Treadmill Doctor Anmeldelser 

3 450
•
TrustScore 3.5 av 5

3,3

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Your motor, belt and bracket were a perfect fit. So glad that our 20 plus year old Proform treadmill had replacement parts available through your company. You guys were great with customer support and... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Tech was okay Kevin was the best support rep the others acted as if I was imposing their time I appreciate that you have solution to make an otherwise dead treadmill alive again Lastly the... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Jim at Treadmill Doctor is the man! All questions that I had were answered quickly and correctly, and he could not have been more helpful throughout the whole process of replacing our treadmill walkin... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Horrible customer service. The part sent was wrong, my machine wouldn’t even turn on after installation. The components were completely different from the original part. I reached out to customer serv... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Sportsbutikk

Skrevet av virksomheten

Treadmill Doctor is your source for treadmill and elliptical parts. Check out our treadmill reviews, elliptical reviews, repair parts, and more! We have thousands of treadmill parts as well as elliptical parts, exercise bike parts, and various machine maintenance accessories!


Kontaktopplysninger

3,3

Middels

TrustScore 3.5 av 5

3k anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av 48 timer

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

3,3

Alle anmeldelser

(3 450)

13 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Defective Walking Belt and poor customer service

I ordered a replacement walking belt for my Vision fitness T9100. The proper part was ordered as per the TD catalog. However, the belt was too short and couldn't be installed. After research, the part didnt meet the manufacturing specifications.
Customer wrongly pretend that there is no issues and hide behind the 30 days return policy.....
ADD
Model: T9000/T9100
SN: TM78B03100346
Johnsonfit specification : 2740 mm(=107,9inc) - Part 004248-D

20. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Denis, thank you for taking the time to share your experience. We're sorry to hear that the replacement walking belt did not fit your Vision T9100 treadmill and understand your frustration.

After reviewing your order, we confirmed that the belt you purchased on July 15, 2026, was the replacement belt listed in our catalog for the Vision T9100. This is the only belt we currently have associated with that model.

When your technician contacted us on October 21, the belt had been delivered more than 90 days earlier, placing the order well outside our standard 30-day return period.

However, we want to be clear that we are not dismissing your concerns about the belt's dimensions or manufacturing specifications. We take potential product compatibility issues seriously. Unfortunately, we have not received your treadmill's serial number, which would allow us to investigate whether there are differences between production versions of this model.

While our return policy establishes reasonable timeframes for returns, our commitment to providing accurate product information and quality replacement parts remains important to us.

We would welcome the opportunity to review your machine's serial number and any measurements supporting your concerns so we can investigate further. If there is an issue with the specifications of a product we offer, we certainly want to know about it and address it.

Thank you again for your feedback.

The Treadmill Doctor Team

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Disappointed

I purchased a power supply board. When I added it to my cart, it showed the exact part # I wanted to replace. When I received the order confirmation I found it odd that the part # wasn't included on the invoice. I specifically wanted to order the exact # to ensure it would work as they have an extremely stringent return policy. I found the exact part # on other sites but decided to order from Treadmill Doctor. When I received the part it was a different part #. I contacted them and they said the original part # was no longer available and this is the replacement # and would work for the machine. I wanted to return it and did the many steps to do so with picures of the part #, old part, etc. If I'm not mistaken they even ask for pictures of both parts side by side, which would mean the customer has to open the package of the new part for requested pictures. The return policy is 'subject' to a 30% inspection fee if the package is open yet they require pictures of the part. One has to be able to open a package in order to view the product you ordered. It was in bubble wrap that was sealed and then inside another bubble wrap that was not sealed. I opened the first layer of course to see it. It did look like the same part but I did not want to use it because the part # was different and in case it didn't work I wanted to be able to return it without be charged a 30% inspection fee. I returned it and was charged the 20% restocking which I understand and accept but was also charged the 30% inspection fee which is very disappointing. I would not suggest purchasing from this company UNLESS you are absolutely certain it's the part you need.

8. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Teri, thank you for taking the time to share your experience. We appreciate your feedback and understand your frustration, particularly regarding the inspection fee.

After reviewing your order, we confirmed that the original manufacturer's part number has been discontinued and superseded by an updated controller. This replacement board was specifically engineered to address and improve upon the components of the original OEM controller that were most prone to failure. It is designed to be fully compatible with your machine, uses the same connections, and is intended to provide better reliability than the original.

We understand, however, that receiving a different part number than expected can create uncertainty, especially when purchasing an electronic component. While we verified that the correct replacement was shipped, we recognize that communicating the superseded part number more clearly before purchase would have helped avoid this situation.

Regarding the inspection fee, our policy at the time of your purchase required an inspection of electronic components returned with opened packaging. Unfortunately, once the sealed packaging has been opened, we cannot determine whether a component has been installed or used without inspecting it. We understand your point about needing to open the packaging to photograph and verify the part, and that's a fair concern.

Your experience highlights opportunities for us to improve how we communicate superseded part numbers and explain our return requirements. Our goal is to help customers confidently purchase the correct replacement parts, not create unnecessary frustration when a return is needed.

We appreciate your business and your feedback. Even when we provide the correct replacement part, we recognize that the overall purchasing experience matters just as much.

The Treadmill Doctor Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Ordered a board it wound up being wrong…

Ordered a board it wound up being wrong one. They said we will have to make sure it's good to return. Got new one and still not working. Had tech help me said we sent you wrong board you need upped board. Well they charged me 20% return fee and 30% restocking fee. Got new upper board and didn't work they agreed to take it back, but charges me another 100.00 restocking fee. What is the worst is it's their tech that told me the parts I needed. So here I sit right where I started other than 300.00 poorer from shipping and return fees. Tried to reach out to customer service again and they won't respond. DON'T BUY FROM THEM THEY WILL NOT HELP!!!!

21. november 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Hi Tyler,

Thank you for sharing your experience. We're genuinely sorry that we weren't able to get your treadmill running again, especially after the time and effort you invested in troubleshooting the problem with our team.

After reviewing your order and our technical support records, we wanted to provide some additional context.

Our team worked with you through several rounds of troubleshooting, including sending a replacement motor control board at no additional cost. Unfortunately, the same issue persisted with both replacement boards, suggesting that the motor control board was not the underlying problem.

After further consultation with NordicTrack, our technician identified the console as another possible source of the issue. Unfortunately, with a replacement console costing approximately $630, we certainly understand your reluctance to invest additional money without a guaranteed solution.

We also recognize your frustration with the return fees and the expense of attempting repairs that ultimately didn't resolve the problem. In an effort to make things right, we initially issued a $99 refund and followed that with an additional $100 refund on August 8, 2026. This brought your total refund to $199, representing the full purchase price of the motor control board.

While we were able to refund the cost of the board, we recognize that this doesn't give you back the time, frustration, or additional expenses associated with the repair process.

Our goal is always to help customers repair their equipment economically rather than replace it unnecessarily. Sometimes, despite everyone's best efforts, diagnosing an electrical problem remotely can be particularly challenging.

We appreciate the opportunity you gave us to help, and we're disappointed that we weren't able to deliver the outcome either of us wanted. Your feedback is valuable as we continue improving our technical support, troubleshooting, and return processes.

Thank you again for giving us the opportunity to address your concerns.

The Treadmill Doctor Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

They honored replacement on a treadmill…

They honored replacement on a treadmill deck that was just out of warranty. Very happy with that.

13. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Hi Henry,

Thank you for the 5-star review! We believe in doing what's right for our customers, and sometimes that means going a little beyond the fine print. We're glad we could help with your treadmill deck replacement and get you back on track.

We appreciate your business and your taking the time to share your experience. Happy walking (or running)!

The Treadmill Doctor Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

The part eventually worked

The part eventually worked, but getting there was far more difficult than it should have been.

I ordered a front roller assembly for my NordicTrack ZS NTL09108.0 from TreadmillDoctor.com. The part number was listed as correct for my treadmill, but the roller I received had the spindle lengths reversed compared with the original OEM roller. The non-gear-side spindle was shorter instead of longer. When installed, this caused the belt to run at an angle between the roller pulley and the motor pulley. The motor has fixed mounting points, so this was not something that could simply be adjusted.

I contacted Treadmill Doctor and explained the specific mechanical issue. All of the subsequent customer-service and return correspondence came from FitnessRepairParts.com, which is affiliated with Treadmill Doctor. I was required to return the roller at my own expense, even though the issue was with the configuration of the part I received. I also had to deal with the company's 15-day return period and request an extension while the issue was being resolved.

They eventually sent a replacement roller that looked completely different from the original. However, the overall dimensions and spindle lengths matched the original OEM roller, including the correct spindle orientation, and it fit properly when I installed it. The replacement also had a metal gear rather than the plastic gear on the first replacement. I installed it on August 9, 2026, and verified that it fit and did not slip.

So, to be fair, they ultimately resolved the problem and provided a roller that appears to be the correct one.

My problem is the process. Their return policy is very clear about what the customer owes the company, including return shipping, but the experience left me feeling that there is very little consideration for the possibility that the company may have sent a part with an incorrect configuration. The fact that customer service and return handling came through FitnessRepairParts.com also made the relationship between the two companies less than obvious from the customer's perspective.

If you are considering buying from Treadmill Doctor because their price is lower than another supplier, I would recommend factoring in the potential cost of return shipping and carefully considering their return policy. A lower initial price may not remain lower if there is a problem with the part.

I'm glad I finally have a roller that fits. I just wish it hadn't taken all of this to get there.

15. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We’re glad the replacement roller ultimately fit correctly and got your treadmill back up and running, but we agree that the process of getting there was more difficult than it should have been.

Your comments regarding the return process, return shipping, and the confusion between Treadmill Doctor and Fitness Repair Parts are fair and helpful. Since bringing the two companies together, we’ve been working to improve how our systems and customer-service processes operate across both brands, and experiences like yours help us identify where we still need to do better.

We appreciate your patience throughout the process and, especially, your willingness to acknowledge that we ultimately resolved the issue despite the frustration involved. We’re actively working to make situations like this easier and more customer-friendly going forward.

Thank you again for sharing your experience. Feedback like this helps us improve.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Proform 725 EX treadmill motor replacement

Your motor, belt and bracket were a perfect fit. So glad that our 20 plus year old Proform treadmill had replacement parts available through your company. You guys were great with customer support and fast shipping. Thank you! Extra bonus, my wife is very pleased!

27. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Hi T&C,

Thank you for the fantastic 5-star review! We love hearing stories like this. Keeping a 20-plus-year-old treadmill running is exactly why we're in business! Why replace a perfectly good machine when a few new parts can give it a whole new lease on life?

We're thrilled that the motor, belt, and bracket were a perfect fit and that our team delivered the support and speedy shipping you deserved.

And best of all, we helped make your wife happy! That's what we call a successful repair all the way around!

Thanks again for trusting Treadmill Doctor. Here's to another 20 years of keeping that ProForm moving!

The Treadmill Doctor Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Reliable parts seller

I used to buy parts from Treadmill Doctor with no issues. Customer service are very responsive. I would love to buy again and recommend to all my friends who looking for parts.

31. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Hi Thant,

Thank you so much for the 5-star review! We're thrilled to hear that you've consistently had great experiences with Treadmill Doctor and that our customer service team has been responsive and helpful.

Repeat customers are the backbone of our business, and knowing you'd recommend us to your friends is one of the best compliments we could receive!

We truly appreciate your trust and support and look forward to helping you with your future fitness equipment repair needs.

The Treadmill Doctor Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

So frustrating. Would NOT recommend

I had a deeply frustrating and painful experience with Treadmill Doctor while attempting to purchase a replacement motor control board. I honestly feel their practice is deceptive and predatory.  The new board was not compatible with my treadmill despite reassurances otherwise. Communication with support both over email and tech support life was unfriendly and unhelpful. Their resolution after weeks of wasted time? Less than 50% refund. I’m hoping my experience and cost can at least serve as a warning and avoidance for others. Zero accountability by this company for their inadequate product and support.

You will not regret taking your business elsewhere. Turns out, having my old board rebuilt was easier, cheaper, faster and actually works.

3. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

We’re sorry to hear how frustrating this experience felt, Johnathan—but there are a few important facts here that need to be clarified for accuracy.

For Order #579742, the motor control board that was shipped was the correct part for the treadmill model provided at the time of purchase. There was no mismatch in what was ordered vs. what was sent.

When you later reported that the board was defective, we didn’t push back—we acted. We:

Offered to send a replacement
Provided a prepaid return label so we could evaluate the board at no cost to you

Once the board was returned, our warehouse tested it and confirmed that it was fully functional and not defective.

At that point, we laid out the available options clearly and transparently:

A replacement board (with the note that it was temporarily on backorder)
A refund processed in accordance with our posted return policy (which was also provided to you directly)

You chose to proceed with the refund, which was completed per policy, including the standard restocking and electronic testing fees that apply to all electronic returns.

We understand that ending up with less than the full purchase amount isn’t ideal—but that outcome wasn’t arbitrary or “predatory.” It was the result of a returned, fully functional electronic component being processed under the same terms every customer agrees to at checkout. Once a motor controller is installed, it can no longer be sold as new- the reason for the hefty restocking fees, which were clearly provided.

As for rebuilding your original board—if that route worked out for you, that’s great. In some cases, repair can be a viable alternative depending on the condition and availability of service providers.

That said, we stand behind the parts we ship, the testing we perform, and the process we followed here.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Horrible customer service

Horrible customer service. The part sent was wrong, my machine wouldn’t even turn on after installation. The components were completely different from the original part. I reached out to customer service and sent pictures to verify this. I corresponded with Lauren Palma who takes several days to respond to emails, dragging it out to go beyond their 15 day return policy. She insisted the part was correct. I was then charged a 20% restocking fee and an additional 30% because the package was open even though she confirmed the part was in great working order and received back in excellent condition. In addition I also had to pay my own shipping. So on a $229 part, I only received $106 back. Horrible company and do not recommend.

13. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

We’re sorry to hear that you’re frustrated, but we do need to correct several key points in your review.

First, the part you received was not the wrong part. Based on the exact model and serial number you provided (NordicTrack Commercial 2450, NTL19125.2), the motor control board shipped to you is the correct and compatible replacement. We also reviewed the photos you submitted internally, and our technical team confirmed that the board you received is the updated manufacturer version. It is common for newer revisions to look different from older boards while maintaining the same connections and functionality.

Second, regarding the claim that components were “missing”—this is not accurate. The updated version consolidates and redesigns certain elements, which can make it appear different, but nothing required for operation is absent. This is standard in electronics manufacturing.

We also want to address the technician’s conclusion. Unfortunately, it is not uncommon in this industry for third-party technicians to label an upgraded or unfamiliar part as “incorrect,” particularly when they are attempting to sell a different part from their own inventory. That does not make the part incompatible.

Third, regarding the return and refund:
Before your purchase, you specifically asked about the return policy, and we provided it in writing. That policy clearly outlines:

A 20% restocking fee
A 30% electronic inspection/testing fee for non-defective returns

These are not hidden fees—they were disclosed both before purchase and again during the return process.

When your part was returned, it was tested and confirmed to be fully functional (non-defective). As a result, the refund was processed exactly according to the agreed-upon policy.

Lastly, on the service side: our team responded, reviewed your information, confirmed compatibility, and offered technical support to help get your treadmill running. That support was declined in favor of returning the part.

We understand that it’s frustrating when a repair doesn’t resolve the issue immediately, but in this case:

The correct part was sent
The part was functional
The refund was processed according to clearly communicated terms

We stand behind both our parts and our policies.

If you’d still like help diagnosing why your treadmill would not power on, our technical support team is available and happy to assist.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Do not buy from TreadmillDoctor

Do not buy from TreadmillDoctor! First time purchase with this company and I will never buy from them again. I accidentally ordered the wrong treadmill belt for my treadmill. I called them and followed their instructions to send it back immediately. I didn’t think anything of it at the time but noticed the inside of the belt was dirty when I received it. Even though I sent it back right away and re-ordered the correct one which ended up being a total of two charges for one treadmill belt, treadmill doctor refused to give me a refund for the wrong belt, claiming that it was dirty and used, although it absolutely was not used. I requested to speak with a manager several times via phone and email and was told by phone that a manager would return my call, but that never happened. When I followed up by email. I was told a manager would not be reaching out to me and that I would not be receiving a refund so I have now paid over $300 for one treadmill belt. Unfortunately I have learned an unpleasant lesson by choosing this company, I will not be a return buyer.
UPDATE TO RESPOND TO TD:
Reality injected into it?? Really? Very professional of you. Where is the belt I paid for that you’re not refunding me for? What are you doing with it?? So y’all are just going to keep the belt that I paid for instead of sending it back to me? The reality check it that I paid for a belt that you are not refunding me for or sending back to me. You’re keeping it which is called stealing. Funny how I don’t get a response back from you until I write a review.

10. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Amanda, this one needs a little reality injected into it.

We only ship brand-new parts—full stop. We do not sell used belts, we do not refurbish belts, and we definitely don’t send out “dirty” inventory and hope no one notices. That’s not how we’ve operated for decades.

When you contacted us about the return, the reason provided was that the belt was the wrong size. At no point during that conversation did you mention that the belt arrived “dirty” or used. That detail only showed up later—after the return was received and declined due to its condition.

Here’s the part that matters:
Returned items must be in new, clean, and unused condition to be eligible for a refund. The belt that came back did not meet that standard. Once a belt shows signs of installation or use, it cannot be resold as new—so we don’t pass that problem along to the next customer. That’s not a loophole, that’s basic integrity.

As for the “two charges” comment—yes, because a second order was placed for the correct belt. That’s exactly how ordering works anywhere.

We also want to address the broader pattern here. This same review being posted across multiple platforms is something we unfortunately see from time to time—and it often aligns with situations where a return doesn’t meet policy but the customer still pushes for a refund anyway.

We stand behind our products and our policies. Most customers get the right part the first time, and when they don’t, we work within clearly stated terms to make it right.

We’re always happy to help—but we’re not going to resell a used part as new just to make a situation “go away.”

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Crapy customer service

Ordered Nordictrak drive belt for my machine. It said it would fit on their website, the part number listed on their website was correct also. What I was shipped was a belt with a completely different number on it. They said that its the same size as the part number on their site. It does not fit and I emailed them right away after receiving my belt, it took 3 days for them to email me back. They gave no option of resolution. Had to order it from amazon and got the correct part.

4. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Hi — we’re sorry to hear you left this experience feeling frustrated.

To clarify a couple of points for anyone reading this: the number printed on the belt itself is often not the manufacturer’s replacement part number. Many belts are marked with an internal factory size code, which is why the number on the belt may look different from the OEM part number listed on a website. That doesn’t necessarily mean it’s the wrong belt — it simply reflects how the belt manufacturer labels their products.

In situations where a belt truly doesn’t fit, we’re always happy to verify the correct part using the model and serial number of the machine, since treadmill manufacturers frequently release multiple revisions of the same model over time.

Regarding the response time, we do our best to respond as quickly as possible, but during peak repair season response times can occasionally be a little longer than we’d like. That said, we certainly never intend to leave a customer without options for resolving an issue.

If you’re open to it, we’d be happy to take another look at your order and make sure the correct belt is identified for your specific machine.

— Treadmill Doctor Customer Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

BUYER BEWARE OF BAIT & SWITCH

BUYER BEWARE: Treadmill Doctor has conflicting return policies that will cost you money.
I ordered a $400 control board that arrived on February 6th, 2026. When I installed it on February 28th, it didn't work. I requested a refund on March 1st - well within what I believed was my return window.
Here's the problem: My order confirmation email clearly stated "Please note: There is a 20% restocking fee on all returned parts. All parts must be returned within 30 days.
" However, they're now refusing the return, claiming electronic parts have a 15-day warranty from delivery.
If their actual policy is 15 days for electronic parts, that's what should be stated in the order confirmation - not 30 days. This is either a deceptive business practice or incompetent communication, and either way, it cost me $400.
Shop elsewhere. There are too many reputable suppliers of fitness equipment parts to risk this kind of treatment.

2. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Hi Michael — we’re sorry you’re frustrated. A $400 part that doesn’t solve the problem is never a good day for anyone.

For clarity, electronic components such as control boards do carry a 15-day warranty/return window from the date of delivery. That policy is listed in the terms and conditions that customers agree to at checkout. The 30-day return language in the order confirmation refers to standard parts, while electronics have a shorter window because once they are installed or powered, they cannot be resold as new.

In this case the board was delivered February 6th and the return request was made March 1st, which is outside the electronic parts window. That’s why the return was declined.

That said, your feedback about the wording in the confirmation email is fair. Because of situations like this, we’ve updated our process so every order now includes printed warranty and return instructions in the package to make the policy clearer before installation.

We’ve been supplying treadmill parts and technical support to customers for decades, and our goal is always to help people get their machines running again as quickly as possible. We certainly wish this situation had turned out better for you and appreciate the feedback that helped us improve how we communicate our policies.

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Belt didn't fit like OEM and slipped…

Belt didn't fit like OEM and slipped — no return after 30 days.

I bought a replacement belt that was listed specifically for my model treadmill and the OEM belt's part number. After install, I noticed that it would occasionally slip on the front roller. Tightening it seemed to help temporarily, but I kept having to tighten it more. Eventually I couldn't tighten the belt any more and the slipping continued. I had to call a treadmill repair tech to come look at it and he said I needed an OEM belt — the one I got from Treadmill Doctor was slightly too big and the material was slipping on the roller. He ordered a new OEM belt in, installed it, and it worked perfectly — no slipping at a moderate level of tightness. Treadmill Doctor said they couldn't refund my order because it was out of the 30-day window, and could only send me a replacement belt under the warranty. I don't need a replacement belt that doesn't fit — I want my money back for a belt that doesn't actually fit the machine it's supposed to!

3. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Hi Steve,

Thanks for taking the time to leave a review. We’re genuinely sorry for the frustration you experienced, and we do want to clarify a few important points for anyone reading this.

The belt you purchased in March 2025 was covered under our industry leading, 1-year warranty, and we did offer to replace it at no cost. That option was still fully available to you. What we could not do was issue a refund nearly 10 months after purchase, which is well outside our 30-day return window—a policy that’s standard across our industry (and honestly, most retail in general).

We stand behind our warranty and offer replacements when there’s a concern with fit or performance.

We absolutely understand wanting a refund, but after 10 months of use, a refund simply isn’t a reasonable or sustainable option for any retailer. We did everything we could within our policies to make this right, including offering a free replacement.

We appreciate the feedback and wish the outcome had been better for you, but we also have to be fair and consistent with the policies that allow us to support tens of thousands of customers every year.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Rebook zr10 tredmill was dead

Rebook zr10 tredmill was dead, sent board to be repaired and it was with very quick turn around and great price. Great email response before sending, just could of said it’s been repaired and getting send back with the invoice but I can’t complain brilliant service thank you.

23. oktober 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Phil, thanks for the awesome review—and for trusting us with your Reebok ZR10 board. ⚡️

Stoked to hear the turnaround and price hit the mark. You’re absolutely right on the suggestion: we should’ve sent a “repair complete—on the way!” email with tracking and the invoice. That’s on us.

Appreciate you, Phil. If the ZR10 needs anything else, we’re here to keep it running smooth.

—The Treadmill Doctor Team 🛠️🏃‍♂️

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent Serive

Nordictrak bike screen went black and no resetting or rebooting it. After some googling found that control board was likely busted. Found Treadmill Doctor online and used their web chat to contact them. Got a real person (Mike) and not a bot. Mike gave me his email address and once I sent pictures of my bike’s code to him he gave me the right part info. Ordered it Friday from them and it was shipped and delivered to Ireland from the US by Monday morning! Replaced the part and bike back in operation. Excellent service and no issue with the quality of the parts received so far.

Note to Irish customers you will have to pay customs fees but this is nothing to do with the Treadmill Doctor!

12. september 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Neil, you just made our day—thank you! 🙌
So glad our web-chat human (shoutout to Mike!) could pinpoint the control board and get your NordicTrack bike back from the land of the black screen. Ordered Friday, spinning again by Monday in Ireland—that’s the kind of turnaround we live for.

Appreciate the heads-up to fellow Irish customers about customs fees—those are set by your local authorities, not us—but we’ll keep doing our part with fast shipping, solid parts, and real people who actually help.

Ride on, and if you ever need anything else, we’re only a chat away. 💪🚴‍♂️

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent communication and very quick service and product knowledge.

Nordicktrack tension motor had failed on cross trainer. Didn't have the part number, sent a couple of photos and was able to find the right product part. Great product knowledge, quick communication and fast service and shipping. Highly recommend.

12. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Thank you for the fantastic review! 🙌

We’re so glad our team could track down the right NordicTrack tension motor with just your photos—that’s the kind of detective work we love doing. 🕵️‍♂️⚙️

Quick communication, product knowledge, and fast shipping are exactly what we aim for, so it’s great to hear that came through. We appreciate the recommendation and look forward to helping you keep your cross trainer (and any other machines) running strong!

— Treadmill Doctor 🛠️🏃‍♂️

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Knowledgeable

Knowledgeable, helpful, and professional service. Highly recommended.

Heads up for Canadians (nothing to do with Treadmill Doctor) my US$169 walking belt ended up costing me CAN$390 after conversion, shipping, and duties. Still worth the money to keep running.

Thank you everyone!

30. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Absolutely love this review—thank you! 🙌

Thrilled you found our team knowledgeable, helpful, and professional, and that the walking belt kept you running.

And big thanks for the heads-up to fellow Canadians. 🇨🇦 Exchange rates, shipping, duties, and carrier fees (set by CBSA and the couriers) can stack up fast—totally outside our control, but we get how frustrating that can be.

Appreciate the recommendation—come back anytime if you need parts, tips, or a tune-up!

— Treadmill Doctor 🛠️🏃‍♂️

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent service, highly recommend

Excellent service, repaired the MCB on our Reebok treadmill. Would recommend 100%

4. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Thank you for the 5 stars! 🎉
We’re thrilled our team could repair the MCB and get your Reebok treadmill back in fighting shape. If you ever need parts, tips, or another tune-up, we’ve got your back. Appreciate the 100% recommendation!

— Treadmill Doctor 🛠️🏃‍♂️

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I ordered a circuit board

I ordered a circuit board for a 10 year old ProForm treadmill. It arrived on schedule and it worked great. I was very satisfied with both the product and the rapid service.

14. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Thanks, Ray! We're thrilled to hear that your 10-year-old ProForm is back in action with a little help from our circuit board. Appreciate you trusting us with your repair—and glad we could deliver both the part and the speed! Let us know if that treadmill ever needs anything else. Nashville’s too nice a place for broken equipment.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Simply brilliant

Tim communicated well by phone and email. Fixed and returned mcb quickly for a fair price. Can't recommend more highly.

6. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Treadmill Doctor

Svar fra Treadmill Doctor

Thanks, Richard! "Simply brilliant" is music to our ears. We were grinning when we saw this—we takes pride in making things right and fast. We’re glad the MCB repair hit the mark and really appreciate the high praise. If you ever need us again, you know where to find the brilliance.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv