling your learner policy, but there is also another "fee" based on the month you canc... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Don't trust this company. Charging a cancellation fee despite me informing them my son passed 4 months ago. They say they've emailed in advance, utter lies. Don't even consider vulnerable customers. I... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I've had 3 phone calls with Collingwood this week, all with 3 different ladies. Every person was super helpful and friendly. I was abel to get through quickly and didn't have to keep repeating myself... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I had been struggling to get a short term policy for a taxi. Quite a few companies wouldn't help, however Dee-Lie at Collingwood insurance was marvellous, she took the stress out of the situation and... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Forsikringsbyrå

Opplysningene stammer fra ulike eksterne kilder

Collingwood Insurance Services (UK) Ltd. is a UK based insurance intermediary with offices in Newcastle upon Tyne. We have been providing our customer's value and excellent customer service since 2006. As a testament to this, Collingwood has won the Insurance Choice award for Best Specialist Insurance Provider 2018 and holds one of the highest Trustpilot scores for the car insurance sector, both of which are voted for by our customers.


Kontaktopplysninger

3,5

Middels

TrustScore 3.5 av 5

3k anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ber kundene om å skrive anmeldelser

Denne virksomheten oppfordrer kundene til å skrive anmeldelser, enten positive eller negative

Har svart på 98 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av 48 timer

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

3,5

Alle anmeldelser

(3 053)

257 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Predatory business model

Predatory contract agreements with hidden fees for cancelling. Not only that you are supposed to pay £40 for cancelling your learner policy, but there is also another "fee" based on the month you cancel your insurance at, with 1st month adding 25% of your premium to that £40 mentioned before. Do not recommend. There is no way of finding this out unless you go and read the agreement and T&Cs, which many people ignore and what makes this company profit on it. 1/10 service.

1. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Babaiev "Oscar" Askar,

Thank you for taking the time to leave a review and we’re sorry that you were disappointed with your experience with us.

Our website journey has been designed to offer full transparency to our customers so they can make a fully informed decision before deciding whether the policy they have selected is suitable and fits their needs, in terms of Policy details, premium and intermediary fees.

If you have spoken to one of our colleagues over the phone, as a regulated business, it is important that we make all of our fees and charges as transparent as possible.

If you would like to discuss this further, please reach out and we will be happy to help.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

My experience with this insurance…

My experience with this insurance company was extremely negative and disappointing. I filed an insurance claim but later cancelled it, and I was told that everything would be fine and that cancelling the claim would not work against me.

However, when it came time to renew my annual insurance, I discovered that several years of my No Claims Bonus had been removed. What is even more frustrating is that I was never informed or warned that cancelling the claim would result in any loss of my No Claims Bonus.

When I contacted the insurance company to ask for an explanation, they refused to provide me with a clear explanation and simply told me to contact my broker. However, even my broker was not aware that my No Claims Bonus had been affected and could not explain why this had happened.

I find the whole situation extremely disappointing and feel that I was not given clear or accurate information. The lack of transparency and communication has been very frustrating.

I do not recommend this company and would strongly advise others to avoid it.

28. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Kirill,

Thank you for taking the time to leave a review and we’re sorry to hear that you were unhappy with the service we provided.

We’ve asked Trustpilot to reach out to you to help us identify your policy, and in the meantime, please bear with this brief acknowledgement.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolutely shocking

Absolutely shocking, my daughter has just passed her test and just been charged £40 cancellation fee, this is madness bearing in mind collingwood only insure learners and don’t have the option to insure once they pass their test, the lady said if you cancel within 14 days of taking policy out you don’t get charged. Disgusting to be charging this as most learners are going to cancel within the year of taking the policy, so they are charging £40 at least per learner, they should be ashamed.

25. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Shazza,

Thank you for taking the time to leave a review and we’re sorry to hear that you were unhappy with the service we provided.

We’ve asked Trustpilot to reach out to you to help us identify your policy, and in the meantime, please bear with this brief acknowledgement.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Don't trust this company

Don't trust this company. Charging a cancellation fee despite me informing them my son passed 4 months ago. They say they've emailed in advance, utter lies. Don't even consider vulnerable customers. I've dealt with loads of insurers over the years and by far this is the worst customer service experience I've had. Don't use them. They hide charges,

25. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Jamie,

Thank you for taking the time to leave a review and we’re sorry to hear that you were unhappy with the service we provided

We’ve asked Trustpilot to reach out to you to help us identify your policy, and in the meantime, please bear with this brief acknowledgement.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Very good

Very good. Good experience. Michael is helpful and polite as ever. Strongly recommend!!!

24. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Liviu,

Thank you so much for your kind words!

We’re delighted to hear you had a positive experience and appreciate your feedback.

Have a Great Day

The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Day time robbery

Day time robbery, bad insurance , do not use, charged me £170 extra after my daughter got her driver's license and cancelled policy.

23. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Nick,

Thank you for taking the time to leave a review and we’re sorry to hear that you were unhappy with the service we provided.

We’ve asked Trustpilot to reach out to you to help us identify your policy, and in the meantime, please bear with this brief acknowledgement.

Kind Regards,
The Collingwood Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Fantastic Service

I've had 3 phone calls with Collingwood this week, all with 3 different ladies. Every person was super helpful and friendly. I was abel to get through quickly and didn't have to keep repeating myself on each call. Couldn't be happier with the service.
Thank you!

23. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Roxi,

Thank you very much for taking the time to share your thoughts with us. We truly appreciate your feedback and we’re delighted to hear that you had a positive experience with us,

Please let us know if there is anything we can help with in the future.

Kind Regards
The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

They are one of biggest scammers

They are one of biggest scammers. They rely on you passing your test within first year and ask you to cancel policy and when you cancel at their request they charge you £40 for cancellation even that I have not asked for any refund. They keep the full premiums and charge you cancellation at their request same time.
Do not touch. They just scammers

22. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi CollectPlus Customer,

We are sorry you feel that way but we are a legitimate business who function under the rules of the Financial Conduct Authority.

Our website journey has been designed to offer full transparency to our customers so they can make a fully informed decision before deciding whether the policy they have selected is suitable and fits their needs, in terms of Policy details, premium and intermediary fees.

If you have spoken to one of our colleagues over the phone, as a regulated business, it is
important that we make all of our fees and charges as transparent as possible.

If you would like to discuss this further, please reach out and we will be happy to help.

Kind Regards,
The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

£40 'cancellation' fee is a nasty surprise

This company don't tell you about a £40 cancellation fee when you take the policy out. It's a hidden fee. They're also quite sneaky in how they wait until a certain time has passed for there to be no premium refundable, before contacting you to say if you have passed the test, to cancel it and you owe us £40 to cancel. Crafty, underhand and deceitful.

I also phoned up customer service just now and I informed them that if I had to pay £40, that I would leave negative reviews across all Collingwood Insurance accounts online due to the underhand way in which they insist on a £40 "cancellation" fee.

They were quite happy for me to leave them. So any "reply" from one of their reputation manager agents below that will no doubt follow this review is simply worth nothing at all.

Thankfully we had no accident during the policy, but with these sorts of underhand tactics by this company, I'd be very wary and read all the small print before considering using them.

16. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Chris,

Thank you for providing information that has help us identify your Collingwood Insurance Policy.

Our website journey has been designed to offer full transparency to our customers so they can make a fully informed decision before deciding whether the policy they have selected is suitable and fits their needs, in terms of Policy details, premium and intermediary fees.

If you have spoken to one of our colleagues over the phone, as a regulated business, it is important that we make all of our fees and charges as transparent as possible.

If you would like to discuss this further, please reach out and we will be happy to help.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I would avoid this company at all costs.

I would avoid this company at all costs.

I took insurance out for my Daughter as learner insurance.
When she passed her test a call was made to cancel the insurance, and request a quote for full insurance.
We were told that Collingwood do not cover full licence holders, plus we could not claim anything back from cancelling the insurance mid term. (After approximately 5 months).

Roll forward 7 months and my daughter gets a call requesting £40 cancellation fee!!
Collingwood claim to have no record of our calls and also claim to have sent a number of emails to my daughter, which have never arrived.
Conveniently, Collingwood IT team have confirmed the emails were sent and that there is no record of us contacting them.

The upshot is that if they had cancelled the insurance when we called, they would have owed us £45, less the £40 admin fee. So I would have been £5 up….. however due to the information supplied I lost the £45 refund and have also had to pay a £40 cancellation fee.
So it’s effectively cost me an extra £85.

If you want to throw money away to a company who in my opinion are clearly inept and only make money from hidden fees and charges then go with Collingwood, if not find a reputable company.

15. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Neil,

We’re sorry you weren’t able to provide information to help us identify your Learner Driver policy with Collingwood. Let us start by saying how sorry we are that your experience with us was not as you expected.

We regularly review our customer journey both online and with our colleagues in our Contact Centre, to ensure all the key information and facts are available for our customers to read and understand prior to taking any cover out with us.

We are satisfied that this information was clearly available to you both before and after purchase, however if you would like to discuss this further, please reach out and we will be happy to help.

Thank you once again for providing feedback which will help shape our business in the future.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Don’t buy learners insurance plan, they can charge EXTRA FOR CANCELLATION

Pay in full for an annual leaner insurance which runs from October 2025 to September 2026. I passed my test during March and forgot to notified them, they sent me an email a couple of days ago asking if I wanted to cancel my policy and will be charging me £40 of processing fee. A ridiculous hidden charge which should be implemented into the price from the start. Failed to explain what the £40 was for other than “admin fee”. Got told that no matter when I notify them, even if I notify them the day I pass I still will need to pay the £40.

15. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi,

We’re sorry you weren’t able to provide information to help us identify your Learner Driver policy with Collingwood. Let us start by saying how sorry we are that your experience with us was not as you expected.

We regularly review our customer journey both online and with our colleagues in our Contact Centre, to ensure all the key information and facts are available for our customers to read and understand prior to taking any cover out with us.

We are satisfied that this information was clearly available to you both before and after purchase, however if you would like to discuss this further, please reach out and we will be happy to help.

Thank you once again for providing feedback which will help shape our business in the future.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I had been struggling to get a short…

I had been struggling to get a short term policy for a taxi. Quite a few companies wouldn't help, however Dee-Lie at Collingwood insurance was marvellous, she took the stress out of the situation and explained everything in detail, offering me a very competitive quote which I'm happy to take. Thank you so much Dee-Lie.

7. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Brian,

Thank you so much for your kind words! We’re delighted to hear that Dee- Lie was able to make the process smooth and straightforward for you.

If you ever need anything else or have any questions in the future, please don’t hesitate to get in touch.

Kind Regards,
The Collingwood Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Nice

Da best insurance

4. september 2026
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi customer,

Thank you so much for your kind words!

We’re delighted to hear you had a positive experience and appreciate your feedback.

Kind Regards,
The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Bought a learner drive insurance policy…

Bought a learner drive insurance policy which automatically cancels as is invalid after the learner driver passing. Paid the full premium and was still charged a cancellation fee when Collingwood cancelled the policy. This fee should be included within the premium as seems a hidden charge

4. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Christine,

Thank you for taking the time to leave a review and we’re sorry to hear that you were unhappy with the service we provided.

We’ve asked Trustpilot to reach out to you to help us identify your policy, and in the meantime, please bear with this brief acknowledgement.

Kind Regards,
The Collingwood Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The lady on the phone named dee-lie she…

The lady on the phone named dee-lie she was very kind and very helpful and professional 5 star service well done.

1. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Aslan.

Thank you so much for your kind words! We’re delighted to hear that Dee-lie was able to assist you in a polite and efficient manner. Your appreciation means a lot to us and we’re always here if you need any further help or have more questions in the future.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I had great experience with Sarah…

I had great experience with Sarah Henderson my customer service today.she was so friendly and professional.solved my issues on time,Thank you for amazing customer service.

27. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi,

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that Sarah was able to provide you with helpful advice and support.

If your need any further assistance, please don’t hesitate to reach out.

Thanks again for choosing Collingwood.

The Collingwood Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Sarah just sorted out my policy and she…

Sarah just sorted out my policy and she was great

26. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Mohammed,

Thank you so much for your kind words!

We’re delighted to hear that Sarah was able to assist you in a polite and efficient manner.

Your appreciation means a lot to us and we’re always here if you need any further help or have more questions in the future.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Extremely Disappointing Cancellation Policy – No Common Sense or Fairness

My experience with Collingwood Insurance Services Ltd has left me extremely disappointed, particularly regarding their approach to cancellation fees and the complete lack of flexibility shown.

My daughters policy was cancelled with only around one month remaining. Despite being so close to the end of the policy, Collingwood applied a £40 cancellation fee, which I was told was non-negotiable.

What makes this particularly frustrating is that, because the policy was already in month 11, no refund of the remaining premium was offered. So, from my perspective, I received no financial benefit from cancelling the policy, yet was still expected to pay an additional £40 simply to end it a few weeks early.

Had this been made clear in practical terms, it would have made far more sense to simply leave the policy running until its natural expiry date rather than cancel it and incur an additional charge.

I find this approach very difficult to justify. Collingwood appear happy to rely rigidly on their terms when imposing a £40 cancellation fee, while at the same time retaining the premium because the policy is near its end. It feels like a clear double standard, with the terms working entirely in the insurer’s favour and offering the customer no reasonable or proportionate outcome.

I fully appreciate that insurers have administration fees and contractual terms. However, applying a £40 cancellation charge one month before the end of a policy, while providing no premium refund whatsoever, feels excessive and demonstrates a complete lack of discretion or customer-focused decision making.

Based on my experience, I would strongly recommend that anyone considering Collingwood reads the cancellation terms very carefully, particularly what happens towards the end of the policy.

Unfortunately, the inflexible handling of this situation has completely undermined my confidence in Collingwood Insurance Services Ltd and I would not choose to use them again nor would I recommend them, I will go out of my way to actively warn people about them.

28. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Paul,

Thank you for taking the time to leave a review and we’re sorry to hear that you were unhappy with the service we provided.

We’ve asked Trustpilot to reach out to you to help us identify your policy, and in the meantime, please bear with this brief acknowledgement.

Kind Regards

The Collingwood Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The customer agent was really helpful

The customer agent was really helpful. I was so happy at the end of the conversation

25. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi Dapo,

Thank you so much for your kind words!

We’re delighted to hear you had a positive experience and appreciate your feedback.

Have a Great Day

The Collingwood Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Sarah really polite and good customer…

Sarah really polite and good customer service thank you

25. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Collingwood Insurance Services UK Ltd

Svar fra Collingwood Insurance Services UK Ltd

Hi KH

Thank you so much for your kind words!

We’re delighted to hear that Sarah was able to assist you in a polite and efficient manner.

Your appreciation means a lot to us and we’re always here if you need any further help or have more questions in the future.

Kind Regards

The Collingwood Team

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv