COCOON Anmeldelser 

124
•
TrustScore 4.5 av 5

4,6

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The service is impeccable , bags are beautiful and quick delivered! Beautifully curated , having a lot of fun with my different looks :)

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I am really happy I found the cocoon club, their membership and the bags available are fab, they have classic and unique pieces. With my deluxe membership I get access to pieces I’ve wanted for ages... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The products and functionality are excellent but most of all the team that helps in the background is very effective, kind and personal. I've greatly enjoyed interacting with Iris and with Amy. Thank... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I’ve been renting luxury bags from Cocoon Club for some time, and I couldn’t be happier with their service. They are always attentive to their clients’ needs, offering a level of care that truly stand... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Veskebutikk
  2. også i
  3. Bagasjebutikk
  4. Ballkjole- og smokingutleie

Skrevet av virksomheten

COCOON is a membership subscription service for bag lovers. Members can add a new bag to their wardrobe each month (or on demand with Flexi Membership), and swap for something new when they’re ready for a style update. Get access to the best luxury brands including Gucci, Saint Laurent, Louis Vuitton and more


Kontaktopplysninger

4,6

Enestående

TrustScore 4.5 av 5

124 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ber kundene om å skrive anmeldelser

Denne virksomheten oppfordrer kundene til å skrive anmeldelser, enten positive eller negative

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,6

Alle anmeldelser

(124)

9 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

A total scam

A total scam. A group of friends of mine were talking about Cocoon at a party (very negatively) because a friend was carrying a Bottega pouch. She told me where she got it and said “never again - they are fishy”. I thought, she was just being dramatic and decided to ‘apply’ anyway. Should have listened. I was happy to pay the Premium membership but because of the horrible word of mouth decided to test it out with the Flexi 3 month membership first. What a huge mistake. What they don’t communicate clearly is that they will dig into your personal information and will either reject or accept your application and then not communicate to you why. Totally fine to have a screening for rented pieces, however this is done sneakily AND after happily taking money from users. I spent £100+ on a Flexi membership and my first rental only to be sent a truly obnoxious email that said my application hasn’t passed their ‘rigorous’ screening. Now, I may not be a billionaire but I have an excellent credit score and am financially very comfortable, so this makes no sense. In all honesty, I was a little shocked by this so I responded asking if they could tell me why I had not ‘passed’ and why they would charge me BEFORE accepting my application. The response I got was once again generic and didn’t answer my question. Everything about this feels sneaky and really off. Still haven’t been refunded and seriously questioning whether this business is legit. Consider this a warning to avoid if you can - I should have.

30. november 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear CB,

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that you are dissatisfied with our approval process.

In order to best protect our bags and members, all of our applicants are subject to a vigorous approval process. We have always been transparent that this approval process includes a soft credit check as well as ID verification, and cover this in our terms and conditions, as well as in our FAQs. We use tools that are institutions such as ourselves, and soft credit checks do not affect your credit rating. We also state in our terms that we reserve the right to decline any application at our discretion, without disclosing a reason, and this is ensuring that we are in line with fraud best practice.

Unfortunately you did not pass our application process due to not passing our internal application score, which is made up by combining fraud plans as well as credit score, amongst other things. Your refund was issued in line with our commitment of 2 business days from original order and membership application.

Once again, we are sorry that you were dissatisfied that your membership was not approved, and that the communication did not give you exact reasons as to why this was.

Unfortunately we do have criteria and requirements that we’ve put in place to ensure that we can protect our business which means not everyone can become a member.

If you would like to discuss this matter further, please do reach out to our membership team on membership@cocoonclub.co.uk.

Kind regards,
COCOON Member Relations

Vurdert til 1 av 5 stjerner

AVOID AVOID AVOID!!!

I recieved a free 6 months subscription after winning Cocoon's Lockdown instagram competition. I have been charged for months that I haven't even used it and have also not had a bag since the beginning of the year due to the fact they are never available. I can not express enough how much of a shambles this company is. They have just taken another £99 from my account when I don't have a bag and haven't used their diabolical service in over 11 months!

10. november 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear Chloe,

Thank you for your review, all feedback is important to us and we’re sorry to hear you’ve had a poor experience.

All gift memberships including competition winners are still subject to our standard Terms of service. Please know we’d like to make this right for you. We’ve sent you an email regarding this and if you’d like to chat further, please contact our membership team.

We do hope you will consider joining COCOON in the near future.

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 1 av 5 stjerner

AVOID LIKE THE PLAGUE!

I have cancelled my subscription last July and haven’t received the refund them and yet they still continue to take money from my account even if I have already cancelled my subscription!

They just take your money without your authorisation. Only way to get your money back and stop them from getting more money from you is to call your bank! They take it illegally as you can’t remove the direct debit by yourself!

DISGUSTING!

12. oktober 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear Juliena,

Thank you for leaving your feedback, we strive incredibly hard at COCOON to make every customer experience enjoyable and we’re really sorry we’ve not been able to meet your expectations.

You requested to pause your membership for 90 days on the 4th June. Your pause started when your last bag was collected therefore your next charge date was 90 days after hence why you were charged. As per our Terms & Conditions, our 30-day cancellation policy still applies during a paused period.

If you’re open to discussing this further, please email us at membership@cocoonclub.co.uk. We’d greatly appreciate the opportunity to make things right.

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 1 av 5 stjerner

DO NOT USE THIS COMPANY!

DO NOT USE THIS COMPANY!!
They get you with their membership. There’s no cooling off period. I’m well within my rights as ‘Under the Consumer Contract Regulations 2014 you are entitled to a statutory 14 days cooling off period and full refund’. THIS DOESN’T APPLY WITH THIS COMPANY.
I’ve signed up just over a week and decided I can’t afford to continue. Now they are saying I have to serve 30 days and now they will STEAL £99 from me for no reason. DO NOT USE IF YOU JUST WANT A BAG FOR ONE OCCASION!!

29. september 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear Charlotte,

Thank you for your review and I'm sorry to hear you feel this way.

As discussed previously, when you sign up to either one of our three membership plans you agree to a minimum membership term of 60 days. This is stated within our terms and conditions and in addition to this, there is a banner across our membership page that mentions this information.

All memberships are subject to a 30 day cancellation notice period. As you are currently within your first month 'free' the 30 day cancellation notice period excludes this and your free month period does not count as your first membership payment.

If you're looking for a more flexible way to enjoy our bags then our 'Flexi' membership may be more suited to you. You can find all about this plan via our website.

If you would like to raise this further or share any more feedback then please email us at membership@cocoonclub.co.uk.

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Can't rave about it enough

Can't rave about it enough! It's such great value and an amazing selection of bags that come back in stock daily :)

28. september 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear Isabella,

We really appreciate you taking the time out to share your experience with us and we’re so happy to hear you're enjoying our service.

We’re here if you need anything.

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 5 av 5 stjerner

10/10 on all counts

I got Cocoon because I needed a bag for an event and I couldn't recommend it more! Customer service was super efficient and the process of signing up and receiving the bag was quick and easy. The bags are amazingly well kept it feels like a brand new bag each time. Don't think I can go without now... I love having the option to switch it up!

6. september 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Hi Emma,

Thank you so much for your feedback. Were so glad to hear you're enjoying your membership. We have plenty of new bags launching soon, keep an eye out!

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Highly recommend - great value service

Decided to try Cocoon because I have trouble committing to one thing and don't want to spend a ton of money on a bag I'm only going to wear a few times. Could not recommend Cocoon more - plenty of selection on the best bags (that are all in perfect condition), fast delivery, and great customer service. I'll definitely be a long time customer!

3. september 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Hi Jordyn,

Thank you so much for your amazing review! Were so happy to hear that you're enjoying our membership.

Please let us know if we can help you with anything further, and thank you for taking time out of your day to leave us this super kind review.

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great idea, great bags

I received a 3 month gift membership for COCOON for my birthday and then decided to stay a member. When you get use to having a new bag delivered every month it’s hard to go without. They have a great edit of trendy It bags and more classic styles. Delivery is straightforward and the customer service team is helpful.

26. august 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Hi Emma,

Thank you so much for your review, were so happy to hear you're enjoying our membership and the bags we have to offer. Keep your eyes peeled as we have new bags launching very soon!

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I love my Cocoon monthly subscription

I love my Cocoon monthly subscription. Their bags a in excellent condition, affordable to rent and packaged beautifully. Fast and no fuss delivery & pick up. It’s lovely to receive a new bag every month!

21. august 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear Nafeesa,

We're so glad to hear you're happy with your COCOON membership. We can’t thank you enough for the kind words about our service - your review means a lot to us!

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The best way to spice up your handbag collection

I've been a customer for almost 2 years and love love love Cocoon! The variety and quality of bags available just keeps improving, the customer service is always excellent and the bag swaps super efficient.

21. august 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear Nina,

Thank you so much for your kind words! Were so glad to hear you're enjoying your membership. We really appreciate you taking the time out to share your experience with us.

I'm glad we were able to meet your expectations!

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Really great - love the bags

Really great - always helpful and have had no problems, straightforward and easy. Love the bags. Just wish there were more of the bags I love (ie Chanel).

19. august 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear Anne,

Thank you so much for taking the time to post a review. We appreciate all of our member's feedback to help us improve our service - I have made a note of your request to our relevant department.

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Horrible customer service.i sent my bag…

Horrible customer service.i sent my bag bavk in trade of a new one . Weeks went buy and the other was never sent out , after endless attempts at contacting them they told me they no longer ship to ni and that i would be issued two refunds. Still to this day haven’t received them . They took 70 quid out of my account for a bag i never got .

27. juli 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Dear Colleen,

Thanks for sharing your feedback. We’re sorry to hear of your experience and we regret that we didn’t live up to your expectations here.

Due to Brexit, we as a business were experiencing significant issues with delivering across the border from England to Northern Ireland as well as potential custom costs being implemented for both parties therefore, we had to make the difficult decision to wrap up our memberships in Northern Ireland. As mentioned previously we do hope that this situation is resolved, so we can provide our service.

You were issued a full refund in July.

Please feel free to reach out to membership@cocoonclub.co.uk with any further comments, concerns, or suggestions you wish to share.

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Took out an additional membership over…

Took out an additional membership over a week ago. Have sent 20+ emails and numerous phone calls. No one has got back to me and no sign of posting the bag or what’s going on.

12. juli 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til COCOON

Svar fra COCOON

Hi there,

Thank you for taking the time to write a review, we appreciate your feedback, and we're sorry to hear you had a bad experience with COCOON.

As we have none of your details, please get in touch with membership@cocoonclub.co.uk and we can take a further look at this matter.

Best wishes,
COCOON

Vurdert til 1 av 5 stjerner

DON'T USE THESE THEIVES!!!!!!!

DON'T USE THESE THEIVES!!!!!!!

I contacted the Service to Pause my bag membership, the bag was then collected on the 28th June 2021. I was still charged on the 30th June 2021, even though I requested to Pause the Membership.

I sent another email on the 29th June 2021, asking them to confirm whether or not my membership had been cancelled.

I sent a Third email on the 2nd July 2021, requesting to cancel my Membership, I have not had a response.
I have requested a refund through my bank and sent a complaint to trading standards.

7. juli 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Great idea, poorly executed

I've been a member for one month. In that time, I have sent three emails, none of which have been responded to. I'm also really not a fan of having to wait for an email to swap out a bag rather than being able to book it. If you aren't constantly checking your emails on a weekday you'll never be able to reserve the bag you want.

5. juli 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

If I could give no starts I would

If I could give no stars I would. Avoid Cocoon at all costs! They dont fufull the service that they state and then keep charging you when youve cancelled your membership and cant get hold of anyone!!! Please do not waste you’re money, big scam.

24. juni 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolutely shocking service-AVOID with…

Absolutely shocking service-AVOID with ALL costs!
Bought 3 month top membership, made calls every day for a week and left messages. No reply.
Sent email a week ago, no reply. On their website it says they will be contact within 1 business day. I have had NO contact with this business other than them take money off me for services that aren't really there. Shocking service. have contacted Trading Standards and also a resolution to payment provider for a full refund.

24. mai 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Customer Service

Such a shame that the customer service is bad. My bag not being picked up, wrong bag sent, forgot my order, switch at the wrong time, receiving an email meant for someone else 🙄 ... Well. I am now gone.

26. februar 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv