Signature Solar Anmeldelser 

72
•
TrustScore 4.5 av 5

4,3

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Purchased their 24k mini split with solar panel package. Works great on solar . Issue is the handshake from pv power to grid power it hesitates and gets wonky . Had to do a power disconnect for panels... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I worked with Keshawn on my recently purchased eg4 system to set parameters. He was fantastic. He will be helping me with my future eg4 needs. I highly recommend signature solar and techs like Keshawn... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

If you’re in the market for any type of solar equipment, don’t go anywhere but Signature Solar. Everyone I had the pleasure of speaking with from design team, sales, customer service and tech su... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great technical support. Always someone there to pick up the phone. Shout out to Alex for helping me resolve some firmware update issues in the middle of an install and following up afterwards via ema... Vis mer


Kontaktopplysninger

4,3

Enestående

TrustScore 4.5 av 5

72 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av 24 timer

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,3

Alle anmeldelser

(72)

37 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Totally unresponsive i ordered a 12k…

Totally unresponsive i ordered a 12k mini split hybrid kit over a month ado and never heard a damn word from them now I try their ‘chat’ and get no response whatsoever they certainly are looking like a flynnby night outfit from here you woul expect a telephone call or an emailSOMETHING ANYTHING!!!!BUT NO!!!!!!!

10. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Edit: Hello again! After checking our records, we don’t have a completed order or payment from you. We will be reaching back out to you today to see how you would like to proceed!


Hello Bob! Thank you for taking the time to leave feedback. After reviewing our records, we weren’t able to locate any order, phone calls, or chat history under your name. It looks like a quote may have been provided, but no order was ever placed. If there’s been a misunderstanding, we’d be happy to clear it up! We will be reaching out to you directly to make sure everything is clarified and to see how we can help!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Competitive pricing and great tech support. Very satisfied customer

I just finished installing 2 more batteries and a Eg4 off grid XP12000. Due to my inexperience, I was on the phone with Signature Solar tech support several times. They answered all my questions and reviewed my configuration, correcting errors that they found. I want to mention Rodolfo, Kevin & Kally as very helpful. My set up is working great and I am now off grid :)

25. februar 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for your feedback, Michael! We will forward your appreciation to Rodolfo, Kevin, and Kally!
Please don't hesitate to reach out for any support in the future!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great company!

Great company! Got my order out fast!

3. februar 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for your feedback, Jordan! Please don't hesitate to reach out for any support in the future!

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Another mixed review

We ordered a 24K Hybrid mini split from Signature Solar, EG4. It leaked the Freon out of a bad Chinese braze at a fitting. We paid an HVAC company to come out to assess. The charged U.S. trip charge & $85 for a nitrogen leak tests. They confirmed it was a manufacturing defect. Kierstyn asked me to send a picture, which I did. I was given 2 options, send it back (after a 5 hour install) and pay for shipping or get the fitting replaced locally and submit the receipt. I have a copy of the call. It turned out to be an easy crimp fitting and then a refill. I did have a 2nd trip charge & 2 nitrogen leak tests done. I didn’t submit a receipt as a positive gesture. I submit the receipt for just the crimp & Freon fill, as requested and the denied the claim. Kierstyn listened to the call and agreed that she could see my side and would call me back. 2 weeks pass and nothing. I called back to get LaTonya. I offered to take the repayment for the work as a store credit as that is a show of good faith of ordering more on my part. She was helpful and took ownership. She said the most they would do is $280 of the over $1,000 (not 50% as they state) & that it would be a store credit, so not real money, more of a coupon. To me, as a business owner, this is the worst resolution. Hopefully Jim Schowalter, the owner reads this. His team gave something up only to keep the customer unhappy. I did order more equipment. When I did, I was overbilled by $85. I called back and the team lead said he would fix it. He didn't know how it happened. Thankfully I had recorded that conversation as well. In summary, a lot of the stuff is made in China, so definitely open everything no matter how long it takes upon delivery. Record your conversations and get as much as you can in writing. We still have a lot of equipment to buy and may shop it around based on our experiences with Signature Solar. I have actually lowered my rating of them based on their response below.

UPDATE: I ordered another 24K BTU Hybrid EG4 mini split and had a better experience. The fitting on the unit did not leak. I did hold the driver and did not sign the paperwork until I inspected the unit. It installed in 6 hours, most of which was related to woodwork on the cabin. I've raised my review from 1 star to 3. I have more EG4 projects and will keep everyone updated.

20. januar 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Edit: Hi again, Peter!

We are so sorry that the resolution did not meet your expectations. If there is anything else we can do to improve your experience in the future, please don't hesitate to let us know. We're here to help!

Hi Peter!

We sincerely apologize for the frustration you've experienced.
We truly apologize for the delay in response, and we have addressed the $85 overcharge you mentioned. It has been refunded to your account today and our customer service team has sent an email confirmation of this refund. We will also be reaching out to you shortly to ensure all your concerns are addressed! Thank you so much for your patience in this matter.

We are so sorry for any misunderstanding about the HVAC reimbursement. As a DIY-focused company, we do not cover costs associated with HVAC installation or repairs. Upon reviewing our correspondence and call records, we found that we did not explicitly offer to cover the cost of the HVAC repair but due to this misunderstanding, we have offered to cover 50% of your HVAC repair costs as a goodwill gesture.

We truly appreciate your business and your feedback, and we remain committed to providing you with the best service and support moving forward.

Please don't hesitate to reach out if you have any further questions or concerns, we're here to help!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

This is a mixed review

**updated to 5 star. finally got a tech who could make quick call on replacing it and he did. he also helped me with some future projects where i will be deploying the flexboss and gridboss.

This is a mixed review. It could be 1 star or it could be 5 star. I have 2 of their chargeverters. One old, one new. The new style has worked perfectly. The old style, still well within warranty, is de-rating from the target charge of 70 amps to 40 amps.

So, the 5 star is the new style unit. Flawless.

The one star is the old style unit, but really the tech support. While everyone is friendly, I've had 3 calls, 10+ emails and now I'm being routed to "service" with no anticipate target solution or solution date.

I was getting ready to buy the flexboss and gridboss after watching their CEO on YouTube go over it...but...now...wow...if this is what happens when the product is faulty...no thanks.

19. januar 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Hi again, Scott
Thank you so much for updating your review to reflect your experience! We look forward to working with you again in the future! Please don't hesitate to reach out to us at any time with any questions or concerns!

Hi Scott! We’re truly sorry to hear about your experience! We’ve connected with the team to address this promptly and ensure everything is resolved to your satisfaction. You’ll be hearing from us soon. If you have any questions or concerns in the future, please feel free to reach out to us directly at engagement@signaturesolar.com, and we’ll make sure your issue is resolved swiftly!

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I ordered the Hyperion 400W Bifacial…

I ordered the Hyperion 400W Bifacial 3'x6' panels as advertised. The large box on a pallet arrived with a packing order slip in Cubic Feet. I thought nothing of it and left all in the garage because they were safe and well packed.
I spent a month working upon my home moving some electrical lines, built in second breaker box, placed inverter and batteries (all ordered from Signature Solar); built two of the EG4 BrightMount Ground Rack systems. It should be stated I am a contractor and work on the road and am home 2 weekends out of every month. It should further be stated I am a field engineer and actually oversee construction of transmission power lines. I pay attention to specs and certainly dimensions.
Back to my story> Christmas Holiday and I have help (I am a female in her mid 60's and needed help to place panels). Everything is set we are ready all we need to do is place panels.
THE PANELS WERE 45" IN WIDTH. Only 3 fit to a frame with 43" remaining on each frame.
I call Signature Solar (after the holiday), their response was "well we have extensions".
Yea, I shouldn't have needed extensions. I asked them to make it right and send me another frame as I had cannibalized the other frame and added an additional 7.5' and made the array with 5 panels. Keep in mind the conduit for the solar wire was placed along with the wire. Now we dig that up and hand dig and place another railroad tie (27 degrees while snowing, I live in SD). Okay so at least I was able to get the one array up. They determined that I had not actually had my conversation with their technician regarding the 3x6 panels (who knew that I should have kept the specs when ordering).
I will never order another product from them.

31. desember 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

We appreciate your feedback and regret the inconvenience you experienced with your order. As we discussed during our call earlier today, we are providing a goodwill replacement mount free of charge to address the issue.

While we strive to provide accurate information and resolutions, we understand this situation has caused frustration. If you feel its appropriate, we would be grateful if you could update your review to reflect the resolution we’ve offered :)

If you have further questions or concerns, please feel free to reach out to us directly at engagement@signaturesolar.com!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Signiture solar

Customer service from my first phone call to product review to solar calculations to placing an order was great 5/5 stars!!! Prompt, polite, knowledgeable, great follow-up and professional!!!!!! Solar system ordered and in transit to my home.

16. oktober 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for your feedback!! Please don't hesitate to reach out to us for any support in the future!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great technical support

Great technical support. Always someone there to pick up the phone. Shout out to Alex for helping me resolve some firmware update issues in the middle of an install and following up afterwards via email to make sure everything had gone smoothly. I've tried multiple places to buy Solar equipment from and I will definitely be sticking with Signature Solar moving forward.

10. september 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

STOLE MY TIME AND MONEY!!! LYING THIEVES!!!

Order 94216 Improper Unit/Mispackaged in China
Returned via Fed Ex with proven return by tracking.
Order 98840 Improper Unit/Mispackaged Again
Returned via Fed Ex with proven return by tracking.
Order 105324 Improperly Assembled at factory in China. (no oil in compressor and cannot run)
Returned via Fed Ex with Tracking proven.,
Order 113059 (again, no oil in compressor. Certified HVACs x 2 verified above) Returned via Fed Ex with tracking proven.
124788 Freight Damaged by Fed Ex Returned with tracking.
129648 Correct Unit but will not heat nor cool. HVAC inspected and said non functional and must be returned.
133096 EG4 sent a 9k btu indoor head to try out on the 12k btu unit that had already been deemed nonfunctional. A 9k BTU unit cannot communicate with a 12k btu unit. Advised to dispose of rather than ship back because of cost.

No resolution, no refunds given. I am owed the purchase price plus the HVAC Tech Costs plus the costs of pallets, shrink wrap and 28 ratchet straps plus gas costs.
Resolution Department workers Royce Naylor and Chris Money put it in writing that I had never returned the items when in fact Fed Ex has proof of return time, date, location and personnel who signed.
James Showalter sent an email one-liner calling the Certified and Award Winning HVAC Techs "incompetent".

James has the "incompetence" misplaced. He needs to take it up with the Deye Factory in China and their employees who are participating in the "Tang ping" Movement whereby they deliberately sabotage shipments because they are sick and tired of being enslaved workers.

28. oktober 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Hello again!

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you've experienced. We understand how disappointing and upsetting it can be to face repeated issues, and we are truly sorry for the distress this has caused you.

After reviewing your case, we can confirm that the refunds for the items you returned were processed at the time you made this request. Additionally, we connected you directly with the manufacturer to ensure that the underlying issues were addressed and to help prevent such problems from occurring again in the future.

We have made every effort to resolve this issue to the best of our ability. Thank you for your understanding and patience as we worked through this matter.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Terrible customer service with an…

Terrible customer service with an attitude.
I ordered (#152363) on August 3,
I received an update with a delivery estimate of August 15 ( 1 package, 7 items). It then changed to 1 package & 1 item.
I tried calling multiple times, but the call volume was always high, there is an option to have them call you back....never called back (August 12).
This morning after 3 attempts, my call was answered by a woman with a bad attitude, who told me it's with the shipping company & to call them.
I'm sure that Signiture Solar has many first time customers, but few repeat customers with the take your money then you are on your own business model.

August 20 2024
I have never heard back from signiture solar. I still have not received my order. It's clear that any comments made by this company here on Trust PILOT are insincere and just an attempt at damage control.

14. august 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Hi Eric! We are so sorry if this was your experience! This is not typical of our customer service team and we would like to reach out to you to rectify this. We will be reaching out shortly but if you have any questions or concerns, please don't hesitate to reach out to us directly at engagement@signaturesolar.com!

Edit: Hi again, Eric! We're so sorry you're feeling this way! It looks like this order shipped last week, someone has just reached out to you to answer any further questions you have, but was only able to leave a voicemail. We will try again shortly! Hope to speak with you soon!

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Trying to get an answer for my return…

Trying to get an answer for my return growattsc48120-mpv : 1st Customer service: told me to call tech support. 2nd Tech Support: Told me to do a continuity test send pics next day; no rely back . back to Customer Service send email about no reply from tech.
reply back that unit was not bought from this company, send receipt to her in email that it was.... than called her and and she sounded irritate about it so went back to Tech support different person, said he will let 1st tech who handle my claim that I called.
no rely back 3rd called to tech support different person , told 1st tech since he was right next to him about what was going on and was told to send more pics doing a continuity test ; send 4 pics one after the other,,,,,, waited for that day and still no reply;
This time if I dont get an answer wil email James or John Showalter they are the business Management of this company : Date started 7/19 to ?

12. juli 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Hi Pablo! We are so sorry you've had trouble! Our team has reached out to you for more information and to get you taken care of! If you have any questions or concerns, you're welcome to reach out to us at engagement@signaturesolar.com!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

i recently had the pleasure of working…

i recently had the pleasure of working with signature solar. i’m thrilled to share my exceptional experience with their service. from their initial consultation to the final installation and expertise. communication was outstanding and they made everything easy. i would recommend this company.

10. juli 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for your feedback, Parker! We appreciate your support so much! Please don't hesitate to reach out with any questions or concerns in the future!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great response time

Great response time. They answered all my questions within 20 minutes. Thank you, Leila!

2. juli 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for your feedback! We will forward your appreciation to Leila! Please don't hesitate to reach out for any support in the future!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great Company, Solid Products

last year I learned the benefits of a 48 volt system..... I chose Signature Solar and EG4 products after watching reviews and reading what I could .... my upgraded system is still relatively small but perfect for my needs.
I had problems with the shipping company, but after emailing with SS they took responsibility..... very nice after a frustrating experience.
when I was ready to power up my system. I called tech support so they could guide me through all the different settings on my inverter.... well over 40... the tech, Payton, happily explained each setting and when we were done, she had me go through everything again.... to be sure I had everything correct.... that extra few minutes she spent with me really helped me to feel comfortable.... it was very kind.

whenever I've had a question, their tech team has been very helpful and responsive.... both by phone and emails.
I really feel the sales team and tech support try to take care of the customer.

the owner personally does volunteer work overseas.... shows me what is in his heart.... that says a lot.

Since my install, oct 2023, they have strived to improve their customer support.
and for the last several weeks they publish the average weekly hold time and number of calls fielded... in a DIY market, the call volume is high.

I would and do highly recommend this company and the products they sell.

7. oktober 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

We appreciate your support so much! Thank you! We are so proud to receive a review like this. We will pass along your kind comments to Payton and please don't hesitate to reach out for any support in the future. We're here to help!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great Company

Great Company! Helped me get my system designed and answered all my questions!

5. juli 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for your feedback! Please don't hesitate to reach out anytime!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Kaleb in tech support has helped us out…

Kaleb in tech support has helped us out so much. His team gave us as much help as they possibly could but in the end we needed a little extra collaboration with EG4 and we got our problem solved. Thank you Kaleb and the team!

13. juni 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for your feedback! It's great to hear a name drop! We will forward your kind comments to Kaleb and the team! Please don't hesitate to reach back out to us for any further support!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

This company is great

This company is great! Made the whole process easy with the sales support! 100/10 would recommend.

8. juli 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for your feedback, Walter! Please don't hesitate to reach out for any assistance in the future!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

tech support helped me get my inverter…

tech support helped me get my inverter running. i had no power for 3 days and they helped me on the weekend. thank you signature solar.

6. juli 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

You're so welcome! Thank you for leaving us this review! Please let us know if you need any more assistance!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great product

Great product, Great customer service, and fantastically responsive Tech Support for DIYers!

8. juli 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Signature Solar

Svar fra Signature Solar

Thank you so much for leaving this feedback, Brandon! Please let us know if we can help in the future!

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv