Cargini Anmeldelser 

351
•
TrustScore 3.5 av 5

3,5

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Tout se passe bien jusqu'à la remise du véhicule et le remboursement de la caution, bientôt deux mois que j'ai rendu ma location et toujours aucun remboursement mais beaucoup de messages pour ne rien... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Positive .Good car .Drop off during night worked well To be improved: .Security deposit not possible with visa cards from digital banks. .Security deposit withdrawn from account.

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Cannot fault this company. Will be booking again. The pick up counter is facing you as you walk out of the arrivals hall at Paphos airport. No pressure for extras or anything, just a smile and smooth... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Plusy: doskonała cena, najlepsze godziny pracy, najniższe opłaty dodatkowe, żadnych problemów przy zdawaniu auta, miła i sympatyczna oraz komunikatywna obsługa, po drugiej stronie ulicy przy lotnisku.... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Bilutleiefirma

Skrevet av virksomheten

INNOVATIVE


Kontaktopplysninger

3,5

Middels

TrustScore 3.5 av 5

351 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 97 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av 24 timer

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

3,5

Alle anmeldelser

(351)

123 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 3 av 5 stjerner

good renter but bad welcome at the airport

When we arrived at the cephalonia airport , a lady was so rude to welcome us & we wait for more than 1 h to be picked it up with their car & go to the office (far away 10 min ) .
she waited for other guests & we wait outside under the sun for 1h
She told us it was for 10 minutes!! at the end 1h
In the office the lady was nice , all went well with the car
New car good conditions

13. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Christelle Adamo,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Never again

We rented a car on July 5th. As soon as I parked at a nearby restaurant (20 minutes from the rental agency) I noticed that the key didn't work, I had to manually lock the door. We went to Athens and again I had to manually lock the door by inserting the key. When we got back to the car the car was open, so there was something wrong with the lock. I called the agency the next day and the told me to bring it in. They then said that someone had tried to steal the car and they noticed a dent near the door handle. They asked me to pay the full security deposit €600. We were given another car. When we got back on the 12th, they found another minor fault and tried to make me pay my security deposit again, but since I had a video which showed that the fault was already there I didn't have to pay. I think that this is their main way of making money, charging exorbitant amounts for minor dings.

5. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Mr. Novis,

Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear that you were not satisfied, and we would like to clarify a few points.

When you reported an issue with the door lock, our team acted promptly and asked you to return the vehicle so we could assess the situation. Upon inspection, our staff identified damage near the driver’s door handle that was not present prior to the rental. As per our terms and conditions, in cases where new damage is found, the security deposit is held to cover repair costs.
We understand your concerns and are glad that you provided a video during your second rental which helped clarify the situation. Transparency is important to us, and we always review evidence carefully before applying any charges.

We assure you that any damage charges are based strictly on documented pre- and post-rental inspections, and not applied arbitrarily. Our goal is always to provide reliable service while protecting the condition of our fleet for all customers.

If you’d like to discuss this matter further, please don’t hesitate to contact us directly at support@ft-enterprises.com

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Positive experience

The condition of the car, and the staff in the office were brilliant. They were so helpful, as we did not realise the office was so far away from Kefalonia airport. They ferried us backwards and forwards and were so cheerful about it. I would recommend them, but it is quite far(10-15 min drive) - but that maybe is why they are cheaper.
There were no issues with insurance- all organised beforehand . Thank you

1. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Rebecca Chalker,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Santorini: Esperienza ottima ma prenotare direttamente dal loro sito e con assicurazione massima!

Abbiamo noleggiato con Cargini all'aeroporto di Santorini, prenotando online direttamente dal loro sito con l'opzione di assicurazione massima, che copriva tutto. Noleggio con carta di debito, nessun deposito richiesto. Sono stati gentilissimi e ci hanno fatto un upgrade gratuito da cambio manuale a cambio automatico, opzione molto apprezzata per le strade di Santorini. Siamo arrivati tardi la sera quindi abbiamo pagato un supplemento (già incluso nel prezzo della prenotazione, nessun costo nascosto). Abbiamo riportato la macchina con la stessa quantità di benzina con cui ce l'hanno lasciata, e non ci sono stati problemi per la pulizia dell'auto, nonostante siamo andati in spiaggia. Per me esperienza ottima, ma consiglio fortemente di prenotare direttamente dal loro sito con l'assicurazione massima.

10. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Eleonora Ertola,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Fast check in and out

Fast check in and out, no problems, car in good condition

20. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Adam Novák,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

This company are liars and crooks

This company are liars and crooks. I collected a car in Malta and was told that we had no insurance at all, which I knew was a lie and that in the event of an accident we had unlimited third party liability. They offered insurance to reduce the deposit of either €40 or €65 plus taxes per day which I refused. I explained that I had a separate policy to cover the excess only to be told that it was useless because they don't give receipts for anything taken to cover damage. Luckily I ignored the Asian gentleman, took the car and confirmed with the company the following day that I did actually have insurance after all. The person I dealt with should be sacked and I will never deal with this company again.

29. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Neil Jones,
We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations.
Please note that basic insurance is always included in the rental price, while any additional coverage is optional.
In the event of damage, an official report or receipt is always issued, ensuring full transparency.
We regret any misunderstanding and thank you for your feedback.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

11/10 experience

My experience at my Corfu car was brilliant! I couldn’t recommend more. We were picked up from the airport and drove straight to the car. The car was in perfect condition and all the staff were lovely, they made our trip! As a very unorganised person I didn’t have anything planned, but the staff got out a map and pin pointed all the best places the visit on the Island. We were a group of 21 year old girls who had never rented a car before, so obviously went into the process with caution! But our minds were put at waste straight away.

Thank you My corfu car, we will be back!

25. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Lauren Fogden,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Scam scam scam

Scam scam scam.

I rented a car with Cargini. Ended up with this scam company at the airport in Sarajevo.

They wanted me to buy the full insurance. When I said no for the 4 time they then told me that my credit card didnt work. It works. I have been using it ever since i got to Sarajevo. They didnt want to give me the car because I didnt want the full insurance. They are total scammers.

9. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear A. Ismail,
Thank you for your feedback which is really appreciated.
Your input helps us identify areas for further improvement and additional corrective as well as preventive actions.
We will carefully look into your matter and respond as soon as possible.
Thank you.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

great little run around car perfect for…

great little run around car perfect for what we needed

16. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear robert parker,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Rental Insurance scam

Cargini lisbon portugal.
have never experienced something like that. I have rented car hire for over 10 years now.
I came to colect the car and purchased the insurance and the insurance purchased was not going to give me any peace of mind. Overall I felt like I was not insured at all. The insurance was just to reduce my deposit. I requested cancelation of it had to pay uber to put me back at airport where I had to re-book another hire paid for insurance as I normal do and all were cover.

14. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Ana Tavares ,
Thank you for your feedback and for sharing your experience. We’re sorry to hear about the confusion regarding the insurance policy.
As explained by our Lisbon partner, the on-site insurance reduces the deposit amount which may have led to a misunderstanding.

We’ll review this internally to ensure clearer explanations for future customers, and we appreciate your input as it helps us improve our communication.
Thank you.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

TERRIBLE COMPANY AWFUL EXPERIENCE

THE CAR HAD A SCRATCH ON THE UNDERNEATH OF THE BUMBER THAT WAS NOT VISIBLE ON RETURN. THE BUMPER HAS BEEN NOTED AS HAVING MINOR DAMAGE THEREFORE WE WE'RENT WORRIED. ON ARRIVING THE GIRL WENT DIRECTLY TO THE SCRATCH AND FOLLOWING DISCUSSIONS I WAS CHARGED £312 FOR THE DAMAGE AND ALL THEY SAID YOU'RE FINE YOU'RE INSURED. THE EXPERIENCE WAS SOMEWHAT QUESTIONABLE AND THE AMOUNT CHARGED WAS DISSPROPORTIONATE. HOWEVER NOTHING WE COULD DO AS THEY HAD OUR CREDIT CARD DETAILS. AWFUL EXPERIENCE AND A LESSON LEARNED.

5. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Martin,
Thank you once again for sharing your feedback. We were truly sorry to hear that your experience didn’t meet your expectations.
We attempted to contact you to address your concerns but haven't received a response. If there’s anything we can do to amend things, please don’t hesitate to reach us at [support@ft-enterprises.com].
Your satisfaction is our top priority, and your feedback helps us improve.
We hope you’ll consider giving us another opportunity in the future to serve you.


Vurdert til 3 av 5 stjerner

They do not refund the deposit after the end of the lease

The deposit paid at the time of the lease is disgracefully refunded. In my case, 20 days have passed since the end of the lease, but 600 euros have not been returned to me. I wrote a letter requesting a refund, but the reply from them was: "we have 30 days for a refund." This is the first time I've encountered such an attitude towards other people's money. I do not recommend this rental company for this reason.

20. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Ekaterina Platova,
We would like to express our gratitude for your feedback, which is very much appreciated.
In accordance with the terms and conditions, the deposit will be released within 30 working days following the date of drop-off. Thank you.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Car Gini were exactly what we expected

Car Gini were exactly what we expected. The staff were friendly and the booking process was simple. Collecting the car was no hassle and our little Citroen C1 suited us fine.

Would happily use again.

9. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Sam,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Very warm and welcoming experience

I rented a small car at the rental office in Kalamata. We arrived early so i asked them if they were able to pick us up at the airport. In 15 minutes they were there and they were very friendly. Our car arrived in good condition and at a very reasonable price. They provided all kinds of tips for sightseeing and explained everything in detail. Upon return the owner drove us back to the airport again and she was charming and kind just like on our arrival. Very warm and welcoming.

21. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini


Dear Alexander van Schagen,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Good experience

When we landed in Zante we found a clerk waiting for us with a sign, who took us to the nearby rental center. Check-in was easy, the staff was friendly and professional. Check-out was also easy and the staff was correct, but the guy who took us back to the airport made us listen to the buzzer the whole way for not putting on the seat belt.
The cars were a bit old.
We had no problems.

26. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Cristina Braiotta ,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Nessuno in areoporto ad attenderci

Nessuno in areoporto ad attenderci, abbiamo dovuto chiamare e aspettare.
Automobile non altezza del prezzo.
Problemi inutili alla riconsegna dove non volevano avviare la pratica di rimborso cauzione nonostante il mezzo fosse stato restituito nelle condizioni della consegna.

16. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear GIANCARLO BE,
Thank you once again for sharing your feedback. We were truly sorry to hear that your experience didn’t meet your expectations.
We attempted to contact you to address your concerns but haven't received a response. If there’s anything we can do to amend things, please don’t hesitate to reach us at [support@ft-enterprises.com].
Your satisfaction is our top priority, and your feedback helps us improve.
We hope you’ll consider giving us another opportunity in the future to serve you.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolutely dreadful company -AVOID

Absolutely dreadful company. Mis advertising on the website, and very unhelpful staff.

We hired a car to be picked up from Orlando International. We booked through VIP Cars. It was just shy of £400 for 2 weeks. We also knew that we would have to pay a £600 security deposit.
The documentation came through with all green ticks "collision damage and waiver cover included" etc. there was NO small print about other costs (I work in insurance so I had scowered this beforehand).. However when we got to the Airport, first of all we were wandering all over the place before realising you do not in fact pick the car up at the Airport, you have to be ferried by a bus to the main office.
Once getting there, the guy serving us did not speak any English whatsoever and just as we were about to sign for the car and hand the credit card over, I looked at the screen and they were charging us over $1000. When questioning this he couldn't explain why. We waited nearly 15 minutes for someone who could speak English to confirm that we had to purchase INsurance separately AND the sunpass.
NONE of this is covered off anywhere in the paperwork so we unceremoniously cancelled the booking and went to Price Line. Headed back to the airport, picked up a beautiful brand new (bigger) car from Budget at $600 with insurance included. Not what we needed after the long flight. Also, don't get pressured into buying the sunpass.. you can avoid toll roads in Orlando, and even if you do end up on one you can pay cash at the Toll booths rather than having their ridiculous "automated" system.

13. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Mike,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are truly sorry for the inconvenience and frustration you experienced upon arrival in Orlando, especially after a long flight. We also apologize for the delay in our response.

We fully respect your experience and understand how disappointing this situation was. According to the booking terms, information regarding off-airport locations, deposits and optional local charges (such as toll programs or additional coverages) is provided in the rental conditions of the local partner. However, we regret that this was not clearly explained at the counter and that the communication you received did not meet expectations.

Please note that we act as a booking intermediary, while the vehicle handover and on-site communication are handled by an independent local partner. That said, your comments have been shared with them for review, as we take such feedback very seriously.

We are sorry that your rental did not start as planned and appreciate you bringing this to our attention. We wish you much smoother experiences in your future travels.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Avrei dato 0 stelle se possibile

Avrei dato 0 stelle se possibile. Scortesi, non professionali, ci hanno chiesto 40 euro per 25 min di ritardo dovuti al volo perché erano in chiusura e il sistema non gli permetteva di riprendere la prenotazione. Alla nostra richiesta di chiarimento ci hanno detto che preferivano cancellare la prenotazione senza darci alcun riscontro cartaceo della stessa.
Da sconsigliare a chiunque, anzi da farlo chiudere per sempre!!!

3. juli 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear salvatore paradiso,
Thank you once again for sharing your feedback. We were sorry to hear that your experience did not meet your expectations.
As we have not yet received the booking details requested, we are unable to proceed with the investigation of your case.
Should you wish to provide them, please contact us at support@ft-enterprises.com so we can review the matter further.
Your comments are appreciated and help us to improve our service.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The staff that was wonderful

The staff that was wonderful! And their advice couldnt be better

11. juni 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Joao Silverio,
We are grateful for your positive review of our company.
Your feedback is invaluable to us and helps us to continuously improve.
It would be our pleasure to serve you at your future destination.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Be careful when booking with this company!

I have rented many cars over the years, but I have never experienced issues like this before. We booked a car through Check24 with Cargini. When we arrived, they refused to accept my credit card, claiming it was a debit card. Because of this, I was forced to pay three times the original price for the car rental, plus an additional charge from my debit card. In the end, I paid four times the amount I had originally booked through Check24. That is how they make their money.

During our stay in Malta, we unfortunately lost the right exterior mirror trim. We were sightseeing and when we returned, it was simply gone — there was no other damage, so we assume it was stolen. We even went to the police and got an official report. Despite this, Cargini made us pay for the damage, claiming the exterior mirror trim was not covered by the insurance and that the police report didn’t count for them. They charged us an extra €358 for a part that isn’t worth €100. To make matters worse, I never received any invoices for the car rental or the damage charges. I had to chase them multiple times just to get all the necessary documents together.

In my opinion, this is how the company makes money. On top of that, the staff was not helpful at all. With the extra charges, we ended up paying eight times the original price booked through Check24 — turning our holiday into quite an expensive one.

Luckily, Check24 supported us and since we had paid for full insurance in advance, we got at least our money back for the exterior mirror trim.

11. mai 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Cargini

Svar fra Cargini

Dear Chris,
We truly regret that your experience wasn’t as positive as expected.
We previously requested your reservation details in order to investigate your concerns, but we haven’t yet received them.
As soon as we have this information, we’ll be happy to look into your case and find a fair solution.
Please feel free to reach us anytime at support@ft-enterprises.com.
Your feedback is important to us and helps us enhance our services.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv