Manglende fleksibilitet
Manglende fleksibilitet, dårlig service og svingende fagligt niveau
Min oplevelse med Lægerne ved Søerne har desværre været præget af unødigt bureaukrati, stor udskiftning af læger og en mangelfuld patientservice.
Det er overraskende besværligt at få fornyet recepter på medicin, som jeg har taget fast i omkring 30 år. Selv når formålet er at nedtrappe medicinen, kræves der telefonkonsultation med en læge, hvilket virker som administration for administrationens skyld snarere end reel patientbehandling.
Derudover har der været en betydelig udskiftning blandt lægerne. Det betyder, at man som patient igen og igen skal forholde sig til nye læger, der ikke kender ens sygehistorie. Kontinuitet og personligt kendskab til patienten synes ikke at være en prioritet.
Receptionen fremstår ofte uvenlig og lidt afvisende. Man føler sig mere som et sagsnummer end som en patient.
Desværre har jeg heller ikke været imponeret over det faglige niveau. Flere konsultationer har efterladt et indtryk af manglende indsigt i min sygdomshistorik og en standardiseret tilgang, hvor der i højere grad fokuseres på procedurer end på individuelle vurderinger.
Samlet set oplever jeg en klinik, hvor bureaukrati fylder for meget, serviceniveauet er lavt, og hvor både kontinuitet og faglig kvalitet kunne forbedres væsentligt.








