Hasleo Software Anmeldelser 

32
•
TrustScore 4 av 5

4,1

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I've been using Hasleo backup software for about 6 months now and love both the software and probably even more the great support you receive. I previously used another product and ran into a problem... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

When I had to reinstall Windows 11 on a laptop, Hasleo Disk Clone was obviously removed and the result was it could not be re-registered. I emailed support and got an email resolving the problem with... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I have been a customer/user of Hasleo software for many years. Never had a problem until yesterday when a disk backup suddenly failed with an error. I proceeded to contact Hasleo’s Support service via... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

o hasleo disk clone não realizou a clonagem do meu pc gaming e estou às portas de perder trabalho de quase 10 anos por causa disto isto so porque eu queria aumentar o espaço do sd para 1tb. obrigado p... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten


Kontaktopplysninger

4,1

Bra

TrustScore 4 av 5

32 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av 24 timer

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,1

Alle anmeldelser

(32)

25 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

DON'T TRUST HASLEO WITH YOUR BACKUPS YOUR DATA WILL BE LOST

This app is completely broken, full of bugs and unusable. Almost an abandonware at this point. Support is totally useless they will only tell you to buy the premium version. Why would I pay money for a broken app, if even the free version is broken??? Even the plugin author admits the paid version has bugs. This app is totally unreliable, can't be trusted with your important data. Backups are constantly lost. Restoring from backups doesn't work, it stay stuck on "please wait" and never restore anything. This is the worst backup app I have ever used. I lost data many times due to their incompetence. I've tried many times to restore a backup today and AGAIN the app freezes and never restores anything. There is NO EXCUSE in 2026 to ship a product full of bugs. Use AI or something to fix your mess, it's a total disaster.

Edit: now the owner is pretending what I'm saying is not true. Listen dude I did not reply to your email because I HAVE ALREADY WASTED ENOUGH TIME trying to debug your software, providing logs, only to be told to upgrade to a non-free version. Then I said I was hesitant to pay for a software after experiencing bugs, I said I was willing to give it a try if you commit to refunding my money if the bugs are not fixed in the paid version, which you declined. At this point I tried enough and I have no obligation to continue debugging your app especially if I'm forced to pay for it. So you are clearly lying when you pretend you never suggest to pay if people face issues. The version you wanted me to upgrade is NOT free, it's only a 15 days trial, then you're forced to pay to get the same features that were free in the previous version.
To be clear, the bugs is that all backups task are lost, and restoring from backups fails 90% of the time. The app just stay stuck or freezes. It's completely useless and fails at doing what it's supposed to. My review represent a real experience and it's my right to be disappointed.

To quote your own words from our email correspondence:
"To be honest, due to limited manpower and funding, Hasleo Backup Suite may indeed have some undetected issues, because we don't have enough personnel to conduct more testing."
(you were talking about the LATEST RELEASE)

I just tried again today restoring a SINGLE FILE from a backup. It failed 5 times in a row. App freezing or just getting stuck. It happens all the time.

21. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Hasleo Software

Svar fra Hasleo Software

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the issues you encountered while using the app, and we completely understand the frustration and dissatisfaction this has caused.

We have reviewed recent email records and did not find any technical support requests matching the situation you described. In addition, we would like to clarify that our technical support team never recommends users to purchase the premium version when the software is not functioning properly.

If you are willing, we kindly invite you to reach out to our support team via email at support@easyuefi.com. We would be happy to help investigate the issue and find a solution as quickly as possible.

We again apologize for the inconvenience and the time you lost. We hope to have the opportunity to regain your trust and provide you with the experience you deserve.

Added on March 31, 2026:
We noticed that after our previous reply, we did not receive any further response from you, nor did we receive any evidence that you had contacted us before. If what you said is true, we would very much welcome the opportunity to look into the matter further, please feel free to reach out to us via email.

Added on April 2, 2026:
Thanks to the quotes you provided, we finally located our email records. They came from a different email address, so we couldn't match them at first.

You were using an older version, which is completely free and has no functional limitations. As we explained, the latest version still offers a free edition, though with some feature restrictions. We never forced you to make a purchase. You expressed interest in the paid version on your own, and we responded by letting you know about the trial version and the 30-day money-back guarantee.

We are a small development team with limited resources, something we've never hidden. That's also why we've always told users that we cannot provide bug fixes for older versions. And to be honest, we have never claimed our software is 100% bug-free, and no software is.

We greatly appreciate your feedback and wish you all the best.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I purchased WinToUsb Professional /Upgrader

I purchased WinToUsb Professionals to install Win 10 on my Atari VCS Hybrid back in 2020. Works great but I did not want to do a fresh Install from 10 to 11 so I bought Windows To Go Upgrader on 1-29-26 and after I had a question I emailed support and they were quick to respond, were patient and answered all my questions. The upgrade worked great. I had to upgrade from 10 to 11 because of Turbo Tax not supporting 10. Last night Win 11 was updating and I got the BCD error that my boot drive is corrupt. I do not blame Hasleo. I know it's MS that caused this issues. My files are still there so I will just reinstall/repair with the installation steps and will get it up and running again. It's great software and easy to follow the instructions. I am using a 1 GB USB WD HDD Passport. Great customer support. Thank you

10. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Hasleo Backup Suite is versatile and reliable!

Hasleo Backup Suite has my complete confidence. I have used it to bare-metal restore to new HDDs and SSDs.

I have used it to backup whole drives, and restore them at will, as well as individual partition backups and restores.

I use it daily to complete differential backups of my critical files, and have restored these at will.

This software is powerful, versatile, fast, and above all reliable, and if you contact the company you always get a quick reply, and quick help.

21. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great company and products

This company has to be the best I have experienced. One of their products, EasyUEFI is pretty close to unique and even from early days worked just great. I use it to boot in to all sorts of stuff often without a hitch.

Their MAIN, product Hasleo Backup Suite, is hardly unique, probably being the most recent serious entry in to this well-serviced market. But that said, it also has to be among the best and also the fastest at creating an image from which you can restore your entire system. In my dealings with Hasleo as a newish user, they have always been responsive and attentive to any queries about their software but also very knowledgeable about backup-imaging software more generally.

20. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 4 av 5 stjerner

Gratuito e completo ma attenzione

Ho provato Hasleo Backup Suite e mi ha sorpreso che un software così completo sia gratuito permettendo di accedere a tutte le funzioni senza dover pagare. Funziona bene ed è molto veloce permettendo di fare immagini di backup del disco anche utilizzando le funzioni incrementale e differenziale. È inoltre possibile clonare il disco, esplorare le immagini di backup e creare un disco di boot con WinPe a cui aggiunge automaticamente i driver necessari per il boot. L'interfaccia è un po' più spartana di altri software simili ma comunque molto ordinata e fruibile.
La stella in meno è perché in passato avevano inserito una time bomb nel software che quindi dopo una certa data smetteva di funzionare obbligando ad aggiornare ad una versione con meno funzioni oppure a pagamento e il timore è che possano farlo nuovamente. La fiducia si guadagna nel tempone si perde in un attimo. Ora la time bomb a quanto pare è stata rimossa ma in futuro non si può sapere cosa faranno.
È un software davvero completo e invito chiunque a scrivere una recensione dopo averlo averlo utilizzato perché più recensioni ci sono e più sarà facile capire quale sia l'effettiva affidabilità.

17. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

It's a totally free software that worka perfectly!!

Wow. Somebody made a review, saying they paid for it?? And the review was not marked as fake? It's completely free, and imho one of the best diskimage backup, restore, schedule, incremental backup, mount as a drive, single file extract etc. etc. programs, I have ever tried. I am a 74 year old computer nerd, who can assure you, Hasleo Backup Suite is the best of its kind, that I have ever tried. Really. - And I have tried a lot! :)

24. oktober 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 2 av 5 stjerner

I am a heavy user of NVME "To-Go" disks, this seemed like it would be useful... but...

I use Windows To Go NVME disks frequently. I find them extremely useful for working with various programs where a virtual machine is not adequate for my needs. I have an offline disk duplicator that allows me to return them to their original configuration quickly. The primary limitation of "To-Go" disks is that they cannot be upgraded from one major software revision to the next. This seemed like a good option.

The problem is that in my experience the system ends up corrupting both the boot partition and the primary partition frequently and takes hours to complete the process. It took me several tries to convert my first NVME. There are just too many variables that can screw things up.

For me it is much easier to create a new disk with the latest revision than try to stumble through the unwieldy, unreliable and very time-consuming process that this program puts you through.

In the end this program is not worth the time or the effort. And the 30 day "warranty" is a complete joke. If you bother to look at the fine print you will realize that once the developer gets your money... the chances of getting it back are approximately zero even if you are highly dissatisfied.

This review actually received a response from Hasleo after approximately 8 months. It ended, "Finally, we believe Trustpilot.com should be a platform for presenting facts and truth, not a megaphone for personal conjecture or a hub for misleading information."

I believe the same thing and have done my best to provide a completely honest evaluation. I appreciate that the persons and company which designed and deployed this software no doubt faced challenges trying to get it to do the job that it was designed to accomplish.

I do not know of any other options that work any better for this task other than just starting over. I did not mention in the review that I did express my dissatisfaction with the product to the company before my review was written. As you might guess from the tone of the response that they left for me here... they were not helpful, and I was not offered a refund.

I have received another response from Hasleo. I have made no judgement on the character of the individuals involved. And I have nothing against the company... I just cannot recommend their products after the negative experience that I had. I tried the trialware and it indicated that the software would work for my system, which is why I purchased it. It was a terrible experience which wasted many hours of my time.

After reading their response I checked to see if they had an updated version, but even though I have already purchased the software it appeared that I would have to pay the full price to get the latest version. Trust Pilot does not allow links in reviews, and the list of reasons they will not honor it is so long that I am unable to paste them all here, but please look up their 30 Days Refund Policy Statement.

Here are the reasons that they say will allow them to issue a refund:

"A customer purchased a wrong product, and then purchased the correct product from our company."

"A customer purchased the same product twice or purchased two products with similar functions. In this case, we will refund one of the products for you."

"A customer has been double charged due to our ecommerce payment platform."

"The extended download service (EDS) charge is not your selection but added and charged you automatically by our ecommerce payemt platform. Partial refund of extended download service (EDS) is accpeted."

"The customer does not receive the license key within 24 hours of purchase and has not received a timely response (within 24 hours) from our support team after making contact. In this case, Hasleo will refund the customer's order if he/she has no need of the product in future."

"Software purchased has terminal technical problems, and no solution has been provided within 30 days after our support team provides email support and remote assistance. In this case, Hasleo will refund the purchase price if the customer doesn't want to wait for a future upgrade."

These are the only times when Hasleo says that they will give a refund which seems to contradict the person who has responded here.

14. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Hasleo Software

Svar fra Hasleo Software

We apologize for the delayed response. We have just opened our Trustpilot account because we noticed that there are some false accusations against us here, and we must address them.

You mentioned that WinToUSB is a clumsy, unreliable, and extremely time-consuming program. Could you please share more details about the specific issues you encountered while using it to create Windows To Go? Your feedback is valuable to us for improvement.

Regarding the 30-day refund policy, it is only in place to prevent fraudulent orders. In reality, as long as there is a quality issue with the software—or even if there is no issue at all—we have issued refunds whenever users requested them, including for Grant Mahy. I'm not sure why I couldn't reply to Grant Mahy's review—perhaps it's simply because I'm not yet familiar with Trustpilot.com.

As for your point about Windows To Go systems being prone to corruption, that may indeed be a real issue. We should ensure that the Windows operating system is fully shut down before unplugging the USB drive, as this can reduce the likelihood of such incidents.

Finally, we believe Trustpilot.com should be a platform for presenting facts and truth, not a megaphone for personal conjecture or a hub for misleading information.

Added on March 26, 2026:
We apologize for not being able to reply to you here sooner, as we only recently joined Trustpilot. We have a technical support email and forum available on our official website. May I ask if you have contacted us directly through those channels? Please note that we only handle user inquiries through our official designated support channels. If you leave a message on other third-party platforms, we may not be able to see it or respond in a timely manner, and we kindly ask for your understanding. Additionally, I had previously requested your contact information via Trustpilot, but have not yet received a reply.

On July 15, 2025, a user by the name of Steven Miller purchased Windows To Go Upgrader. May I ask if this was you? Please note that we have not received any technical support or refund requests from this user since then.

Added on April 1, 2026:
To reiterate, the refund policy is only in place to prevent fraudulent orders. In fact, we have never refused any customer’s refund request on that basis—even if a user said they purchased the wrong product, we never required them to purchase the correct product to receive a refund—as long as the request was made within 30 days. And you never contacted us, everything you said is just baseless speculation.

Vi gjennomgår den nå i henhold til rapporteringsprosedyrene våre.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Hasleo Disk Clone - from boot to broken

Shitware crashed my new state of the art Windows 11 Pro box and crashed the fully working external drive I cloned to. In the process of cloning it corruptedd the boot sector and on reboot I was faced with the blue screen of death and hours of running cmd lines before being able to restore my system. These guys are bad news. Their shitware is worse news. Having contacted them for a refund there was no response. So not only do they create Win killer software but they are also low rent thieves.

6. april 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Hasleo Software

Svar fra Hasleo Software

Thank you for providing your detailed feedback. We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you have experienced, and we appreciate you bringing these matters to our attention.

We have reviewed your order and confirmed that we have processed your refund as requested. Did you not receive it? If not, please contact us as soon as possible for further assistance.

Regarding the issue where booting Windows from a USB drive—after cloning Windows onto it—causes the original Windows installation on the internal disk to fail to start, our advice is that you should generally avoid attempting to boot Windows from a USB drive (unless you are using professional Windows To Go creation software to install or clone Windows onto the USB drive). This is because, in such cases, Windows might incorrectly assume it is booting from the internal disk and could mistakenly write certain information to the internal drive.

Again, we are truly sorry for the experience and the time you have wasted. We hope to have an opportunity to restore your faith in us.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Hasleo Backup: good for less experienced users

I recently discovered Hasleo Backup Suite. I also have Acronis True Image 2025 (and before 2020), but ATI is too complex, meaning too many choices and features. I read a review on techradar and gave Hasleo a try. I was positive surprised by the simplicity. And… it works perfectly. I tested it by making backups and did recoveries. I have now left Acronis behind. (EasUS Todo Backup Free is not my choice either.) I’ll stick with Hasleo now.

14. desember 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 4 av 5 stjerner

Potentially powerful software in need of modernisation

I had a storied, but not awful experience with Hasleo (EasyUEFI). Fundamentally the software did what it said, but it could do with better error handling. Support was difficult to access, but then very responsive in the end.

I purchased "Windows To Go Professional + Windows To Go Upgrader Professional + Lifetime Free Upgrades" in a bundle for about $80. I used "Windows To Go" successfully, but when I tried to use the upgrader I got an unhelpful error message (Copy file failed 0x06ED0080000000020). This sort of error might have been acceptable in the early 90s, but it's poor software craftmanship by today's standards. I then set about trying to get some support.

I registered with their forum, then validated my email with a code. I then tried to post to their support Forum, which appeared to be locked:

You do not have permission to access this page. This could be because of one of the following reasons:
Your account has either been suspended or you have been banned from accessing this resource.
You do not have permission to access this page. Are you trying to access administrative pages or a resource that you shouldn't be? Check in the forum rules that you are allowed to perform this action.
Your account may still be awaiting activation or moderation.
You have accessed this page directly rather than using appropriate forms or link.

Since none of these assertions seemed true to me, I emailed their support@ address. Initially I got no response, but I have discovered that they did send one. I checked my SPAM folders and while there was no sign of the original email, I accept responsibility for not receiving it. When I emailed a second time from another address, they did get back to me. They explained the error message and the limitation with the software, which sadly makes it not useful for me.

I requested a refund and even though lots of time had passed, they were reasonable and decent about it.

This started as a 2-star review, but I've been consistently impressed by their support. This is now a 4-star review, because every company should be allowed to make mistakes if they're willing to remedy them retrospectively.

19. oktober 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

WintoHDD 6.0.2

Klon einer Win10 Installation von einer SDD auf eine weitere mit größerer Kapazität. Das war der Plan. Erster Anlauf führte zu einem Absturz mit bluescreen. Zweiter Anlauf - Klon wird ausgeführt, aber System startet nicht. Es stellt sich heraus, das nur zwei der vier Partitionen auf dem neuen Datenträger angelangt sind. Dafür war der Vorgang sehr schnell abgeschlossen. Immerhin. Lieber Alternativen verwenden.

16. september 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Hasleo Software

Svar fra Hasleo Software

Sorry for the late reply, as we have just set up our Trustpilot account.

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you have experienced, and we appreciate you bringing these matters to our attention.

Please note that WinToHDD is not a traditional disk cloning software. Its cloning feature can only help you clone the Windows system partition and boot partition to the target disk. If you need a traditional disk cloning software, you can try Hasleo Disk Clone.

Again, we are truly sorry for the experience and the time you have wasted. We hope to have an opportunity to restore your faith in us.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Hasleo: Hassle

I can't believe how bad their software is, destroyed all my data, I wanted to recover it with their own software, just garbage.
Even worse, they say it is free and then they wanted to charge me to recover my info.
Complaint to them, no answer whatsoever.
Stay away from them.

23. juni 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Hasleo Software

Svar fra Hasleo Software

We sincerely apologize for the delayed response. We only opened our Trustpilot account today, and it took some time to locate your communication within our support records.

We deeply regret to learn about the data loss you experienced. It is important to clarify that WinToHDD does display a clear warning before formatting a disk, stating that all data on the target drive will be erased. We acknowledge that this warning may not have been prominent enough, and we sincerely apologize for this.

Regarding the data recovery feature in the free version, it has a limited recovery capacity. To restore more data, the program requires sharing to unlock additional capacity, which is part of the free-tier model.

We also sincerely apologize for our initial delay in responding. At that time, we were undergoing critical server upgrades, which unfortunately led to a delay in communication. After our systems were restored, we contacted you promptly but did not receive a reply.

We understand your frustration and are committed to improving both the clarity of our software and the quality of our customer support. Once again, we apologize for the inconvenience and loss this has caused you.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv