Min erfaring med Østerhus – alt annet enn profesjonelt
Min erfaring med Østerhus har dessverre vært preget av skuffelse og frustrasjon. I utgangspunktet var de svært hyggelige og hjelpsomme, spesielt før kontrakten ble signert. Etter at avtalen var inngått, begynte imidlertid flere problemer å dukke opp, og deres forretningspraksis har vist seg å være langt fra profesjonell.
Ved første øyekast virker Østerhus som et pålitelig selskap, men etter hvert som prosessen utviklet seg, ble det tydelig at deres tilnærming kan beskrives som uansvarlig og preget av unødvendige unnskyldninger for manglende handling.
Tom Øren (bygge leder) lovet å ordne eventuelle feil og mangler, men så snart vi overtok huset, ble vi henvist til kundeservice. Der fikk vi beskjed om at flere av manglene som dukket opp burde vært oppdaget før overtakelsen, under første befaring. Dette var informasjon Tom Øren ikke informerte oss om, og han unngikk ansvar når problemene oppstod.
Etter et års befaring sendte Østerhus sin egen tømrer for å gjennomføre en ny vurdering. Dette fremstod som et forsøk på å vise frem det profesjonelle image selskapet markedsfører. Dessverre var dette ikke tilfelle. Østerhus benyttet anledningen til å påpeke feil og mangler fra underleverandørene, men unngikk å ta ansvar for egne problemer og mangler som også var til stede.
Et tydelig eksempel på dette var kledningen som sto åpen. Østerhus mente at dette var et helt uproblematisk forhold, til tross for at dette burde vært oppdaget og utbedret tidligere i prosessen. Det er skuffende å oppleve at et selskap som hevder å være profesjonelt, ikke tar ansvar for sine egne feil, men heller prøver å unngå å håndtere dem på en tilfredsstillende måte.
12. april 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring