Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Informasjon om virksomheten


Kontaktopplysninger

2,2

Under middels

TrustScore 2 av 5

9 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen anmeldelsesinvitasjoner er registrert

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Helt otroligt att göra ägarbyte

Helt otroligt att göra ägarbyte ? Ringa till kundtjänst och få ett bemötande som är under all kritik? Varför har de kundtjänst via tel ? De kan ju inte hjälpa med något utan hänvisar sina blanketter på nätet! Gör om och ändå får samma idiot förklaring att något är fel? Vem som skickat detta har bara ett namn ? Trodde alla i Sverige har både för och efternamn? Fortsättning följer!!!????

8. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Jag är mycket besviken på SRV:s…

Jag är mycket besviken på SRV:s hantering av fakturor. Jag mottog en faktura med både påminnelseavgift och inkassoavgift redan efter tre dagar, vilket jag upplevde som oskäligt. När jag kontaktade kundtjänst för att få det omprövat fick jag inget stöd – de hänvisade enbart till sina rutiner och vägrade ändra avgiften. Som kund kände jag mig inte respekterad eller trygg med deras hantering av ärendet.

19. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Sämst i klassen

Sämst i klassen, nog för att det inte finns något incitament för att vara trevlig och serviceminded när man är ett bolag man inte kan välja bort. Men det skadar ju faktiskt inte heller.
Gör precis det som är nödvändigt, och med en tråkig trött ton, kan inte ens låta trevliga.

14. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Otroligt dåligt på alla plan

Otroligt dåligt på alla plan.
Sophämtningen uteblir om kärlen står ens marginellt fel (t.ex. en meter), vilket gör att man helt enkelt hoppar över tömningen och hushållen tvingas vänta ytterligare två veckor.
De ändrar system hela tiden och nu kan man inte längre sortera hemma. Förpackningar som papper, plast, glas och kartong måste nu lämnas på återvinningsstationer. Som en direkt följd blir de stationer som finns kvar ständigt överfulla. Alla klagar, men trots detta ökas inte antalet containrar – tvärtom har vissa sorteringsstationer till och med stängts.

9. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 2 av 5 stjerner

Inget bra företag...

Vansinnigt projekt med färgsortering (hur är det möjligt att man inte prövar i mindre skala först, med t.ex. ett hushåll och inte tusentals...?). Då kunde man lätt upptäckt problemen och låtit folk fortsätta med t.ex. Sortera hemma.

Utköp av chefer till fullständigt orimliga kostnader, som de tvångsanslutna kommunmedborgarna får betala kostnaden för (Totalkostnad 2 790 000 kr för att Mette Holst inte ska vara fortsatt chef, t.ex.).

Företaget tar ca 0% ansvar när deras förare backar ned brevlådor. (Trots att deras sopbil p.g.a. tidpunkten och tunga hjulspår utanför vägen uppenbart kört ned brevlådorna saknas "färgrester" från sopbilen, vilket enligt SRV utredning gör att det inte kan ha hänt.)

Fungerar ofta bra på återvinningsstationerna, och personalen är trevlig.

9. september 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Färgsortering ett mycket dåligt alternativ till Sortera Hemma.

Plast: 1/5, där 1 är mycket dåligt och 5 mycket bra. Det får bara plats små plastförpackningar i den lilla plastpåsen som får plats i en tioliterhink. Större plastförpackningar som vi tidigare kunde lägga i kärlet Sortera Hemma, måste vi nu köra till ÅVS eller ÅVC. Alla har inte elbil som vi. Deras bilar som drivs av fossila bränslen är miljöovänliga.

Pappersförpackningar: 1/5. Se Plast.

Tidningar: 1/5. Tidskrifter med relativt hårda pärmar tar stor plats i plastpåsen som måste bytas ofta, vilket tar onödig tid.

Metall: 1/5. Se Plast och Pappersförpackningar.

Glas: 1/5. Vi är tvungna att köra glas till ÅVS och ÅVC.

Matavfall: 3/5. Påsen är rymlig, men vi vet inte hur vi ska få nya påsar.

Sammanfattning: Färgsortering är ett mycket dåligt alternativ till Sortera Hemma. Vi vill inte fortsätta att betala för Färgsortering, som tar mycket längre tid och transporter med bil. Risken är att kunder lägger alla förpackningar osorterade i en stor påse i kärlet för brännbart avfall.

Hur får vi respektive kunder utan bil nya påsar?

27. desember 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Katastrof företag

dålig support, skippar tömningar, när tömningen sker hanteras ligger soptunnorna utsprida längs vägarna. Nya sortera hemma lösningen är katastrof, plastpåsar för allt med hänvsning till EU direktiv men det direktivet säger inget om att det ska sorteras i flera olika platspåsar. Hantering av sortera hemma vid snöfall har fallerat varje år vid vägar som inte deras lastbilar klarar.

2. september 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Er denne virksomheten din?

Ta over profilen og bli bedre kjent med kundene dine med gratis tilgang til Trustpilots verktøy.

Opprett konto gratis

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Virksomhetene kan automatisk be kundene om anmeldelser, og disse blir bekreftet som faktiske opplevelser.

Lær mer om andre slags anmeldelser.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv