Kan bare endre leveringsadresse i mobilappen. Jeg har brukt Bookis et par ganger for noen år siden. Jeg flyttet og kjøpte en fagbok på Bookis.com på pc i nettleseren nå i januar 2026. Da je... Vis mer
Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon
For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon
Se hva andre synes
Konseptet er genialt, spesielt for salg og kjøp av brukte bøker. Kundeservice er også hyggelig og veldig behjelpelig! Det eneste som trekker ned er selve brukergrensesnittet (appen er verre enn net... Vis mer
Useriøs side med null sikkerhet som kjøper i motsetning til alternativene. Er dyreste kanalen for salg av bøker, og den mest utrygge gitt at Bookis toer sine hender når selgrene sender helt andre ting... Vis mer
har brukt bookis for å kjøpe pensumslitteratur og har nå kjøpt fra nesten ti selgere. bøkene her er litt dyrere enn det som er mulig å få tak i andre steder, spesielt med tanke på fraktspris, men det... Vis mer
Informasjon om virksomheten
Skrevet av virksomheten
Kjøp og selg både brukte og nye bøker enklere enn noen gang hos Nordens største markedsplass kun for bøker. Send bøker fra din dørmatte, og få betalt! Bookis har et stort utvalg brukte og nye bøker, og svært gode priser.
Kontaktopplysninger
Ingen anmeldelsesinvitasjoner er registrert
Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative
Har ikke svart på negative anmeldelser
Slik bruker virksomheten Trustpilot
Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.
Elendig kundeservice
Nettsiden funker sikkert helt fint hvis man bor på en adresse som FAKTISK støtter levering med helthjem. Adressen min støtter henting på dør ifølge bookis, men helthjem nekter å hente pakken. Helthjem kan ikke endre fraktalternativet selv og ber meg ta kontakt med bookis, men bookis har ingen mulighet for å ringe og svarer heller ikke på meldingene jeg sender. Anbefaler heller å benytte seg av en seriøs aktør som tar kundeservice på alvor dersom det skulle oppstå noe. Her sitter jeg igjen med en pakke noen har betalt bookis for men uten å få levert den og uten å få penger selv på uviss tid..
fytti hvor vanskelig detta sku vær da
fytti hvor vanskelig detta sku vær da. Appen lasta og lasta men ingenteng skjer, og å kunna få lagt inn nye bøker via nettleser e ikkje enkel sak heller. her er det et produkt som e sutte opp for app men når appen ikkje funka e det ingen vits å bruk, synd at dette e den mest brukte plattformen for brukte bøker
Bra app, dårlig nettside
En bra app hvor man får solgt og kjøpt brukte bøker, men er umulig å kunne logge seg inn via nettet. Henger seg så mye at det kun er appen som fungerer, noe som er dumt dersom man ikke har tilgang til mobilen.
Fungerer bra når folk først gidder å…
Fungerer bra når folk først gidder å svare ..det er veldig billig men nå har jeg har tre henvendelser som folk ikke har giddet å svare på m a o alt for mange useriøse selgere som ikke bryr seg om å svare på henvendelser disse burde bli kastet ut av bookis
Veldig fornøyd
Har når brukt 4 ganger og er veldig fornøyd:) Leveringstid var på ca 4 dager fra den dagen som boken var sendt.
Det som er bra at man kan finne bøker (klassisk litteratur) som er nesten umulig å finne ny i butikken.
Minus: Man kan ikke velge å hente boken selv, og man må betale for frakt.
Jeg har prøvd å bestille 2 ganger
Jeg har prøvd å bestille 2 ganger. Første gang en bok , og andre gang 3 bøker. Avslått. Kan sikkert være bra men burde få bort useriøs selgere.
Bestilte en kokebok
Bestilte en kokebok. Men det sto ingenting at boka var tapet for å holde permen på plass, eller at den hadde vannskader slik at sidene var krøllete. Noen av sidene satt fast i hverandre pga vannskaden. Boka var også veldig dårlig pakket inn. Anbefaler ikke denne nettsiden, veldig useriøse.
Alt for dyr frakt og servicegebyr
Enkelte bøker er billigere å kjøpe nye via bokhandel, frakten er mye billigere, enn å kjøpe via bookis.
Bok til 45 kroner legges på 69 i frakt og 19 kroner i servicegebyr, mens det i en bokhandel kostet 19 kroner i frakt for samme bok.
Er jo bare tull å kjøpe brukt dersom dette blir omtrent identisk pris som brukt.
Tigger om royalty gjør de også, og disse pengene tviler jeg på at sendes til forfatteren
Skulle ta 3-6 virkedager, har gått tre uker
Ikke verdt de pengene jeg sparte på å kjøpe den brukt fordi det har gått 3 UKER siden jeg bestilte og jeg har enda ikke fått boka. Kommer til å måtte kjøpe boka ny nå mest sannsynlig fordi jeg gjerne skulle hatt den for to uker siden og trenger den snart.
Elendig sikkerhet og rutine
Sender mail til flere av brukerene med SAMTLIGE mottakere synlig. "Kontakt oss" linken på forsiden fungerer ikke.
Hvis de har så dårlig rutinekontroll og sikkerhet er det bare å styre langt unna.
Bra saker
Digger bookis. Genialt å få handlet brukte bøker på nett. Har nettopp også funnet ut at de er helt supre på kundeservice!
Tjenesten bare henger
Tjenesten bare henger, har prøvd å logge inn via både apple og google.
Unngå Bookis!
Første gang gikk alt knirkefritt og raskt. Andre gang store problemer og kevering etter drøyt halvannen uke og mye styr. Nå (tredje gang) var Bookis lynrask med å trekke pengene, men jeg fikk intet referansenummer; selger kommer med ulike unnskyldninger, men sender ikke pengene i retur for manglende bok (som det innrømmes aldri er sendt); kundeservice kontakter meg ikke selv om jeg har lagt igjen opplysninger og fått en (automatisk generert) forsikring om at jeg skal bli kontaktet, m.m.m. Møkkatjeneste!
Ble trekt penger
Ble trekt penger, men fikk aldri boka og får heller ikke svar når jeg prøver kontakte kundeservice.
Har forsøkt å kjøpe bøker fem ganger…
Har forsøkt å kjøpe bøker fem ganger nå, men har aldri fått svar fra selger. Tjenesten er jo egentlig genial, men ikke når man ikke får brukt den.
får ikke pengene mine
I alle fall ikke på kjøpernes premisser...
Du kjøper bøker praktisk talt i blinde. Ingen mulighet for å legge til verken bilder eller mer utdypende beskrivelse enn ett ord. Siden har ikke noe tilbakemeldingssystem (har noen hundrevis av gode tilbakemeldinger, er det lettere å stole på ettordsbeskrivelsen). Vi er tilbake til at den eneste metoden å kontakte en selger er gjennom ”legg inn en forespørsel”, noe som ikke føles helt bra eller naturlig om man ikke er sikker på at man vil kjøpe.
Det er selvfølgelig mulig å klage i ettertid om noe er drastisk annerledes enn ventet, men det er SÅ mye bedre å få avklart på forhånd om boken f.eks. har notater, stempelet ”Leseeksemplar”, eller annet som er en personlig dealbreaker, slippe å bry selgeren og kaste bort egen tid.
Det er ikke lenger synlig hvor de fleste selgerne holder til. Siden man kun skal kontakte selger gjennom ”legg inn en forespørsel”, risikerer man å måtte betale fraktkostnader og avgifter for noe man kunne spurt om å få hente i eget nabolag.
Porto og skjulte avgifter er nå 88 kr for en bok. Skjønner at dere gjerne vil hanke inn de kostnadene uansett, men mye bedre for kjøperne å ha et reelt valg, når mange selgere er fleksible og åpne for både henting og sending.
Alt jeg nevnte nå har endret seg til det verre etter hvert. Føles som om Bookis er en side som ikke bryr seg om kjøpere...
Alt gikk på skinner
Alt gikk på skinner, rask levering. Flott levering.
Så lett kan det være
Så lett kan det være ... og rimelig. Bøker som var vanskelig å få tak i. Etter noen dager var de i postkassen. 🙂👍
Jeg har bestilt et bok og etter lang…
Jeg har bestilt et bok og etter lang venting i nesten 1 måned fikk jeg beskjed at pakken kom ikke alikevel. Det er bra service av dere å gi beskjed til meg om denne hendelsen, men ventetiden burde ikke være så lang
Dette er Trustpilot
Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.
Virksomhetene kan automatisk be kundene om anmeldelser, og disse blir bekreftet som faktiske opplevelser.
Lær mer om andre slags anmeldelser.
Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.
Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.
Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.
Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.








