Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Bought the top cabin (?) on a new Riviera river cruise boat based on their description. Allegedly separate bed / living areas with the latter having sofa / easy chair / coffee table/ desk + chair.... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 4 av 5 stjerner

We contacted Abta in a case we had , yes it was dealt with in the proper manner, slow in replies, though it stated that it could take up to 28 days for replies. Thats far too long really to deal... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

TOTALLY AWFUL AND FRUSTRATING EXPERIENCE. cant log in to see my updates. Have messaged on Facebook with no reply til 3 weeks later ... stillness able to log in and read update. Total waste of time .... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Our first experience of ABTA was through a lengthy complaint against P&O Cruises. Although the process took time and I did have to chase for updates, ABTA did help move matters forward and ultimat... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Forening eller organisasjon

Skrevet av virksomheten

ABTA is a UK travel trade association for tour operators and travel agents.


Kontaktopplysninger

  • 30 Park Street, SE1 9EQ, London, Storbritannia

  • abta.com

3,8

Bra

TrustScore 4 av 5

806 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 76 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av én uke

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

3,8

Alle anmeldelser

(806)

135 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 4 av 5 stjerner

We contacted Abta in a case we had

We contacted Abta in a case we had , yes it was dealt with in the proper manner, slow in replies, though it stated that it could take up to 28 days for replies. Thats far too long really to deal with customer issues.
Yes I would use this process again but expect long delays.
Not the outcome we hoped for, we still lost out on our holiday.
So the care for customers was not there.
Holiday voucher, yes, but we have to give it back as part of another holiday we have to book .

15. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent result.

Bought the top cabin (?) on a new Riviera river cruise boat based on their description. Allegedly separate bed / living areas with the latter having sofa / easy chair / coffee table/ desk + chair. The reality was the living area had none of those, instead there was a dining table with 4 dining chairs a sideboard and a sink with a Quooker tap. This on a boat where meals are not served in cabins.
Contacted Riviera and required £1500 compensation based on mis-selling. They paid £950, for some reason they dreamed up, but alleged others would view the description as accurate!
Detailing the documentary evidence to ABTA was a bit of a pain in the proverbial but ultimately worthwhile as Riviera have now settled for just under £3k.
Delighted with the additional pressure exerted via ABTA. Still waiting for ASA to complete the picture by hitting them for false advertising on their website.

13. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Thank you for your positive review, we're glad you were able to reach a satisfactory resolution!

Vurdert til 1 av 5 stjerner

TOTALLY AWFUL AND FRUSTRATING…

TOTALLY AWFUL AND FRUSTRATING EXPERIENCE.
cant log in to see my updates. Have messaged on Facebook with no reply til 3 weeks later ... stillness able to log in and read update. Total waste of time . ABTA complaint reference: 317560

13. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

We're sorry to hear about your experience so far. Please note that your case has progressed and is with an adviser. The adviser will get in contact with you soon with an update to your case.
ABTA Customer Information Team

Vurdert til 4 av 5 stjerner

ABTA were helpful in moving our complaint forward

Our first experience of ABTA was through a lengthy complaint against P&O Cruises. Although the process took time and I did have to chase for updates, ABTA did help move matters forward and ultimately P&O increased its offer, which I am grateful for. I believe we would have struggled to achieve this outcome without ABTA’s involvement.

The process was handled online, rather than through a direct conversation with a mediator, and although the final settlement was not everything we had hoped for, I appreciate the opportunity to have our complaint formally considered.

Overall, I am thankful to ABTA for its involvement and for helping us reach a resolution. My experience showed me that the process may not always deliver the outcome you want, but having an independent intermediary can make a difference.

10. mai 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Thank you for your feedback on your process with us. We're glad we were able to assist you to reach a resolution on your dispute.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Please don't waste your time…

Please don't waste your time complaining to ABTA, they do their best to help their members. They do not care about you and your holiday. It is just there to give you a false confidence when you make a booking.

11. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

We're sorry to hear about your experience. Unfortunately without more information on your case we will be unable to fully respond to your review.
ABTA Customer Information Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Resolved my issue with On the Beach…

Resolved my issue with On the Beach quickly and very pleased with outcome

26. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

We're glad your dispute was resolved to your satisfaction. Thank you for the feedback Janet!

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Initially I thought ABTA were pretty good

Edit 13 October- ABTA replied to say I have to pay to get them to do anything more. I can’t understand how a representative body can’t get one of their members to respond to a compliant for 5 months and don’t see this as any sort of breach of their code of conduct.

Initially I thought ABTA were pretty good when I contacted them in June and they got a reply from EasyJet holidays saying they would give holiday credit within 21 days. That was 3 months ago though and I have never received anything and all ABTA do is send the company another message.
Now I have had enough and said I want to move the complaint to the next stage as I’m sick being lied to be easyJet holidays and no longer want credit for a company that have been so awful to me, but ABTA have not responded to me.
It seems they just pass on messages to their members but if those companies choose to ignore them ABTA don’t actually do anything more or apply any pressure. So I’m now almost 5 months in and still nothing no response to my initial complaints to easyJet holidays and nothing meaningful from ABTA.
I really wanted to leave a positive review but this has been a very poor experience

9. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

We're sorry to hear that your experience so far has not been satisfactory.

Having reviewed your case I can see that following the member's response, you would like to proceed with the first stage of the ADR process which is what has recently taken place.
ABTA are not a Governing body or Ombudsman and therefore cannot make any decisions on cases or force our members.
The second stage of the ADR process is run by an independent company and does incur a fee to proceed. This information was made readily available to view on our website at the time of registering the case.

We will inform you once there is an update on your case with information on how to pursue your dispute.

ABTA Customer Information Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Abta helped us to get our complaint…

Abta helped us to get our complaint sorted and we were very happy to have received the refund and happy to close the case.

1. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Thank you for your feedback Kathleen, and glad your case was resolved to your satisfaction!

Vurdert til 2 av 5 stjerner

No response on Complaint Case

I submitted a complaint to ABTA ADR Stage 1 on 28 August after completing Jet2's internal complaints process. Case Reference 316512

The guidance states that Stage 1 takes approximately 50 days on average, yet I have received no meaningful update on my case. I have sent three separate messages through the ADR portal requesting a status update and have not received a response.

My intention in using ADR was to obtain an independent review and resolution of my complaint. I fully understand that investigations take time, but basic communication and acknowledgement of customer enquiries should not be difficult.

The lack of responsiveness has been extremely disappointing and has left me with no confidence that my case is progressing. I have now had to contact ABTA directly outside of the portal in an attempt to obtain an update.

I would welcome a response from ABTA confirming:

Whether my case has been assigned to an adviser;
Whether Jet2 has responded to the claim;
The current status of the investigation; and
An estimated timeframe for the next update.

I hope ABTA can resolve these communication issues and demonstrate that the ADR process is being handled effectively.

9. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Thank you for taking the time to share your experience.

I have looked into your case and can see a further update was provided to you on the 22nd September to advise your case was with our member. I can see an update is now available which you will be able to see on the portal.

ABTA Customer Information Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Corrupt organisation who have no…

Corrupt organisation who have no interest whatsoever to help you. They’re geared up to try provide an impression of helping you. But, are just corrupt people who cover their partners such as Jet 2. Don’t bother using them to raise a complaint. Go straight to a law firm who will grab the complaint by the horns. ABTA you should be ashamed of your corrupt organisation. How dare you ! 😡

In response to ABTA attached below. The arbitration you have in place are equally as corrupt. They’re not regulated by the FCA either. Please don’t insult my intelligence here. ABTA are absolutely useless. You have no right to put your name in the document for all inclusive holidays. As you are basically useless in every department and have as stated an another corrupt arbitration panel in your next steps [Stage 2] absolute corrupt organisations who are obviously taking money from individuals who have been robbed by JET 2. To then cause more financial loss as you all protect your own interests. I hope anyone reading this sees your pathetic organisation for what it is! 😡

8. oktober 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

We are sorry to hear that you are dissatisfied with your experience and understand your frustration regarding the issues you have raised.

We would like to clarify the role of ABTA’s Customer Information Team.

Our role is to provide impartial information and guidance to customers about the options available to them when experiencing difficulties with an ABTA member.

We do not act as an ombudsman, nor do we have the authority to determine the level of compensation due.

Where applicable, customers may be able to use ABTA’s independent Alternative Dispute Resolution (ADR) service. Alternatively, customers may choose to pursue their claim through arbitration or the courts, or seek independent legal advice.

We are sorry that you feel your concerns have not been addressed in the way you had hoped. However, we hope this clarifies what we have done regarding your complaint.

ABTAs Customer Information Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Had a significant problem with the air…

Had a significant problem with the air conditioning during our holiday in Greece. It repeatedly failed despite several attempts by the hotel to repair it. The temporary repairs only lasted a few hours, and the fans provided as an alternative were very noisy and made sleeping difficult.

The problem happened again on our final night and was only repaired the following morning. I contacted easyJet holidays during the holiday and their team did intervene with the hotel.

After returning home, I made a formal complaint. easyJet initially offered £50, then £75 and £100, which I did not feel reflected the disruption. I took the matter through ABTA, and easyJet ultimately agreed to my requested £300 compensation.

Although the holiday itself was affected by the repeated air conditioning problems, I was pleased that easyJet ultimately listened to the complaint and resolved it fairly. The communication and final resolution were appreciated.

11. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Hi Arnold,

Your review is greatly appreciated. We’re committed to providing the best service we can, and it’s wonderful to hear that reflected in your experience. - ABTA Customer Information Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Pointless

I have absolutely no idea what the point of ABTA is. I won't go into details of my complaint but ABTA were useless. Not only that they sent me a reply of someone else's complaint ! All ABTA did was send my complaint to the company after I had already done this. Completely pointless.

1. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Hi,

Thank you for sharing your experience with ABTA.

We are sorry to hear you received a response in error however I can see that this was quickly resolved and did not involve any personal information.

It is important to clarify that ABTA isn't an arbitrator or legal body. We can’t award compensation in disputes however the Arbitration process that we recommend is administered by an independent body which allows you to resolve your dispute without going to court; it's faster, less formal and costs less than instructing solicitors.

We refer to the below link for more information on ABTA's process - www.abta.com/help-and-complaints/customer-support/resolving-disputes. - ABTA Customer Information

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Very disappointed

Really disappointed with ABTA at the moment my complaint has been going on for a while but TUI has not responded also abta has not updated me on messages which I have sent to them .I understand it's been a busy time but it's been 2 months UPDATE case 314528

8. juli 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Thank you for taking the time to share your experience with us.

I have looked into your case and it appears we have responded within the portal on the 3rd September. I have sent you a further update this morning and will call you today to discuss the responses and your next steps.

Kind regards

ABTA Customer Information Team.

Vurdert til 3 av 5 stjerner

I have been trying to submit a…

I have been trying to submit a complaint but every time I click "submit" nothing happens. Have tried phoning but unless I enter a reference I can't speak with anyone and I can't speak with anyone because I can't submit my complaint so as to get a reference number. SO FRUSTRATING.

21. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Hi Billy,

Thank you for your review.

We would like to assist you and address your concern however this is not possible since we currently cannot locate you on our system without further details which we have requested.

If you would like us to investigate your review, can you provide your full details via the TrustPilot request. Once we have contact information for you, we will be in touch to help with your claim.

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Still waiting for my refund

Updated review since response:
I currently have a complaint open with ABTA case 314428 and initially I thought it had been dealt with well from ABTA as easyJet finally agreed to refund my money nearly a month ago and ABTA were giving me regular updates at this time.
However, I have still not received my money. I am still having to chase easyJet myself for this and getting nowhere. I didn't close my case with ABTA as I won't do that until the money is back in my account. I have updated the case with ABTA and sent at least 3 more messages on their system box to ABTA as well as 4 phone calls to easyJet and 2 emails to easyJet to try and get my money back. Easyjet keep moving the goalposts about when this will be each time. ABTA have now responded to me to offer more help with this and to chase easyjet on the agreed refund. I now have a case manager assigned and I am hopeful that this will get resolved and escalated if required.

15. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Dear Jenny,

It was lovely to speak with you earlier and we appreciate your feedback regarding your experience.

As per ABTA’s Code of Conduct, our members have 28 days to reply to any correspondence. Once we hear from Members via our portal, ABTA will review the dispute within a 28-day time frame.

We have chased the member, and we will continue to update you. We really do appreciate your patience during this peak time and aim to respond as fast as we can.

Please keep an eye on the portal for updates, and reach out if you need anything further.

Very best wishes,

ABTA Customer Information team.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Very professional service from ABTA

Very professional service from ABTA. They guided me through the process and helped me reach a claim amount I was satisfied with after several rounds of discussion with the company. I’d happily use them again for any future holiday‑related complaint.

8. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Thank you for your feedback Lisa, we're glad you were able to reach a satisfactory resolution!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Absolutely fantastic experience dealing…

Absolutely fantastic experience dealing with ABTA, very transparent in what they are there for in dealing with your disputes, very accessible and proactive in returning my case notes.
In the modern world a truly 5 star organisation that truly care for the people they are dealing with.
In my dispute, they have made my path forward a lot less daunting with the information and guidance they provide.
Well done ABTA

4. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Dear Mr Stewart,

We sincerely appreciate the positive feedback, alongside the email sent earlier today. The staff members noted have been informed, and it's responses like this that help maintain our dedication to effective stewardship of the cases we receive.

With Best Regards,
ABTA Customer Information Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I had a great experience with ABTA

I had a great experience with ABTA. They were fantastic at helping to resolve my problem, and the communication throughout was really good. They were helpful, professional, and kept me informed every step of the way. I really appreciate the support and would definitely recommend ABTA to anyone who needs help resolving an issue.

27. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Hi Jolanta,
We really appreciate your kind words. Feedback like yours means a lot to our team—thank you!
- ABTA Customer Information Team

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Takes time but good outcome

It took some time from start to finish, but it was an easy process. I knew where my case was up to during the wait.
The Abta case handler was nice and achieved a satisfactory outcome that I couldn't have done alone.

26. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til ABTA

Svar fra ABTA

Hi Mrs Miners,
Thank you for the great review. We truly value your feedback and look forward to continuing to support you.
- ABTA Customer Information Team

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv