Sofiesmycken 

Takk for at du bruker Trustpilot. Dessverre kan du ikke lenger skrive en anmeldelse her ettersom nettstedet til virksomheten er stengt. Du må gjerne kontakte oss hvis du lurer på noe.

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Beautiful unique rings but this company is scam. They order these jewellry from China (the ”plastic types” ones you can find in Swedish stores like H&M, Lindex, Åhléns, Dollarstore, Normal, ICA grocer... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Bluff rakt igenom. Bara skitprodukter från Kina som inte motsvarar bilderna på hemsidan. "Mutar" med rabatt på priset för att man inte ska göra retur som man ändå får bekosta själv. De ger ingen rabat... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Hade egentligen velat välja ingen stjärna, 0, men det alternativet finns inte. Detta är ett blufföretag, vilket tyvärr inte syntes här på TP när jag sökte på det. Då hade dom bara bra betyg. Sm... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Lurendrejeri från första början. Säger att det är en butik i Stockholm, när det är krimskrams krams från Kina. Beställde ett halsband som höll sin "guldfärg" några dagar. Skickar bilder, men det... Vis mer


Kontaktopplysninger

Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Min fru köpte smycken för en ansenlig…

Min fru köpte smycken för en ansenlig summa. Där det stod i deras annons på nätet att det var i silver olika smycken och ringar och örhängen. När varorna kom så visade de sig att det var rena rama kråk silvret inte värt dom pengarna . Då man kunde köpa samma smycken från Temu i Kina för en bråkdel av dom pengarna hon har betalat. Varning för Blufföretag. När man försöker att kontakta dom så blir man blockad på direkten och ingen hör av sig . För det andra så finns det inga stämplar som påvisar att det är silver. Det är verkligen inte äkta vara . Det enda man kan göra är att lägga ut allt på ett fat och hoppas på att kråkorna plockar det. Varning för detta blufföretag vad ni gör handla inte från detta företag om ni inte vill bli bedragna .

8. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Urusel service

Urusel service. Beställde ett par guldörhängen, dom skickade istället trasiga i silver. Säger att jag ska stå för returfrakten när det är dom som gjort fel.
Köp aldrig därifrån.
Ska se om konsumentverket ev kan göra något

10. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Skräp!

Beställde tyvärr tre ringar och ett par örhängen. Lång leveranstid för detta skräp. En ring var trasig och när jag mailade bild till kundtjänst så fick jag till svar att den skulle vara så?? Urdåligt. Är mest arg på mig själv hur jag kunde gå på det hela och förlora pengar. KÖP INTE!!!

8. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Saker från Kina

Smycken från Kina - ej lika som hemsidan, kan endast skickas tillbaka till Kina.
Lurendrejeri - inte alls något svenskt företag som ska ”lägga ner sin verksamhet” 🤪 Tur jag bara testköpte en liten sak 🙈

8. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

VARNING !!!!!

VARNING !!!!!
Bluff företag!! 😡😡😡
Beställt tre ringar och ej fått dem.
Får ej tillbaka mina pengar. 😡
Vet någon vilket tel nr man swishar till ?
På min historik står bara referens nr.

7. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Bluff företag

Bluff företag. Köpte en ring för 250kr. Samma ring finns på Temu för 18 kr. Det är inte det värsta. Har inte ens fått ringen trots meddelande om leverans 5 augusti. Företaget svarar inte på mina mail. Har blivit blockad.
Gjorde en till fejkbeställning och fick då genast respons . Så urdåligt.

5. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Sämsta kvalité samt kundtjänst

Detta är lurendrejeri rakt av! Ingen liten smyckesverkstad utan något billigt skräp från Kina där det är sönder redan vid leverans. Livstids garanti påstår hemsidan men frakten till Kina får du själv bekosta med tull osv och sen är.det upp till dem om dom ska återbetala! Jag kommer gå vidare rättsligt med detta sk företag
HANDLA INTE HÄR

1. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

VARNING!!!!

VARNING!!!!
Blufföretag. Fick inte det smycket jag beställde utan ett helt annat. När jag skrev och förklarade ville de att jag skulle fota smycket jag fått. Svaret från dem är att smycket är det jag beställt viljet är helt fel. Trots flera försök att byta till det rätta smycket eller att returnera och få återbetalning vägrar dom erkänna att de skickat fel.
Skräpsmycken från Kina som kostar någon tia fick jag betala ca 250kr för.
Jag skrev en kommentar i deras fb annons men den raderades väldigt snabbt.
Varning för detta oseriösa drop shiping företag.

17. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Hade jag kunnat sätta 0 stjärnor så…

Hade jag kunnat sätta 0 stjärnor så hade jag gjort det! Vilket vidrigt "företag".
Blev först glad när jag hittade sidan då jag har ganska dålig ekonomi och ville ge min mamma en fin present, men halsbandet jag fick hem är inte ens i närheten av samma halsband som på bilden dom har på deras hemsida. Dessutom så ska det enligt hemsidan vara gjort av nysilver 925...
Men det är inte silver och der ser ut som att en 5åring har gjort det.
Även jätte lång leveranstid då skräpet skickas från Kina..

2. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Blufföretag

Blufföretag, ingen smyckesdesigner i Stockholm,simpelt Kina företag som lurar kunder . Retur adressen är till Kina

1. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Ringarna jag beställde var inte alls…

Ringarna jag beställde var inte alls vad som som utlovades billig kvalité och inte i silver skulle vara bättre att lägga i en 10:a i tuggummi automaten och få en fantomen ring istället... rekommenderar verkligen inte denna bluff sida

14. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Fall inte för denna fälla

Beställde en ring som inte alls såg ut som på bilden. Damen som sägs ska behöva sluta med smide pågrund av personliga skäl ser man tydligt är en ai genererad bild, samt bilderna på ringarna i flödet. Ringarna är från Chang hai och tog lång tid att få. Det är ingen silver ring utan hård plast och dålig kvalitet. Fall inte för denna fälla

1. august 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Mega Fake

Hade egentligen velat välja ingen stjärna, 0, men det alternativet finns inte.

Detta är ett blufföretag, vilket tyvärr inte syntes här på TP när jag sökte på det. Då hade dom bara bra betyg.

Smyckena jag fått är märkbart en annan kvalitet och dessutom märkta ”made in china”. Jag anade det på den AI-skapade hemsidan (vilket gjorde att jag kollade upp dom här), men trodde på TP.

25. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Lurendrejeri från första början.

Lurendrejeri från första början.
Säger att det är en butik i Stockholm, när det är krimskrams krams från Kina.
Beställde ett halsband som höll sin "guldfärg" några dagar. Skickar bilder, men det bedöms som att vara ok. Erbjuds 20% tillbaka alt skicka och själv stå för porto till Kina!
Hittar samma halsband på temu för runt 10:-, jag betalade över 200:-.!!!
Lurad!

30. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Fruktansvärt fula smycken som jag själv…

Fruktansvärt fula smycken som jag själv kunde knopat ihop för en billig peng.
Snyfthistoria och varmt tackande för köp i mejl som övergick i inga svar alls när jag ville häva köpet.
Drygt 2 månader senare kommer det ett paket. I små pladtpåsar! Ringen beställde jag i stl 20 då jag annars har 18 men tänkte ha på pekfingret, den får jag inte på mig...
Läxan man lärt sig är att aldrig lita på annonser som ser för bra ut för att vara sann och att XXX som Sofies smycken är väldigt duktiga bluffsäljare. Många som mig tror att man stödjer en människa som säljer ut sitt livsverk när det i själva verket kommer från Shein och Temu som är ett ställe jag inte vill stödja.

Skäms på er!!!

30. mai 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Som så många andra ville jag stödja…

Som så många andra ville jag stödja Sofies smycken som skulle lägga ner sin verksamhet.
Ring och örhängen är rena skiten och efter returkonversation kan de inte se att ringen jag fått är olik den på hemsidan som jag beställde. Hade kunna beställa likadana på Temu.
Att man kan med som säljare och skicka den skiten.

27. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Virksomhetene kan automatisk be kundene om anmeldelser, og disse blir bekreftet som faktiske opplevelser.

Lær mer om andre slags anmeldelser.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv