Wifi Hire Anmeldelser 

321
•
TrustScore 4 av 5

4,2

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Straight forward ordering and received on time. The WiFi worked really well meaning I could work from home, watch TV streaming services and I had a reliable connection. It was also easy to return, an... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Delivery came when stated. Wifi was plug and play. Signal was strong and speeds as advertised. Return was simple. Deposit was refunded quickly. Couldn't ask for any more.

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Disappointed! I ordered a WiFi box and this arrived very quickly and couldn't fault this. I then spent 5hrs trying to get a signal and it constantly dropped out. I reset the router eveytime and it sti... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Would absolutely recommend this company. Quick arrival of device. Easy to deal with. Instant internet services with no issues. Deposit refund actioned on time. No complaints and would use again... Vis mer

Informasjon om virksomheten

  1. Nettleverandør

Skrevet av virksomheten

Hire Temporary Wifi internet device to get short-Term internet in the United Kingdom. Wifi Hire provides you with wifi internet device rental for home and business.


Kontaktopplysninger

4,2

Bra

TrustScore 4 av 5

321 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ber kundene om å skrive anmeldelser

Denne virksomheten oppfordrer kundene til å skrive anmeldelser, enten positive eller negative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av to uker

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,2

Alle anmeldelser

(321)

140 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Good communication every step of the…

Good communication every step of the way. We had the temporary WiFi for 2 weeks which was a great help due to working from home, though there were times where it dropped and had to restart the computer or tv but this wouldn’t stop me from recommending to other later or hiring again if need be

31. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Wifi Hire

Svar fra Wifi Hire

Hello Angela.

Thanks for taking the time to give us your feedback. We are glad to know the device was a great help when you needed it.

Based on the issue described in your feedback, it's highly likely a local signal mast serving your area may have been experiencing a failure or damages, and this is usually scheduled for repairs by the network provider as fast as possible to get everyone in the local area back to a good speed.

In situations where there is a local/regional telecom mast issue affecting the local area where a device is being used, our standard procedure involves investigating the speed issue first to identify the cause and see if it can be resolved remotely. We then check to see if an alternative network (which isn't experiencing a telecom mast issue at that local area) is available.
If an alternative network is available, we quickly arrange for a replacement device to be delivered to your address.

Unfortunately, we were not made aware of this, so we were unable to investigate the issue during your hiring period.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind Regards
Wifihire.co.uk

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Fantastic..

Fantastic... Excellent customer service. Delighted with the service provided. Easy to return package and prompt deposit return. I would highly recommend A+
Thank you so much.

15. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Highly recommend for a temporary internet fix.

I was thrilled to find this company during a recent house move and decided to give them a try while I waited for a new broadband setup and installation over the festive period.
Very easy to set up and get online, zero issues in that regard. For anyone wondering about the quality of the network, be aware that this is equivalent to using your mobile phone data. The SIM inside the router I was sent was from 3 Mobile. Speeds weren't lightning fast, but they were adequate to get me by until my broadband installation. I managed to stream TV & movies via Netflix and the likes, but this connection will not allow you to game online. It is too unstable for that.
All in all, this company was a lifesaver during the festive season when I could have been struggling to stay online during a very busy time of the year coupled with a house move. Highly recommend for a temporary internet fix.

16. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Wifi Hire

Svar fra Wifi Hire

Hello Scott.

Thanks for taking the time to give us your feedback. We are glad to know that the device was able to serve as a temporary solution while waiting for your broadband installation.

The device can be used for online gaming, movie streaming and connecting to a smart TV.

But based on the online gaming issue you described in your feedback, it's highly likely a local signal mast serving your area may have been experiencing a failure or damages, and this is usually scheduled for repairs by the network provider as fast as possible to get everyone in the local area back to a good speed.

In situations where there is a local/regional telecom mast issue affecting the local area where a device is being used, our standard procedure involves investigating the speed issue first to identify the cause and see if it can be resolved remotely. We then check to see if an alternative network (which isn't experiencing a telecom mast issue at that local area) is available.
If an alternative network is available we quickly arrange for a replacement device to be delivered to your address.

Unfortunately, we were not made aware of this, so we were unable to investigate the issue during your hiring period.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind Regards
Wifihire.co.uk

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Fabulous service

Fabulous service. Highly recommended if you are moving house or need some temporary WiFi. Worked a treat, fast reliable service and adaptable for time periods. Thank you so much

18. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 2 av 5 stjerner

Good fast service but sneaky T&Cs

Good fast service which I needed. However, in order to ensure my product arrived on time I had to pay for the hire the day before I needed it to be switched on. Other providers will only charge you from the day it is used. WifiHire switches off the service at 12pm the day of termination. Why!? It's not a hotel room they need to clean and prep for next person. Other providers give you the whole day. In short, this becomes more expensive. I would go back to previous supplier next time.

6. januar 2026
Logoen til Wifi Hire

Svar fra Wifi Hire

Hello Warwick,
Thanks for taking the time to give us your feedback. We are glad to know that the service was good and fast when you needed it.

Hired devices are delivered on hire start dates (including Sundays, but excluding UK public holidays) or may arrive 1 day in advance as a courtesy (when possible) which is written on the delivery and return page on the website. If you required the device to be delivered earlier, we would have dispatched the device for delivery 1 day in advance as a courtesy.

I have investigated this and I can see from our system that the device you hired was a Europe device which was delivered to your UK address on your hire start date. The data on the device is always active which means you can start accessing the internet on the device once you receive it.

After looking through the customer service inbox, I can see that you did not send a request via your hire confirmation email to have the device delivered earlier. The device would have been delivered 1 day in advance as a courtesy if you had sent us a request.

Regarding switching off the data on the device, I have looked into the hire log and can see the device was not switched off on the end of hire date.

I have also checked the Royal mail return page via the courtesy return label and it shows you posted back the device on your hire end date.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind Regards
Wifihire.co.uk

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Did a job to an extent but overall not…

Did a job to an extent but overall not a good product in my opinion. Very overpriced and have to pay £150 deposit. When being refunded the deposit the delivery is taken out which is very underhanded but is in small print. The product itself is disappointing, paying a premium expect high speeds but the reality is it can only be as good as the 4 / 5g signal. The product does not perform any better than a standard mifi dongle which you can get for a fraction of the cost and longer duration elsewhere. Def suited to very short term (days) hire corp type hires than residential.

5. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Wifi Hire

Svar fra Wifi Hire

Hello Peter,
Thank you for taking the time to give us your feedback. We apologize for any inconvenience experienced.

We have a variety of devices available for hire and the deposit for each device differs. We don't deduct delivery fee from the refundable deposit. The delivery charge is normally added at the checkout page when paying for the hire (and also tagged as delivery fee).

We actually subsidise the cost of delivery and packaging, as the device you hired actually cost more to package and deliver than what we charge for delivery. The package also included a Free return postage label for customers to use in posting the device back to us at the end of their hire period. The full cost of the return postage label is also covered by us as a courtesy, to make it easier for customers

I have investigated this and I can see the exact deposit you paid was refunded into your account after we received the device.

Based on the speeds described in your feedback, it's highly likely a local signal mast serving your area may have been experiencing a failure or damages, and this is usually scheduled for repairs by the network provider as fast as possible to get everyone in the local area back to a good speed.

In situations where there is a local/regional telecom mast issue affecting the local area where a device is being used, our standard procedure involves investigating the speed issue first to identify the cause and see if it can be resolved remotely. before checking if an alternative network is available and is not experiencing technical issues. If an alternative network is available, we quickly arrange for a replacement device to be delivered to your address.

Unfortunately, we were not made aware of this, so we were unable to investigate the issue during your hiring period.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind Regards
Wifihire.co.uk

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent -everything worked perfectly

Excellent -everything worked perfectly
I ordered quickly and easily on their website. The router arrived quickly, set up took a couple of minutes and worked very well in every room in the house, I extended the hire period a couple of times and this was very quick and simple to do. They send you emails letting you know that your hire period is coming to an end so you don't forget to return the router on time. At the end of the hire period I returned the router as per their instructions and was refunded my deposit in a matter of days. I would recommend that people check that they have good 4G reception in their area before hiring. I used signalchecker.co.uk . It is not often I get the chance to say a service was excellent but in this case it was. Whole heartedly recommended

6. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

I was really impressed with the lead…

I was really impressed with the lead time for delivery of the Wifi box, even during the busiest time of the year. The Wifi was trivially easy to set up, reliable and good value for money. The return was straightforward, and the deposit repaid promptly.

30. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 3 av 5 stjerner

I have no issue with the system working…

I have no issue with the system working . But I did not revive a confirmation email . I have been trying for a few days to check the end date and that I have lost my return label . I need to get a new label and have confirmation of end date . I ordered on 27/12 my hire started 29/12 but it did not arrive until 30 /12 . So does that mean 13 /01/26 end date ?

30. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Wifi Hire

Svar fra Wifi Hire

Hello Kirsten,
Thanks for taking the time to give us your feedback. We apologise for any inconvenience experienced.

When you placed your order, you would have received 2 emails
• A payment receipt
• A hire confirmation email (Reply this email, Please check your inbox/junk/spam folder)

I have investigated this and I can see that your order was received on Saturday the 27th of December 2025 at 19:23 after our closing hours. I can also see that you chose Monday the 29th of December as your hire start date.

Our fastest delivery is a next working day delivery service. Your order was received after our last dispatch on Saturday. Given that Sundays are none office days in the UK, the courier service company we work with does not pickup items for dispatch on Sundays. Hence your assigned device was dispatched on Monday the 29th of December 2025 to arrive at your address the next day on Tuesday the 30th of December 2025. Hence your hire will end on Tuesday the 13th of January.

I can see this is an ongoing hire and I can also see from our customer service inbox, the customer service team has provided the required support regarding your end of hire date and how to return the device.

Given Trustpilot wouldn't be an ideal place to provide customer service for an ongoing hire, i would recommend you contact the customer service team if your require further assistance, so that they can be in the best position to support you.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind Regards
Wifihire.co.uk

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Descent service though strict return policy and heavy overcharging

Descent service though radically stringent return policy. They charge way too much simply for posting a day late. No flexibility and poor customer service.

27. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Wifi Hire

Svar fra Wifi Hire

Hello Brian.

Thanks for taking the time to give us your feedback and season’s greetings.

This has been looked into and I can see from the Royal mail return postage tracking page that you posted back the device 3 days late (3 days after your end of hire date). Hence the reason there was a late return fees charged for the 3 days late return.

A hire can be extended for longer if it's needed for longer than the period it was hired for by either emailing us to request a hire extension or using the hire extension link in the hire confirmation email received after placing a hire.


Kind Regards
Wifihire.co.uk

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great experience

I placed an order for this, for a house move before the Broadband was activated & it arrived bang on time & worked perfectly straight out of the box.
I have no hesitation in recommending this company.

12. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Shocking experience

We are first time buyers who ordered a temporary box whilst waiting for our wifi to be installed so that we could work from home whilst receiving furniture deliveries and get set up in our new home. We received our order 2 days later than promised and when the temporary box eventually arrived the wifi did not work. We have sent numerous emails to customer service all of which have been ignored. Posting on here to hopefully get some kind of response and to warn others away - as we are not receiving anything back from our emails.

*EDIT FOLLOWING RESPONSE FROM WIFI HIRE BELOW*

I have screenshots to show that the box was not delivered on the day after but two days after. We also contacted yourselves on the 16th, 17th and 21st which were not responded to. The responses were received after I posted this review. Awful company, who do not provide the services advertised and then deny any wrongdoing. We have been compensated with a £5 refund…

12. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Wifi Hire

Svar fra Wifi Hire

Hello Daniella,
Thank you for taking the time to give us your feedback. We sincerely apologize for any inconvenience experienced.

We use Royal mail to deliver the devices, and due to the Christmas festive period there were delays with Royal mail logistic across the UK.

Your hire start date was on the 15th of December, I have checked the Royal mail tracking page and it shows the device was delivered to your address on the 16th of December (1 day after) .

I have investigated this and i can see you contacted us on the 23rd of December and on the 24th of December, after your hire had ended and you had returned the device.

On the 24th of December you included screenshots of the previous messages you had sent earlier than the 23rd of December to us. The screenshots you had sent to us shows you had been sending an email to "NoReply@wifihire.co.uk". instead of info@wifihire.co.uk , hence the reason we did not receive the emails sent earlier to us.


Regarding the wifi not working, It seems there was a mast failure in your location at that time. In situations where there is a local/regional telecom mast issue affecting the local area where a device is being used, our standard procedure involves investigating the speed issue first to identify the cause and see if it can be resolved remotely before checking if an alternative network is available and is not experiencing technical issues. If an alternative network is available, we quickly arrange for a replacement device to be delivered to your address.

Unfortunately, we were not made aware of this so we were unable to investigate the issue during your hiring period because you had been sending emails to the wrong email address which meant we had not received your previous emails during your hire period.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind Regards
Wifihire.co.uk

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Wouldn’t use this service again

Arrived very quickly but a high price for a below average broadband. Advertised as being able to game ect… bit that’s not the case. If you have 1 mobile in the house then go for the most cost effective option ( which is still expensive ) but if you need anymore you will need to pay a lot more

27. november 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Wifi Hire

Svar fra Wifi Hire

Hello Jamie,
Thanks for taking the time to give us your feedback. We sincerely apologize for any inconvenience experienced.

The device can be used for online gaming, movie streaming and connecting smart TV.

But based on the speed issue described in your feedback, it's highly likely a local signal mast serving your area may have been experiencing a failure or damages, and this is usually scheduled for repairs by the network provider as fast as possible to get everyone in the local area back to a good speed.

In situations where there is a local/regional telecom mast issue affecting the local area where a device is being used, our standard procedure involves investigating the speed issue first to identify the cause and see if it can be resolved remotely before checking if an alternative network is available and is not experiencing technical issues. If an alternative network is available we quickly arrange for a replacement device to be delivered to your address.

Unfortunately, we were not made aware of this, so we were unable to investigate the issue during your hiring period.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind Regards
Wifihire.co.uk

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv