Salvage Market Anmeldelser 

95
•
TrustScore 2.5 av 5

2,3

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Just stuck with registration for many days. Entered mobile number and they never validate it. Do not send any 'Token' to the number despite the number of time you enter. Complete waste of time.

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

wont be renewing my subscription again. bought ex police car ,Bmw, through ASM, do not buy ex police cars, head gasket gone. lost money, wont be buying again, customer service is appalling, even spok... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Iv purchased a few salvage cars from salvage market over the years -At the End of the Day don’t Buy Salvage if your a Cry Baby - They are Crashed Damage or Stolen - I Recently Purchased a Black 2016... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Have bought 5 vehicles from salvage market through traynors Northern Ireland over the past 6 months all have been as described or better when collected No hassles when collecting cars and bikes are... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Reservedelhandler

Skrevet av virksomheten

UK's Premier Online Salvage Auction Selling many Vehicles Direct from Insurance Companies - Cars, Motorbikes, Vans / Commercials, HGV and Plant Equipment. The site offers a user friendly, open and transparent auction for buyers and sellers of vehicles. Leveraging the very best auction technology, we ensure that every asset is ideally prepared and marketed. Specialist vehicles and top marques are given special treatment to drive interest and competitive bidding. The auction is accessible 24/7.


Kontaktopplysninger

2,3

Under middels

TrustScore 2.5 av 5

95 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av én uke

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

2,3

Alle anmeldelser

(95)

12 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

bought nearly 3 cars on this…

I have bought nearly 3 cars on this site. they have written in detail about a vehicle driving and moving. but when the recovery man get there at the site they load the car by forklift and when he brought it back so there is a significant issue with the vehicle and it never started. specially recla kent are very unhelpful and I will suggest always paying on debit or credit cards and never pay via a bank transfer because will never help you with any issue once you pick up the vehicle try to avoid

3. mai 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

We are sorry that you are not able to get the most out of our service. We do provide email support to our bidder network and we aim to respond to all messages within 60 minutes when received during business hours. We have tried to investigate the issues you have raised but unfortunately we have not been able to locate an active bidder account in your name. Please contact us at assist@salvagemarket.co.uk with your contact details we will get in touch to explain how the auction works and explain our terms and conditions.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Fake Bidding

Fake Bidding. Especially Brentwood auto Spares. Stay clear

17. mai 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

We are sorry that you were not able to get the most out of our service. On the auction we list all of the bids that have been placed on a vehicle to be as open and transparent as we can. Please contact us at assist@salvagemarket.co.uk with your contact details we will get in touch to explain how the auction works.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I want to give 0 star

I want to give 0 star. Fake bids just keep time extend and increases price by themselves.
Avoid this site, better to buy from copart.

17. april 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

We are sorry that you were not able to get the most out of our service. The time extend is an important feature of our auction that allows bidders the opportunity to increase their bids if a last minute bid is placed by another of our buyers so that they don't lose out. Also on the auction we list all of the bids that have been placed on a vehicle to be as open and transparent as we can. Please contact us at assist@salvagemarket.co.uk with your contact details we will get in touch to explain how the auction works.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Shockingly bad is salvage market and…

Shockingly bad is SalvageMarket and there is no customer service or proper helpline. When there is a problem which is often you can not contact by phone and takes days for them to get back to you by email and when they do they are not very clued up and dont really care or just don't want to help sort the issue out so why do they charge so much for a terrible service.
My boyfriend and I are with 4 salvage sites and this is the worst by a mile, I would advise people to avoid SalvageMarket not only for the terrible customer service they have but it's just not worth the money and there alot of fake bidding going on to get more commission and the excuses they peddle out here to justify what they do is unbelievable, stop messing and misleading honest folk and sort out SalvageMarket without the lame excuses, not happy and will be taking the matter further as seems no one is happy with how this company is ripping off its customers

18. august 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

We are sorry that you are not able to get the most out of our service. We do provide email support to our bidder network and we aim to respond to all messages within 60 minutes when received during business hours. We also offer very competitive bidder registration fees to join our international network of buyers so we disagree that we charge a lot for our services. We have tried to investigate the issues you have raised but unfortunately we have not been able to locate an active bidder account in your name. Please private message us with your contact details and we will get in touch to resolve any issues you are experiencing with our services.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I was on the site

I newly joined the site and one evening when I was on the site, scrolling through vehicles, as I opened a page to view a vehicle I inadvertently placed a proxy bid on the car, and that to £100 over starting bid.
I wasn't asked to confirm the bid and that was that. I couldn't retract or amend the bid, sites like BCA, Manheim, Copart all ask you to confirm a proxy bids...

I emailed Salvage Market straight away explaining what had happened to which the reply was "contact seller"
I rang the sellers explaining what had happened, who rudely said "no bids can be retracted once bid placed" (could have but these chose not to)....
I contacted Salvage Market via email again to which I recieved an email "sorry nothing we can do"
REALLY??? YOUR THE AUCTIONERS "FIX YOUR SITE" to help prevent mistakes like this.
Not allowed to retract bid, ABSOLUTELY ridiculous
I watched the auction end and I couldn't believe the speed I receievd the invoice at.

I won't be making payment due to the responses I have recieved. No customer service appalling.

I can't believe I'm going to say this I'd rather deal with Copart and thats saying something even though one is unable to retract a bid I'm sure they would have been more helpful rather then "we can't do anything"

Sites like this need be governed ..... need an OMBUDSMAN for auction houses/sites

Up to the seller if they ALLOW a bid retraction, it was a genuine mistake - Well upto the buyer if he wants to pay then ...... Salvage Market are more then welcome to cancel my account.

Definitely won't be buying from these guys ever!! and have advised my friend who have, to watch when they press buttons on their devices.......

28. mars 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

Thank you for the feedback, All our Sellers operate against a rigid set of Terms and conditions.
It is at the seller’s discretion to accept the removal of a bid.
We are sorry to hear that the bidding experience of our site has fallen short of your expectations.
Many Thanks
SalvageMarket Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

UNFAIR SYSTEM OF BIDDING

I was on the site, looking at commercial vehicles, I inadvertently bid on a van, I clicked on the £200 over starting price button, I was not asked to confirm bid, that was that, no chance to confirm.
Not allowed to retract bid, ABSOLUTELY ridiculous
I watched the auction end & it was bid up to just below my high bid, it was so obvious I was being run up.
Next bid would have outbid me.
COMPLETE SCAM
They want £315 + vat to reinstate my account
I won't be buying on here again.
VAT & fees on £3150 were almost £1200!!!
AVOID THESE SCAMMERS.

As you can see from the reply, this site is an absolute disgrace, & if there was an ombudsman they would close it down.
Up to the seller if they ALLOW a bid retraction!!!!
What goes around comes around, & these Sharks won't be around for long.

15. mars 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

Thank you for the feedback, All our Sellers operate against a rigid set of Terms and conditions and the auctions fees are clearly stated on the website.
It is at the seller’s discretion to accept the removal of a bid.
We are sorry to hear that the bidding experience of our site has fallen short of your expectations.
Many Thanks
SalvageMarket Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Fake and scammers

Fake and scammers. Just increase bid and placed bid by themselves. We should complain about these cheaters.
Worst company ever. I am collecting evidence of few lots so i can officially complain about this company.

15. mars 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

Thank you for the feedback. I'm sorry to hear about your experience. I have looked into this but unfortunately I have not been able to locate an active bidder’s account for you. Please contact assist@salvagemarket.co.uk with your concerns and we will look into this matter further. Many Thanks SalvageMarket Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I want to give 0 star

I want to give 0 star. Fake bids just keep time extend and increases price by themselves.
Avoid this site, better to buy from copart.

25. februar 2023
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

Thank you for the feedback. I'm sorry to hear about your experience. I have looked into this but unfortunately I have not been able to locate an active bidder’s account for you. Please contact assist@salvagemarket.co.uk with your concerns and we will look into this matter further. Many Thanks SalvageMarket Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Not reliable seller

I won the bidding of a car on Friday on Salvage Market from the seller ASM Auto Recycling and called them on Monday to arrange to see the car, sort out the payment and collect it. They said that while I don't pay I couldn't see the car and collect it. I didn't want to risk paying £1700 without seeing what I will get for that money. After the phone call they suspended my account immediately. I am very disappointed how this seller works and will not recommend them.

19. desember 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

Thank you for the feedback. I’m sorry to hear that you were frustrated by not being able to view the car after winning it. We do advise all bidders to view vehicles before the auction ends, and it is your sole responsibility to satisfy yourself before placing bids. This is explained in our Terms and Conditions that you agreed to for your reference: Here is the specific extract for your information: ‘It is your sole responsibility to ascertain, confirm, research, inspect and/or investigate to your satisfaction the Items we offer for sale and any and all Item information prior to deciding whether and how much you wish to bid on any Item. An HPI history check or equivalent is strongly recommended.’ Please contact assist@salvagemarket.co.uk if you would like any further information.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Shill bidders!!

Shill bidders!!! Need i say more. Then that same item sells multiple times and reappears just as many.

14. desember 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

We are sorry that you are not able to get the most out of our service. There are legitimate reasons why a vehicle may reappear, our auction team would be happy to explain some of these reasons to you, Please contact us on assist@salvagemarket.co.uk.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Now onpar with copart (yeah that bad)

turned a great resource for cost effective recyled vehicles into a worthless broker profit generator. utter junk. very sad.

14. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

We are sorry that you are not able to get the most out of our service. Our Auction Manager will be happy to help. Please contact us on email using assist@salvagemarket.co.uk with your contact details and they will get in touch.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Same thing my tablet froze an I was…

Same thing my tablet froze an I was trying to bid for a car an I couldn't bid an all of a sudden it automatically started bidding rang Charlie trent an they wouldn't have it an invoiced me an suspended my account can't belive what there doing if they resolve it i will give them a top review as yet suspended for non payment I'm willing to pay above other bidders bid I'm going to ring emm on Monday let's see if this site Charlie trent saying there so helpful let's see if they're genuine?

7. november 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Salvage Market

Svar fra Salvage Market

We are sorry that you are not able to get the most out of our service. Our Auction Manager will be happy to help. Please contact us on email using assist@salvagemarket.co.uk us with your contact details and they will get in touch.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Salvage Market's pit falls... Bad Apples?

If you've signed up to SalvageMarket.co.uk & paid your yearly or like me a 2 yearly subscription, it gives you the opportunity to bid on salvage direct from reputable salvage companies. Many of these cars come direct from Insurance companies where tidy little bargains can be had.
The importance of accurate images of ALL visible damage around a vehicle is vital on the sellers behalf. A buyer must be able to assess and value such damage in an effort to make an informed decision. This is even more important now since Covid 19 has prevented people from being able to visit a salvage yard to view in person.
This is where the problem lies with Salvage Market! Unscrupulous salvage operators like for example Combellack Car Breakers in St Austell who are selling members of Salvage Market use this to their advantage. They hide visible damage, edit images on Salvage Market Auction website and basically mislead buyers by deliberately misdescribing the vehicles for sale.
Their complaints department if you can call it that, which is a women in an office whom sole job is to fob off disgruntled buyers with excuse, blatantly in breach of Distance Selling Regulations explaining to buyers that they have forfeited those rights when they purchased salvage.
This of course is not true. Salvage Market itself was a great idea thought up and put together by the NSA back in 2012-2013 and Covid has brought the worst out in these Salvage Yards who now have resorted to misleading and falsifying images just to sell for the highest price.
My advice is to have a live viewing of the vehicle and if this is not possible due to the old chestnut excuse, its covid rules, then steer well clear. Turn the excuse back on to them. If you can't view and assess then you won't bid. Dealers like Combellack, the bad apple, ruin it for everyone else. Not all Salvage Yards are unscrupulous there are some really good ones showing many many photos all in good light with a good description. Avoid the bad apples like the plague.

12. juni 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

contacted salvagemarket about a vehicle…

contacted salvagemarket about a vehicle i bought. It was sorned off the road, (can take upto 10 weeks to get a log book) Asked then to contact the previous owner about declaring they no longer owned the vehicle.
ended up with the account being suspended. still waiting for a response

27. oktober 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

I paid the £ 60 fee

I paid the £ 60 fee. They charged me 3 times from my account. Zero contact and refunds, the website replies from the machine. Don't give away from your details

5. juni 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

They buy cars off other auction sites…

They buy cars off other auction sites hbc and stuff and put it on their auction....scammers bought 3 cars 1 was previously cat c no record on description about it emailed them no answer ......bought kia off them mirror damaged after I bought it phoned them and it is what it is and hung up on me done with them bidding cars up .....now go to car market cheaper than damaged quick fix and sold

30. juli 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

dirty bunch of robbing inbreds

dirty bunch of robbing inbreds needs to be organised someway to bring these scum bag rats to justice then jake dan willen becky nadeen want be laughing conspircacy to rob and defraud customers last but not least main man phil cummings go on ask trust pilot to remove it hope the don't because the no what your doing car transplants and synetiq ya honour we rob customers when the conplain we ban them off the site

19. mars 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Very bad service I don't know who bid…

Very bad service I don't know who bid on a vehicle but my account was suspended due to that reason and the company have even had the cheek to go and block my dads account when I recommeneded him to it. Very bad idea. I have even emailed them when this problem occurred and until now it hasn't been resolved. on top they want to charge my dad 250 to 350 pound to unsuspend his account.

7. februar 2019
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Completely agree with previous reviews …

Completely agree with previous reviews rip off site definitely bids prices up and parts missing off cars
Parent company no help at all this site should be investigated by trading standards and shut down
They claim insurance companies to blame for cars being relisted but this is just lies AVIOD!!!!

17. juni 2017
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv