Carmo electronics Anmeldelser 

53
•
TrustScore 3.5 av 5

3,3

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

ecu flash bij Carmo via Adrie Spierings motorservice terecht gekomen. ben er correct en vriendelijk geholpen er werk gelijk naar mijn ecu gekeken en aangepast naar specificatie van mijn motor... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Via yamaha dealer carmo leren kennen. Telefonisch contact gehad voor mijn probleem uit te leggen. Vriendelijke mensen met kennis van zaken. De verre rit gemaakt om alles binnen te brengen. paar dagen... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Hi, I sent the ECU from a fully functional motorcycle to be flashed. The ECU came back burning a 10A FI fuse, and the motorcycle won't start. I sent it back, no error found – but the motorcycl... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Bestelde spanningsregelaar werd ongevraagd vervangen door een andere - goedkopere - regelaar. Volgens Carmo voldeed deze aan de specs van de bestelde regelaar, maar leverde hiervoor geen bewijs. Na ui... Vis mer

Informasjon om virksomheten

  1. Motorsykkelforhandler

Opplysningene stammer fra ulike eksterne kilder

Carmo Electronics specialises on parts and electronics for your Motorbike Quad Scooter Car or Jetski


Kontaktopplysninger

  • Berenbroek 3, 5707DB, Helmond, Nederland

  • carmo.nl

3,3

Middels

TrustScore 3.5 av 5

53 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av én uke

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

3,3

Alle anmeldelser

(53)

10 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I ordered a T.C.I

I ordered a T.C.I. for my xv1000 it didn't even work. i was upset but had a spare so forgot about it for awhile. i had some electronics experience then i decided to take it apart to see if there's something that needed soldering it was incased in a gel, i carefully removed the gel to inspect the circuit board. what i say looked like it was faked to look like a circuit board it made no sence and would never work the way its wired

14. august 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Hey John, Why wouldn't you just contact us?

We offer 3 years warranty on the unit? Really do not understand this "review".

Please contact me kevin@carmo.nl

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I sent a CDI for repair

I sent a CDI for repair, they stated they could indeed repair it, I paid for it and they shipped it back. The unit still has shorts across pins, and they won't reply to any emails about warranty or replacement.

Unit has been sent back for warranty repair 7/28, will provide updates here and modify review pending the outcome.

9/22, first tested the unit with an ohm meter per factory specs, seeing 100-300k of resistance where there should be none. Stuck it in the atv on the off chance that it would function. Immediately blows the 20amp within a second of switching the key on. I requested the difference between the "repaired" and "we cannot repair it" cost.

26. juli 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Hey Curtis.

We offer 1 year of warranty, you can just send the unit back with the invoice and we will test it for you and repair when possible.

We cannot find any emails of you after may 31.

Thank you, greetings Kevin
Carmo

UPDATE 27/09

Hello Curtis,

The resistance is a lot… 355.000 Ohm, that’s nearly open.
The table does not show resistance, only O, X, or O.L. When I must select one of them, I also will select O.
We never use this kind of test, we only work on simulation basis, just like in the quad, which is the best kind of test possible.

Roald did repair your unit and tested it again after repair and it works 100% as it should be.
The cause of defect is most probably a short circuit in the speed sensor or the wiring to the speed sensor. This could also be the reason why the fuse blows.
After repairing the CDI unit and without solving the problem (short circuit in the speed sensor) the fuse will blow.
Please check the speed sensor and the wiring to that sensor.

Vurdert til 4 av 5 stjerner

ECU flash Super Ténéré

De ecu van m'n Super10 laten flashen,Het is meteen een ander motor! Zeer tevreden.

Hij heeft nog een paar tweaks nodig maar dit zal ongetwijfeld goed komen.

29. juni 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Dank je wel Michel! Fijn dat je blij bent :-)

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Quick but no repair

Shipping my defective ignition box was easy to their UK address and the repair shop responded within 3 days. But - they couldn't fix it. Their communications were quick and useful. Purchased a voltage regulator and the defective ignition unit and the voltage regulator were in my hands 5 days later. Would have given them 5 stars if they'd repaired the unit.

18. januar 2022
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Hi Wooster, sorry we couldn't help you. :-(.... maybe next time... all the best.

Vurdert til 2 av 5 stjerner

CARMO ELECTRONICS - Updated review.

CARMO ELECTRONICS.

They could do what they claim on their website.

This is what they claim:

"Within 3 days
Fixed prices (go to prices)
Cause of defect
1 Year warranty!

Carmo electronics is able to repair a defective ignition and injection system very accurate and reliable. You only have to send your ignition/injection system to our company. Carmo electronics has developed a very unique simulation protocol to generate every possible kind of signal your motorcycle may generate. Repair is executed with high-grade parts and guarantees maximum reliability. Repaired units are finished with a very strong and durable coating that protects electronic parts for the influence of extreme weather circumstances.

The main benefit of repairing a unit in contrast with buying a more expensive new one, is the indication of the possible cause of defect. Even if the malfunction is not in the ignition/injection unit, but elsewhere in the electronic system. This information is supplied totally free of charge together with the repaired ignition unit."

The reality:

I sent my CDI via their UK address. It took nearly three weeks to get there. They blamed brexit, but other items sent to other addresses in Holland arrived within four days.

Their "ticket" system is user hostile. It's impossible to get in. The password reset link email it claims to send never arrives, so it's phone call time.

Finally, having paid for the test and repair service, they tell me it's defective (I ALREADY KNEW THAT, THAT'S WHY I SENT IT TO YOU) and they can't repair it.

They kindly offered to sell me one of their improved boxes for an obscene amount of money, though.

I received the email telling me that they couldn't fix it the day they shut down for a two week holiday. What am I supposed to do now? They've got my money, got my CDI and, it would seem, they've got me by the bo££ocks.

From my experience this company does not do what the website claims.

EDIT:

Rating increased to two stars pending further review.

Update:

Communication received from Carmo regarding the unit being irreparable did not include why it was irreparable. Subsequent emails from Kevin explained it, and included the offer of a replacement. The purchase price for the replacement unit has had the original amount I paid discounted from it. This pricing structure was not made clear within the original emails received. I have accepted the offer of a replacement unit under those circumstances.

That is a much more satisfactory resolution.

I will further amend this review when the replacement product is received and I can see if it works.

3. august 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Hi Chris.

Sorry you feel this way, I have contacted you on Monday trying to come to a solution that works for the both of us but haven't heard from you.

You can get the unit back, that's no problem at all, we will refund you the repair amount, this is always a possibility. We are a very flexible company, even when repairing is not possible we still try to help our clients, you seeing this as a scam is something I cannot fix unfortunately.

To be honest I think this all is just a big miscommunication, I hope with the mail I send you on Monday and this reaction we can fix this.

All the best,

Greetings Kevin
Carmo

UPDATE:

Hi Chris, thank you for your reacting.
We will talk to my team and let them start creating your replacer.

If anything is unclear you can use our ticketsystem ( I know it isn't the best we are working on a solution). We will look forward to your payment and we will send a tracking number as soon as the unit is ready for shipment.

Greetings Kevin
Carmo

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Meget dårlig service

Meget dårlig service. de lover 3 års garanti på deres stator. men de kommer med meget dårlige undskyldninger når de så skal holde den. de holder ikke deres løfter. brug Rick stator i stedet for

Very poor service. they promise 3 year warranty on their stator. but they come up with very bad excuses when they then have to keep it. they do not keep their promises. use Rick stator instead

they are wildly greedy that they do everything to make money. and do not comply with their own warranty

21. juli 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Hi Per,

We are sorry you feel this way. We offer 3 years warranty on our rewind stators that are original stators. Yours was not an original stator and with those types of stators the cores are really bad.

We do not offer a Warranty on those types of stators because the quality of the cores do not match original, we clearly communicated thit to you and you agreed with the warranty terms. That you stator goes bad again doesn't surprise us, that's why we asked you what to do before rewinding.

We ask €215,- for a handmade fully rewind stator, this almost costs us money to do, we do not save on anything. We buy the best quality coating (that we do ourselves) the best wiring and the best copper, Joris then rewind these by hand that takes many hours. Calling us greedy is really unfair but again if that is what you feel I really do not think there is something we can do for you.

We wish you all the best, hopefully you have more luck with your new stator.

Kind regards,

Kevin van Hout
Carmo BV

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Good experience, especially regarding trust client-supplier

We had a problem with the suitability of the product I ordered (a voltage regulator for my classic motorcycle). Carmo´s staff were extremely helpful and provided me with guidance and real assistance in the process to find the most suitable one and return the other (which resulted not suitable for my bike).

They were helping me very actively not only by email but also instantly by their WhatsApp line.

The quality of the products is very good for the price. Designed in the NL (EU engineering) and manufactured in Taiwan. I really like this approach because I had bad experiences in the past with Chinese suppliers while Taiwanese are very trustworthy and take care when the products do not reach the advertised specs. My experience with Chinese part suppliers was terrible in the past. They normally do not even respond to complaints and they claim to not to be subjected to EU consumers regulation (this is false if they deliver to the EU they must comply with our rules).

My experience tells me that if you want a trustworthy piece of electronic but you do not need the official distributor´s one (my bike is quite old so this did not make sense in my case) Carmo is a very suitable mid-price but good quality solution when compared to Chinese cheap parts that will break down in a month, and probably break your bike if not your bones...

4. juni 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Thank you Juan for your kind words. If we can help you in the future please let me know,

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Top service en hele heldere…

Top service en hele heldere communicatie.
Ik had vuil/stof in de klok van de toerenteller zitten van mijn Triumph Speed Triple. Een ware nachtmerrie voor zo’n perfectionist als mij. 🤪
Jimmy heeft alles schoongemaakt en het dashboard ziet er weer uit als nieuw. 🙌🏻

12. mars 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Hey Arjen,

Bedankt voor de review.
Gelukkig zijn wij ook perfectionistisch :-)

Groeten

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Heel tevreden over het reprogrammeren…

Heel tevreden over het reprogrammeren van de ecu van mijn Moto Guzzi V85tt. Hij heeft veel meer koppel bij lage toerentallen. Bij inhalen is het nu gewoon gasgeven en hij gaat. Minder schakelen dus. Verder is hij bij constante snelheid zuiniger geworden. Topwerk van Carmo.

21. desember 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Hartelijk dank voor uw review, fijn om te lezen dat u direct het verschil merkt met uw V85TT.

Vele fijne kilometers gewenst.!
Groeten Team-Carmo

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Mito 350 cdi unit

15 jaar geleden een programmeerbare cdi unit (daarbij 2x losse bobine ) laten maken door Carmo voor mijn Gagiva evo met een Yamaha ypvs 350cc motor. Speciaal voor cirquit gebruik.
Gezien er een kenteken op zit heb ik ook op de openbare weg gereden, er daar ging het fout. Al die verkeersdrempels en slecht wegdek met gaten/kuilen. Door al die klappen en extra trillingen heeft die cdi het opgegeven. Maar dat was geen probleem voor Carmo om dat voor mij in zeer een snelle tijd op te lossen.
Motor start zo makkelijk en loopt echt als een zonnetje. Cdi nu in betere rubbers gemonteerd, en heb weer met plezier me rondjes gereden.
Carmo " bedankt, uitstekend werk geleverd.
Groet, Kockyn.

17. desember 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Hey Kockyn,

Dank je wel voor de mooie review. En fijn dat we hebben kunnen helpen....

Hopen je snel weer van dienst te mogen zijn.

Groeten Team-Carmo

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Waar andere bedrijven aan hun top…

Waar andere bedrijven aan hun top zitten qua kennis over ecu’s begint Carmo electronics.
Alle wensen wat afstellingen betreft kunnen vervuld worden maakt niet uit welk merk ecu, Carmo doet het.
Kevin , super bedankt Top!!!!!!

20. oktober 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Dank je Richard, fijn dat we hebben kunnen bijdragen aan je super tof project!
Fijne KM gewenst!

Vurdert til 5 av 5 stjerner

ecu flash yamaha r1

ecu flash bij Carmo
via Adrie Spierings motorservice terecht gekomen.
ben er correct en vriendelijk geholpen er werk gelijk naar mijn ecu gekeken en aangepast naar specificatie van mijn motor
Motor rijdt en gedraagd zich voortreffelijk echt een aanrader PERFECT
geen dipjes of inhouden als je om vermogen vraagt
Kevin bedankt motor rijdt beter als een nieuwe!

28. mai 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Dank je wel Michael! Hopelijk ben je nog steeds erg tevreden :-)..

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Slechte service!

Helaas kon ik de acculader niet gebruiken (had een hogere amperage nodig). En kreeg (omdat de doos kapot was) nog maar de helft van mijn geld terug 75,-. Helaas, het product terug gestuurd gekregen en geen oplossing ontvangen van Carmo electronics.
Ik ga ik zeker nooit mee iets bestellen bij dit bedrijf.

12. mars 2019
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Carmo electronics

Svar fra Carmo electronics

Beste Paul,

Omdat u het product niet binnen 14 dagen heeft geretourneerd valt dit buiten het retourrecht. Normaal gesproken worden producten na 14 dagen niet meer terug genomen. Als extra optie hebben wij u aangeboden om u 65% van het bedrag terug te betalen. Dit dekt de kosten die we maken vanwege het terugnemen van een gebruikt product.

Wij vinden het jammer dat u niet tevreden bent met deze oplossing. Wij hopen u in de toekomst naar meer tevredenheid van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Kevin van Hout
Carmo electronics

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv