Downlights Direct Anmeldelser 

876
•
TrustScore 4 av 5

4,2

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

This is my second review this week. At the time of posting my original review I had not fitted my new LED spot lights and had only reviewed the excellent customer service that Downlights Direct had pr... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Edward hs twice assisted me in finding very specific downlights for two very different applications. On both occassions his speed of response and helpfulness have been nothing short of outstanding and... Vis mer

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Great company, good products with lots of selection options and a great place to shop for any lighting project. Let down slightly but their website and stock availability, can be a little misleading... Vis mer

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Be careful about the details of the products you are buying. Downlights direct mis sell an LED light actually labelled LED bulkhead that if you check the smallprint this light hasn't actually got an... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Lampeforretning

Opplysningene stammer fra ulike eksterne kilder

Downlights (or down lights) are a modern and elegant lighting option which complement the décor of any room; recess mounted into the ceiling, they offer a discrete alternative to the traditional lamp shade or light fixture. Perfect for domestic or commercial use, downlights provide an unrivaled crisp, clear lighting ambiance. There are already thousands of different downlights available on the market and with the arrival of the more energy efficient LED downlights, there are now even more to choose from.


Kontaktopplysninger

4,2

Bra

TrustScore 4 av 5

876 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har ikke svart på negative anmeldelser

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,2

Alle anmeldelser

(876)

16 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 5 av 5 stjerner

AN AMAZING COMPANY

An absolutely amazing company.
Called directly a couple of times as I wasn't sure which downlights to order.
The sales rep ( sorry didn't get his nane) was very knowledgeable and took the time to discuss my requirements.
I ordered my downlights at 2pm on Thursday with standard delivery and to my amazement, they were delivered at 09.45am the next morning.
Extremely well packed and exactly as described. Very competitive price.
Thank you.

27. februar 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi,

Thanks for the great review! Its a shame you didn't get the name as it would have been great to pass this feedback on!

If you do need anything else, please do not hesitate to get in touch.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Missleading selling on the website.

Be careful about the details of the products you are buying.
Downlights direct mis sell an LED light actually labelled LED bulkhead that if you check the smallprint this light hasn't actually got any LEDs in it to make any light, their response is "didn't you check the smallprint? You have to buy the LED lights to go inside the LED lights you have purchased" so now the LED lights are £20odd more than any other seller of these type lights. If I have to pay to return the 3 lights for a refund this review will downgraded to a 1 star.

17. desember 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi Trevor,

Thankyou for your review.

I have checked and you have ordered the shell for an LED gear tray to go into. This was stated in the description on the page when you ordered this and explained when you emailed in. We've not put this into any smallprint, we've added this to a bullet point on the description saying 'Lamps Not Included' and sent you a link to the correct lamps for this fitting.

I can assure you we don't try to hide this and infact supply all of the information possible on the listing. The listing also doesn't contain any wattage/colour temperature on there due to the fact this comes lampless. Also the email never said 'Didn't you check the small print', I'd responded to an enquiry asking where the lamp was, and I politely explained this didn't come with any lamps.

As these are unwanted goods, the postage would be down to your cost usually, as we have supplied the correct items. However in this instance, if you give me a call, I can arrange a collection and supply of a similar design bulkhead with integrated LEDs.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent customer service

I have bought twice soffit lights from this company and my experience has been really good.

The purchase process was easy and the information provided was very good and including all relevant details.

Delivery was quick and all items arrived in perfect condition, well wrapped.

I had an issue with one of the soffit lights a few weeks after installation and Oliver was really helpful. He sent a replacement unit as quick as possible. This is what I call an excellent customer service when something goes wrong.

I will highly recommend this company and I will use it in the future again.

Thanks to the team at Downlights Direct.

Alberto A. Torres

2. desember 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi Alberto,

Thanks for the great review, we're happy to hear you have been happy with the service received from us!

I've passed your feedback onto Oliver, and if you need anything else, please get in touch!

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Brilliant service

Brilliant service.
Found what I needed easily on the website and ordered on the Friday morning on standard delivery and was shocked when DPD delivered them at 10am Saturday morning. Had them installed by 12pm.
What a great company and outstanding service. Will use and recommend them for future use.

12. oktober 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi Glynn,

Thanks for the great review! We do aim to get all orders out as fast as possible, and it's great when DPD surprise us by upgrading to a Saturday service!

If you need anything else, please let me know.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Good experience with this company

Great customer service. Harrison sorted out a small issue with my order promptly and efficiently. He did exactly what he said he would do, which often isn't the case these days. Friendly, polite and efficient. Goods arrived less than 24 hours after order placed. Would definitely use again.

15. oktober 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Good morning,

Thankyou for the great review, it is much appreciated! And thanks for taking the time to call in with your positive feedback, Harrison is our young apprentice and is a credit to the company!

If you need anything else, please let me know.

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Very Disappointing Experience

Before I placed the order I called to check if all the items were in stock. I was advised that there was over 100 lights in stock and enough white bezels to fulfil my order. The black bezels were on order and DownlightsDirect advised they checked with the manufacturer who held stock and they would follow within a few days.

My order was placed based on the above advice, I also paid extra for DPD NEXT DAY GUARANTEED delivery, so that I could fit the lights immediately.

Imagine my surprise to receive only three lights. What was the point of paying extra for next day delivery.

It appears that I was either deliberately misled, the staff were incompetent.

I have contacted the company and will keep you informed.

A very disappointing experience.

Be aware that they also trade as Expert Electrical Supplies Limited

30. august 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi Peter,

Thanks for your review and apologies for the issues with the delivery of your order.

As discussed on the phone on Saturday and Monday, your order seems to have uncovered a glitch when it comes to stock held in multiple depots. As you can see from the website and your order confirmation, some of the items you ordered were held in both our main Rochdale depot and the rest in our West Yorkshire depot. If you would have selected 'Next Day Delivery' on the site at the time of ordering, this would have been shipped in full from our West Yorkshire depot and there would have been no issues. As you chose 'Part Ship Stocked Items' at the point of purchase, the order was only actioned from our main Rochdale Depot and the remaining stock was transferred across to us to ship from here when it landed. I explained that this was the first time we had seen this happen, and this was passed onto our web designer immediately to put a fix in place.

As per our call on Saturday, I then followed this up first thing on Monday with the other depot and called you to let you know exactly what was happeneing. Also we have refunded the £3+VAT delivery charge as discussed, this should hit your account any day now.

Once again, apologies for any inconvenience caused here, it did uncover a glitch in our multi depot system.

If you do need anything else, please do not hesitate to get in touch.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Thursday 6th June 2024

Thursday 6th June 2024 – Order placed because they have 100’s in stock!!

AVOID this company like a bad head cold, ‘Hassle FREE Delivery’ & ‘Exceptional customer service’ this company needs to check the dictionary as to the meaning of these amazing words of wisdom.

They claim to offer a worldwide ‘Hassle FREE Delivery’, total rubbish, lets blame DPD.

Delivery to Ireland is simple, AMAZON do it all the time, but not SPOTLIGHTS DIRECT, they have an excuse for everything, stock in the wrong place, DPD never collected, DPD app failed, DPD label printer faulty, and finally if everything else fails blame good old BREXIT, guys its now over FOUR years since the UK left the EU, wake up and get your act together, Pals!!

FRIDAY 7th June 2024

“Hi,We are just awaiting a stock transfer on the bezels before the order ships, they are held at our Warrington depot however they don't have the facilities to ship to Ireland therefore this will be dispatched and the tracking will be sent over on Monday.Kind regards, Oliver”

I would NEVER rely on this company sending me any products, ever again, and neither should you, nearly a week into my order and I still have no magic tracking number from DPD, or delivery date, absolutely nothing except grief, and lots of it.

I have wasted nearly an hour on the phone to them chasing up my order daily, they never inform you of why there is a delay, they do absolutely nothing, now that is not EXCEPTIONAL CUSTOMER SERVICE, that’s totally appalling customer service, Pals.

Monday 10th June 2024

“Hi, I've checked and the bezels landed from our other warehouse too late to leave yesterday I'm afraid. I've spoken to the warehouse and these will leave today.Thanks, Matt”

After nearly a week of waiting for the order of 26 downlighters to be sent to Southern Ireland, this is there reason, their standard, non apologetic, just blame everyone but them.

Wednesday 12th June 2024

“Hi, I've had a look and unfortunately sometimes we have issues with auto despatches on DPD with exports, whereby the label will not correctly come off. It seems this has happened with this order and we have DPD looking into this. This was one of the major issues surrounding brexit. I've spoken to them and this should be resolved today.I know this order has been slightly delayed and I can only apologise about this. If you do need any further orders from ourselves, please come direct to me and I can see what I can in the way of a goodwill discount. Kind regards, Matt Smith”

I have emailed them FOUR times today asking for the tracking number, but never a reason, EXCEPTIONAL CUSTOMER SERVICE and HASSLE FREE!!!!, appalling....

6. juni 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi Michael,

Thanks for your review, we do appreciate all feedback whether positive or negative, as it helps us grow as a company.

As explained to you on the phone and by email, unfortunately export orders can be delayed slightly due to the booking system on DPD failing at this end. We have taken off delivery times from the website for all export orders for this reason, as we are aware they can be delayed for a day or two.

We explained these were coming in from another warehouse which didn't have the facilities to export and they were due into us on Monday. We waited for these to land on Monday, however as we said by email, they landed after our courier had left. The DPD label then failed on the Tuesday which meant this then ran into Wednesday for the shipment to leave us.

We explained this would be the case to yourself on the phone and by email and told you a rough time you'd receive the tracking. This was emailed to you by DPD themselves early on Wednesday as we promised. I've looked and of the 4 emails you sent, one was late morning and then a further 3 within a minute of each other asking for the tracking that DPD had already emailed to you.

We have done everything we could with this order, and I appreciate the 2 day delay may have been an inconvenience, however we don't list a timescale for export deliveries due to the issues having arisen on past export orders.

We always let you know of any delays and even let you know when you would receive the tracking, which was on the day we said it would be.

I also refunded 10% of your order as a goodwill gesture and we have always got back to you in a timely manner.

If you need anything else, please let me know.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The best advisor of down light store in UK

I've been struggling to find a down light bulb in my bathroom for the last 4 months, as it's been discontinued. I asked everyone in my flat and experts in shops but it was very hard to find a similar model.
After searching for a long time, I found a Down light Direct website and asked an advisor. Matthew Smith patiently checked all the model numbers and ceiling size for a long time and he found the right model for me!!
He is a real expert, very kind and patient. He said he has been working in the field for a long time. Very lucky to meet him today. If you find a down light bulb. I 200% recommend the Downlights Direct. I guess Matthew and Downlights Direct are the best down light advisor/Shop in the UK. All the residents of my flat will be very grateful for his help! Thank you so much!

26. april 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Good Morning,

Thankyou for the great review!

I'm glad we managed to find something to suit. We've specialised in LED downlights over the years and will always strive to find a solution that suits your requirements.

If you need anything else, please do not hesitate to get in touch.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent after sales service

Excellent after sales service. I was helped with an issue with a dimmer switch I had purchased. Oliver was patient and supportive throughout until the issue was resolved.

13. februar 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi,

Thanks for the great review, it is much appreciated!

If you need anything else, please get in touch.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Outstanding customer service

Down Lights Direct delivers top-notch lighting solutions with an unbeatable customer service experience. Their diverse downlight options cater to all styles, and the team's commitment to customer satisfaction is truly outstanding. A standout choice for quality products and exceptional service in the lighting industry.

31. januar 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi Leah,

Thanks for the great review, it's really appreciated!

I can see we've done business with yourself over the years and long may it continue!

If you do need anything else, you know where we are!

Thanks,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Whats the point of a chat window if…

Whats the point of a chat window if there's nobody to respond.
Very frustrating.
Staring at a chat screen is probably worse than listening to hold music.

AVOID Customer Service Non Existent.

6. februar 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi Duncan,

Thanks for your review.

I've had a look into this and can see one of my colleagues took the chat at the same time he took a call. Unfortunately this call required him to go into the warehouse to grab a product which led to this delay.

I've checked and can see there was a 7 minute delay from you opening the chat to the response. I appreciate this isn't as instant as you would have liked, however I've been on some with up to a 15 minute advertised waiting time or even more. We did try to respond as soon as we possibly could.

I personally think leaving a bad review to damage a companies reputation after this is unfair and you are someone we have never dealt with in the past.

If you do need anything else, we are always here to help and would like to leave a better taste in your mouth.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Responsive and efficient

I had an item delivered that was faulty. I emailed Downlights Direct (rare in itself, so many companies make it difficult for you to communicate with them) and got a swift reply - within three days a replacement arrived. Great efficiency and responsiveness, most impressed.

2. februar 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi,

Thanks for the great review!

If you do need anything else, please do not hestitate to get in touch!

Thanks,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

We received a faulty product but we…

We received a faulty product but we were sent a replacement with no problem and there was no request to send back the faulty item. Very pleased with the service received

25. januar 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi,

Thanks for the great review!

I've passed this onto the member of staff in question!

Anything else, please let us know.

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I first ordered from Downlights Direct…

I first ordered from Downlights Direct about three years ago and they provided excellent service at a good price. I recently had a problem with a faulty light and it was dealt with in a friendly and efficient manner (thanks Harrison!) and was resolved with no cost to me.

I would happily recommend them and will certainly use them again myself.

17. januar 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi Graham,

Thanks for your great review!

I've passed this onto Harrison who is our new apprentice!

If you do need anything else, please let me know.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Bad service and poor refund polciy

Ordered some kitchen downlighters and was later advised by our electrician that not needed. I asked Downlights Direct for a refund of £48.12 and initially was told no refund as they have a 30 days return policy. It had been around 2 months since I ordered the lights which were unopened and still in the boxes. After my email they ageed to refund me minus their handling fee of £12.32. I queried this as I had to pay for post but they refused to review this high cost for simply receiving back their stock at no cost to them.

19. desember 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Good morning,

Thanks for your review.

I've had a look into this and it was myself you spoke to on this issue.

Firstly we never declined the return, we accepted it straight away with a small handling charge due to the length of time you had the goods and the implications on warranty periods. This was 15% of the total value, which is much less than it would have cost us to send any goods back to our suppliers. We accepted your request as a gesture of goodwill.

As for the postage label, as these were unwanted goods then the return cost would be down to yourself.

A lot of companies wouldn't have even entertained the idea of items coming back outside of the returns period, however we are willing to accept these back even though the order was over 2 months old.

The £12.32 knocked off your refund also included the initial postage you paid to receive these goods, which we had to pay with DPD and wouldn't refund for unwanted items.

If you do need anything else, please do not hesitate to get in touch.

Kind regards,

Matt Smith

Vurdert til 5 av 5 stjerner

LED strip light project for kitchen

Had numerous e-mail exchanges with the support desk (Edward Partington) regarding a LED lighting project. They checked the tape, transformer, controller, remote control etc were all compatible, drew up a pro-forma invoice for all the parts, and even did the soldering for a small fee. All now up and running and looks great.

22. november 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi,

Thanks for the great review, I have passed this feedback onto Edward who is one of our most valued and knowledgeable employees!

If you do need anything else, please get in touch.

Kind regards,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 1 av 5 stjerner

No communication about items not in…

No communication about items not in stock for two weeks. Called them and was told I have to wait another 3 weeks for my order said I would like to cancel order they send out part of it just to stop me from canceling
Can't finish the job now for three weeks avoid ordering from then web page said over hundred in stock at the time of order

10. november 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Downlights Direct

Svar fra Downlights Direct

Hi,

I've had a look and the items should have been showing out of stock at the time of ordering. We have a stock link with the other warehouse who were out of stock at the time.

From there you should have had a further email informing you of the back order, and then a further email once we found out the date.

Can you confirm who you cancelled this with as I can't see this as having been cancelled? Was this done over the phone?

Let me know if you want me to cancel the balance and collect what you've received for a refund/

Thanks,

Matt Smith
Sales Manager

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Fabulous customer service

Back in February 2023, I purchased a number of downlights and at that time, I was impressed by the website, competitive pricing and speed of delivery.

Unfortunately one of those downlights has recently become faulty and I had cause to contact Downlights Direct, requesting their assistance.

Despite sending an email late afternoon, I received a positive response from Matt that evening, providing details of a no cost replacement that had been scheduled for dispatch immediately.

It is heartwarming to find a company that bucks the trend, and actually strives to provide a positive customer experience, and, not just at point of sale.

Needless to say, if I require anything in the future, I know which company I'll be using. Thank you Matt and well done Downlights Direct.

1. november 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv