Cityrooms Anmeldelser 

666
•
TrustScore 2 av 5

1,8

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolute worst letting agency I've ever encountered. Do not care at all about the impact they have on people. Taking deposits for places not available, properties having no water, electricity and litt... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

will never forget the TRAUMA of having the misfortune to rent from these "people". Gave me literal depression. So much horror. Please beware people, and also note that their "positive" reviews all fol... Vis mer

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Cityrooms have been good to me but also let me down on few occasions. I think they are trying their best. Unfortunately London is full of good & bad people. Once you rent out property , you could be s... Vis mer

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Awful experience. Flat provided was disgusting - very unclean, mould in the bathroom, like something out of a horror film! Was unable to live there for over an hour, had to wash from head to toe when... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Eiendomsmeglere

Skrevet av virksomheten

City Rooms is one of the most prominent accommodation providers in the most vibrant and fashionable areas of London.


Kontaktopplysninger

1,8

Under middels

TrustScore 2 av 5

666 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har ikke svart på negative anmeldelser

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

1,8

Alle anmeldelser

(666)

28 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

DON’T GO WITH CITY ROOM.

DON’T GO WITH CITY ROOM.
This is serious warning.
I don’t wanna give them even 1 star.
At first I give you summery.
1. They don’t respond quickly.
2. They ignore you when they have any problem.
3. They don’t check state of property before you move in.
4. They don’t do anything if you ask them to fix the serious problem. If they do, it takes 2 and half months at least.
5. No central heating for 2 and half months since day one.
6. No hot water for 2 and half months since day one.
7. No gas stove for cooking for a month.
8. They could kill us because of gas leaking caused by old boiler they didn’t change despite I asked them.
9. They try to threaten you.
10. They try to force you to kick out of property.
11. They didn’t not have HMO license(which is needed for letting property for flat share) SO YOU MUST CHECK BEFORE YOU MOVE IN. *We confirmed with COUNCIL.
12. They try to do illegal things.
13. They don’t communicate within company.
14. Overall THEY DON’T DO THEIR JOB AT ALL. JUST TRY TO STEAL YOUR MONEY AND PUT YOUR LIFE AT RISK.

Here’s the story. Maybe some people don’t believe this because it sounds like some fiction drama but unfortunately these all are truths.

Once you go with them, you’ll know what I am saying.

Since I moved in there was no heating and no hot water. And despite I have reported from day one, they didn’t fix for 2 and half months.
Because of mould from that condition, I couldn’t stop coughing for a long time.
And the worst thing was old boiler. Central heating and hot water were not provided because boiler was too old to work properly and they knew that but they left for 2 and half months. And we found gas leaking because of that old boiler. That means they could kill us seriously.
Gas leaking was confirmed by British gas company and they stopped gas so I also couldn’t cook for a long time and that costed me extra.
I have more annoying experience.

Anyways, DON’T GO WITH THEM.

Good luck you all.

9. april 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cityrooms

Svar fra Cityrooms

Hi Ken,

We're very sorry to learn of your disappointment, please accept our sincere apologies. It is a surprise, and we certainly hope to learn more, we understand our Property Manager has been in touch to fully discuss matters with you explaining the delay from the property owner. Unfortunately, and very frustratingly the contractor appointed by the property owner let us down, he took a week to investigate the fault & provide a quote for a replacement unit. The landlord then requested a 2nd and 3rd quotes which were received and authorised within 45 days. On the day of new boiler installation, it was discovered that the location where the unit was, was an unusual size and therefore wouldn’t fit as described by the first contractor. A specialised appliance had to be sourced, was authorised by the landlord immediately after and the new boiler was finally installed.

In brief, our Move Manager certainly felt he had kept all parties updated in what was a rather complicated situation, ultimately negotiating a full boiler replacement to ensure the effectiveness of the supply will last long. We can only apologise if the communications were not as you had hoped.

With regards to points 1, 2, 4, 5, 6, 7 we are of course very aware of how hectic these days can be with no functional heat or hot water. As you may recall, we provided you with portable heating devices ,and also assured you room and home be always worm, hot water was on and off. Our contractor visited the property 13 times to make sure hot water was fully operative. A full boiler replacement was finally agreed by the property owner and the works started immediately after. It indeed took around 45 days for the property owner to agree to the quotations we had provided. Apologies if this took longer than expected, rest assured our Property Manager had the best intentions.

With regards to point 3 "They don’t check state of property before you move in" You have been provided with a The Tenancy Inventory Check-in inventory report, this is one of the most important documents related to your rented room/property. This included digitally dated pictures of the property along with explanation of the contents. You have been given 72 hours to acknowledge and make comments, our files indicate that you did not raise any concerns.

With regards to points 9 and 10 reading all case file notes and emails indicate that as we overheard from you that you wanted to terminate your tenancy agreement and move out and requested an early termination agreement. We spoke to the landlord and was happy to accept your proposal as long as a deed of surrender agreement was created. Following this, I can see from that this was explained to you and document explaining the process. Please understand there is no benefit to Cityrooms in asking you to leave. We can assure you we had always our best intentions.

With regards to point 11, 12 this is incorrect, all properties managed by Cityrooms and licenced and fully compliant with regulations.

With regards to points 13 and 14 Once again please accept our apologies for the delays in finding a suitable replacement appliance. Whilst the situation was exasperated by the initial contractor, we should have followed this up with them in a timelier manner and kept you updated, and we are sorry for this. We are currently implementing an improved automated follow up system with our software provider which will prevent instances like this.

As can be seen by the many positive reviews here on Trust Pilot, your comments are not what we would expect and are taken very seriously, I trust our subsequent actions will go some way in restoring your faith in Cityrooms.

Please accept our best wishes, we hope you are able to enjoy your new home in these trying times. Should there be anything else we can help please email us at cs@cityrooms.com

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Churchill road - William

From day one, Salvo and Galvin sounded very professional and available to any questions/Requests.

As a professional, I can confirm that They have been there - above and beyond - to get me the most suitable accommodation while considering my needs.

I definitely recommend those 2 cityRooms agents to anybody who needs an accommodation.

28. mars 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 2 av 5 stjerner

Stay far away from this company

Stay far away from this company

A company you should go to only if you need accommodation in very short notice. They place you in properties without telling you the true amount of housemates you’ll have. They advertised a 3 bed/3 housemate flat to me only for me to find out both rooms had 2 people living in them so it was actually 5 of us in the 3 bed flat!

This then affects the electricity of course which they conveniently allow to be overused until they inform you of the overusage bill owed at the end of your tenancy. Truly terrible company, rude team who do not respond to issues in good time

I cannot stress to you, do not give this company business unless you have absolutely no choice. They have somewhat decent flats on offer (location was great) but there are better letting agents out there

14. mars 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cityrooms

Svar fra Cityrooms

Hi Joe

We are very disappointed and concerned that your experience was unsatisfactory.
Your comments have been referred to Cityrooms management's Director who will endeavour to investigate your case and respond ASAP.

However, please note we are unable to confirm your case by the name provided, please email cs@cityrooms.com so that we may confirm your name & property and address your issues.

Regards Cityrooms

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Do not choose this gency

Do not choose this agency cityrooms, the say lies, and they send weird people to live with you, I had a very bad experience. And into the contract landlord pay only 30 pounds and they take money from your deposit. No transparence on the service. I really do not recommend this agency at all.

3. mars 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cityrooms

Svar fra Cityrooms

Hi Cris,

We take your feedback very seriously and your casefile in now under complete review.

In Cityrooms every applicant goes through a tenant referencing check. A thorough reference check helps a landlord to decide whether a prospective tenant is suitable to rent their property. It provides key information on a renter's employment history, ability to pay rent, and previous dealings with landlords. If all checks are completed and approved, then the tenant will be able to move into the property.

I’m afraid at this juncture we wholeheartedly refute your claims, but completely understand your frustrations, You mention that ‘we’ took £30 from your deposit, we (Cityrooms) do not take monies from any deposits, this would not be legal. As your contract states, the deposit is safeguarded by an independent deposit scheme Mydeposits.co.uk. In this instance the landlord proposed the deductions that they felt were appropriate.

Should you need any further investigation to your case please email us at cs@cityrooms.com.

With regards Cityrooms

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Sony my agent has been amazing…

Sony my agent has been amazing throughout the process of renting a room. He showed me the room at 8pm and was always available when needed. I have no hesitation to recommend Sony to anyone looking for a room he is the man!

24. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 4 av 5 stjerner

Testimonial For Young Professionals 2022

I am very pleased with the service I have received whilst being a tenant via Cityrooms.
I feel that this agency are currently going from strength to strength and will always keep an ear out for each and every one of their young professional clients.
I have been with Cityrooms for the past 3 years since 2019, initially I assumed that they mostly catered to oversees / international students.
Initially, this made me slightly reticent to sign with them at the time!
Moreover, following some thorough research of my own, I soon realised they were the right property agency for me as a young professional.
I believe that Cityrooms are extremely professional and great at what they do.
They know how to cater to and meet the needs of all of their clients and we’re also exceptionally great during the heart of the 2020 pandemic.
Cityrooms offer very respectable prices in a forever growing property market.
My consultant Andrea was extremely helpful alongside senior members such as Alicia and Jafar.
Please read this review before signing with Cityrooms and also consider this statement as a testimonial for all young professionals currently seeking a room to let.
I would highly recommend this service to long and short term tenants.
Good luck.

24. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Good onboarding

My onboarding process was handled well by City Rooms, specifically Manfredi who was agent in contact with me. He explained all possible options which best suits my requirements and I got a room. I am happy with the room and the service City Rooms provides.

23. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Been with Cityrooms for 6 months

Been with Cityrooms for 6 months , so far so good.

No issues, service has been very efficient and quick, special thanks to Jafar in the rent department , was always ready to assist in any way possible. Keep up the good work!

23. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Dear City Rooms in London

Dear City Rooms in London, Stepney Green, Thank you a lot for the answer, you gave me 4 weeks ago, I read it carefully and really really couldn't understand how the description of the events in this particular afternoon fixed the issue and how this change the fact that what I saw was really horrible disgusting and unprofessional behaviour and services. First at all we are talking about broken communication between your Hostess officer and you letting agents ( no information that I arrive in the office, after filling the form); then secondly - apart of the agents, which were busy with some other customers, there was at least four/ five agents, playing games or whatever social media, and sharing a jokes between each other. Or let me see if I get it right - so because you want to provide amazing service - probably 4/5 agents, chatting jokes are not enough to respond to only one person, me, to my business needs and most likely you were waiting for the CEO of the company to come so you can have team big and strong enough to meet my professional needs, aaaaaaa, now I get it; thirdly how the fact that you are putting in your answer the sensitivitie topic Covid, so how this change the fact that first there was not fully compliance of the Covid measure in your office in that particular moment of the afternoon, and how this change the fact that you still didn't provide the services, you are so proud -"13 years independent leading agent", you failed to attract me like customer and thirdly - isn't that interesting that all of the activities, which you describe suppose to be focused on your existing and new customers, giving them great professional experience, but you failed in this as well. It is interesting that you can't organise the communication between your Hostess and your agent ( aprox 10-15 meters from each other, the same room) but you are organising and managing the process of finding a home for the clients, anyway, topic is getting too long, which is unneeded, unnecessary and pointless in this moment, because I am on my own path, you are on your, wish you all the best, success in your business, hopefully your next clients will have the honour to be serve by the CEO of your company, because like you said - "it is imperative we ensuring the highest levels of customer care at all times" and if 4/5 agents chatting jokes are not enough for this purpose, probably your CEO (and why not execute board of directors) all of them, together with these agents will be able to serve one single person, but it is not gonna be me
All the best,
Kind Regards

16. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cityrooms

Svar fra Cityrooms

Hi Nikola,

It is clear from your detailed feedback that the service you have received from our team, and specifically 1 individual has been far from satisfactory. This is particularly frustrating as we aim to deliver high standard of service at all times.

Please be assured that every point of your case is being reviewed by one of our Directors. On initial investigation it is clear that you had been invited to the office by one of our agents to 'search' for property/rooms options. And that it took around 15 minutes for us to help you. You say there was subsequent miscommunication from our team between our receptionist and agent and our failing to assigning you to another agent in a timely manner. Further review will be carried out to ensure a similar situation cannot occur again.

With regards to communication, whilst we apologise unreservedly for the poor communication, we are not responsible for the time frames between the agents' appointments. There is undoubtedly benefit of having the same agent that you have been discussing prior to the appointment so you don't need to explain everything.

It would be inappropriate to comment directly on the handling of poor performance of employees regarding this case or any. Please allow us to confirm your experience was far from the high standards we would expect. Cityrooms lettings & management handle thousands of tenancies across London every year and indeed manage over a thousand rental applications. We are an independent business of over 12 years, we cannot accept poor customer service for any clients, whatever Cityrooms services they may use.

If we can be of any further assistance at this juncture please feel free to contact us directly to our email cs@cityrooms.com

Assuring you of our best intentions at all times, Cityrooms

Vurdert til 4 av 5 stjerner

10 out of 10

10 out of 10. They helped me and my girlfriend very much while Looking for a room. All done online, quick and convenient.

15. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

SCAM & LIES! STAY AWAY!!! RUNN!

IF I WAS ABLE TO GIVE THIS SO CALLED COMPANY A 0 STAR I WOULD. IVE BEEN VERBALLY ABUSED BY THE ‘COMPANY DIRECTOR’ - JORGE SANCHEZ. HE WAS SWORN DOWN THE PHONE TO ME & MY PARTNER. HES DEMANDED US TO LEAVE, HES SENT FAKE COURT PROCEEDING PAPERS.WE COMPLAIN MR JORGE SANCHEZ TELLS US TO LEAVE. I HATE THIS COMPANY AND I WILL BE TELLING EVERYONE I KNOW NOT TO COME NEAR YOU. ABSOLUTELY DISGRACEFUL AND ALSO JORGE SAYING HE SHOULD OF NEVER ACCEPTED OUR APPLICATION DUE TO US ON UNIVERSAL CREDIT! Discrimination AT ITS FINEST.

15. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great agent & maintenance team

My agent was super helpful from the beginning with all my questions and any issues that I faced, he was actively available on WhatsApp to offer help. I have gone ahead and decided to move to another property managed by cityrooms, because of my agent, Salvo. The company is also good overall, Alicia and Simone are very prompt with administrative queries and maintenance related problems.

12. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Good service and agents

We have recently rented a room with this agency and it was a very good experience.
Manfredi, their agent, tireless and professional, helped me and my boyfriend to find the perfect home according to our needs.
5 stars for the service
5 stars to Manfredi!

11. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent service and agents.

I am very happy to write this review for City Rooms. I have recently rented a room with them, and my experience has been great so far. I was a bit sceptical at first at the whole procedures such as paying deposit/rent was made via online. However, their agent Salvo Patronelli shown amazing professionalism and proved I can trust them. Not only he helped me step by step with my application, he also made sure everything is as I wished. Fantastic service. Thank you so much!
I definitely recommend them.

9. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Very very very bad

Very very very bad. Cityrooms is the worsts ever experience I have ever had .
1 day before my moving in they called me to say the current Tenant is not moving out,
also she said they have other temporary room for me in a very far way house, or other room more expensive , when i looked at the pictures it was the same room i rented from them with less money.or change my flight ticket for traveling to London after 21days.
they offer me to have my deposit back if I'm not happy , after i gave them my bank account details and the girl said i have to text her manager and i don't have his number.
when i sent him email he did not reply back to me.
she is not replying back to my messages and she is not picking up my calls.
so now i have only one choice .
is i have to go to the hotel.
my advice wherever you see cityrooms run away.

2. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cityrooms

Svar fra Cityrooms

Hi lamino lamino

We are very disappointed and concerned that your experience with Cityrooms was unsatisfactory.

Your comments have been referred to Cityrooms management's Director who will endeavour to investigate your case and respond ASAP.

However, please note we are unable to confirm your case by the name provided, please email cs@cityrooms.com so that we may confirm your name & property and address your issues.

Regards Cityrooms.

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Great service

I would like to give a special thanks to Michele Fantin for his availability and responsiveness as he was very accommodating throughout the entire process and made it as smooth as possible while moving from abroad.
Definitely 5 stars for the service, and slightly fewer for the room hence my rating of 4.

2. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

I am solely putting a 5 star experience…

I am solely putting a 5 star experience due to the amazing assistance provided by JAFAR SIRAJ form the Stepney Green office. Throughout my 1 year tenancy he went above and beyond to help me in times that I was going through financial struggles and family losses. He remained professional yet understanding and empathetic towards my situation and always came up with solutions to help me. He is a great human being and deserves a lot of credit for his work at City rooms!

1. februar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

whatever you do not deal with them. and if you do not give them any payement until they have signed a contract and sent it to you.

whatever you do, Avoid them like a plague.They act as if you have to beg them to live in their rooms. They do not tell you the full details of an agreement before you pay the deposit or rent upfront, and they waste your time and only tell you what they need on the day before you are due to move out. Basically keeping you captive so that You don't have a choice if there is an issue. But they are good at refunding you. So that is the only good thing. But you have to cause a scene before they agree to refund you. I suggest you STEER CLEAR FROM THEM.They were shady in the way the dealt with me.

31. januar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cityrooms

Svar fra Cityrooms

Hi Noel Agabi,.

Thank you for your comments.

We understand these situations are stressful and I apologize on behalf of the tenant that did not move out on time for this inconvenience.
To help you understand the situation I thought it would be best to bullet point the facts and what has happened.

We have served the correct notice as per attached web links show: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/809058/Form_6A_INTERACTIVE__1_.pdf
& https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/805537/Notes_to_Form_6A.pdf
As this is a prescribed document, we cannot change it as it has come from Central Government and if we do change anything it will be then invalid and can’t be reserved for another 2 months.

Our governing body and other industry bodies have contacted Government advising that the wording is incorrect and gives the wrong impression to the tenants.
I have also added a screen grab of the web page showing the wording which reflects our document below.
What is slightly worrying is that local authorities have advised the tenant to stay put (even though they know the document).

So unfortunately, our tenant has gone to the council seeking advice after we have advised that he couldn’t stay on for a few extra days and the notice will still stand. As if we had advised that they stay on, we would have created a new tenancy agreement and the Sec 21 would have been invalid.

To say that this part has been mismanaged in my opinion is unjust and we have done everything by the book to make sure that you were not protected. We always give you the correct advice and not jeopardise any legal standing as per our conversations before Christmas when you made the first interest on the property.

Moving forward, if the tenants do not move out, we always offer an alternative suitable property to our customers until the one they had booked becomes available.

You have left a Trust pilot review, which is your choice but I do believe that in this case it is incorrect due to not having the full facts and so we will be responding to this in full.

So, I hope you can now see that we have acted accordingly, and it is the council who you may want to address this directly to as they have given the advice to the tenant not to move out. Unfortunately, as I have mentioned to you previously, there were very little options, however we are satisfied that you were immediately refunded.

If you have any further questions, please feel free to contact us at cs@cityrooms.com

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Good rooms in good areas

Good rooms in good areas. They are a little bit higher than other landlords but it's worth it. My personal contact was Jamie the property manager and he was amazing very friendly and responsive.

25. januar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cityrooms

Svar fra Cityrooms

Thank you very much for your review. We will let Jamie know.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv