Howden Anmeldelser 

236
•
TrustScore 3 av 5

2,9

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Ponderously slow in communication. The app name should be changed from ‘Clarity’ to Vague… Communications when they do eventually arrive, tend to be so vague that they border on being deliberately e... Vis mer

Vurdert til 2 av 5 stjerner

I requested a retirement quotation on 15th June. On 29th June and I was told that essential system maintenance would mean this being delayed. It's now 4th September and despite infrequent emails say... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Howden ufficio di Verona. Complimenti al vostro collaboratore Dr Marco A. che mi ha risolto brillantemente pratica di polizza l bersani successiva ad acquisto auto a nome di mio figlio.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Trying to get my pension sorted since February 2026 it’s been an absolute trek to say the least. Asked to collect my pension end of July this year now the middle of September still no further forward.... Vis mer

Informasjon om virksomheten

  1. Forsikringsmegler
  2. også i
  3. Finanskonsulent
  4. Forsikringsbyrå
  5. Forsikringsselskap
  6. Virksomhetsforsikringsselskap

Skrevet av virksomheten

Global retail, specialty and reinsurance broker to mid-market, large corporates, SMEs and personal lines.


Kontaktopplysninger

2,9

Middels

TrustScore 3 av 5

236 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 77 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av 48 timer

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

2,9

Alle anmeldelser

(236)

93 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Follow up on my previous review got…

Follow up on my previous review got sent yet another form only this time I'd to make an appointment with a place called pension wise that will take place on the 13th of July. Not holding out much hope with this phone interview. If you want to look them up on this sight the reviews for this place is not very favourable.
I would recommend if any employer thinks anything of their employees do not let this place deal with their pensions this is an absolute joke of a firm

11. juli 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Robert. We hope you received all you need with this guidance but please be in touch with our team again if we can do any more to support you.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Unreliable when needed

Despite my father passing away in April, I am still waiting for the funeral payment from his pension fund 10 weeks on. The whole process is fraught with incomprehensible slowness and poor communication that it is difficult to understand why. 2 weeks ago after multiple phone calls and other communications I spoke to a lady who said the payment would be processed by the end of last week as they had all the relevant documents to do so. This has yet to materialise. This is shameful behaviour at a time when we are struggling with grief trying to deal with my fathers estate. Why this money cannot be transferred at the time when it is most needed and tick off one less stressful activity for people is beyond belief. My father would have been dismayed with the total lack of professional and courteous behaviour.

3. juli 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Keith. We're very sorry to hear you've been experiencing this frustration at such a difficult time. We have sent your message on to the relevant team to investigate this and help resolve your issues with urgency.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Useless

Don't expect your money quickly, nobody seems to know what there doing. My retirement day is today and I'm still fighting for my money. Very poor service.

1. juli 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

We're sorry to hear you're having an issue with our service. While we're unable to publicly comment on individual cases or the complex processes often involved, we've requested more information from you via Trustpilot. Please provide us with your full name and scheme details via private message so we can forward your enquiry on to the relevant team. Thank you.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Dreadful service

Hardly anyone responds to queries. I am moving providers because of the terrible service.

1. juni 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Harry, we're sorry to hear you've had trouble reaching us. We've requested more information from you via Trustpilot. Please provide us with your full name and scheme details via private message so we can get the best person to contact you.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Barnett Waddingham is diabolically bad SIPP manager

I transferred my SIPP to Barnet Waddingham (BW) because my previous provider did not allow certain investments. BW is diabolically bad and treats client service as an annoying inconvenience to be dispensed with. On 16th February, I received notice from Interactive Investor that it would cease providing its Pension Trading Account service and thus clients were to transfer their accounts elsewhere. After many attempts, I managed to get hold of my BW relationship manager, MC. He assured me that he would find an alternative PTA provider and would email me to let me know. That, as always in the past, never happened. MC is a disgrace to his profession. After waiting for several weeks, I contacted BW again and was put through to someone who assured me that he would come back with the information I needed. I also asked for a change of relationship manager because MC was absolutely useless. The person I spoke with agreed to pass my message to his superiors. It has been 1.5 months now and nothing has happened. Today, I tried calling BW again but, of course, their robot informed me that all the agents were tied up… This happens all the time. If you’re looking for a SIPP provider, the last firm you should go to should be BW. It is pathetic beyond belief and specialises in adding insult to injury - a true disgrace to its industry.

UPDATE: Since BW replied to this review promising to get in touch, I have heard nothing from them. Pathetic! Avoid Barnet Waddingham like the plague!

30. mai 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Silque. We're very sorry to hear you've been frustrated with the level of communication to date. We have sent your message on to the relevant SIPP team who can help get you the information you're after and resolve your issue as soon as possible.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Can’t get the money due from my…

Can’t get the money due from my pension. They don’t want to pay out, they tell me that I have had other payments from other pensions so I do not qualify. These other pensions have been checked and verified by them ( lies and codswallop!!). Hard to get to speak to anyone, often it feels like they’ve put the phone down.
Unprofessional and seemingly rather dodgy.
I feel that this company needs further investigation

23. mai 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Anna, we're sorry to hear you've not had the ideal experience with us. While we're unable to publicly comment on individual cases or the complex processes sometimes involved, we've requested more information from you via Trustpilot. Please provide us with your full name and scheme details via private message so we can get the best person to help.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Never calls back

I managed to speak to someone around 10 days ago and needed further information. I have been calling every day since then and left messages, been transferred through, been cut off, been told he will call me back and nothing. They obviously dont need the business. Going to look for another SIPP provider.

11. april 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi, we're very sorry to hear you've had trouble with communication. We have forwarded your message directly to our SIPP team and have requested more personal information from you via Trustpilot. If you are able to please provide you name and scheme ID, we can then help to identify someone in the team best placed to be in touch.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Still waiting for pension 8 months after fathers death

My father died in August after a brief stint in a care home with my mother. We are yet to receive any form of widows pension from his ex British Steel pension because of these Muppets. It is one excuse after another and the last message was that they were so sorry and it was waiting for a letter to be authorised, well sorry doesn't pay care home bill for mum, now seeking legal advice.

27. mars 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

We're sorry to hear you've been unhappy with your experience. While we're unable to publicly comment on individual cases or the complex processes sometimes involved, we have requested more information from you via Trustpilot. Please provide us with your father's name and reference number via private message and we will chase this up for you. We will, in the meantime, let the team dealing with this scheme know that this review has been posted to see if anything can be expedited.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Is this being run from a back bedroom?

Feels like Barnett Waddignham is being run as a spare-time business by a bloke who has lost interest.

Any requests gets an automatic answer that warns of delays in responding (seemingly unchanged since the depths of Covid). No hope of a prompt and substantive acknowledgment, let alone prompt action.

I lodged a formal complaint about this repeated unresponsiveness, and got no response. Rang them, and spoke to a receptionist who, after 13 minutes, had to admit that she could find nobody to handle what was now a complaint about a complaint. I gave them a full working day in which to make contact if I wasn't to go to the Ombudsdman - and they responded in two working days.

But that was a rare exception: a subsequent application for a drawdown payment has gone unacknowledged, so I am going to have to waste time chasing to see if they have received and actioned it, as time is running out at the end of the tax year.

If you aren't already a customer, do think very carefully about whether you want to sign up to this level of service.

[FOLLOWUP NOTE 9 March - it is perhaps telling that Barnett Waddingham were substantially quicker to respond to the above review than they have recently been in responding to my requests to them as a customer!]

8. mars 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi John. We're very sorry to hear you're still experiencing issues with communication from the team. Our team will be in touch with you directly to assist.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Totally Shambolic Organisation

My husband is taking early retirement due to my poor health and contacted his occupational pension provider back in June to ask for a pension forecast for retiring in January 2023. He was told that this would be sent to him in the next 10 days. He was then informed that Barnett Waddingham had been appointed as new Trustees and would be responsible for providing this. He made numerous calls between August and December which resulted in nothing other than excuses, lies and downright incompetence. This ranged from “we have not yet received the records” to “I am working on it at this moment and it will be in the post tomorrow” Needless to say it didn’t arrive and funnily enough they were working on it every time he phoned, which ended up being on a weekly basis! The forecast eventually arrived in December too late for him to take retirement in January due to a three month notice period. He called them in early January stating that he wished to retire in April to be told that they had to reissue the forecast and paperwork. He expressed concern that it would take so long again and was assured this would not be the case and that it would be done quickly. On the basis of this he handed his notice in at work. We are now at the end of Feb and not surprisingly still no forecast or paperwork to claim his pension. He has been calling weekly again all through February and getting the same pack of lies on every occasion as he got last year. We are now in a position where he is five weeks from retirement date with nothing in place for his pension and absolutely no confidence whatsoever that he has any hope in hell of getting it on his retirement date. This is totally unacceptable that their failures are risking leaving their pensioners with no employment, no income and no lump sum to pay off a mortgage! I really cannot find the words to express how worrying and upsetting this is and it is not the appalling service that anyone should have to suffer at the hands of what is supposed to be a professional organisation trusted with managing huge Company Pension Funds. We could not have avoided the situation we find ourselves in but for anyone considering dealing with this organisation in any shape or form all I can say is AVOID

28. februar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Elaine. We're so sorry to hear you and your husband have been frustrated by the process. In order for us to identify and alert the team dealing with your enquiry, you can contact us by phone on 0141 447 0799 or through our online enquiries form at www.barnett-waddingham.co.uk/contact/. Please include the name of the scheme and your husband’s details. It is very much our intention to resolve your situation as soon we can.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Abysmal service from this company as a…

Abysmal service from this company as a pension scheme administrator - who seem determined to do absolutely everything possible to stop clients accessing their own pension benefits. 4 Months and counting now!!

28. februar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Paul, we're sorry to hear your experience isn’t meeting expectations. If you are in need of a point of contact, please contact us directly by phone on 0141 447 0799 and someone will be able to connect you to the team dealing with your scheme. We're keen to resolve your issue as soon as possible.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Attempts to 'bounce' SIPP investors onto an insurance policy they don't need.

I and my fellow SIPP investors have experienced endless problems with this company over many years. the majority now revolve around bullying communication from its Property Team which constantly tries to devise ludicrous scams to force us onto its own block property insurance, despite our properties all having perfectly adequate insurance cover. they are clearly on some sort of incentive deal with their insurer. We've complained bitterly but they just won't behave. We are going to have to refer the issue to the FCA for the second time.
I have also recently tried to correspond with Barnett Waddingham about a share trading account I have within my SIPP. This is quite an important issue. I wrote on the 3rd March to the mystery standard email address we are provided with (they don't provide an actual account manager contact) and received a standard response suggesting I'd receive a proper response within 5 to 10 days. It's now the 27th March and I haven't heard a peep. I just can't get a service out of these people.

20. februar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

John, thank you for your review. We're sorry to hear your experience has not met expectations. We’ve raised your comments to the team and understand someone will be reaching out to you directly to help resolve your issue.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Awful service after our mother passed…

Awful service after our mother passed away in October. Now the end of January and this company seem to put everything in the way of paying out towards her funeral cost. Still no payment received, just another letter via snail mail during postal strikes asking for national insurance details, after 3 months!!

23. januar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Alison, thank you for your review. We're so sorry to hear your experience is not meeting expectations. In order for us to identify and alert the team dealing with your enquiry, you can contact us by phone on 0333 11 11 222 or through our online enquiries form at www.barnett-waddingham.co.uk/contact/. Please include the name of the scheme and your mother’s details. It is our intention to resolve your issue as soon as possible.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Thanks for your patience!

I wanted to retrieve my log in details for a pension and would like to praise Lewis of the Glasgow office for his patience while I followed his instructions.

25. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Chris. It's excellent to hear you got what you needed, and we have forwarded your message to Lewis. Thank you for taking the time to leave a review. If we can help with anything else, please be in touch.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

National Grid Pension Scheme

National Grid Pension Scheme
We are trying to transfer our pension from National Grid to a SSAS
We were advised this process would take 3 months.
We are currently at month 20.
We have rung BW every week for the last 4 months and getting no where
In this time our pension has dropped from £410k to £350k
It is frozen for 5 more months, if it isn’t completed in this time, with the current market it will drop to £220k.
This is a loss of £190k due to BW incompetence, passing us pilar to post with a severe lack of attention to detail (requesting documents numerous times we have already sent in.), lack of customer service (taking out details to call us back and not getting back to us)
We thought we were at the final hurdle number 30, when they request evidence that I am employed and paying into a pension through the Ltd company we have set up for the SSAS… but the company hasn’t even traded yet as we haven’t had the funds into the SSAS, we have explained this 4 times within the last 5 months, they understand, then weeks later send another request.
We have multiple stories like this from the last two years.
Avoid (if you can) at all costs.
Meanwhile we will be back in the phone daily now to try save our £140k drop before it’s too late.

17. oktober 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Graham, thank you for your review. We're sorry to hear your experience has not met expectations and that you are still awaiting a response. We’ve raised your comments to the relevant team and understand someone will be reaching out to you directly to help resolve your issue as quickly as possible.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Complaints procedure…

Can anyone advise how you raise a complaint with Barnett Waddingham. My contact regarding my pension has been less than satisfactory but I’m unable to find a complaints process on the website.
They advise action has been taken then nearly 3 weeks later advice no action was taken, no good to me when I’m in need of my pension.

26. september 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

We're very sorry to hear you've been unsatisfied with our correspondence. Comments should be submitted through our enquiries form at www.barnett-waddingham.co.uk/contact or by phone on 0333 11 11 222, with reference to your contact at BW and member details.

In the meantime, we've requested your name and contact details via Trustpilot. If you're able to provide these in a direct message, the relevant team will be able to follow up on your situation as soon as possible.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Friendly, effective service

I have had nothing but a fantastic experience with Barnett Waddingham in my several years of being with them. Top notch service and people who really do care about their clients! Smashing.

1. september 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

John, thank you for your positive review.

Wonderful to hear that you've been happy with our service over the years.

Your feedback is appreciated.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Client for years but now trying to escape

Have been with BW for more than 15yrs and all was good until about two years ago. Because they have grown so much they have centralised activities which mean you no longer seem to be able to contact your client manager----after more than 18months with no contact from new client manager. My wife transferred her funds to BW and the whole process was messed up and although granted compensation by Fin Ombudsman never received an apology from BW. Now we are trying to move our funds elsewhere and they are proving awkward and difficult with no replies to emails. Even their cental office could not get anyone at Cheltenham office to answer this morning--hence my posting this review. They seem no longer interested in individuals but just keen on getting large group funds transferred. Sad demise of a once excellent provider!!

19. august 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Colin. Thank you for responding to our request for further details. We have forwarded on your comments to the relevant team who will follow up with you as soon as possible with the information you need. We're sorry for the wait.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Superb support.

I have had superb support in managing a complex SSAS, from a very knowledgeable team at Barnett Waddingham. Not only are they technically skilled but the whole team is friendly and a pleasure to deal with.

16. august 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Thank you for taking the time to post a review.

We're very pleased to hear you're happy with our SSAS service.

Please do let our team know if there's anything else we can help you with.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

SHOCKING AVOID AT ALL COSTS

SHOCKING AVOID AT ALL COSTS, DREADFUL SERVICE, FEES ARE A RIP OFF.
BW have to be the worse company I have ever dealt with, do nit trust this people with your investments or your pension. BE WARNED - READ THE REVIEWS

11. august 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Howden

Svar fra Howden

Hi Anthony. We're sorry to hear you've been unhappy with the service, but thank you for providing us with your contact details so we can follow this up. We have now notified the relevant team of your comments. However, you can also reach us directly via our enquiries form at www.barnett-waddingham.co.uk/contact.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv