Jeg svarte på en annonse fra Brebånd.no for å sjekke alternative bredbåndlevderandører og fikk da til svar at to leverandører ville ta kontakt - Telenor og Telia. Selgeren fra Telia vart direkte sur d... Vis mer
Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon
For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon
Se hva andre synes
Ringte inn til telia kundeservice for å få hjelp med en regning, fordi den på mystisk vis hadde økt i pris. Ble møtt av en kjempefrekk, nedlatende og kverulerende mann som snakket i munnen på meg hele... Vis mer
Telia har ekstremt dårlig kundeservice. Man står i kø i evigheter uten å få svar, og når man først prøver å få hjelp, skjer det ingenting. Ingen oppfølging og ingen respons. Dekningen er også dårlig... Vis mer
Hadde feil på bredbåndet og sjekket driftsmeldingene. Der kom det opp at det var feil i området og at de jobbet med saken. Etter 8 timer ringte jeg de og Telia fortalte at det var KI som lå ut fei... Vis mer
Informasjon om virksomheten
Opplysningene stammer fra ulike eksterne kilder
NetCom tilbyr mobil abonnement, mobilt bredbånd, mobiltelefoner. Størst utvalg og gode tilbud!
Kontaktopplysninger
Norge
- www.netcom.no
Ingen anmeldelsesinvitasjoner er registrert
Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative
Har ikke svart på negative anmeldelser
Slik bruker virksomheten Trustpilot
Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.
Dem er 1000 ganger bedre enn Telenor
Dem er 1000 ganger bedre enn Telenor, telia nettet er mye kjappere og har nesten ingen problemer. Beste er det er billigere. Man får større pakke hos telia til en billigere pris enn Telenor, lavere pakke og dyrere enn den høyere pakken hos telia som er billigere
Forferdelig dårlig nett,Umulig å få kontakt med service.
Umulig å få kontakt med service.
Satte 3g over 30 min i tlf kø. Dette sier vel litt om hvor mage som ringer med problemer! Dårlig nett, forklaring deres var at det er så mange kunder av de som er på samme mast! Mao jo flere kunder de har jo dårligere blir produktet, ruter må restartes ofte.
Dårlig internett og TV-forbindelse og umulig å få kontakt med dem
Dårlig internett og TV-forbindelse, ofte nedetid. Umulig å komme i kontakt med kundeservice, vil du ha dem til å ringe deg? 2 ring så legger de på slik at du ikke rekker å ta telefonen. Så tilbake i laaang telefonkø. Dessverre må vi bruke disse pga policy i Sameiet.
Nettet til Telia forsvinner i tide og…
Nettet til Telia forsvinner i tide og utide.Skam dere.Vi lever i 2025.Jeg har prøvd flere leverandører,,men desverre har borettslaghet her vært så dumme at de har valgt det værste..Telia :(
TV og Internett vært nede i snart to…
TV og Internett vært nede i snart to uker hos mine gamle stakkars foreldre. Er hos dem nesten daglig for å sjekke. Null tilbakemelding fra Telia. Har spurt om de kan kontakte meg. Nei... kun eier av abo, som er min gamle far med 0 tekniske evner lenger. Support sier de ikke kan gi noe svar, de har ikke tilgang til teknisk avdeling. Nå ser jeg at feilmelding i området er opphevet. Fortsatt null tilbakemelding fra Telia. Ikke svarer de på support i dag heller.
Møkkaselskap. Utrolig dårlig organisert. Hva skal jeg med support om de ikke får tilgang på informasjon fra teknisk avd... Og heller ikke følger opp.
Konklusjon: Med mindre du er grevling, og har energi til å mase daglig og sitte i kø - ikke velg Telia. Nesten like rotete som Telenor.
Dålig kunde behandling
1.Dør selger loker poteseiet nye kundrer. Med 3 månder gratis prøve tid. Og at det bare er å sende tilbake utstyret om man ikke er fornøyd
2. Venter i 50min på telefon for å få sagt opp prøveperiode og levere tilbake ytstyret. (Dete er ikke mulig å gjøre uten å snakke med et meneske)
3. Må betale brydd gebyr på 950. Da dørselger var misvisende og ga et feil inntrykk.
Flerre naboer opplever det samme
Selvskapet velker litte tillit og har dålige løsninger for å si opp tjenestene deres.
Styr unna Telia!!
Styr unna Telia!!
Gikk fra Telenor til Telia og ble lovet bedre dekning en det Telenor hadde. Bare tull.
Ble fortalt av en av butikkene deres i Bergen at dere hadde mye bedre dekning en det Telenor har. Noe som ikke stemmer altså..
Ble også fortalt at dere hadde sky der man kan lagre bilder / videoer som privatperson noe som ikke stemte.
Da jeg kunne oppleve noe områder med glipp.
Med Telia ble disse glippene mye større.
Kjører mye som yrkessjåfør og kom ned mot Jektevik Stord og dekning forsvant med Telia.
Hadde en samtale som ble brutt. Ringe ca 20 ganger til en person på vei til Sandvikvåg - Halhjem.
Ringte Telia og fortalte de dette, men fikk beskjed at de ikke kunne gjøre noe med dette.
Telia i Sverige er jo ikke noe bedre. Like dårlig dekning som i Norge. Snakker om dekning altså. Bør jo kanskje undersøke dette Telia med dekning deres.
Kjenner en som har Telia og har ikke så og si ikke hatt 4g som dekning i Sverige. Ikke bra.
Har blitt ringt opp fra Telia etterkant om jeg vil bli kunde igjen, men det kommer aldri til å bli aktuelt.
Gikk til bake til Telenor og det har fungert temmelig bra ink i Svergie.
Telenor er mye bedre på dekning.
Så kommer IKKE til å bytte til bake Telia.
Skal du ha deg trådløst internett via…
Skal du ha deg trådløst internett via mobil så hold deg langt unna Telia. Har nå hatt ansvar for en hel del abonnement via jobb som er registrert som hjemmekontor og det går de som privat abonnement. Kundeservice - HELT fraværende!! - har hatt flere anmeldelser her i det siste, ingenting blir bedre. Har nå ventet i over en time på support på utstyr fra Telia som ikke fungerer... fikk endelig kontakt, teknikker skulle ringe tilbake etter 30 min, det er nå 3 timer siden. Har bestemt meg for å terminere to av abonnementene jeg har ansvar for siden lokal leverandør er allerede på plass - ingen mulighet for oppsigelse utenom å ringe kundeservice.. har nå stått over 20 min for å sende en oppsigelse!!!!
Bortfall av kundekontakt
Nå er det ikke slik at alt er like negativt med Telia. Det er laget mange gode selvhjelpsløsninger, f.eks. installering av teliaboksen etter heng ved oppdatering av Android.
Telia satser på selvhjelp, greit nok. For å spare kostnader (sannsynligvis) er kundeservice redusert til et minimum. Dette er ikke holdbart for kundene. Etter at nettet var nede for en tid tilbake får jeg ikke koblet internett til TV. Fungerer helt greit på mobilelefon og nettbrett.
Hvor mye tid og krefter samt irritasjon skal man bruke for å få kontakt med Telia. Jeg orker ikke.
I forrige uke fikk jeg en SMS fra et et annet mobilselskap med forespørsel om overføring av mitt mobilnummer til en annen person. Med oppgitt tidsfrist for overføringen. Nå fikk jeg til alt hell stoppet dette. Kontakt med Telia? Å nei, heller ikke svar på mail. Vi er avhengige av mobilen til stort sett det meste vi foretar oss til daglig. Å miste mobilnummeret er en krisesituasjon.
Er det slik at Telia er i en så dårlig økonomisk situasjon at det er nødvendig å redusere kundeservice til nærmest bortfall, vil jeg råde styret i mitt sameie til å vurdere en annen leverandør for TV og bredbånd. En ting er sikkert mobilabonnementet flytter jeg til et annen selskap selv om det koster noe mer og at jeg mister pakkerabatten. Billigst er ikke nødvendigvis best eller en god løsning.
Jeg tar ikke sjansen på et selskap som velger bort å ha kontakt med sine kunder. Et selskap du ikke kommer i kontakt med når du trenger det.
Vært kunde hos dem i 2 år
Vært kunde hos dem i 2 år - værste selskapet, høye priser.
Søppel
Søppel, hold dere unna, nettet kan gå en hel dag, kundeservice er umulig å nå. Sykt dette er en standard de har i 2023.
Ekstremt ustabilt nett på Fagerborg
Ekstremt ustabilt nett på Fagerborg
Mistet Internett og tv flere ganger de 2 siste ukene. Kommer ikke igjennom hos telia og brukt 2 timer hver dag for å prøve å komme igjennom. De har kun chat og tlf. Chatten kobler seg av og du mister plassen plutselig i køen. Var nr 88 i kø som skulle ta 120min. Når jeg var kommet til nr 35 gikk internettet igjen. Tlfen kommer man ikke igjennom på. Ventet 1,5time på det lengste.
Katastrofe lever ikke som avtalt
Efaktura funker ikke plutselig
De klarer plutselig ikke å sende efaktura etter 10 måneder, istedet sender de papirfaktura til installasbonsadressen istedet for postadressen. Og de påstår at jeg ikke har lagt dem til i nettbanken slik at dette er min feil. Det er vel over 1 år siden dette var mulig å gjøre selv
majorstuen
bor på majorstuen, og jeg har aldri noengang hatt så dårlig internett som jeg har her, telia sendte teknikker for å se på problemet, han fant ingenting men var enig om at det var dårligere enn det burde vært, han skyldte på konstruksjonen av leiligheten, og tok fullt betalt for det. internettet er helt jævli enda.
Jeg kontaktet telia kundesenter ,tv og…
Jeg kontaktet telia kundesenter ,tv og bredbånd noe par ganger. Det er lang ventetid (1:30min )uten call back service. En av dårligst kundesetvice jeg har opplevd. Hold unna Telia
Styr unna Telia
Styr unna Telia. Dårlig/ ingen internettforbindelse. Ufin behandling av kunder. Lover stabilt og godt internett men overbelaster Telenor master slik at du ikke får det du betaler for. De ønsker ikke å gjøre noe med problemet men vil allikevel ha full betaling.
De er svindeler
De er svindeler, gir missvisene informasjon, lover veldig mye men gjør lite, de lyver rett og slett med sine kunder. Man kan ikke bruke angre rett hos dem , så tragiske
Nok en gang har telia lovet at de er…
Nok en gang har telia lovet at de er best på internett i Norge men har de noen gang tenkt på effekten av det de lover som går utover kunder som bruker ekte penger og ikke monopol penger. Det virker som telia leker med ideen av å være best. Mens betalende kunder sliter faktisk med å forstå denne ideen. Jeg har 730/25 men får ikke i nærheten av det jeg bestiller da dette blir uforståelig. Ringer å klager til telia men der svarer de at det er min feil og jeg bør gjøre noe med det, slik jeg ser det er det peke fingeren mot kunden og ikke dem selv. Bare noen få spørsmål gjør dem seg til og man får heller ikke snakket med en leder. De har som regel alltid fått lov til å ta opp samtalene så derfor er det viktig å ta opp hva hoved problemet er som regel. Kan telia noen gang gjøre opp for seg er egentlig det viktigste spørsmålet alle sikkert lurer på. Takk og ha en bra dag videre.
Telia - Netcom-klonen`s - elendige kunde service…
Netcom/Telia`s påståtte kunde service er ELENDIG!!.
- Var Netcom kunde i 15 år, men opplevde så mye drit og uløst sak mht deres "idiotforsikring" og en påstått vannskade, så da Get Mobil kom på banen emigrerte jeg hurtig!. Var SVÆRT fornøyd med Get Mobil, TV og Internett, med en kundeservice utenom all forventing.
- Til STORE skuffelse kjøpte Netcom - nå Telia - opp Get - kun 2 mnd etter kjøpet av mobil - for å kvitte seg med annen tydelig farlig markedskonkurranse ;-(
-Med ett var en fanget som Netcom/Telia kunde igjen.
Ikke overraskende opplever en igjen Telia`s elendige kundebehandlingen, på nytt vedr totalforsikringssak og frastjålet mobil. Telia og deres teamleder vil ikke og tar ikke kontakt, selv på forespørsel - annet enn å be kundemotak henvise til Gjensidige ASA - deres forsikringsselskap og underleverandør da mobilen ble stjålet.
- Ett firma en selv aldri kjente til, kjøpte noe ifra, i denne sammenheng. Dette var heller ikke nevnt i salget av mobilen.
At Telia ikke tar ansvar for sine salg av egne tjenester, de har kjøpt opp fra Get og overfører saken til en daværende underleverandør de selv har sluttet å bruke for å starte opp eget forsikringsselskap - gjør så en føler seg rett ut svindlet igjen!!
Dette etter å ha betalt HELE kr.450 kr pr mnd FRA mobilen ble stjålet den 6.9.20 til d.d. (1,5 år) uten å få bruke DEN Samsung S20 5G Ultra mobiltelefon en kjøpte på avbetaling for kr.16.500,- MED forsikring, hvis noe slikt uforutsett uhell skulle skje...
- Det er en pris før, og en etter skade, lød reklamen til ett forsikringsselskap en gang, og dette er helt sant; SÅ HOLD DEG FOR ALL DEL LANGT UNNA TELIA!!
Underlig nok har en under samme tid fått observere hvordan Telenor har løst to av sine forsikringssaker på ett abonnement, MEGET hurtig; Begge to ble løst innen den uken de lover kundene erstatningsmobil, så Telenor sine løfter; "Har du mobilforsikringen på plass kan du senke skuldrene i visshet om at mobilen din er trygg hvis uhellet er ute. Ødelagt, stjålet eller mistet mobil – vi har forsikringene du trenger." - er en sannhet de selger!! telenor .no/forsikring/
- SÅ VELG ALT ANNET ENN TELIA - Netcom-klonen som heller svindler sine kunder, når du ønsker å kjøpe deg en ny SWAP mobil, med forsikring!!... #GoSWAP #SWAP #TELENOR fordi #TELIAsuger #TELIAsvindler og er #NetcomTeliaScam #TeliaScam #NetcomScam
#TelenorVStelia #TeliaMobilSvindlerDeg #TeliaSuger
Nytt Abonnement: Sjekk først ut websiden til Bytt.no; og få vite hva du bør betale for ett abonnement.
- Jeg hadde kun 25 GB for kr.398,- + nedbetaling av mobil på kr.450,- = 848 kr pr mnd ... Et dyrt Telia abo.
Du får nå "Happybytes" abo med 108 GB + Fri tale, SMS, MMS (inkl. EU/EØS) for kun kr. 398,- pr mnd.!!
- "Med hele 108 GB hver måned er mobilabonnementet til Happybytes til kun 398 kr/mnd det beste mobilabonnementet for superbrukere så langt i februar 2022
Mobilabonnementet "Fri Data" fra Happybytes er i februar Norges beste mobilabonnement for superbrukere. Prisen på 398 kr/mnd er også svært konkurransedyktig sett opp mot andre tilsvarende mobilabonnement, men det er mengden positive omtaler som gjør at Happybytes er kåret til best i test for superbrukere.
Dersom du bruker mobilen svært aktivt, som f.eks å dele internett til PC eller med andre og ser regelmessig filmer og mye video så er dette et mobilabonnement å anbefale for superbrukere i følge 317 av Happybytes sine mobilkunder.
Alle mobilabonnement fra Happybytes har Telenor-dekning. Happybytes Fri Data gir deg fri databruk og fri fart opp til 108 GB hver måned. Bruker du mer enn 108 GB betaler du ingenting ekstra, men hastigheten reduseres til 3 Mbit/sekund."
Sjekk ut; bytt.no
NB: Jeg er ikke tilknyttet andre selskap enn Telia - enda... Skal bytte så fort nedbetaling har skjedd!!
Dette er Trustpilot
Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.
Virksomhetene kan automatisk be kundene om anmeldelser, og disse blir bekreftet som faktiske opplevelser.
Lær mer om andre slags anmeldelser.
Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.
Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.
Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.
Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.








