NINO Apply Anmeldelser 

2 495
•
TrustScore 2.5 av 5

2,4

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Acting on behalf of a friend who wanted a change of name I went on internet to find a firm or company for that purpose. When I Nino apply I filled in al details required. At the end of the form were c... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Site ninoapply.co.uk é fake, paguei 60 libras para fazer nacional insurance number. Ficaram com o meu dinheiro e não tive resposta do serviço. Neste momento o site esta desativado, não consigo ace... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Feeling frustrated with NINOApply. Tried to cancel and get a refund after less than 14 days, because the necessary NIC paperwork came directly through student finance so it wasn't necessary to book a... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Quick and easy It was very simple to to use the website and I received the card in the next morning (with the standard post service).

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. IT- og bedriftsrådgivning
  2. også i
  3. Bedriftstjenester

Opplysningene stammer fra ulike eksterne kilder

Assisting our customers through the process of obtaining a new national insurance number. We also provide a service for our customer to recover their national insurance number. We act as a service provider that charges a fee for our online services.


Kontaktopplysninger

2,4

Under middels

TrustScore 2.5 av 5

2k anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

2,4

Alle anmeldelser

(2 495)

0 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Worst Customer Service!

This company has the worst customer service. I applied for a refund 3 days ago and have not received any response from the team. Calling them is useless as they say they cannot help unless you email them, and they do not reply to emails. A horrible decision on my part to trust them.

29. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good morning Syed.

As we have been closed for the bank holiday, you should receive a response to you query during the business day today.

It is part of our Terms of Service that all requests for a refund are submitted in a written format so that there is a trail of communications between ourselves.

Thank you for taking the time to leave us this review.

Kind regards
Jemma
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

They are the biggest scam !!!!!

They are the biggest scam ! I have paid 120£ for a bank account and a NI number. WHICH IS FREE ! In April we are now in August and nothing has happened ! They have no affiliation with job centres but yet they promise you a scheduled interview with a job centre. No receipt of the money I paid, no guarantees that my issues will be resolved. WHATEVER YOU DO ! DO NOT BUY INTO THE BS ! They are fake, false, with no legitimate information. You call their line and every co worker says something different. I don’t even know how they are still in business. I have filed for a lawsuit because it’s just a disgrace !

28. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good morning Helena.

We can confirm that we are a legitimate company. All customers are advised that we have no direct affiliations with the Job Centre, we will complete any administration works and book any appointments on your behalf.

With the phased reopening of the Job Centre's, your appointment will be booked at the earliest convenience possible

As you have left us with no way to identifying you, please send us an email to enquiries@ninoapply.com. Once we receive this communication, we are happy to look into this matter for you.

Kind regard
Jemma
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Does anyone here want to get together…

Does anyone here want to get together to file some lawsuit against them !!!!!!!!?????!!

28. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good morning Helena.

Thank you for the review.

As you have left us with no way to identifying you, please send us an email to enquiries@ninoapply.com and one of our expert advisors will be happy to assist you with any issues you may have.

Kind regard
Jemma
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I want my money back

I want my money back! Received no updates after 72 hours when 24 is promised. After reading these reviews I’m terrified. I’m a legal immigrant and this company has preyed on me for money.

27. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good morning Sadie.

Thank you for the review.

Unfortunately with the information provided, I am unable to locate your order to investigate this further. Please reply to the message we've sent you so that we can look into this.

Kind regards
Jemma
Commutations Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Immoral

My wife is a social worker, attempting to get an N.I number for one of her kids, which is apparently free to access.
This company has managed to get the #1 spot on Google search and charged her £25 for the privilege!
Suffice to say it will be reported to the relevant authorities.

Please avoid as it's a loophole/scam or whatever.

If I get a reply to this review it's best avoided too, they probably aren't legit but definitely immoral.

Update:
Have been asked for details but none given, email address wasn't used, no reference number given etc, all conducted over the phone.
They will no doubt ask Trustpilot to suspend my review, but it's now getting passed on to head of children's services.

Update 8th January 2021

Still waiting to hear back from these shysters despite their reply, disgusting is one word I am allowed to use...

26. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Hi Jason,

We are very sorry to hear of the experience your wife has had.

With the information provided we are unable to locate an application.

However our service does not charge £25, there are other providers of this service.

If you feel this is our service, Please respond to our reviewer finder request.

Thank you,
Kelly
Communication officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

BE WARNED!!

BE WARNED!!! WARNING WARNING WARNING
NINOAPPLY IS A FRAUD.
THE UK GOVERNMENT NEED TO STOP THEM
QUICKLY BEFORE THEY DO MORE DAMAGES

26. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Hi Charles,

We are sorry to hear you feel this way regarding our service.

If your review relates to a genuine buying experience, please respond to our reviewer finder request.

Thank you,
Kelly
Communication officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

IM STILL WAITING ON MY ORDER THE POST…

IM STILL WAITING ON MY ORDER THE POST OFFICE INFORMED ME THAT THEY NEVER GOT MY PACKAGE TO DELIVER BUT ONLINE TRACKING SAYS PACKAGE HAS BEEN DELIVERED TO FRONT PORCH. COMPLETELY FALSE.

26. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Hi Dee,

Thank you for your feedback.

With the information provided we are unable to locate an application.

However we can not take responsibility for the postal service.

We can send the documents again, but it will be through the same postal service.

If you feel you would like to discuss this matter further, Please respond to our reviewer finder request.

Thank you,
Kelly
Communication officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

This website is a scam

This website is a scam. To app!y for your NI number go to .gov.uk. The government website is free and will deal with your request. Nino website will not reply within 2hrs, they may send you a form, but this form you can get from .gov.uk for free. DO NOT USE the Nino website. Follow the UK government links.

24. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good morning.

Thank you for taking the time to leave us a review.

We can confirm that we are a legitimate company, with a registration on companies house.

In relation to the forms we sent you, this is just a small part of our service provisions. Our advisors ensure you are making the correct application, each document is thoroughly checked for any mistakes or errors so that the correct alterations can be made and book any necessary appointments for the relevant Job Centre.

We try to make it easy as possible for all customers to obtain or make amendments a National Insurance number or application.

Kind regards
Jemma
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Scammers

They are scammers do not use I have today been ripped off by them

21. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good Afternoon Rachel and Tom.

Thank you for the review.

As you have not provided any information that we can locate your order with, please send us an email detailing your issues and a member of our team will investigate this matter for you.

Kind Regards
Jemma
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

DISGRACIOUS …

If I could give this site no stars I would. I placed an order 7334 over the phone and 20 mins later I called back saying I wished to cancel my order. They then sent me a form to issue me a refund and they’ve only issued me half the amount I paid (£30, instead of £60) for absolutely no reason at all!!! I know my legal rights and that is absolutely illegal but I know that some people will let it slide. I cancelled in the first place as I questioned the legitimacy of this site and whether they would truly be “faster” than through the government and now my doubts have been confirmed.

12. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good Afternoon Forichon.

We are sorry that you feel you have been mislead. We can confirm that we are a legitimate company, who is registered with companies house.

It is stated on our website and in our Terms of Service that we will charge an administration fee for any works contracted to ourselves. It is also mentioned that we are an independent service provider with no direct affiliation with the Job Centre, the Government or any Governing Bodies.

In relation to the processing of your application, our system does a number of pre application checks before the information is passed to an account manager. These include checking your eligibility for your requested documents and checking for any errors that may have been missed during your application.

Thank you for leaving us a review.

Kind Regards
Jemma
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Definitely a scam. Avoid!

Definitely a scam. Avoid at all costs.

Received an order confirmation, then an auto-generated email 10mins later that says "We have started processing your application". This was at 11:30pm, VERY unlikely. They then try and use this email to say that I am not eligible for a refund, despite the fact that I emailed them at 11:40pm asking to cancel the services because I saw the government wasn't even taking any NI appointments during COVID. 3 months later, still trying to get my refund OR my NI application.

10. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good afternoon.

Thank you for the review. and we are sorry you are feeling dissatisfied with our service provisions.

In relation to your refund. as there is currently no information to identify yourself with, we please ask that you send us communication through your registered email address so that we may look into this matter further. Once we receive this, we will investigate this for you.

Kind Regards
Jemma
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I will give 0 if it’s possible

I will give 0 if it’s possible. It’s totally a scam. They don’t let you know that you can’t apply for national insurance number because if coronavirus19. Just get your money, and don’t do anything. And when you realised and asked them for refund, they will send you an email and said: ‘We can accept your cancellation of services request; however, we regret to inform you that you are not eligible for a refund as we begun processing or processed & completed an online service to you which we charge a fee for’. No way they can begin the process of application when official job centre is still closing!!!!!!

10. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Hi Jonathan,

Thank you for your feedback.

Due to the government guidelines we are currently holding applications, in order to book them in when the Job centers re-open.

However, all applications have gone through pre-checks to ensure they are correct and all information is present.

We have updated all our customers on a regular basis with the progress of the applications, Please check your junk/spam as sometimes the emails like to slip into these folders.

I am unable to locate a specific order with the information on your review.

If you have used our service specifically and would like to discuss the matter further , you can email the following; enquiries@ninoapply.com.
Please address it to Kelly and i will personally look into the issues stated.

We are sorry for any inconvenience caused.

Kelly
Communications officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Is even legal what they doing ??

Is even legal what they doing ??? I was new and I didn’t know Is free ... they stealing from me 200£ I’ve been waiting 3 months now .and they refuse to return the money that’s abuse . And I’ve done the payment online they didn’t tell me about term and condition.

5. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good morning Sandra.

Thank you for the review.

Please note we are an independent service provider who will change an administration fee for any works undertaken by ourselves. It is also stated on our Website that we are neither owned, nor affiliated, with the Job Centre, the Government or Governing Bodies.

Prior to any application being submitted, each customer is asked to check 'Yes' if they agree to our Terms of Service. Without this consent, the order would not have been accepted.

Kind regards
Jemma
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Shame I cannot give 0 Stars

Shame I cannot give 0 Stars. Theives and liars, advertise a very quick service and only tell you after you have paid, there will be unlimited undefined delays due to coronavirus. Total false advertising! being reported to trading standards as they have refused to refund saying they started the process?? They processed nothing, how could they as according to them they cannot because of covid and relevant government departments being closed. Got further in a day by contacting government department direct a few weeks ago when re-opened yet still today they have done nothing! Scandalous and will be taking legal action

5. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Hi Trevor,

Thank you for your review and feedback.

I am unable to locate an order under the information provide on the review, therefore i am unable to respond to specifics regarding any refund requests.

I understand the frustration you are feeling, especially during the current climate.
We have been taking application for all and booking appointments for none EU citizens, this is following the governments guidelines as they have a slightly different process.

The government offices are open for calls, however the Job centers in which conduct National insurance interviews are still currently closed, therefore there is a delay.

We are sorry for any inconvenience this has caused.

Kelly
Communications Officer



Vurdert til 1 av 5 stjerner

This is a scam.

This is a scam. They don't inform that they are unable to process due to coronavirus. Once you make a payment they sent that its not possible to arrange appointment. When you want to get refund they say its not possible. Only way to get money back is charge back from your bank.

4. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good Afternoon Tomasz,

We are sorry to hear you feel this way about our service.

Please be assured, we are a registered and credible company. We are currently unable to book appointments due to the current Covid-19 lockdown restrictions. Once these have been lifted, we will be happy to continue with this order.

Kind Regards,
Adam
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

This is a scam !

This is a scam !! Rip off merchants took £76, emailed 3 times for a refund just automated rubbish replies ! I want my refund immediately if you are reading this Ninoapply !

3. august 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good Morning Clare,

Thank you for taking the time to leave a review.

We are sorry to hear you feel this way regarding our service.

Your order was placed outside of our working hours. We have received your cancellation request and a cancellation form has been sent to yourself as per our business policy.

Once we receive this completed form, the relevant department will respond accordingly.

Kind Regards,
Adam
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

This is a scam

This is a scam, the NINo is free

31. juli 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good Morning Tamas,

Please be assured, we are a registered company and do state on our website that we have no affiliations with any governing body. The prices we charge are for the service we provide.

We have not been able to locate your order with your full name. Please provide an order number or the name used on your application for further assistance.

Kind Regards,
Adam
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I was misguided into thinking this was an official UK site

I was misguided into thinking this was a UK GOvt website and paid their 60 pounds fee for a FREE SERVICE.
Then the very next day i sent an e-mail asking for a cancel and refund and i got a response from them saying that they would refund me in 15 working days. That refund never happened and then i got an email form them saying that my service was underway. When i said i had already cancelled this, and was waiting for my refund i got an email telling me that, because a ERROR IN THEIR OWN SYSTEM, my refund could not be accepted because they had already start the service that i cancceled THE VERY NEXT DAY OF BUYING, and that was 20 days agoand NOW they say that i cant be refunded because they messed up and cant refund a service already started.

It`s a very shady company, doing a service while not being very clear they are charging for a free public service and they outright refuse to give any decent customer service. Oh, and they CANT do the service now because the Government is not issuing NI for EU citizen, so I dont quite understand WHAT they claim to be processing.

This was the email confirming my cancelation and refund, from 07/07/2020. Still no refund by the way:

Hi,



Thank you for your email.



We accepted your cancellation request.



After our investigation we can confirm that you will be eligible for a refund.



Please allow 15 working days for the refund to be processed.



Thank you for your patience.



Kind regards

Nicole

Enquiries Officer

This is my order reference : 445118

28. juli 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good Afternoon,

We are sorry to hear of the experience you feel you have experienced with our service.

Please be informed, our website does state we have no affiliations with any governing bodies. This is also outlined in our terms of service.

Having conducted an investigation into this matter, I can confirm this query has been reviewed by our refunds team who will contact you with further assistance.

We apologise for the inconvenience caused to yourself.

Kind Regards,
Afiyah
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Hi Adam- NINO APPLY

*** Andrew Communications Officer- NINO APPLY***

Multiple Emails have been sent.. Check Emails and START the REFUND!!

***Adam- Communications Officer- NINO APPLY***

Please call me up for discussions on the refund process.. we are still getting emails regarding service updates which are not needed!! .. We need to cancel the service and ENABLE A REFUND SOON!!!

27. juli 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good afternoon.

Thank you for the review.

As per company policy, any communications in relation to refunds must be submitted in writing and we are unable to discuss this over the telephone.

If you still need to speak with us in regards to this, please send us an email and we will reply at the earliest possible convenience.

Kind regards
Andrew
Communications Officer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

isto e uma burla e eu vou me mexer para…

isto e uma burla e eu vou me mexer para apresentar queixa contra vocês pois estive a informar- me e e impossível cobrarem 84 libras para fazer o insuranse number eu quero o meu dinheiro de volta o meu nome e Jéssica Melo e quero o meu dinheiro de volta

25. juli 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til NINO Apply

Svar fra NINO Apply

Good Afternoon,

Thank you for taking the time to leave a review.

We are sorry to hear of the experience you fee you have had. I can confirm our refunds team has advised you accordingly.

Kind Regards,
Adam
Communications Officer

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv