Cowling & Wilcox Anmeldelser 

135
•
TrustScore 4.5 av 5

4,4

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

We attended the gelliplate printing workshop with Michaela and Emma. We really enjoyed it and the time went by so quickly. Michaela and Emma were brilliant tutors and we both came away with much more... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I visited Canterbury shop needed a birthday gift for a 8 year old who wants to be an artist. Emma very kindly helped me out with a large paper wrapping it carefully which I needed for myself - she w... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I loved going to the Shoreditch branch as they had exactly what I needed - Seawhite Sketchbooks in various sizes! Arlene kindly showed me where they were and once I had gotten them, priced matche... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 4 av 5 stjerner

I chose the romilly easel. Like others said there is no email confirmation until dispatch but the courier message allowed me to reschedule delivery easily. The parcel arrived with holes in it and a wa... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Kunstrekvisita

Skrevet av virksomheten

We've been supplying fine and graphic art materials since 1960. Our range includes art supplies from the world's leading brands, all at fantastic prices.


Kontaktopplysninger

4,4

Enestående

TrustScore 4.5 av 5

135 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av 24 timer

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,4

Alle anmeldelser

(135)

44 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Hassle Free Online Order

Ordered online, purchasing what were sales items, and I received a discount of the price, which was great. I didn’t pay delivery fee. I had no problem with company correspondence, as I was sent an order confirmation, an invoice, then dispatch notices. I received notification of my delivery, date, and time of arrival, which did arrive. In all, was very pleased with the entire process, and the products are great!

3. august 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm so pleased you were happy with our service. Kind regards, Guy.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Always Helpful if Needed

Buying art materials can be a minefield - where to start, so many different options. If you need help my local store always give advise (if you want it) or show you where to find things, an advantage over other stores.

18. juli 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm so pleased you were happy with our service. Kind regards, Guy.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I hope I can avoid forever

How this place has good reviews is beyond me… at the Highbury shop the staff acts as if you were nonexistent. And even when you ask for help, they assist, but with an attitude of “being fed up with life” or annoyed that they have to work at all.
Last time I went (and I do hope, it will be the very last) I didn’t even dare to ask, as all of them were either hypnotised by their screens or with the same “I wish I were anywhere else” attitude ..
It’s a pity as the very first time I went there, someone greeted me and offered to help, if I needed it…
Shame how it went down hill, CS-wise, over the years..
And I thought it was just me, but I’ve met people who have complaints about this place as well.

16. juni 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm so sorry you had such an awful experience in our Highbury shop. This is totally unacceptable. We still have the same Manager as when we opened 10 years ago and when I showed him this review he was devastated and furious. It seems our team has got into bad habits when the Manager is away and they need some more training. Sometimes, inactivity breeds inactivity and they need to keep busy even when things are quiet like in the Summer when you visited. I hope you'll see things improving greatly now that we've addressed this problem. Thank you so much for pointing this issue out to us, it really helps with keeping our standards high. Kind regards, Guy Cowling, Director.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I've purchased from this company 2…

I've purchased from this company 2 times so far, the 2nd time was perfect, the first time there was an issue where the product arrived damaged, but the person I dealt with went way above and beyond to rectify the issues and was extremely helpful throughout! honest, open and extremely informative of the situation the whole time I couldn't have hoped for an unfortunate situation to go any better! Genuinely have no bad words to say and will continue to shop here!

6. juni 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm so pleased you were happy with how we dealt with your issue. Kind regards, Guy.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great products, price and outstanding customer service

They had exactly the size and brand of paper I needed where other well known vendors did not, so I was immediately pleased. When my items arrived one of them had got bashed about in delivery and became unusable. Customer service got back to me within a couple of hours with a great response. Megan Warren, shout out to you for being fab at your job!

28. mars 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm so pleased you were happy with our service and I'll make sure Megan sees your review. Kind regards, Guy.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Friendly

Telephoned to check they had the product I wanted in stock. They didn't but gave other recommendations. Purchased an alternative which they put aside for me to collect.
They were friendly, knowledgeable about their products and what the shop had to offer. Very impressed.
I only spent £5.25 but I will definitely be going back.

15. februar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm so pleased you were happy with how our shop helped you out. Kind regards, Guy.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

What a poor service

What a poor service. Online site says free UK delivery over £50. I purchased 14 tubes of paint costing over £120. The transaction said I rightly qualified for free delivery. Then they contact me admitting their site needs to be amended but I must pay £10 extra for delivery be suse of the weight. They won't take responsibility or even post as two separate lots, both qualifying for the over £50 criteria. Now it's taking 7 days to get my money back and they're happy to lose the business. Clearly not a company that understands good customer service and the importance of good will. Please dont shop with these people!

14. februar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm sorry you felt that we didn't offer you what you expected. I can only assume that you're located in the Highlands & Islands or Northern Ireland. We'd love to offer you free delivery on all deliveries but, unfortunately, if the parcel is above 2Kg we have to use a Courier who charge us a surcharge for 'non-mainland UK'. It's as frustrating for us as it is for you. All of these points are explained in our 'Delivery' section but you're right we should have offered you the option to split packages assuming this would have taken them below the 2Kg threshold and assuming there were no restricted items in your order. I'm surprised we didn't and I know we would now so I can only assume we were training up some new team members. Once again, I'm so sorry about this and I can assure you this wouldn't happen again. If you're willing to give us another go, I'm happy to send you a 10% off Voucher. Kind regards, Guy.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Can't fault it

Can't fault it. Was a little worried after reading the reviews but my order came well packaged and within a working day of ordering, between Christmas and New Year, which was great.

28. desember 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm so pleased you were happy with how we served you. Kind regards, Guy.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

excellent service…

I ordered an art drawing board for my grandsons Christmas present. The purchase made on line was acknowledged swiftly and several e mails were sent out about its dispatch. It arrived when expected a couple of weeks before xmas, I did inspect it but my failing eyesight did not notice the crack in the corner which of course grandson did as soon as he opened it. As he needs it for his graphics GCSE he was very disappointed. Even though it was boxing day I sent an e mail to C and W which was answered the next day, they apologised for his disappointment and said they would send a replacement. they did not have it in stock but sent for one from one of their other stores. They kept me informed at each stage and a brand new one arrived in a short time, given the postage strike. I do believe that the new one is of a higher quality. I cannot recommend their customer service highly enough, the politeness of their employees and their willingness to pput things right. My grandson is very happy. Well done!!!

28. desember 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to review us. I'm so pleased you, and your grandson, got the service you deserved. Kind regards, Guy.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Poor systems and service

Helped my elderly mother - who doesn’t normally shop online - to order some items as a late (express order) Xmas gift. Purchase confirmed on screen with order number but Cowling didn’t follow up with an email acknowledgment. When I chased up they said the payment had timed out and denied that my screenshot showed their order number, saying it was something to do with my bank! I’ve now reordered from a reliable supplier (Cass) and won’t be bothering with these guys again. Had their customer support offered a solution I’d have given them a better rating but they weren’t interested in helping. A pity they have to time waste.

21. desember 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to leave us a review.
Firslty, I would like to apologise for any issues experienced when using the website and for any inconvenience caused.
Of course we want all customers to have a pleasant and stress-free experience with checking out so we are sad to see that this wasn't the case when ordering for your mother.

I am feeding this back to my team as all feedback is welcome as it helps us to improve out site and overall customer experience.
Please know, we do accept phone orders and I will be happy to assist with this if you or your mother wish to purchase anything in future.

I really hope you return to us and if we can do anything to help, please let our customer service team know!
Kind regards
Cowling & Wilcox

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great overall experience but use PayPal for protection

I purchased some pens in their Black Friday sale. I was a bit apprehensive after reading the reviews on here so I paid using PayPal to ensure I was protected. I checked out on the Friday morning using next day delivery and the pens arrived at home by Saturday lunchtime! Great service and I was very happy with the price I paid. Would definitely shop with them again

26. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Thank you…

It seems many only take time to leave reviews to display their negative frustrations however I have made several separate online purchases with this Art supplier and can say I have always received fantastic products which have all been delivered in good time (even when the postal strikes have been in place). Thank you Cowling and Wilcox 💓

27. oktober 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Spent over £100 on acrylic paints and…

Spent over £100 on acrylic paints and huge canvases at time when i was really ill and needed something to cheer me up. The paints were off making my paintings smell foul and i had an allergic reaction to them. So all the effort of the paintings was also waisted. I took them back, they kept the paints and canvases, said they would contact the manufacturer but never reimbursed me. I chased and chased, got no response just a brush off. I had made clear i was disabled and this was a lot of money for me. Made no difference.

18. mars 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

COWLING & WILCOX - left me HOWLING & GIBBERING in frustration

Tried to order gifts for my great-niece. Form asks for two addresses - billing and delivery. Logical? Well, obviously.

Every time I got to checkout, the addresses given were the same. Invited to change either one of them, and both were changed to the same. NIGHTMARE.

My great-niece is 10. She does not have a Visa account. She lives 120 miles away. I want the gifts delivered to her - not to me.

I am 72. I DO have a Visa account. But I DON'T have a birthday next week. The gifts are for HER.

Why is it impossible for your ordering system, which asks for SEPARATE 'address descriptions' each time, to KEEP them SEPARATE??

I give up.

Ordering elsewhere.

Bye.

2. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to leave us your review.
I am so sorry to hear that you experienced this when trying to checkout! We always aim to have an easy process when ordering on our website so I was sad to read that it was such a struggle to place your order.

Usually, the website will allow you to select a delivery address and then add a new address for billing but it should not default both options to one address in the way you've described.

If you ever wanted to order again in future, you are of course welcome to try the website again but if you'd prefer to speak to someone then please give us a ring on 01303 290550 and we can complete a phone order with you.

We are sorry again for any inconvenience caused.

Kind regards
Cowling&Wilcox

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Truly awful experience

Truly awful experience. Was given a £50 voucher for Christmas and when I spent it was charged for delivery because a £50 voucher isn't considered the same as cash- so people have to pay for delivery of their Christmas present. It was difficult to find where to use the on the website, and I tried to ring them to sort it out, but they had left the phone lines on when they were shut with people queuing and no information about opening times. Truly awful customer service.

29. desember 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to leave us your review.
I do apologise that you weren't left with the best experience of Cowling & Wilcox when using your Gift Voucher!

I do want to advise that no voucher will cover delivery costs and will only be applied to the cost of the products themselves. The reason for this is that the delivery is charged to our couriers as we do not use our own drivers whereas the products come from ourselves directly.
However, if this was not made clear before purchase or you weren't advised of this by our team then please accept our sincere apologies as it's not nice to see a payment due at the end of checkout when it isn't expected.

With regards to trying to contact us at the time, this may have been when the stores/Head Office were closed over the Christmas period but there should have been an option in place to leave a message so that someone in our team could return your call and if this was not actioned then that is unacceptable. Although I cannot speak for the time of this order, our head office now has a voicemail option in place from the time that we close and this includes weekends/bank holidays so that upon our return, we can get back to you and resolve any questions or concerns you may have.

If you ever wish to order again or have any questions regarding this, please don't hesitate to contact our customer service team at admin@cowlings.com

Kind regards
Cowling&Wilcox

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Held entire order because one item was out of stock to avoid delivery before Christmas

Ordered a gift well before Christmas but as one item was out of stock, they held the entire order and wanted to send it after Christmas. When speaking to customer service, they did not care they had caused the problem and did not seek any kind of help to make the situation right.

20. desember 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cowling & Wilcox

Svar fra Cowling & Wilcox

Thank you for taking the time to leave us your review.

I would like to apologise firstly for any delay with your order arriving with you at the time of your purchase and for any inconvenience this caused.

I want to reassure you that it is always our aim to get orders out in a timely manner especially around Christmas so we wouldn't want to purposely delay anyone's goods being shipped.
We do tend to hold an order if an item is out of stock but please know we follow these up as a priority to ask the customers preference on how to proceed.
The reason for this is that all customers have different needs with regards to their order so we wouldn't want to part ship an order if they're preference would be the swap the out of stock product or cancel the order in it's entirety.
If this was not followed up regularly and this caused your order to arrive after the holidays then this is not an acceptable form of action and certainly doesn't reflect the standard we hold for our dispatch times so I want to sincerely apologise on behalf of the team.

I really hope you wish to return to us as a customer and if you do have any questions regarding this, please don't hesitate to contact our customer service team at admin@cowlings.com
Kind regards
Cowling&Wilcox

Vurdert til 5 av 5 stjerner

5* service

I’ve read some awful reviews here and I am stunned. I have had countless supplies from this company over a number of years and even when things have gone a little wrong they have always sorted the problem out.
The prices are great and yes sometimes it takes a little longer for the items to ship but what I am saving over buying the stuff elsewhere is Definately worth it.

2. november 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

I run a small arts and wellbeing…

I run a small arts and wellbeing organisation. As we are lottery-funded, we are always looking for quality art materials at good prices. I had not come across Cowling & Wilcox before but thought their prices were very competitive. The range of supplies was varied and we found everything we needed. Our order arrived quickly and all of the items were of excellent quality. We are very pleased with the service and will be ordering from them again.

21. oktober 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv