Banner for Reco Surfaces

Reco Surfaces Anmeldelser 

170
•
TrustScore 4.5 av 5

4,5

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Any questions were answered personally by the staff at the showroom. No 'AI' to have to contend with! They offer unique designs / carefully packed and professionally delivered. I am a keen 'DIY' ent... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Absolutely brilliant product purchased acrylic sheets for shower which already had plastic panels fitted but they were hollow and had holes in them The acrylic sheets covered and adhered to them with... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 4 av 5 stjerner

We were looking for shower panels, and I found designs we likes at Reco online. I ordered a couple of samples which came within a few days, showed them to our bathroom fitter, and ordered two panels... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Long wait time (5 weeks), no benefits to a trade account, product is just ok. Difficult to work with just using a knife. Ended up using a cutting disk and then shaving the edges.

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Flisprodusent
  2. også i
  3. Baderomsforhandlere
  4. Baderomsoppussing
  5. Interiørbutikk
  6. PVC-industri

Om Reco Surfaces

Skrevet av virksomheten

A quick, easy-fit panel, that is eco friendly, low maintenance, and cost-effective.

With our extensive selection of tile patterns and designs, we ensure successful outcomes for even the most challenging projects. Our panels deliver exceptional durability and a stunning finish, all at a fraction of the cost compared to traditional tiling methods.

Your Reco Guarantee

10 years of complete reassurance

10 years of complete reassurance
We offer a 10 year guarantee on all of our wall panels so you can be assured that our product is built to last.

Kontaktopplysninger

4,5

Enestående

TrustScore 4.5 av 5

170 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ber kundene om å skrive anmeldelser

Denne virksomheten oppfordrer kundene til å skrive anmeldelser, enten positive eller negative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av én uke

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,5

Alle anmeldelser

(170)

115 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great product

Great product

22. desember 2025
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

We are so pleased you are happy with the product. Thank you for the great feedback!

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I rarely leave negative reviews

I rarely leave negative reviews, but my experience with Reco Surfaces has been extremely disappointing and has cost me a significant amount of time and money. As you will read for other reviews the business is happy to blame customers, despite multiple reviews and instances of the same reported issues.

I purchased their PVC wall panels after seeing their website and videos describing the product as DIY-friendly, easy to cut, and durable. Unfortunately, the product I received was none of these things and Reco Surfaces, other than offering a 10% discount on my order refuse to do anything. Interestingly the 10% offer is still significantly less than the panels are now available at for their Black Friday sale.......

1. Panels cracked and shattered when cut

Despite following all the recommended handling and storage instructions (removed from packaging promptly, stored flat, not rolled or bent), the panels were extremely brittle.
When attempting to cut them — even carefully — they snapped and shattered, making several panels unusable.
Cutting attempts included:

Fresh Stanley blade (as shown in Reco’s own video)

Dremel

Fine-toothed saw

None of these methods prevented the brittleness and cracking.

2. Their “DIY friendly” and “easy to cut” claims are misleading

Reco’s marketing strongly emphasises that their panels are suitable for DIY installers and that only standard tools are required. Their website and publicly available videos show PVC-style panels being cut with a Stanley knife — with no clear warning that this method is “not suitable” for PVC versions.
Reco now claims these videos are “old” or only refer to acrylic, but there is nothing online making this distinction clear to customers. If a company leaves instructional content public — and doesn’t label it as outdated — that’s on them, not the customer.

3. Panels scratched despite having the protective film still on

This was separate from the cutting issue.
While manoeuvring a panel into position, the edge of another panel caused deep scratches, even though the “scratched” panel still had its protective film intact.
The product is advertised as “scratch proof” and “Teflon hard-coat scratch resistant.” My experience showed that even minor contact results in visible damage.

4. Customer service response was poor

Instead of acknowledging the issues, I was offered 10% compensation and told the problem was due to:

Using the wrong cutting tool

Panels being brittle because they were stored rolled (they were never rolled)

An old video being misleading (but still publicly available with no disclaimer)

I provided photos and explanations, but the company refused to accept that the product was not as described, not fit for purpose, and not of satisfactory quality.

5. Ultimately had to remove the panels and start again

The finish was so poor and the material so fragile that I had no choice but to remove what I had installed and replace it with a different product entirely, at my own expense.

In summary:

Product quality was extremely poor

Website and video guidance is misleading

Panels are not DIY-friendly as advertised

Brittle, easily damaged, and prone to cracking

Customer service unwilling to take responsibility

I am now pursuing a refund under Consumer Rights Act 2015 and Section 75 of the Consumer Credit Act due to the product being unfit for purpose and not as described.

I strongly advise anyone considering Reco Surfaces to do thorough research and be wary of relying on their videos or marketing claims. My experience has been costly, frustrating, and completely avoidable.

6. oktober 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

This review has already been removed by Trustpilot several times as it is not accurate, fair or truthful.

Mr Duncan has been offered compensation even though this issue was caused entirely by him not reading our instructions and using the wrong tools.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Metro tiles.

Be prepared for a bit of a wait for delivery(6 weeks for us). But very pleased with the quality of the panels. We had metro tiles for bathroom with grey concrete for shower area .Communication was very good instant replies to emails.Overall would recommend them ,easy to fit the panels as well.

16. desember 2025
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thank you so much for the positive review. It really means a lot to us.

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Customer service emails

My delivery took much longer than 20 days to arrive and I think £50 postage is quite steep for the tube that I received.

Ordered on 9/12/2025, 11 working day to Christmas. No customer service email to tell me how long they are shutting down at the end of the month for the Christmas /New Year holiday and my delivery would not be there until the New Year, also I’m not buying 10 m² of solid tiles.

5. januar 2026
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Hi Stephen,
We are sorry to hear you were not happy with our delivery and the cost.

On looking at your account you placed your order on the 9th of December and it was delivered on the 6th of January which is actually within the 20 working days we stated.

10 of those days the factory was closed for Christmas and New Year, and your panels were made to order.

I appreciate in a world where everything is made in China and delivery is built into the cost, this is not considered good service. (To deliver nearly 10m2 of tiles would be a lot more than £50)

We are trying to offer something different, UK made, with a personal touch and level of service, which is why a human is replying to this review.

I hope when they are fitted, you are happy with the panels and the end result.

Reviews mean a lot to us..

All the best

The Reco Team

Vurdert til 4 av 5 stjerner

uPVC tiling

Great product - delivery time not as in advert!

10. desember 2025
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thanks Brian! We did have a bit of a break over Christmas, sorry if that impacted your delivery.

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Unfortunately not a good service Reco…

Unfortunately not a good service Reco accepted the order but no indication when delivery would happen When chased I was told 8/12 but nothing arrived chased again and no answer Chased again to a different person and was told they had them on the shelf and would be delivered tomorrow. Nothing arrived, chased again no answer, then parcel was declared lost by courier but Reco just said it's on it's way ? No names but certain staff should do their job better.

18. desember 2025
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Hi Stewart,

We are sorry to hear about your experience and lack of clear communication from us. We have launched an investigation into what happened.

From what we understand so far, the item ordered was not in stock and it did indicate on the website it was going to be up to 15 working days.

However, it appears that FedEx lost the package originally and then it was resent on the 18th of December and is still according tracking in transit. We have contacted FedEx and will update you as soon as we can. Our sincere apologies for this service, unfortunately this was beyond our control.

We will be issuing you a discount against your order as compensation.

Reco Surfaces Support team.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great product

After an unfortunate little delay in dispatch, Colin was brilliant and got everything in great condition to my project. The dependable quality was excellent and the finished result was praised by the plumber. The plastic was easy to cut with a jigsaw with the correct plastic saw blade (which I recommend). Easy to seal too.

A little more pricey than I'd anticipated after buying all the sealant and tapes etc but the time saving was immense and the continuity of plastic tile made it perfect for a shower bath. Would buy again.

16. desember 2025
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Hi Jim,

Thank you so much for taking the time to write this review. We are glad you were happy with the product and its finish, it means a lot to the team. Good tip on the saw blade, a fine toothed one is always the best!

kind regards,

Reco Surfaces

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Good idea, but not worth the faff to cut and the cost

The idea of the product is great, but the execution is poor. It may just be the brick tile effect variant I purchased, but here’s my experience:
Ordered only to be told it’s a two week delivery time as made to order - fair enough. Charged £53 for delivery (not sure why it costs this much to deliver - I’ve had washing machines delivered for far less than that) then delivery date missed by 5 days, no explanation or apology.
Now to the actual product. We bought the white tile effect with grey grout. The panels look lovely but they are impossible to cut cleanly. The website says to use a sharp knife. I used brand new Stanley knife blades and clamped down a steel straight edge from my track saw to cut. The knife blade caused jagged cracking and splinter cracks in the panel. Then tried a fine tooth jigsaw blade, that was worse. Then dried a fine cut hand saw, no better. The best means I found was using a mini router on my dremel at high speed. Even then the edge cut is dreadful, all jagged. Then once eventually cut to size and despite being super careful as the panels are incredibly brittle and fragile, I touched one corner against a tiled floor as negotiating in to place and a 2 inch section splintered off from the corner - disaster! As the panel is bumpy where the tiles are, it’s not a flat back panel, so needs twice as much adhesive to fill the gaps to attach to the wall.
I have eventually managed to fit and it looks quite good in place, but all things considered I wish I had used ceramic tiles and cut each to fit.
I’m confident the panels will remain waterproof for some time, that is assuming that I’ve managed to silicone all the gaps created by the jagged edges from the cutting process.
In summary not worth the cost and the faff of trying to cut and fit. Wish I had just used ceramic tiles as I’ve done many times in the past with no problems at all.

16. desember 2025
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Hi Mark,

We are sorry to hear about your experience. We will try to address each of your points.

During the Christmas period we received an unprecedented level of orders. Unfortunately some items were dispatched later than we hoped. You should have been told that your order had been delayed and we apologise for this.

Delivery cost: Unlike some companies who build in some or all of the delivery costs into the product cost, we simply pass on the cost from our delivery company. We appreciate it might seem high as a consequence, but we assure you, we do not make a mark up.

Cutting: The website doesn't recommend a knife for PVC panels (which is what you ordered) only for Acrylic, which is why you had a problem. We are surprised you had the same issues with the jigsaw and fine toothed saw as they normally work well. It might have been down to the speed of cutting or clamping .

Brittle: The panels are not normally brittle, unless you have cut out the offset tiles to join them, which might be what has happened here.

Hollow tiles: Yes the bevel metro tiles do need more adhesive than the flatter panels, you are correct. Once they are bonded to the wall they do become very solid.

We are sorry to hear about these incidents and we will look into them with our technical team.

The panels are still cheaper than tiling, and for most people a lot less hassle. We understand this was not the best first experience but we hope when you see how well they last and how much easier they are to clean, you might change your opinion.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent customer service and very…

Excellent customer service and very nice product. unfortunately was not suitable for the project in progress, and therefore had to return. Disappointing as looked very nice. No issue with the product. Would Prompt delivery.

15. desember 2025
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thank you so much for taking the time to write a review! We are so sorry you had to return the items but hopefully if you ever have a suitable project we could be there to help and supply the products. Please do reach out to us if we can ever help.

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Product is fine, delivery issue

Product is fine, but delivery was missing an item. This was re-sent but meant the job wouldn't be completed by Christmas as expected, so somewhat disappointing

15. desember 2025
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Hi 👋 Thank you so much for taking the time to review us. I’m sorry to hear you had an item missing but I’m glad that we have resolved this with you now. Please do reach out to us if you need any further help.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Amazing customer service!

Amazing customer service, my order was delivered within 3 days as promised and looks lovely in my bathroom. Highly recommend!

19. november 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thanks Tori, we appreciate you taking the time to share your experience.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

The way this company deals with…

The way this company deals with customers is outrageous.

False claims consistently made on their website about the quality and price of their products.

Price this yourself, m2 for tile and their panels. Tiles are significantly cheaper and these panels do not look quality or high end. They are flimsy plastic panels that are difficult to cut and almost impossible to leave a clean finished edge.

Would recommend avoiding.

** following on from Reco's reply, I can confirm this review is based on real experiences as I have the remnants of their product lying in my garage awaiting disposal at the tip.

The guides as shown on their website and instructions printed on the box were all followed but sadly the product wasn't up to job and now the company have issues being called out for it and their poor customer service.

As stated previously - AVOID.

(They also like to throw the word defamation about when they don't like being called out on their poor product/service).

17. november 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

This review was also flagged, as it was clearly posted by Rob Duncan, who had his other reviews removed for being defamatory and this one is also not based on a real experience.

As stated before:
We respect and value the genuine consumer's right to express their honest and fair views on platforms like Trustpilot. However, its disappointing to see 'open lies' and' defamation' being allowed to weaponize these tools with robots being used as the gatekeeper.

Please read the genuine reviews on this platform for a fair and reasonable view of our products and services. We are proud to be one of the few British companies still making stuff and serving our customers to the best of our abilities.

Giving way to trolls and bullies is not what made us 'Great Britain'.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent product

Excellent product. Easy to install/use. Great range of designs. Fabulous customer service. Will definitely be checking out designs again when we decorate our bathroom.

17. oktober 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thanks Julie. We are very happy to hear about your experience and really appreciate you taking the time to do this.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Very good product and customer service…

Very good product and customer service too.
We were on our way to collect our order in person when we had a bad car accident, so bad the car has been written off.
Both cars occupants only had minor injuries after both cars air bags deployed.

Called Reco surfaces to ask them to post my order and they sent my order free of charge.
Such a lovely thing to do.
Thank you so much

27. oktober 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thank you Keith. We are glad you are all ok. Good luck with the install and let us know if you need any more help.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great option for older houses

Tile panels arrived on time and were as described. They’re easy to fit for a novice diy-er

1. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thank you so much for the review. We are glad you liked them and found them easy to fit!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I was actually pretty impressed with…

I was actually pretty impressed with this company.

I ordered the metro bevel tile wall panel which arrived in good condition and was well packaged.

I followed the information on the website regarding how to fit it properly and I managed it no problem despite having never done anything like this before.

1. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thank you for the review Peter. We are glad you are happy with the product and its outcome.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Onyx backsplash print is off focus

Onyx backsplash print is off focus. It comes up on search as recommended for landscape installation, the online picture suggests longitudinal lines, whilst the backsplash itself has short, vertical, poor quality print, resembling wood planks rather than onyx.
The backsplash was delivered rolled up, so not sure why it incurs a delivery fee of over 50£. This has been deducted on return with an additional 15% of the order price. So I've lost 80£ in the process, whilst tiles to cover the same area costed me 100£.
A complete waste of money on a cheap looking product.

30. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

We are sorry that your experience was not what you were hoping for. Apologies also for the delay in responding, but we wanted to gather all the information first.

Real onyx and marble designs are not actually in the sharp focus that people think they should be, due to a recalibration of peoples expectations based on digitally printed / altered tile versions. Most people feel this product is representational of real onyx given it is a scan of the actual material, but this is subjective which is why we recommend ordering a sample before you place your full order.

You were subsequently refunded fully.

All our delivery fees are only passed on from our delivery company, this is sadly the cost of transport for 3m2 panels these days (you could have had 3 panels for the same price but this is the box cost even if its only one panel).

Tiles incur a significantly greater cost to both deliver and install so face value comparisons are not really representational.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Still awaiting collection and a refund…

The panels arrived badly damaged and were bit food quality they looked very cheap
I had to send constant emails as Fedex courier did not collect on 3 occasions
Nit good enough.
Am still awaiting my refund which is a substantial amount.

4. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Hi Marsha,
We are very sorry to hear about your experience. We are unfortunately at the mercy of Fedex on this one. I have spoken to the team and they tell me you have been updated continually about the issues with them collecting, and we are doing our best. The panels are very good quality, once you have unrolled them and installed them, sadly their service has let us all down. We will refund you as soon as we have them back. Apologies for the inconvenience.
Reco Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

I can’t recommend this company highly…

I can’t recommend this company highly enough. The products are as expected, the Metro Bevel tile panel mimics tiles without all the fuss of tiling and grout. What stands out more is the exceptional customer service from Tori in their office. She’s efficient, great communication and is the kindest lady…if Reco haven’t given her a pay rise already this year, she’s the best, you should! Would definitely use this company again purely based on the customer service from Tori

24. mars 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thank you so much for the review. We are glad you like them!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Very happy with the products and…

Very happy with the products and service received. Slight hiccup with delivery that was rectified by Sharon & Tori. Items received and installed and look brilliant.

10. mars 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Reco Surfaces

Svar fra Reco Surfaces

Thank you so much for taking the time to write a review. We have passed on your thanks also to Tori & Sharon.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv