Alza.co.uk Anmeldelser 

2 018
•
TrustScore 3 av 5

2,9

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Love the alza love so defo 5 star for them, but the kettles are now starting to break ie auto boil won’t switch off…started replacement process seems simple enough but can’t rate yet until a replace... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Used to be good company. However in the past few months, couple of things have changed: 1. Delivery service costs have gone up; (which is understandable, but please read the next 2 points); 2. L... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Ordered electrical equipment as Alza UK was the only site with availability. After a while waiting on the delivery I checked reviews and had a bit of a panic as there were a few mentioning “scam”. I c... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Good prices and and range of goods. All worked well except delivery by Hermes who either kept our parcel or delivered it to one of their friends. Alza apologised and refunded promptly using efficient... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten


Kontaktopplysninger

2,9

Middels

TrustScore 3 av 5

2k anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

2,9

Alle anmeldelser

(2 018)

0 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Paket nicht auffindbar

Paket war verschwunden. Wurde sich aber drum gekümmert

1. februar 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Sehr geehrter Herr Röser,
Leider schreiben Sie Ihre Bestellnummer nicht an.
Kontaktieren Sie uns unter dieser Telefonnummer : 0800 181 45 44 und wir helfen Ihnen gerne weiter.
Mit freundlichen Grüßen Alza Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

No problems with ....

I received my order, and I'm thrilled with the quality of the product. It exceeded my expectations.
The item I purchased is exactly as described and even better in person. Thank you for offering such high-quality products.

2. oktober 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear Anna,
Customer experience is extremely important to us, so we are very happy to hear that you were satisfied with our services. We hope that this is not the last time we hear from you.
Kind regards. Michal - Customer care services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I paid over 9000 crowns for a warranty…

I paid over 9000 crowns for a warranty for my son’s computer that I purchased two years ago. When the fan went out, I took it to Alza to get fixed. Alza has had the computer for almost 2 months and are now Alza is telling me that the warranty avoid because of water damage… Which I’m not sure I believe. Now they say they have three months to return ut by law. When I pay an extra 9000 for a warranty, I expect a little customer care and service. Very disappointed!

Update: I took my computer to “the Computer Doctor” in Prague 2. He not only fixed the computer, but told me that there was not water damage…and that Alza has been in the news for their misuse of “warranty” claims.

I’m seeking legal assistance to help stop this abuse.

30. april 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for your review.

It is true that water induced damage is sadly not covered by the warranty. However, if the claim is already refused, it should be returned in a timely manner. If you are still waiting for the device to be returned to you, could you please contact us at info@alza.co.uk? We will look into the issue, to see if we can speed up the process anyhow.

Kind regards

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I recently ordered a TV from Alza

I recently ordered a TV from Alza, but my experience was quite disappointing. My TV was delayed for almost two weeks from the original delivery date. When I contacted Alza, they assured me that they would compensate me for the late delivery.

After the TV was finally delivered, I called Alza again to claim my compensation. At first, they offered me a meager compensation of around 600 CZK. The next day, they informed me that they would compensate me during the delivery itself.

However, when the delivery arrived, I found that Alza had added a custom input in my invoice, which was a complete lie. I had already paid the full amount for the TV, delivery, and free installation. This was a very bad experience for me, and I was extremely disappointed with the level of service provided by Alza.

23. april 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for sharing your experience with our company.

We are very sorry to hear that your experience did not match your expectations. If possible, please kindly contact us at info@alza.co.uk with your order number so that we can look into the issue. We hope to get another opportunity in the future to show you that your previous experience is not our standard at all.

Best regards

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Be careful with big purchases

I bought a Google phone a week ago and i have no idea when i will receive my item. Im very disapointed.

8. april 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Hello,

Thank you for your review.

We are sorry to hear you are having some issues with delivery of your order. Please kindly contact us at info@alza.co.uk with your order number, we will check its status for you

Kind regards,

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

They don't deserve one single star

They don't deserve one single star. The company has no interest in customer satisfaction. Zero. They deliver late chronically.They don't take responsibility for their rules and regulations. Please please look else where to buy your products. There are many other companies with better employees and standards. Listen to someone that was promised a fridge the next day but was postponed the delivery by a week. Spoke and ordered with 4 emplyees. They cancelled our talks to cover their tracks. I went personally to a shop bought a fridge with advice. I saved 5t.kc. please follow the advice given. A.

3. april 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

we appreciate that you took the time to leave a review.

We are sorry to hear you've had this experience with us. We would like to kindly ask you to contact us at info@alza.co.uk with your order number so that we can investigate the issue further.

Best regards,

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolutely terrible repair service

Absolutely terrible repair service. The guys from the customer service team are friendly and willing to help but the colleagues from repair are completely unprofessional. Will not ever use Alza again. 7+ days for checking a display port, no repair needed. Still waiting for a date to pick up my pc.

7. mars 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for sharing your experience with our company.

We are sorry to hear about this experience. We would like to kindly ask you to contact us at info@alza.co.uk with your order number or case number, we will then check with our colleagues at the claims department about the status of your repair.

Kind regards,

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Ceska Posta delivery

Organization with delivery through Ceska posta is very bad((

1. mars 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

thank you for your feedback.

We are very sorry to hear that your experience did not match your expectations. We appreciate you bringing the issue to our attention. We hope to get another opportunity in the future to show you that your previous experience is not our standard at all.

Kind regards,

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I bought a phone from Alza in Slovakia…

I bought a phone from Alza in Slovakia and was provided with a VAT Tax Refund Form which I duly filled, having paid required fees and submitted to Customs at Airport in Bratislava who directed me to post the item from my home after returning and gave direction that I can get a refund within 6 months of purchases.
After I posted the originals of all the forms via registered post and paid for all, Alza informs me that in this day and age I have to physically visit to collect refund rather than using documents I have posted and submitted online only to refund to the original credit card I made payment with. I was open to sending notarized copies of documents which Alza did not require even!

19. februar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for sharing your experience with our company.

We are sorry to hear that you were not happy with your experience with us. We checked your case with our colleagues at the accounting department, but sadly we received a confirmation from them that the tax free in this case can only be done physically at the store, as we do not support tax refund electronically. Our apologies for this inconvenience.

Kind regards,

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I purchased American Refrigerator on…

I purchased American Refrigerator on buy back policy for 60 days, when I returned fridge they just denied the request and sent me back fridge , the delivery person called me from downstairs and said take your fridge its on ground floor , i live on 4th floor , no help nothing how can one person life a fridge to 4th floor , very bad experience.

25. januar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for sharing your experience with our company.

We sadly do not have a 60 days buy back policy. Items can be returned within 14 days after the purchase. In case of your order, the item return was attempted 2 months after purchase as a part of our Christmas gift exchange program, but sadly the conditions were not met, so it had to be refused. Delivery directly to one's flat is sadly not provided for refused item returns.

Best regards,

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I have returned a doll and they have…

I have returned a doll and they have promised that the refund will be done to the bank account from which I have done the payment. I trust them , unfortunately . Accidentally after 3 weeks I have found it out that NO refund was done , that they wanted a confirmation of the refunf , also , an email which they stated that was sent to a different email address . Even the email confirmation was sent 2-3 days they sent the same initial email , copy +paste . A very unprofessional support without any care on the customer Bad experience . Then regarding another orders , they offer 100 kc as appologise for delaying the delivery , which in fact cannot be used . When you pay by card , no option is offereed . I have asked an somebody from the shop , who stated that yes , fr the future purchasing can be used , and more codes can be applier . Not true. It can be applier just one voucer , and obviously for the future purchases y ou pay at least 45 kc for transport , the discount left is half from the promised

16. desember 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for sharing your experience with our company.

I checked your order and I see that your payment was already successfully refunded on December 20th - we were only waiting for you to send us confirmation for the refund from correct e-mail address, which we received on December 20th. The payment was sent back to your bank account roughly 2 minutes after we received the confirmation from correct e-mail address. As for the vouchers, they are added at the cart of the order, not at the checkout (the "Apply Promo/Discount Code or Gift Voucher" and yes, you can use multiple of them for a single order).

Kind regards

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I ordered laptop adapter and was…

I ordered laptop adapter and was waiting for 17 days for it to arrive. When it has finally arrived, it was not what i ordered for. It was completely different model, it had different specifications and did not fit my laptop. It is a complete disaster!!
You made me wait 17 days for the product that I did not order.

28. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

We appreciate that you took the time to leave a review.

We apologize for the long waiting time, we were waiting for the item to be restocked by the supplier. We do not register sending a different model than the one ordered, but we apologize if this mistake was made. I see that you already returned the item and the payment was refunded. If you encountered any other issues, please do not hestiate to contact us at info@alza.co.uk.

Kind regards

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Ordered goods didn't get them 5 days…

Ordered goods didn't get them 5 days later, asked why is that, got email that my address is not valid, and in invoice they sent me my address is clearly valid. Been ordering for years on the same address, have alza+ and whenever ordering via "fastest home dlivery" (only available option) its a complete disaster, alza boxes work fine, but home delivery is crazy bad.

And just to add Martin Kostka is an unbelivablly bad agent, sends you a one sentance reply that takes a whole day and does nothing to actually help, the quality of your CS is unbelivable by todays standards. I don't know what I'm paying "alza +" for when I regret ordering every single time.

28. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for your review.

We are very sorry to hear that your experience did not match your expectations. We reviewed your order, and found out that the provided delivery adress was incomplete (it included only apartment number, not street name or house number), which was likely the cause for the delay. I see that your order was delivered in the end, and we also sent you a compensation voucher for the delay of your order. However we appreciate you bringing the issue to our attention, we will try to improve the delivery service in the future.

Best regards

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

4 hour late delivery experience. Lost a days salary

Chose a delivery time and got my good 4 hours later. While I understand that things can be late. I don’t expect 4 hours.there was no communication from Alza that they would be late, or from the delivery, and as a result I lost a days salary. Immediately I was given credit of my delivery plus 1czk. When I questioned what they thought was a good gesture. I was told that my delivery time is only and indicator and not be always on time (please remember 4 hours late with no communication) and that they were so kind as to give me a voucher (that expires in 3 months) that is over the amount of my delivery price (1czk).
Terrible customer service. Don’t bother with delivery. You end up being more out of pocket.

10. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for sharing your experience with our company.

We are very sorry to hear that your experience did not match your expectations. We always try to deliver the goods in the expected time window, but sadly delays do occur occasionally. Aside from the mentioned voucher we also refunded you the delivery costs for this inconvenience. We hope to get another opportunity in the future to show you that your previous experience is not our standard at all.

Best regards

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Support like slowpoke

Support like slowpoke: if you pay for your order, missed and accidentally canceled or you want cancel to choose other laptop model — you CAN’T! (support words)

You need to wait 5 days to receive a refund, and make a new order or renew missed canceled order.

But for next day sales manager sent email to my address saying: ‘WE RENEWED YOUR ORDER, you can pickup your laptop’ :))))

The attitude towards customers at the pickup points is honestly terrible, they will not help you carry a large box to the car, though it is a free option.

So if you have heart problems then die and carry the box yourself! 🙂🙂🙂

And they don’t even answer you in support about this 🥴

UPD: Day 2, haven’t received refund
UPD 2: Day 3, haven’t received refund
UPD 3: Day 4, haven’t received refund
UPD 4: Day 5, haven’t received refund

17. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear you had these issues with your order. We would really like the opportunity to talk more and investigate your feedback further. Please contact us at phone number +44 (0)203 514 4411 or via email at info@alza.co.uk

Best regards

Vojtěch - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

sending a complaint email to Alza…

sending a complaint email to Alza (Czech Republic)and receiving a robotic copy paste answer is the worst thing you can do if you have any idea about customer service.

this is my complaint email:

Hello, I would like to express my deep disappointment with my last experience with Alza following my Order 468491862. After spending a long time on your website choosing a product under the Alza Rental program being obliged to create a new account to be able to place this order, and after waiting in line twice and for a long time, the agent at the counter finally informs me that my application is rejected because I have a work permit and not a permanent residence card.
1- You must indicate this on your website well and clearly so that your clients know that you do not trust them if they do not have a permanent residence.
2- This proves that the relationship with your customers is only "give and take" and nothing else.
3- Please also note that even a citizen with cards in good standing may not pay his debts and that an expat has all the means to honor his commitments much more than you think.
4- This was my last transaction with Alza and I will inform everyone about this hidden discrimination you are doing.
5- Please proceed with refunding my money as soon as possible

You have one less customer, congrats !!

4. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear Dhia Marzouki
Thank you for your feedback.
We are very sorry to hear that your experience did not match your expectations. We appreciate you bringing the issue to our attention. Unfortunately in case of purchases in Installments, One third or Alza Neo the permanent residency and a birth number assigned is a must.
Kind regards
Michal - Customer services

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Your customer support is literally…

Your customer support is literally USELESS!

21. oktober 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Hello,

Thank you for sharing your experience with our company.

We are sorry to hear that you were not happy with your experience with us. We’ll strive to do better and hope to get another opportunity in the future to show you that we can meet your expectations. We would really like the opportunity to talk more and investigate your feedback further. Please contact us at (phone number +44 (0)203 514 4411 ) or (email address info@alza.co.uk).

Best regards

Vojtěch- Alza Customer Service

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Useless support much?

Alza didn't put the reference number on my parcel, so DPD wouldn't deliver it to me, and they wanted to send it back to alza, and asked me to contact the sender, when I contacted alza, the support sent me back tracking parcel link! with a phone number of DPD!!!! and that's the most help I got from their support. I had to personally pay couple of hundreds, go to DPD depot outside of the Prague to collect my parcel after 15 days, so thank you for being absolutely useless.

23. august 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Hello,

We appreciate that you took the time to leave a review. We are sorry to hear that you were not happy with your experience with us. We’ll strive to do better and hope to get another opportunity in the future to show you that we can meet your expectations. We would like to discuss the matter with you further. You may reach us anytime at (phone number +44 (0)203 514 4411 ) or (email address : info@alza.co.uk).

Sincerely

Vojtěch- Alza Customer Service

Vurdert til 1 av 5 stjerner

My experience is very bad so far

My experience is very bad so far. It doesn’t look like a client oriented company. Simple questions like change a delivery date can’t be resolved. I am very unhappy.

20. august 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Dear customer,

Thank you for your feedback.

We apologise that our service did not satisfy your expectations, but we really appreciate you bringing this issue to our attention. We set a high standard for ourselves, so we will use your feedback to improve our customers’ experience with us. We would like to discuss the matter with you further. You may reach us anytime at (phone number +44 (0)203 514 4411) or (email address : info@alza.co.uk).

Kind regards

Vojtěch- Alza Customer Service

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Multiple cancelled or delays in…

Multiple cancelled or delays in delivery, generic customer support with no focus on customer - changes delivery dates on a whim regardless on what is communicated - unable to cancel delayed orders - delay not my issue I want to cancel delayed order and get full refund - not drama - Vojtěch is not helpful at all -on call tells me he canceled the order and afterwards via email tells me a different story - I want immediate refund - I will shop with Amazon or Mall.SK

Order no. 464810471

Please real help, no generic uselessness

Again this is happening again this time with a worse experience than before, utterly disgusted at the lack of customer service, ALZA REALLY DOESN"T CARE

this time on order Order 18853952 - so much for empty promises to do better - not much time passed and worse than ever service - and delays, delays and delays and no proper communication or help, just mess the customer about as customer is not important and does not matter for ALZA. I WILL NEVER DO BUSINESS WITH THEM AGAIN!!!!!!!!!! I advise people to go to Heureka.sk and find their items from alternative e-shops that will have better service and even more affordable.

19. august 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Alza.co.uk

Svar fra Alza.co.uk

Hello,

Thank you for sharing your experience with our company.

In regards to your order no. 464810471, as mentioned in the e-mail we sent you, we have requested the order cancelation from our warehouse right away, but since package was already sent for a dispatch, they were not able to cancel it for us anymore. However, we have both reached out to our financial team and refunded your payment already, and we also requested the package return from the delivery company as well to prevent any further inconvenience to you. In each case, we apologize for the troubles that were caused to you by the delayed order. We’ll strive to do better and hope to get another opportunity in the future to show you that we can meet your expectations.

Best regards

Vojtěch- Alza Customer Service

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv