Trust Business Anmeldelser 

352
•
TrustScore 4.5 av 5

4,7

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent Service from Praveen throughout our switch over to digital landlines & services. Without his expert guidance we would be unable to operate our new system. Nothing was too much trouble & w... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

After sporadic internet connectivity, Surajit took the time to talk me through a very in depth resetting process which cured our problem. He also called back the following day with a report from Openr... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Prasenjit I had a problem with my internet and landline was not working for past 3/4 days but Mr prasenjit has help me out with everything and fix my problem very quickly and I am very happy with hi... Vis mer

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Prasenjit has been really helpful with setting up my voicemail and Voice Portal login. He guided me through the setup step by step and made it easy to understand. He also helped me set the time... Vis mer

Informasjon om virksomheten

  1. Bedriftstjenester
  2. også i
  3. Energileverandør
  4. Kortbehandling
  5. Teleselskap

Skrevet av virksomheten

Trust Business brings all your essential business services together in one simple management solution. By consolidating your services with us, you benefit from consistently competitive pricing, streamlined management and a level of service that’s second to none.


Kontaktopplysninger

4,7

Enestående

TrustScore 4.5 av 5

352 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 41 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av 48 timer

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,7

Alle anmeldelser

(352)

264 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 5 av 5 stjerner

You can't have better service than Pintu Ghosh

We moved house and need broadband and telephone to be installed, Pintu Ghosh was our point of contact all the time. He as very helpful when we increased the order for handsets, One of the big advantages of Trust-Business is that they answer calls very promptly and dealing with Pintu everytime was so much easier that starting afresh with a different person each time.

10. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

My broadband was not working as the…

My broadband was not working as the wire was damaged outside. Praveen from the customer supported helped me out in getting an engineer booked in asap and the issue has been successfully resolved now. Thank You for the assistance.

11. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Praveen was excellent

Praveen was excellent . Understood my issue immediately and talked me through everything I needed to do to get the issue resolved. Thank you

4. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

The whole process was as Nigel had…

The whole process was as Nigel had promised swift and effortless well for me anyway, Nigel took care of it from start to finish. Had no issues switching over. Everything was explained clearly and nothing was too much trouble for him. Very much appreciated Nigel’s help.

6. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Trust Business Excellent Customer Service

My experience with trust buisness was excellent. Philip was amazing and helped so much to set everything up for me with such patience throughout the whole process.

Highly recommend Trust Business for those looking for excellent customer service.

4. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

I would highly recommend Trust…

I would highly recommend Trust Business. From the initial contact with Nigel and the seamless transition for my phone/ internet & card machine.
Always there to help and
support

4. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

NO TRUST for business

I have had awful internet problems throughout my contract and towards the end of my contract I changed bank accounts over so missed on payment (less than a month) they cut off my calls into my business for weeks without telling me, bear in mind I had only missed one bill for a few weeks at this point. they charged me an extra £20 bank fee and had no apology for loss of service. the internet problems they said was open reaches fault and said they couldn't give me any reimbursement for this.

1. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Trust Business

Svar fra Trust Business

Dear Mrs Kent,

Thank you for taking the time to leave a review.

I'm sorry to hear that you were unhappy with your experience. I'd like to clarify the circumstances surrounding the issues you have raised.

Regarding the missed payment, we completely understand that changing bank accounts can sometimes result in a missed Direct Debit. As a gesture of goodwill, we allow a two-week grace period before taking any action. Your Direct Debit payment failed on 22 June, and our Credit Control team contacted you on 25 June to discuss the outstanding balance. During that conversation, you advised that you were no longer with us and ended the call. Based on the information available at the time, the account was placed into our standard credit control process and outgoing and incoming call services were restricted.

A second attempt to collect the outstanding payment was made on 22 July, which was also unsuccessful. On 28 July, you contacted us regarding the outstanding balance, the invoices were settled, and the service restrictions were removed immediately.

The £20 charge applied to your account is our standard administration fee for a failed Direct Debit and the associated manual collection process. This charge is applied consistently across all customer accounts.

With regard to the broadband fault, this was reported to us at 18:35 on 6 May. Following troubleshooting on the morning of 7 May, we identified the issue as requiring an Openreach engineer and booked the earliest appointment available. As Openreach does not attend standard broadband faults over the weekend, the first available visit was on 11 May. The engineer attended as scheduled, and the fault was resolved at 15:35 that day.

Whilst we appreciate how disruptive broadband faults can be, this issue occurred on the Openreach network and was resolved within their service timescales. Unfortunately, we are unable to offer compensation for faults that are outside our direct control.

We always aim to provide a reliable service and fair support to our customers. If you would like to discuss your experience further, I would be happy to speak with you directly.

Kind regards,

Nicholas Lightstone
CEO
Trust Business
nick@trust-business.co.uk

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Before You Sign: Read What Happened to Me

UPDATE FOLLOWING THE COMPANY’S RESPONSE:

Their response misrepresents my complaint. I never said the broadband did not work. The issue was being left with two contracts and two bills.

The representative said I would pay only about £5 more per month for stronger broadband and that Trust Business would handle the transfer and cancellation with TalkTalk. I clearly said I would rather remain with TalkTalk than waste time on endless cancellation calls. That assurance was a key reason I agreed.

After VAT, the real difference was about £15 per month, while TalkTalk remained active, so I was expected to pay both providers. I disputed what I considered a misleading sale, cancelled the Direct Debit, and Trust Business restricted its service. TalkTalk later cancelled my original service, although I had contacted them only to check the contract status and termination cost, as Trust Business instructed.

I paid TalkTalk without issue for five years. I object to misleading sales and a difficult cancellation process, not to paying legitimate bills.

This is a long review, but it is worth reading because it sets out the full details of my experience with Trust Business. After reading other negative reviews, it appears that similar problems have affected many businesses that seem to form part of this company’s “bank of targets”.

My experience with Trust Business has been extremely poor and financially damaging to my business.

Their sales representatives were very persistent before I signed. They claimed they would provide a better broadband service for only around £5 more per month than my previous provider. I accepted on that basis, only to discover afterwards that the quoted price excluded VAT. The real difference became approximately £15 per month, not £5. This was not explained transparently and made the offer far less attractive than it had been presented.

They also assured me that they would contact my previous provider, handle the cancellation process on my behalf and deal with the early termination charges, after I clearly explained that I did not have time to spend hours on the phone arranging everything myself.

Instead, their engineer installed the new broadband while the previous service remained active, leaving my business with two internet services and two bills. They then required written confirmation of the cancellation amount from my previous provider before reimbursing it, while the previous provider was also making the cancellation process difficult.

The card machine was also presented as compatible with my existing system. I informed Trust Business within the first week that it was unsuitable, that I could not use it and that I wanted to return it.

Instead of dealing with my request promptly, they ignored it, delayed the process and allowed their alleged cancellation period to expire. The contract then became active, and the matter developed into a contractual dispute, with the card machine provider now demanding £180 in early termination charges.

The company may rely on its “Pre-Contract Summary” as a defence, but the existence of a document does not correct unclear verbal explanations, hidden practical consequences or deliberate delays when a customer raises concerns and tries to withdraw quickly. My complaint concerns how these agreements were sold and handled in practice, not merely whether paperwork was issued.

After reading other negative reviews, it is clear that my experience is not isolated. Other customers describe very similar issues involving verbal promises, unclear pricing, unexpected charges, poor support and difficulties leaving contracts. Readers should examine those reviews and judge for themselves whether this reflects a recurring pattern.

My direct and clearly identifiable losses already exceed £1,000 in charges currently being demanded from me, without even including the losses and disruption caused to my business by being left without internet for around two months.

Instead of aggressively pursuing new businesses and posting generic replies to negative reviews, Trust Business should focus on building an honest, transparent and professional service worthy of the money it charges.

In my personal experience, customers are treated more like targets than valued clients. It felt like being robbed through contracts and legal technicalities while receiving almost no meaningful service.

I will now refer the entire matter to the appropriate complaints and regulatory bodies. I do not accept these disputed charges and I will not pay a single penny voluntarily.

I strongly warn other business owners to avoid this company and never sign anything based on verbal promises.

10. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Trust Business

Svar fra Trust Business

Dear La Panna,

Thank you for taking the time to leave a review. I have reviewed your comments and investigated each point. Our response is as follows.

Sales Process

Trust Business sells its services through face-to-face appointments with business customers. We do not enter into contracts over the telephone or rely on verbal agreements alone.

Before any agreement is signed, every customer is provided with a Pre-Contract Summary and our Terms and Conditions, together with sufficient time to review them. A DocuSign agreement is then issued, during which customers must confirm they have received these documents before signing. Our records confirm that you completed these acknowledgements before entering into the agreement.

Pricing

Business-to-business services are quoted excluding VAT, which is standard commercial practice. This was clearly stated within both the Pre-Contract Summary and the signed agreement. We therefore reject the allegation that pricing was misleading or that the contract was mis-sold.

Transfer from Your Previous Provider

Your broadband was transferred using the standard Openreach migration process. We cannot know whether a customer remains within a minimum term with another provider unless this is disclosed. Our Terms and Conditions make clear that any contractual obligations or early termination charges with a previous provider remain the customer's responsibility.

Whilst you refer to a £150 TalkTalk charge, no evidence has been provided that this represented an early termination fee. Based on our understanding of TalkTalk's charging structure, this amount is more consistent with an outstanding balance than an early termination charge.

Broadband Service

Our records show your broadband service was successfully provisioned and remained operational at approximately 115Mbps download and 20Mbps upload. We have no record of the service being unavailable for two months, nor were any network faults reported during that period.

Restrictions were applied only after invoices remained unpaid. Any interruption therefore resulted from non-payment rather than any failure of the broadband service itself.

Card Machine

The card machine was supplied under a separate agreement with our payment partner, Dojo. At no stage during the sales process were we advised that integration with any third-party software or EPOS system was required. Any concerns regarding compatibility should therefore be directed to Dojo.

Handling of Your Concerns

When you contacted us, your concerns were acknowledged and responded to by both telephone and email. Whilst you may disagree with the outcome, we do not accept that your concerns were ignored or that there was any unreasonable delay.

Cancellation

This was a business-to-business agreement and no statutory consumer cooling-off period applied. Our records show your request to cancel was received only after the services had gone live.

Outstanding Payments

Our records show that no invoices issued since the services went live have been paid. You have also informed us that you do not intend to pay the outstanding balance. Despite our attempts to discuss your concerns and reach a resolution, payment has not been made.

Conclusion

Having reviewed the contractual documentation, service records and correspondence, we do not find evidence that the services were mis-sold, that Trust Business failed to provide the contracted services, or that we are responsible for the losses you allege.

Should you have any additional evidence that has not yet been considered, we will be happy to review it. Otherwise, our position remains that the agreement was entered into correctly, the contracted services were provided, and the outstanding invoices remain payable.

Yours sincerely,
Nicholas Lightstone

CEO – Trust Business
nick@trust-business.co.uk

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent service!Pictu was incredibly…

Excellent service!Pictu was incredibly helpful in restoring my business wifi.He was patient,professional,and quickly identified the problem.I really appreciate the support and would highly recommend Pintuto anyone needing technical assistance. Thanks for the great service.

24. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

I had another issue today after…

I had another issue today after forgetting my router's admin password and wasn't sure how to access the settings again. Pintu helped me for the second time and provided excellent support throughout.

He was very patient, professional, and took the time to guide me step by step until everything was working properly. What I really appreciated was that he never made me feel rushed and was happy to explain things clearly whenever I was unsure.

It's rare to receive such dedicated and friendly customer service these days. Thank you, Pintu, for going the extra mile once again. Trust Business is fortunate to have someone like you on their support team.

Highly recommended!

23. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great Customer Service

⭐⭐⭐⭐⭐ Great Customer Service and Technical Support

Mr. Philip and the team at Trust Business provided outstanding support throughout the entire setup process. From the initial installation to the final configuration, they were always available to answer our questions and ensure everything was completed efficiently.

Philip was professional, knowledgeable, and kept us updated at every stage. His dedication and attention to detail made the whole experience smooth and stress-free.

I would highly recommend Trust Business to anyone looking for reliable business solutions and excellent customer support. I will certainly recommend them to my colleagues, friends, and business associates.

Thank you ☺️

22. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great service strongly recommend

Great service strongly recommend. Especially that at the moment is very difficult to get a good customer service. All the issues where help to resolve on the same call. A very happy customer.

20. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv