FreedomPop Anmeldelser 

1 734
•
TrustScore 3 av 5

3,2

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 1 av 5 stjerner

FreedomPop is literally run by thieves. Their automatic payment system started overbilling customers 3-4 times per month a couple of years ago. If you saw it & stopped it they did, but they NE... Vis mer

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Never had any issues with the service. Worked where it's supposed to but with their new premium service and the old service impossible to get without an ancient SIM card their unlimited plans do NOT w... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Reliable service. The only thing that could improve is to allow renewing monthly a few days before the renewal date. This way there won't be a lapse in service in case there is an emergency when away... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I have been a customer since 2017 and use Freedompop as my main plan. I initially chose them because of the lower prices compared to other major plans, but have been satisfied with the service since.... Vis mer

Informasjon om virksomheten


Kontaktopplysninger

3,2

Middels

TrustScore 3 av 5

2k anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

På Trustpilot legger vi vekt på bidrag fra faktiske personer. Denne virksomheten kan imidlertid også bruke KI-verktøyet vårt til å lage utkast til svarene de gir.

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

3,2

Alle anmeldelser

(1 734)

5 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I have nothing but problems all along…

I have nothing but problems all along with this provider, I can write pages about my experiences with FreedomPop, but the latest problem I have with this provider is that my phone service is not just useless, but it causes me lots of other problems. All my calls go to voicemail for a few months and I can not access the voicemail or make a setting to stop the problem. I contacted the customer support twice and the problem is ignored. It is not just a waste of money, but interruption to the phone calls. I will never renew my service with this company for a mobile service.

22. juli 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Al B, we're sorry to hear you're having this issue, please check your private messages for details on troubleshooting this issue.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Freedompop UK - Beware

Freedompop UK appears to no longer be part of freedompop.
You can reset passwords as the link sent on email doesn't work. You get no sms text codes either.
They have no taken away the free service wanting money for the smallest plan. Why not offer a free plan with say only 50 texts and a few free mins a month rather than force someone to have to pay a monthly fee. Freedompop was meant to be free as an option and looking at reviews i would not trust them with your credit card.
Fix the UK website, fix the reset passwords for UK numbers and make it clear who FreedomPOP uk is now. Very suspect all round.

1. juli 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi jamieK, we're sorry to hear you're having trouble, but it looks like you are reviewing an experience that did not occur with our company, but rather an alternate UK based entity. We recommend that you get in touch with the intended company through their support channels.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

DO NOT TRUST FREEDOMPOP!

DO NOT TRUST FREEDOMPOP!
They are getting away with stealing their customer's money.
As soon as you give them your card information they will not feel shy to take a random amounts for no reasons.

Example: Downgraded my account to the 0 plan. Then, I was charged $25. On top of that, I was charged a random $20 for clicking nothing on the page.

My husband has also this problem of being charged over $100, twice.

Cancel my account, now disputing these charges.

25. juni 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi G R, it saddens us to hear that your experience has you feeling this way about us. We do our best to ensure complete transparency by disclosing any charges prior to being incurred along with offering you easy access to manage your subscriptions at any time. If you were charged erroneously, you will certainly be refunded accordingly. Please reply to our private message so we can investigate these charges.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

June 2020 – STILL CANNOT MAKE OR RECEIVE CALLS

Sometime during late March / early April, FreedomPop issued an update that affected some of its SIM cards. This update ALTERED THE SIM’S CAPABILITY. It turned the SIM cards into DATA ONLY SIM cards. As a result, the CALL BARRING setting in the device, which is normally set to “OFF”, was switched “ON” by the FreedomPop SIM card. Consequently NO CALLS CAN BE MADE OR RECEIVED by the device through the FreedomPop Network. For users who weren’t making calls through the FreedomPop Network, this will have no affect on them. Google Voice and other VOIP apps will continue to work off WIFI and Mobile Data as usual. But for others who were using the FreedomPop app to facilitate voice calls, they will now find that their incoming / outgoing calls are being blocked. Incoming calls go straight to voicemail (a paid service you have to subscribe to in order to get your messages), and outgoing calls appear to be logged in the app, but in actuality, they never connect.

I suggest that for anyone who is unable to make or receive a call - check your phone's Call settings to see if your CALL BARRING setting is “ON”. This setting should always be "OFF" for both INCOMING and OUTGOING calls. The only way to turn this setting “OFF” is to enter a network password which ONLY THE NETWORK CARRIER CAN PROVIDE (in this case that's FreedomPop) and thus far, FP are saying they cannot provide this. One other way is if FreedomPop were to issue an update to the SIM card(s) directly instructing them to turn CALL BARRING “OFF”. Thus far however, it seems they either DON’T WANT to issue this update or THEY DON’T KNOW WHAT THEY ARE DOING. One is an example of open resistance while the other is of complete and total ineptitude. I’m not sure which is the kinder conclusion.

Unfortunately as a result, the device’s Call Barring is locked in the “ON” position which means that unless you have a SIM card FROM A DIFFERENT CARRIER that can turn this setting “OFF”, YOU WILL NOT BE ABLE TO MAKE OR RECEIVE A CALL on your device. It is the SIM CARD THAT CONTROLS THE CALL BARRING SETTING and this can only be changed by a network password or an instructional update to the SIM card directly.

FreedomPop does have a community forum of sorts but dialogue isn’t encouraged. In fact, threads are immediately closed to comments and every person who has posted a question is re-routed through a private messaging system. IF there are any solutions, they aren't posted publicly for anyone's benefit. The whole purpose of a community forum is to HELP THE COMMUNITY! But, I think FreedomPop are afraid of what would happen if users actually began to corroborate.

By the way, You can reach FreedomPop Support via the messaging system on Twitter. They do respond, but thus far, not with very much useful.

23. juni 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Kim, this sounds like an issue we recently had with Android devices using our SIM cards which was resolved last week. If you're on Android, please sync your account data to fix the issue. If you're on iOS, we'll need to gather some more details. Please reply to our private message so we can follow-up. I've included the steps to sync your account data on Android below:

Step 1) Reboot the phone (turn it off and then on again)
Step 2) Go to the FreedomPop Messaging app
Step 3) Go to the Messaging Application's Settings by clicking on the 3 lines in the top left corner of the application.
Step 4) You will then see all of the application's settings. Scroll down until you see Sync Account Data.
Step 5) Tap Sync Account Data to have the application refresh.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Terrible support

First of all, this company's support is really terrible.
When you create a support ticket, they close it without any comments.

I have three times experiences this.

I understand cheap price company has only limited resources, but "close support ticket WITHOUT ANY COMMENT" is only this company as far as I know.

Conclusion, do not use this company.

20. juni 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Masashi, this is definitely not the customer experience we're aiming to deliver, we would like to take a look at the incidents you've described. Please reply to our private message so we can look into these incidents and address any pending concerns.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The data speeds are much faster than…

The data speeds are much faster than other MVNO carriers and coverage is just as good. Compared to my past carriers FreedomPop gets the job done better value for money. Customer service will always be willing to help if you have issues and just be cognizant of your usage to avoid overages and you will be perfectly satisfied. Make it easier to port numbers out to other carriers (such as Google Voice), it seems as though only the big 4 carriers support moving a number from FreedomPop

20. juni 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

I had freedom pop going back maybe a…

I had freedom pop going back maybe a year or two ago and switched because of their bogus charges. It was partly my fault for not noticing the total ripoff earlier. I complained and complained and nowhere, They refused to refund one penny.

There was no mistake this was a planned action. I challenge Freedompop to show where i said anything wrong. If so sue me. Beware of ever thinking of doing business with them

31. mai 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Steve, we've come a long way in ensuring transparency and providing all the tools needed to manage your subscriptions in as few steps as possible. If you were billed incorrectly, we'll be sure to issue a refund accordingly. Please reply to our private message so we can help.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Truly dreadful company verging on FRAUD

Truly dreadful company

Impossible to get hold of, support links don’t work, tickets ignored and emails are bounced back. Try to request a PAC and you get.......nothing.

They take payment via your card rather than direct debit so it is much harder to cancel your account and get a refund when they take a payment they aren’t entitled to.

Whatever you do, NEVER EVER sign up with these scammers. Please do yourself a favour and NEVER use them.

They are bordering on outright FRAUD.

***EDITED TO ADD***

Now they are trying to get my review taken down. Tells you all you need to know. +++AVOID AVOID AVOID+++

26. mai 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hello Dave, it seems you have left a review that is not associated with an experience you had with our company, as our services are only available in the US and PAC codes pertain to UK carriers. We have gone ahead and flagged your review accordingly.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I have not been able to use my phone…

I have not been able to use my phone for 6 months, and I still getting charged. I am on a semi-annual plan $5.99 a month. You pay for 6 months up front ($36.20.) I looked at my credit card statement, I saw charges for $36.20 on 2/28/20, $20 on 4/13/2020, $20 on 4/21/2020 and $20 on 5/7/2020. In less than 3 months, I got charged $76.20 for a non-working plan. They used to send me email when they charge my credit card, but not any more. So, you have no clue when they are taking money out of your credit card. I couldn't get in touch with anyone.

24. mai 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Crystal, if you have incurred any erroneous charges, we will certainly issue a refund accordingly. It sounds like you may have incurred Auto Top-Ups due to exceeding your plan's data threshold. The best way to prevent Auto Top-Ups is to manage your data usage to ensure you stay within your plan's allotment. Additionally, you would be notified that you are reaching your plan's allotment prior to being charged. Please reply to our private message so we can investigate.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Freedom pop left me with no service…

Freedom pop left me with no service after they did an update to their app. I emailed they support service, as there's no phone number to phone them, and cancelled the contract with 2 days to spare. Not only did they not cancel the contract but they took the next month's payment as well. Despite me proving my email was sent and having received a automated response they have refused to refund me for the additional month they took.
There is no customer service whatsoever. Even the emails I did receive from them didn't address me by my name and were very blunt, "why do you need a refund".
The signal indoors is very poor so most of their phone calls go through your Wi-Fi using their app which aren't that clear and break up quite a bit.

18. mai 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi David, it sounds like your review is not regarding an experience you had with Unreal Mobile. We have gone ahead and flagged your review accordingly.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

FreedomPop behaved like scam when they…

FreedomPop behaved like scam when they got advantage of my Chase bank credit card. If you see any fraud is going on just immediatly contact to you credit card securiy department and explain what happen. This is the only way to return all unwanted charges.

12. mai 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hello Edward, we're sorry to hear you're having trouble with your account. If you believe there's been a billing error, we encourage you to contact our support team for assistance, as any charges incurred in error would be refunded accordingly. Disputing a charge with your bank is a violation of our Terms of Service agreement and may result in account termination without reinstatement of services. We've sent a private message to follow-up with you on this incident.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Be Aware of Their 6-Month Refund Policy

I understand the top-up system; however, I don't understand the continuously topping-up on top of top-up even though there's still a huge amount of balance in the account. I tried to call customer service numbers of time to get a refund once I had my accounts closed. But I could never reach anyone on the phone. My money is my money, it doesn't matter how long you "borrowed" from me. If you owed me, you still need to pay it back. It is ridiculous to set a term that you don't need to pay back if it passed for 6 months. I can ask you to lend me a million bucks and I will go hide for 6 months than I can keep all the money. It seems a scam to me that FreedomPop tried to avoid being contacted by the customers. I'm very disappointed and will put my review online to warn any potential customers.

9. mai 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Gao, that doesn't sound right, you should only incur a Top-Up when you have Auto Top-Ups enabled and your Top-Up credit falls below $2. If you believe you've encountered a billing error, we have various methods to reach us which can be found at support.freedompop.com. Please reply to our private message so we can look into this.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Very bad do not use

30. april 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Mireille, we're sorry to hear you feel this way. Please reply to our private message so we can learn more about your experience and help.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Scammers i got sim card payed for 1…

Scammers i got sim card payed for 1 year but get charged twice , 15 days to get my number back , don even try to do any deal with freedompop

27. april 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Igor, please reply to our private message so we can investigate the double-charge you are reporting. Being billed twice for the same transaction is extremely uncommon and would certainly be eligible for a refund.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I have no account with them but still…

I have no account with them but still taking money from my bank card, I don’t check my bank but the other day saw £3 something going out of my account for few years. Faruk

25. april 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Ali, our services are only available in US and therefore all of our transactions are in USD. It appears as though your review belongs to a UK based entity that is not affiliated with our company.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I'm not getting any phone calls

I'm not getting any phone calls, they go straight to my voicemail. And, I'm unable to listen to my voicemail. I emailed freedompop multiple times, they're not replying, and they have no phone support, so I can't even call them. Plus they owe me a prorated refund. Once I started asking for a refund, they stopped replying.

21. april 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

HI Julia, we're sorry to hear you're having trouble with incoming calls. The inability to receive calls is often resolved through a quick set of steps that can be found at support.freedompop.com. If you have simply run out of minutes, you can upgrade your plan through my.freedompop.com/plans or wait for your renewal date. I've sent you a private message so we can address the service/billing issues you're describing and make sure we get you back on the right track as soon as possible.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

A terrible company

A terrible company. Their customer service is just a voice recording that ultimately sends you back to their website. The messaging app has refused to open for three days and every ticket I put in was ignored. I've tried to like them over years as I liked the concept but finally gave up and switched to Verizon today. FreedomPop appears cheap but it's not worth it.

I've lost years of texts and overpaid for a clunky and ineffective service. I thuoughly regret it.

I realized that with what I was paying on top ups, having a contract plan for unlimited was not that much more expensive.

Nightmare of a scam company. Avoid at all cost

10. april 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Mara, it sounds like you may be using an outdated version of our app. Please uninstall/reinstall the app and ensure it has been updated to the latest version available. We've sent a private message to follow up and ensure everything is in good standing.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

you will be charged for very poor…

you will be charged for very poor service and you can not find anyone to answer you.

8. april 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Reza, though coverage may vary by location we rely on some of the top networks in the country to provide you with service. Please reply to our private message if there's anything you feel has been left unresolved.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Beware of charges

If you run low on data/mins etc, they automatically do a top up charge so your service doesnt get turned off. To turn off automatic top up, you have to pay $7 a month. I think in the past you still had to pay a one time fee to stop top ups. What type of BS is this? I get the idea to prevent a stop in service but this is not the way to do it. For people who are struggling to pay bills and needs a cheap plan, this is the worst thing. I've been a long time customer of Freedompop and this is why I never recommend it to others. Its free but you have to be very careful.

4. april 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi Mizanur, we're sorry to hear you feel this way about our service. To avoid incurring an Auto Top-Up (overage fee), you can monitor your usage to ensure you do not reach your data threshold and prevent any overage charges altogether. This method would not require you to add our Overage Protection as well.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

worst service I've tried

worst service I've tried. wound up cancelling the entire account. only wanted it for DATA ONLY for a laptop and wound up getting charged for a whole month WITHIN the trial period. won't ever use them again.

29. mars 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til FreedomPop

Svar fra FreedomPop

Hi John, we're sorry to hear you feel this way about our service. Accounts should not be charged a renewal within the provided trial period. Please reply to our private message if you believe you were charged erroneously so we can take a look.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv