Sendico Anmeldelser 562

TrustScore 4.5 av 5

4,4

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Sendico is quick with receiving orders from Mercari Japan sellers , and the packing was very well done. Shipping fees are reasonable, but the delivery time could be faster.

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Очень долго упаковываете и отправляете посылки. У других посредников процедура упаковки и отправки после оплаты посылки составляет 1 сутки. Непонятно почему делите заказ от одного продавца (магазина)... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I've used sendico for multiple years now, I've never had a single issue. Everything is really straight forward and arrives perfectly wrapped and safe. You can pay extra if your unsure and have ite... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Had a great experience using Sendico. Box was packaged very well with multiple layers of bubble wrap inside to protect fragile items. Very prompt customer service team as well who will clear any doubt... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Onlinemarked
  2. Import-/eksportselskap
  3. Onlineauksjon
  4. Frakt- og posttjeneste
  5. Traktorforhandler
  6. Dataspillbutikk

Om Sendico

Skrevet av virksomheten

A large warehouse with many shelves containing Sendico parcels with the words over 1 million items sent on the bottom banner

Sendico is a Japanese shopping proxy website where you can buy items from Japanese auction sites (Yahoo Auctions Japan), stores (Amazon JP, Pokemon Center, Nintendo, Uniqlo, Rakuten, Yahoo Shopping) and online flea market sites (Mercari, Rakuma, Surugaya, Nissen).

A large freighter ship sailing through the ocean containing Sendico parcels shipped by international couriers with the words Affordable Fees & Shipping on the bottom banner

After purchase, items can be shipped anywhere in the world using a comprehensive range of shipping services including Fedex, Japan Post, DHL, UPS, at more affordable prices than our competitors thanks to our courier partnerships - shipping with us is even cheaper than shipping it yourself!

Sendico support staff happily smiling at their computer screen while serving customers with the words Human Care - No Robots on the bottom banner

At Sendico, we believe in a human touch, and for that reason all of our support agents are real people. No more sitting through endless robotic replies, just real connections, with real people.

A child reaching into a cardboard box to look at items bought for his Christmas presents which were bought for him on Sendico with a banner with the words Special Moments with Sendico

With great Trustpilot reviews and corporate partnerships such as Mercari, you can rely on us to bring you special items from across the globe for Birthdays, Christmas, and more! By choosing us to shop Japan, you're ensuring peace of mind, every time!


Kontaktopplysninger

4,4

Enestående

TrustScore 4.5 av 5

562 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Har svart på 96 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av to uker

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I really really like 👍 (10000% not a…

I really really like 👍 (10000% not a paid review)

5. januar 2026
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We're really happy to hear that you really like our service! (Just an FYI for future, saying something isn't a paid review does make it sound a little suspicious 🤣)

Hope to see you again soon in future!

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

It’s always a great experience

It’s always a great experience

5. januar 2026
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi Rob,

Happy to hear that you always have a great experience with us!

Look forward to seeing you again soon!

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Very long wait time. But got what I wanted eventually.

My Parcel Z-140756, was unable to be shipped because it "exceeded dimensions." This has suspend the transaction until it can be resolved through dialogue. The problem is that they have automated their responses and have since ignored all messages on my part to resolve the issue.

I'm afraid I have potentially been scammed.

Update: After approximately 1 month after writing this review, I finally received my package. Due to it being a poster, it needed to be shipped through DHL which cost much more. The main issue was that it took so much to communicate between myself and customer support.

My thanks to Naoki for helping me to resolve this issue and receive my item.

15. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi Joshua,

We’re sorry for the worry this situation has caused. Please rest assured that we are a legitimate service.

Our support team is available Monday to Friday, 9:00–17:00 (Japan time). Messages sent outside of these hours, or during busy periods, can take more than 24 hours to receive a reply. This can understandably feel stressful when you’re waiting on an important update, but it does not mean you are being ignored.

In cases like yours, where a parcel exceeds size limits, the process is paused so our team can review the best solution (such as repacking, splitting the parcel, or changing couriers). This requires manual handling, which is why it cannot be resolved instantly by automated messages alone.

Please give our team a little more time to get back to you. They will review Parcel Z-140756 and contact you with the available options as soon as possible.

Kind Regards,
Sendico

Vurdert til 1 av 5 stjerner

They are very disorganised

They are very disorganised, their customer support is extremely slow at answering and never gives back full answers.
Also the packing needs improvement big time, I have received a lot of items damaged.
Edit: Giving one star instead of two
Just received another parcel today with 18 consoles in it amongst other things.
All consoles came with broken plastics,I know it happened during shipping because all the small pieces were in the box.There was no bubble wrap in between the consoles or on the one side of the box.
Even though I pay for all the extras(insurance, extra good packing and stretch film) they still dont do it properly.
There are other proxy services out there.

5. januar 2026
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We’re really sorry to hear about your experience, especially regarding damaged items. Packaging issues are not something we take lightly, and we would very much like to look into what happened in your case.

Please reach out to our team with more details about the damaged items, including your parcel number(s), so we can investigate properly. You can contact us directly via mail@sendico.com or through our on-site support. If the damage was the result of our team’s negligence, we will absolutely take responsibility and work with you toward a fair solution.

We also understand your frustration about response times. Our support team works Monday to Friday, 9:00–17:00 (Japan time), and during busy periods replies can take longer than usual, but we are always working through messages as quickly as we can.

We really appreciate you bringing this to our attention and hope you’ll give us the chance to make this right.

Kind Regards,
Sendico

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Sendico Is Extorting Their Customers

Sendico is extorting their customers and will not respond to inquiries.

Until and unless Sendico can prove otherwise, my statement stands. Since Sendico isn't responding, it's a clear indicator they do not care.

With the amount of fees you will end up paying to Sendico for low weight, low value, small/regular size packages, it will cost you HUNDREDS OF U.S. DOLLARS and you are better off using that to purchase a plane ticket to Japan. It's been 8 weeks with no answers. You will never receive a tariffs invoice from Sendico either so you pay blindly.

1. Sendico charged my credit card almost 11,000 JPY for a charge that was supposed to be 10,500 JPY. Sendico has refused to provide an explanation nor have they corrected this. Sendico has not corrected the charge, nor have they credited my account accordingly with the extra money they charged to my credit card. This is theft. UPDATE: Whatever response they're giving me now is a lie. They are literally extorting customers and making things up as they go. They are now telling me that to use a credit card it costs hundreds of extra in Japanese yen when this is not at all shown as what the credit card fee is when Adding Funds to Wallet. It clearly shows it's only 16 JPY, not hundreds more. Basically, what they're saying is to make a purchase, it's not only the additional 500 JPY (Sendico Commission) that you add to the wallet for purchase price of the item, you will also pay an additional ~ 500 JPY to pay via credit. No where is this indicated when Adding Funds to Wallet that it's hundreds more to use a credit card.

2. Sendico put my account into a negative balance of more than -10,500 JPY the same day they charged my credit card almost 11,000 JPY. My Sendico account wallet was topped up to cover all my purchases and there is no additional inland shipping fees for those items. Sendico has refused to provide an explanation nor have they corrected this. UPDATE: I see now Sendico has moved the negative balance which they later claimed are Tariffs (again, ZERO documentation or written notice of this) of -10,543 JPY into Pending Funds, and the 10,500 JPY from my Pending Funds that was to cover my 10,500 purchase to a negative balance in "Available Funds."

3. Based on my purchase history, I would not have anticipated shipping to exceed more than $100-$120 ($150 MAX to be generous and accommodate for tariffs and inflation) for all three low weight and low value parcels. Customers are now trapped paying hundreds of dollars in shipping fees for otherwise low value, low weight packages and Sendico will not provide any explanation. It is not the tariffs. The Tariffs show to be ~ $20 or less when requesting a parcel. Sendico will not send you any documentation showing what the actual tariffs are nor any cost break down. Sendico will not provide a cost breakdown for the shipping to explain why the shipping charges have more than doubled. Sendico does not allow you to select "Prefer Cheaper Shipping" (it is automatically X out). In the Parcel Request comments, I have repeatedly asked for cheaper shipping option. I have also asked for cheaper shipping options in the Sendico Support with no response. You will not see ANY PRICING for what your shipping options are when the parcel is made. Sendico is now expecting customers will blindly pay.

Current Parcel 1: The contents do not weigh more than 7-8lbs total. Each item in this box is lightweight hallow plastic and a few small toys weighing 1 ounce (no more than 2 ounces if being generous). The longest side is 21", smaller than any regular delivery box. It is nothing abnormally large, or even that big of a box. Sendico Charged Weight 11.90lbs charging 16,184 JPY with no explanation. This is over $100 USD. Sendico is now telling me that my negative balance of over 10,500 JPY is for Tariffs. Again, Sendico has provided me ZERO documentation to prove this. So that makes this one small parcel about $150 USD or more to ship. Meanwhile, others have shared in their previous purchases that they've bought MULTIPLE FULL SIZE GAME CONSOLES and have only paid $40-$50 USD to ship the entire box. But my small, light weight plastic toys, low value parcel using "economy shipping" will cost over $150 USD?

Current Parcel 2: Package Weight is less than 6lbs. Sendico shipping charge 9,856 JPY with no explanation.

Current Parcel 3: Items weigh less than 5 lbs. Sendico charged for 4kg. Shipping Cost $123 USD.

Here is data showing what Sendico used to charge:

* 2.2 lbs Parcel: 3,630 JPY (~ $22 USD)
* 2.4 lbs Parcel: 3,441 JPY
* 11 lbs Parcel: 6,744 JPY ( ~ $ 42 USD. I am now being charged over $100 USD for a similar parcel).
* 8 lbs Parcel: 6,537 JPY ( ~ 41 USD. I am now being charged 9,856 JPY for a package that is less than 6 lbs).
* Another 11 lbs (5.10kg) Parcel. This one has a shipping fee increase: 8,545 JPY ( ~ $54 USD)

6. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We’re really sorry to hear how frustrated you are, and we do want to take this seriously and look into the details of your case properly.

First, regarding the charge of almost 11,000 JPY when you were expecting around 10,500 JPY: we’re more than happy to investigate this. Please contact us at mail@sendico.com with your Sendico account email or username, and any relevant transaction references, and we will look into exactly what happened and give you a clear explanation. If there was an error, we will of course correct it.

The same applies to the negative balance you mentioned. Once we have your account details, we can review the full transaction history and explain why that balance occurred, or fix it if something went wrong.

About shipping costs: most international couriers calculate shipping using something called “dimensional weight,” not just actual weight. This is calculated by multiplying length × width × height (in inches), then dividing by 139. If the dimensional weight is higher than the real weight, the courier charges based on the higher number.

This means that even light items can be expensive to ship if the box is large. We understand this feels unfair, but this is a rule set by the courier companies, not by us. It’s why a lighter parcel can sometimes cost more than a heavier but more compact one.

Sendico does not make any profit from shipping fees or taxes. We use discounted business rates with major couriers, and we pass those rates directly to customers. We don’t add markups on top. If you’d like to double-check, we recommend taking the same parcel dimensions and asking the courier directly for a quote so you can compare.

We are absolutely willing to review your specific parcels, weights, dimensions, and charges in detail. Please email mail@sendico.com
with your account information and the parcel numbers, and we will go through each point with you clearly and transparently.

We really do want to resolve this with you.

Kind Regards,
Sendico

UPDATE: We still have not heard from you at mail@sendico.com, but still would like to resolve this. So please reach out ASAP.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

sendico always excellent

26. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We're proud to hear that you always find our service excellent and look forward to serving you again in future!

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Fast delivery

Fast delivery, product as described 👍

26. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

Thank you for your review! We're glad to hear that you were satisfied with our delivery speeds, and that everything made it to you safe and as described.

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

No fuss or problems

23. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We're glad to hear that you find our service stress free and without issues.

Thank you for using us, and we hope to see you again soon!

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great importing experience

Fast delivery, excellent packaging and streamlined service. Highly recommended.

23. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We're glad to hear that you always have a smooth experience when you use us. We always do our best to make sure everything is packed top-notch, and we're happy to see that you recognize that!

Looking forward to seeing you again in the future.

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great service

I've been ordering stuff through sendico for 3 years now, and I only had great expirience with it. Fast service overall, support is super helpfull and fast, your stuff will be very safetly packaged and taken care of. :)

23. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

HI Ivan,

Thank you for your kind review! We're proud to hear that you've been using us for over 3 years and are still enjoying our service to this day.

We hope to see you again in the near future.

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent service

Excellent service, pain free and fast shipping

23. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi Kevin,

Thank you for your review! We're happy to hear that you find our service easy to use and that you are satisfied with our shipping speeds.

We hope to see you again in future!

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Prodotti sempre ben curati e ben…

Prodotti sempre ben curati e ben imballati..
Ordino parecchio da loro essendo un azienda...
Spero di avere una lunga collaborazione con loro..

18. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Ciao Francesco,

Grazie mille per la tua splendida recensione! Siamo davvero felici di sapere che i prodotti arrivano sempre ben curati e imballati con attenzione, e che continui a scegliere Sendico per i tuoi ordini come azienda.

Speriamo anche noi in una collaborazione lunga e positiva insieme. È un piacere supportarti negli acquisti dal Giappone e fare del nostro meglio ogni volta.

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Service was great

Service was great. I got the item a week after and customer service is impeccable.

17. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We're glad to hear you had a positive experience with us, and that you found our shipping speeds satisfactory!

Hope to see you again soon,

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Be wary and choose wisely

First purchase was of a video game with a screen which didn't have photos showing damage. When I received it Sendico couldn't do anything about it.

Second purchase was returned to sender as I didn't get notification of delivery. Sendico obviously couldn't do anything about it. Lost 80 dollars in delivery.

Sendico are just OK, but couldn't care about helping if things go wrong and you loose money. Be very wary about what you're buying. Sellers within Japan couldn't care less about you.

16. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We’re really sorry to hear about your experience, and we understand why losing money like that is frustrating.

Because Sendico is a proxy service and not the seller, we rely on the information and photos provided by Japanese sellers. For higher-risk or valuable items, we strongly recommend ordering a contents check. This allows our team to inspect the item when it arrives at our warehouse, take detailed photos, and report any issues before it is shipped to you. That way, if there is a problem, it can be caught while the item is still in Japan and you can seek a refund before it ever reaches your doorstep.

Regarding the returned parcel, if a delivery attempt is missed and the parcel is returned to sender, there is very little we can do here as compensation cannot be sought from couriers for this.

We appreciate you sharing your experience, and we hope if you ever decide to use the service again, a contents check can help avoid a repeat of what happened here.

Kind Regards,
Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Does what it says on the tin!

I've used sendico for multiple years now, I've never had a single issue. Everything is really straight forward and arrives perfectly wrapped and safe.

You can pay extra if your unsure and have items checked before shipping too which is a handy thing to have and you have 30 days to consolidate your packages so you can wait until multiple things arrive :)

16. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi Ian,

Thank you for your kind review. We're happy to hear that you've been using our service for years and are still enjoying using us!

Just to let you know, you can hold items for 180 days before consolidation, so there's even more time than you thought to let a parcel build up!

Hope to see you again soon!

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 1 av 5 stjerner

NOT GOOD

Was good at the beginning, but after some purchase they do not care to take a look on my messages/texts. They dont care about customer problems. Replies after a decade and not user friendly anymore. They also took out the declare value option and change name option when other proxy sites are providing!!! NOT GOOD AT ALL ANYMORE.

10. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We’re really sorry to hear that your experience has gone downhill and that you’ve felt ignored. That’s not the experience we want anyone to have, and we understand how frustrating slow replies can be.

Regarding response times, there are periods where support volume becomes very high, but that’s not an excuse. We are actively working on improving response speed so customers don’t feel left waiting or unheard.

We do care about customer problems, and we genuinely want to help resolve issues wherever possible. If you still have unresolved questions or problems, please reach out to us directly at mail@sendico.com with your account details so we can look into your case properly.

We appreciate you being honest about how you feel. We hope we can regain your trust by handling your concerns more clearly and more quickly going forward.

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Very bad experience on a simple and honest refund request

Very bad experience on a listing. A-900706. Mentioned some scratches. Didn't find any scratches. Asked for better photos. No response. Got it checked in warehouse and the photos are so obvious. 2 times but chips on the rear element. Not the front where it may not affect the image as much when taking photos but on the rear. These are not obvious on the photos they have on the listing as it is either blurry, out of focus or with reflection masking it perfectly. It's a bad faith listing. No one if they were given these details correctly and clearly will purchase a damaged lens for $500 aud. It's trash. It's junk. This is misleading advertising and purposely not being honest about the chips. The chips should be the first photos they show and it shouldn't be blurry. Refer to the sendico warehouse photos. It should be those photos shown. This is an honest complaint on my end and I am not satisfied with sendico chasing up a clear refund. Given the very bad faith listing. Honestly shocking experience given I was looking forward to using the website more. Now it has left a very bad taste on my experience. I cannot recommend. And I will do everything to tell people not to use the service. Bad results on a very reasonable refund request.

16. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We’re really sorry to hear how frustrating this experience has been for you, and we truly understand why this situation has left you feeling disappointed.

As our support team explained, the condition of the lens was described by the seller in the original item listing. Because the item you received matches the information that was provided by the seller, we were unfortunately unable to request a refund from the JDirectItems Auctions. As a proxy service, we are not the seller of the item, and we can only operate within the rules and systems set by our partner shopping sites. This means we cannot override seller descriptions or force refunds when the item technically matches what was stated in the listing.

We completely understand your frustration, especially when dealing with high-value items. That is why we strongly encourage users to carefully review seller photos and descriptions before purchasing.

We’re genuinely sorry that this experience has left you with a negative impression, and we do appreciate you taking the time to share your feedback, even when it’s difficult to hear.

Kind Regards,
Sendico

Vurdert til 4 av 5 stjerner

great service

great service, everything arrived in pristine condition

16. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi There,

We're happy to hear that you had a good experience with us and that everything arrived okay!

Look forward to serving you again soon,

Kind Regards,

Sendico

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The website is easy to use and when…

The website is easy to use and when you're ready to ship your items; they're packed securely and shipped fast. Always happy to use this service.

15. desember 2025
Logoen til Sendico

Svar fra Sendico

Hi Richard,

Thank you for your kind review! We're happy to hear that you find us easy to use and that you enjoy using our service.

We hope to see you again soon!

Kind Regards,

Sendico

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Virksomhetene kan automatisk be kundene om anmeldelser, og disse blir bekreftet som faktiske opplevelser.

Lær mer om andre slags anmeldelser.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv