EssenceCar Rental Anmeldelser 

60
•
TrustScore 2.5 av 5

2,6

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Ich habe über Discovery Deutschland gebucht. Der Anbieter ist Essence, das Fahrzeug habe ich von Everyday HDY bekommen. Hat alles super funktioniert das Fahrzeug war auch gut, aber mit der 500€ Kauti... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 2 av 5 stjerner

I rented a car from Izmir airport. To be fair it was a good service, car and represented good value for money. The issue I had was it was not clear to me that I needed to go to the Everyday car ren... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Attention voleurs! Jamais une location de voiture ne s'est autant apparenté à du vol. Personne à l'arrivée, voiture downgradée et en mauvais état, pneus dégonflé, encaissent la caution (il a fallu deu... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great car rental company, would definitely use again. Polite and very friendly guys, customer service was wonderful. The actual pick up and drop off process was easy, straightforward and hassle free.... Vis mer

Informasjon om virksomheten

  1. Kjøretøy og transport

Skrevet av virksomheten

Discover the official channel of Essence Car Rental, where your journey begins!


Kontaktopplysninger

2,6

Under middels

TrustScore 2.5 av 5

60 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av én måned

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

2,6

Alle anmeldelser

(60)

35 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Don't rent a car from this company..

I have rented a car on 15th of August 2026. I was not able to pay deposit because the transaction failed with Error Code: PL415 ("Ön provizyon kaydı bulunamadı" / Pre-authorization record not found). This code explicitly proves that the transaction did not fail because of my bank or a lack of funds on my valid credit card. It failed because of a technical configuration error on the rental company's local POS terminal.
Because the rental company’s equipment failed to process the standard pre-authorization, they refused to hand over the vehicle under the original terms. I was left stranded at the airport in a foreign country and was given an ultimatum: either pay €300 for their local insurance or leave without a car.

Finally I had no other choice then to pay €300 more to get the car.

There were more people with same problem..

15. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Customer

There was no ultimatum involved. You signed the contract and voluntarily chose to proceed with the rental using the alternative insurance option. You had the right to cancel free of charge right up until the last minute cancellation was another option available to you.

The issue may not be directly related to the available balance on your credit card. You need to ensure that your card is enabled and suitable for pre authorization transactions; debit card options are also available.

There were no technical issues with our POS terminal. If your credit card is configured to allow pre-authorization and the required amount can be authorized, the transaction will proceed without any problems.

Kind Regards
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Leider sehr enttäuschende Erfahrung

Leider sehr enttäuschende Erfahrung – nicht zu empfehlen

Unsere Erfahrung mit dieser Autovermietung war leider von Anfang bis Ende enttäuschend.

Bei der Abholung in Izmir war das Fahrzeug nicht vollgetankt. Zudem wurden uns keine Unterlagen zum Fahrzeug ausgehändigt. Auch bei der Buchung über CarFlex gab es keinerlei Hinweis darauf, dass es keinen eigenen Schalter der angegebenen Vermietungsfirma gibt, sondern dass man sich an einen Everyday-Schalter wenden muss. Das hat die Abholung unnötig erschwert.

Noch ärgerlicher wurde es direkt nach der Übernahme des Fahrzeugs: Wir waren gerade einmal etwa zwei Minuten unterwegs und hatten kaum die Tiefgarage verlassen, als bereits die erste Fehlermeldung „Reifendruck prüfen“ erschien. Da wir ohnehin tanken mussten, haben wir den Reifen aufgefüllt und die Fehlermeldung zurückgesetzt. Nach wenigen Minuten erschien die Warnung jedoch erneut.

Wir sind daraufhin direkt zurück zur Abholstation gefahren. Dort wurden wir zunächst erstaunt gefragt, was denn unser Problem sei. Meine Frau spricht Türkisch und erklärte deutlich, dass wir uns wegen der wiederkehrenden Fehlermeldung Sorgen machen und so nicht mit dem Fahrzeug weiterfahren möchten.

Die Antwort des Mitarbeiters war sinngemäß: Man könne nichts machen. Sollte es einen Platten geben, müssten wir selbst in eine Werkstatt fahren und die Kosten zunächst selbst bezahlen.

Für uns ist das keine akzeptable Lösung bei einem gerade erst übernommenen Mietfahrzeug. Dadurch haben wir mehrere Stunden unserer Urlaubszeit und entsprechend Nerven verloren.

Bei der Rückgabe am 19.08.2026 haben wir das Fahrzeug sogar mit mehr Kraftstoff als bei der Abholung zurückgegeben. Wir fragten erneut nach, wie der Vorfall mit dem Reifen beziehungsweise der Fehlermeldung geregelt wird. Uns wurde gesagt, dass sich der Vermieter bei uns melden würde.

Bis heute, am 02.10.2026, ist jedoch nichts passiert. Auch die Kaution wurde bis heute nicht zurückgezahlt. Trotz mehrerer E-Mails über CarFlex erhalten wir lediglich die Aussage, dass der Vorgang bearbeitet werde und wir warten sollen.

Ebenfalls haben wir bis heute keine Fahrzeugunterlagen, Bilder oder sonstigen Dokumente erhalten. Sowohl bei der Abholung als auch bei der Rückgabe hatten wir ausdrücklich danach gefragt. Uns wurde jeweils gesagt, dass diese Unterlagen per E-Mail zugeschickt würden – passiert ist das bis heute nicht.

Insgesamt war die Abwicklung für uns äußerst enttäuschend: ein Fahrzeug mit einer unmittelbar auftretenden Warnmeldung, keine vernünftige Unterstützung vor Ort, fehlende Unterlagen, unklare Kommunikation und eine seit über sechs Wochen ausstehende Kaution.

Besonders schade ist, dass sich ähnliche Erfahrungen anderer Kunden zu häufen scheinen. Das wirft leider nicht nur ein schlechtes Licht auf diese Vermietung, sondern kann auch den Eindruck vermitteln, dass solche Abläufe in einem Urlaubsland normal seien. Wir hoffen, dass andere Reisende vor der Buchung genau hinschauen.

Für uns steht fest: Wir würden dieses Unternehmen nicht noch einmal nutzen.

19. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Uwe

We do not provide any information stating that vehicles are delivered with a full tank. Therefore, we are unable to accept this claim.

A drop in tire pressure is something that can occur with any vehicle but immediately team support you.

In addition, the fuel level is checked at the point where the vehicle is collected, and vehicles are expected to be returned with the same fuel level as when they were received.

Following our assessment of the situation you described, we would like to clarify that we do not agree with your view that the issues mentioned constitute a failure in our service process. Our procedures are carried out under control, and your feedback has been reviewed by our team.

Thank you for your comment and feedback. We appreciate your understanding.

Kind regards,
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Attention voleurs

Attention voleurs! Jamais une location de voiture ne s'est autant apparenté à du vol. Personne à l'arrivée, voiture downgradée et en mauvais état, pneus dégonflé, encaissent la caution (il a fallu deux mois et l'aide d'amis turques pour la récupéré ponctionnée de 40 euros de soi disantes taxes...), etc. etc.

22. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Cher client,

Nous rejetons catégoriquement vos accusations graves et inacceptables de « vol » et de « fraude ».

Le langage que vous avez employé est disproportionné et ne reflète pas une évaluation objective de la situation. Nous ne pouvons accepter que notre entreprise soit publiquement accusée de vol ou de fraude sans preuves concrètes à l'appui.

Chaque étape de notre processus de location est soumise à des procédures de contrôle ; les conditions de location et les frais associés sont gérés conformément aux politiques établies.

Si vous souhaitez contester certains aspects de votre location, nous vous demandons de fournir des faits concrets et des pièces justificatives afin que votre dossier puisse être examiné. Cependant, les insultes et les accusations infondées ne constituent pas une méthode acceptable pour déposer une réclamation.

Par conséquent, nous vous demandons de faire preuve de modération dans vos propos et de faire la distinction entre un litige commercial et des accusations graves telles que le vol et la fraude.

Cordialement,

Service client

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Kaution Rückerstattung

Ich habe über Discovery Deutschland gebucht. Der Anbieter ist Essence, das Fahrzeug habe ich von Everyday HDY bekommen. Hat alles super funktioniert das Fahrzeug war auch gut, aber mit der 500€ Kaution Rückzahlung 😡😡😡😡😡.
19.08.2026 habe ich das Auto einwandfrei mit mehr Sprit als angenommen zurückgegeben und warte heute 01.10.2026 immer noch auf mein Geld.

1. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Customer

The refund of your €500 security deposit has been processed, and all relevant documentation has been sent to Discover.

Any potential delays in the funds reaching your account are due to banking-related issues and are beyond our control.

Kind regards,
Support

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Car from Izmir airport - delayed return of deposit

I rented a car from Izmir airport. To be fair it was a good service, car and represented good value for money. The issue I had was it was not clear to me that I needed to go to the Everyday car rental desk with caused a lot of confusion and wasted time at the airport.
The bigger issue was the almost 6 week wait to get my deposit back with poor communication from customer services.

All you need to do is communicate better and set expectations the correct product is good.

8. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Customer

Thank you for your feedback. We are pleased to hear that you have received your deposit refund and that everything has been resolved to your satisfaction. We sincerely appreciate your feedback and thank you for choosing us.

Kind regards,
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Also ich miete ein Fahrzeug bei Essence…

Also ich miete ein Fahrzeug bei Essence Car, bekomme dann durch 4 Ecken mit, dass der Schalter im Inlandsterminal ist, danach wird gesagt das die Firma HDY im Namen der Firma Essence arbeitet, berechnen eine Reinigungsgebühr im Voraus oder im Nachgang für noch mehr Geld, ziehen die Kaution komplett ab und belasten diesen nicht nur. Jetzt ca. nach 4 Wochen habe ich noch immer nicht meine Kaution erhalten.

1. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Customer,

All the terms and conditions you mentioned are clearly specified in advance, and you proceed with the rental by accepting these conditions. None of these terms are introduced after the booking has been made.

Furthermore, you have the right to cancel your reservation free of charge up until the last minute, in accordance with the applicable cancellation policy. Therefore, if you were not satisfied with the terms, you could have cancelled your reservation without any charge.

Thank you for your understanding.

Kind regards,
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Unauthorised payment/ Extremely Poor Customer service/Dirty car

This is an updated review for the sake of fairness.

Firstly, the car that was handed to me was really dirty. The body was full of scratches which is acceptable but the car was very dirty. I asked why are you giving me a dirty car, the guy replied “give it back to us dirty it’s okay!”

I returned my car on 05/08/2026 and the guy who collected the car advised me he will email me the return documentation which he never did. He also advised me I will get my refund in 2 weeks but it took them 5 weeks to return my deposit. They also don’t respond to emails.
Initially I thought this company would not return the deposit, but they did at the end but the service remains the poorest I have ever received.
UPDATE: The rental company (HDY FILO) which essence car rental uses took £8.78 from my credit card without my authorisation. I had to cancel my credit card to stop them take any more fraudulent payments.

5. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Amin,

The date for the release of the deposit has already been clearly determined. There is absolutely no such thing as a deposit payment procedure tailored to any individual.

In light of these unfounded and unjustified accusations, please be advised that we expressly reserve all of our legal rights and remedies.

Any further false, baseless, or defamatory allegations will be treated seriously, and we will not hesitate to take all necessary legal action without further notice.


Kind Regards
Support


Dear Amin,

All matters have been explained to your agency separately and repeatedly. We provide the vehicles in clean condition and expect them to be returned clean.

The deposit has been refunded.

Kind Regards
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

BIG SCAM!!!

BIG SCAM!!!! Essence car rental via Everyday rent a car office Dalaman airport didnt return my DEPOSIT 509.40 euros.These thieves make bad services, money must return 01.05.2026!!! Nobody meet me at airport, must take taxi. Be careful,disgraceful company !!!!

24. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Mr. Kubosek,

Team have repeatedly instructed the bank to process the payment, as you are also aware through your agency. Every email you have sent has been answered and the situation has been explained to you. It is clear that there is an issue with your bank.

We would like to point out that we reserve all our legal rights regarding the use ofexpressions such as “scam” and “fraudsters” in reference to company.

We kindly ask that these points also be taken into consideration.

Kind regards,
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I rented a car starting at 11:00 AM but…

I rented a car starting at 11:00 AM but didn't go to pick it up until around 7:00 PM. I had paid a deposit and made a reservation, yet they rented it to someone else. I paid a deposit, but they gave it away anyway—it's outrageous. We had to take a taxi home from our holiday and then find a car that was much more expensive at the last minute. They ruined our holiday.

13. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Customer,

The waiting time is 3 hours, and you may verify this directly with the company through which you made your reservation.

Rules and Conditions should be read before pick up a car.

Best Regards
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Einfach nur Katastrophal und ein…

Einfach nur Katastrophal und ein Reinfall lasst euch auf keinen Fall auf dieses Unternehmen ein

4. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Kol

You were upgraded to an automatic vehicle.

Thank you for your feedback.

Best Regards
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

À fuir absolument !

À fuir absolument !

Après avoir réservé un véhicule diesel, on vous annonce à votre arrivée qu'il n'est plus disponible et on vous attribue un modèle essence, sans aucun ajustement de tarif. On vous affirme ensuite que votre carte bancaire ne fonctionne pas et l'on vous demande de verser 600 € en espèces, avec de sérieuses difficultés pour récupérer ensuite votre dépôt.

À la restitution du véhicule, malgré les vidéos et preuves de l'état de la voiture lors de la prise en charge, des dommages prétendument constatés (rayures, vitre fissurée, etc.) peuvent être invoqués afin de vous réclamer encore davantage d'argent.

Le tout est aggravé par un personnel particulièrement agressif et peu professionnel, ce qui rend l'expérience encore plus désagréable.

Une expérience très décevante que je ne recommande absolument pas.

24. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Monsieur Ertek,

Notre enquête n'a révélé aucune réservation enregistrée à votre nom. Si vous pouviez nous communiquer votre numéro de réservation, nous pourrions effectuer les vérifications nécessaires.

Nous vous remercions de votre compréhension et vous souhaitons une bonne journée.

Afin de pouvoir répondre à vos accusations, veuillez nous communiquer dans les plus brefs délais le nom réel sous lequel la réservation a été enregistrée.

Vurdert til 4 av 5 stjerner

customer support should be better

Currently have reservation here. Trying to reach customer support as my flight changed (to change pick up time/dates). Nobody cares. The number provided as customer support (WhatsApp) did not answer.
Voucher 1891529.
Finally Bodrum office answered. But still, guys, please provide faster responses as you declaring 24/7 support.
Thank you for your quick reply here.

22. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Sir/Madam,

As your complaint does not include your name, or reservation number, we are unable to locate your record. Furthermore, there is no pending record or update in our system regarding the matter you mentioned.

Since your submission does not contain verifiable information, we are unable to investigate your complaint or provide a response at this stage.

Kind regards.
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Very bad customer service

Very bad customer service. Didn't reply to our email after a full month. We didn't receive our car even after FULL PAYMENT. Customer service basically dead. Not recommended.

10. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Customer,

Existing records and documents clearly show that the payment in question was made to the agency, not to us. Despite this, your demand for a refund from our company for a vehicle that was not received is inconsistent with legal and factual realities.

Your unfounded claims, misleading statements, and unfair accusations aimed at holding our company responsible are not accepted by us.

For your information.
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Very very very bad service!!!!

Very very very bad service!!!!! Don’t rent here!! They didn’t had the car we rent, upgrade/downgrade was not possible because of no car. And i am like WHAT!!! And there you are with 2 kids in the middle of the night trying to arrange any car. At the end found a different company and rent there!!!!!!!

5. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Customer,

We are unable to find any reservation under this name in our records. If you had contacted us with your customer number, we would have been happy to assist you.

If a deposit is not paid or a credit card is not provided, the vehicle cannot be delivered under any circumstances.

Kind Regards
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Dikkat güvenilir Arac kiralama şirketi değil!

Dikkat, Güvenilir bir Arac kiralama Şirketi değil!!!
Essence Car Rental şirketeninden 23.12.2025 de Sabiha Gökcen Havalimanından Everyday Rent A Car dan teslim aldım. Burada Kredi kartımdan 500,-€ (25.000TL) Depozito çekildi. 27.12.2025 de Aracı hasarsız geriye teslim ettim. Bugüne 21.04.2026 kadar Depozito geriye ödenmedi! Şimdiye kadar verilen bilgi, merkeze iletildi, en kısa zamanda ödeme yapılacak ve talimat verildi hesabınızı kontrol edin. Başka türlü geriye dönüş olmadı. Gönderdiğim mail e cevab alamıyorum.

21. april 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Dear Guest,

The delay may have been caused by issues related to your card or bank. Please contact our customer service team for further assistance and verification.

Our support team is available 24/7 to help you.

Kind regards.
Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

EssenceCar Istanbul nie wieder

EssenceCar Istanbul nie wieder
Wickelt Auftrage am Flughafen mit anderen Vermieter (Everyday) ab . Keinerlei Mietpapiere werden ausgehändigt . Kaution wird sofort eingezogen von der Bank , und nicht Blockiert.
Eine Rückzahlung der Kaution erfolgt nicht. Ich warte schon seit 7 Wochen darauf. Check24 kämpft bisher vergebens. Anscheinend hat sich wegen der Osterfeiertage alles verzögert. Seit wann hat die Türkei Ostern?
Achtung bei der Buchung über check24 (Aurum) / niemals bei Essence buchen, ihr habt nur Probleme mit der Rückzahlung der Kaution.
Manch berichten auch von Diebstahl der Kaution.
Ihr habt in Deutschland das Recht auch Anzeige wegen Diebstahl zu stellen.

Nie wieder Essence oder Everyday

Auch in der 8. Woche noch keine Rückzahlung erfolgt , angeblich liegt es an meiner Bank ! Auf Nachfrage wurde dies verneint. Auch auf Überprüfung meiner Bank sind keinerlei Zahlungsanweisungen zu sehen .

Also liegt es doch an EsseceCar.

21. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til EssenceCar Rental

Svar fra EssenceCar Rental

Sehr geehrter Herr Vetter,

Essence Car Rental weist diese Anschuldigungen entschieden und in aller Deutlichkeit zurück.

Die entsprechende Überweisungsbestätigung wurde Ihrer Agentur sowie zusammen mit sämtlichen Transaktions- und Mietvertragsunterlagen übermittelt. Etwaige Verzögerungen nach diesem Zeitpunkt liegen ausschließlich im Verantwortungsbereich der Bank und stehen in keinerlei Zusammenhang mit unserem Unternehmen.

Aussagen wie „die Kaution wurde nicht zurückerstattet“ sind eindeutig falsch und irreführend. Noch schwerwiegender sind Begriffe wie „Diebstahl“ – derartige haltlose Behauptungen können rechtliche Konsequenzen nach sich ziehen. Wir behalten uns ausdrücklich vor, rechtliche Schritte einzuleiten.

Unsere Zusammenarbeit mit inländischen und internationalen Partnerunternehmen am Flughafen entspricht den internationalen Standards der Autovermietungsbranche.

Essence Support

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv