Car Checking Anmeldelser 

1 229
•
TrustScore 1.5 av 5

1,3

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Complete scam. Like others I paid £5.95 for a ONE OFF check. Report was rubbish and they've been taking £39.95 a month, which my bank helpfully did not block. No email contact. No way to unsubs... Vis mer

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Tread carefully if you’re just checking a single vehicle - reports are comprehensive but they can work out very expensive if you’re not on the ball. Offers a single vehicle check at £5.95 but in... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Another person scammed Same story as everyone else though id paid 5.95 for a one off report which was useless to be honest. No information on a subscription on the customer journey or emails f... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolute scam. Went on for a one-off check which came through pretty quick, but nowhere was it shown or did I receive any further correspondence that this was only a trial and a subscription service.... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

Om Car Checking

Skrevet av virksomheten


Kontaktopplysninger

1,3

Dårlig

TrustScore 1.5 av 5

1k anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ber kundene om å skrive anmeldelser

Denne virksomheten oppfordrer kundene til å skrive anmeldelser, enten positive eller negative

Har svart på 99 % av de negative anmeldelsene sine

Svarer vanligvis i løpet av én uke

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

1,3

Alle anmeldelser

(1 229)

288 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I would give zero stars if I could

I would give zero stars if I could, my husband wanted a check doing on a car, didn't know there was a subscription, £5.94, taken £39 in jan, sent an email, replied back saying cancelled subscription & will refund, nothing, taken another £39 in March, this is fraud, this is my bank not my husband's so different name, I will be reporting

3. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hi Debbie,

We are sincerely sorry and deeply regret the frustration this has caused you and your husband. This experience is certainly not the level of service we aim to provide, and we take your claim of a promised but missing refund very seriously. Transparency and trust are our priorities, and we want to rectify this immediately.

The initial charge of £5.94 covers a vehicle history report and a 72-hour trial period to our premium tools. If you were told the subscription was cancelled in January, the March charge should never have occurred. This may be due to a technical synchronization error between the account and our billing system, and we sincerely apologize for this oversight.

There is no need for further concern or reporting: we are fully committed to resolving this manually and fairly today. If you contact our support team, we will:

Immediate Double Refund: We will process a full refund for both the January and March charges (totaling £78) to compensate for this error.

Permanent Manual Cancellation: We will manually verify that the subscription is completely purged from our system so no further charges can ever occur.

Direct Email Confirmation: We will send you a formal confirmation of both refunds for your records.

Please reach out to us directly so we can identify the specific transaction under your name and settle this on the spot:

📧 By email: contact@car-checking.com (Please mark as "URGENT - Debbie White")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our immediate accountability and our commitment to returning your funds will encourage you to reconsider your rating once we have resolved this together.

Best regards,
The Customer Service Team car-checking.com

Vurdert til 1 av 5 stjerner

SCAM - AVOID AT ALL COSTS

Bought a check for a car I was looking at, for £5.95. Checked my bank account 2 days later and can see a pending payment for £39.99. I did not sign up to anything and there is nothing in their email confirming a subscription or any further charges. I also have no way of cancelling this 'agreement' because they have not given a any information.

Disgusting fraud of a company. I have emailed them demanding my money back and I will be reporting to my bank as a fraudulent payment.

8. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hi Sonia,

We are sincerely sorry for the frustration and concern this situation has caused you. We want to be absolutely clear: car-checking.com is a legitimate service dedicated to transparency, and we never want a customer to feel misled.

The charge of £39.99 corresponds to our membership, which begins after an initial 72-hour trial period. This trial is designed to provide ongoing access to our vehicle monitoring and valuation tools. We strive to make these terms visible during the check-out process, but we understand if this was not your expectation for a one-time report.

There is no need to involve your bank or wait for a complex process: we are fully prepared to resolve this for you manually and immediately. If you have already emailed us, we are likely processing your request, but please allow us to provide you with the direct means to settle this today:

Immediate Cancellation: We will terminate any active subscription right now so no further charges ever occur.

Full Refund of £39.99: Since you did not intend to sign up for an ongoing service, we are more than happy to refund this charge to your account as a gesture of good faith.

Direct Confirmation: We will send you a confirmation email of the refund and cancellation for your records.

Please reach out to us directly via phone or email so we can verify your account and process the refund on the spot:

📧 By email: contact@car-checking.com (Please mark as "Urgent - Sonia Vine")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our transparency and our immediate willingness to return your funds will encourage you to reconsider your rating once we have resolved this together.

Best regards,
The Customer Service Team car-checking.com

Vurdert til 1 av 5 stjerner

I got scammed into writing a review…

I got scammed into writing a review when I honestly did have the time it was a blackmail to proceed further to view my documents and now I will judge after if the documents where worth it

10. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hi Awais,

We are sincerely sorry that you felt pressured during your experience on our platform. We want to be absolutely clear: transparency and customer trust are our top priorities, and we never want a user to feel "blackmailed" into providing feedback.

The prompt for a review is intended as an optional way for us to improve our service, and it should never be a barrier to accessing your documents. If a technical loop or misunderstanding made it feel mandatory, we apologize for this frustration.

There is no need to worry about the value of your documents: we want to ensure you are 100% satisfied with the information you received. If you contact our support team today, we commit to the following:

Immediate Document Access: We will ensure your account is fully unlocked and send your reports directly to your email to save you any further steps.

Full Refund Review: Since you are judging the value of the service now, if you find the documents are not what you expected, we are fully prepared to process a refund of your payment.

Subscription Cancellation: We will also ensure any trial or membership is permanently closed so no further charges ever occur.

Please reach out to us directly so we can settle this for you manually and immediately:

📧 By email: contact@car-checking.com (Please mark as "Urgent - Awais")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope our willingness to provide the documents for free and our quick response will encourage you to reconsider your rating once we have resolved this together.

Best regards,

The Customer Service Team car-checking.com

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Scammers!!

Scammers!!! Charged my card 160GBP in four months for "membership". Stay away!

10. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hi Mikolaj,

We are sincerely sorry to hear about your frustration regarding these charges. Transparency is a core value for car-checking.com, and we never want a customer to feel misled. We would like to provide some clarity and a direct solution to resolve this for you.

The charges of £39.90 per month follow an initial 72-hour trial period that provides full access to our premium vehicle monitoring, history updates, and valuation tools. We understand that if you only required a one-time report, a multi-month membership is not what you were looking for.

There is no need for further concern: we are committed to finding a fair and honest solution for you. If you contact our support team today, we will:

Immediately and permanently cancel your membership so no further charges ever occur.

Conduct a full review of your account history: Since you haven't utilized the service over these four months, we are prepared to discuss a significant refund of the £160 to settle this matter to your satisfaction.

Provide written confirmation once the refund and cancellation are processed.

Please reach out to us directly so we can take care of this manually for you:

📧 By email: contact@car-checking.com (Please mark as "Urgent - Mikolaj")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our transparency and willingness to resolve this will encourage you to reconsider your rating once we have settled this together.

Best regards,
The Customer Service Team car-checking.com

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Would rate 0 if I could

Would rate 0 if I could. Total scam. Signs you up for a subscription you cannot leave, without asking permission. £40 a month for nothing

8. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hi Glo,

We are sincerely sorry to hear about your frustration, as we aim for complete transparency in our services. We would like to provide some important details to reassure you about our platform's operation.

The subscription you noticed follows an initial trial period of 72 hours, which is designed to give users full access to our comprehensive vehicle monitoring and valuation tools. We strive to make these terms clear during the checkout process, but we understand if this was not your expectation for a one-time report.

There is no need to worry about being "stuck": we pride ourselves on having a very flexible and accessible cancellation policy. We are more than happy to resolve this for you immediately. If you contact our team, we commit to the following:

Immediate Cancellation: We will terminate the subscription right away so no further charges ever occur.

Refund Review: Since you feel the service did not meet your needs, we are fully prepared to process a refund for the £39.90 charge to settle this fairly.

Please reach out to us directly so we can take care of this for you today:

📧 By email: contact@car-checking.com

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our responsiveness and willingness to find a solution will encourage you to reconsider your rating once we have resolved this together.

Best regards,
The Customer Service Team car-checking.com

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Small print scam - beware

Checked out my car and paid £5.95 - got the report. Then 2 days later saw £39.90 was taken from my account. It's in the small print - clever scam

9. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hi Adrian,

We sincerely regret that you feel this way, as transparency is a core value for our service. We would like to provide some clarity on how our platform operates to reassure you.

The initial payment of £5.95 covers your comprehensive vehicle history report and includes a 72-hour trial period to our full suite of automotive tools. This trial is designed to give you ongoing access to features such as real-time vehicle monitoring, valuation updates, and maintenance alerts before the monthly subscription begins. We aim to ensure these terms are visible during the checkout process.

There is no need for concern: we understand that an ongoing subscription might not be what every customer is looking for after a one-time check. We are more than happy to resolve this for you. If you contact us directly, we can:

Immediately cancel your subscription so no further charges occur.

Review your account for a refund of the £39.90 charge, as we value your satisfaction above all else.

Please reach out to our team so we can settle this manually for you today:

📧 By email: contact@car-checking.com

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope our quick response and willingness to help will lead you to reconsider your rating once we have resolved this together.

Best regards,
The Customer Service Team car-checking.com

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolute scamming company

Absolute scamming company! £5.95 for a report, followed by taking a further £39.90 2 days later! Bank informed and chargeback raised.

8. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hello Bobby,

We are sorry to hear about your frustration and would like to provide some clarity regarding your experience. At car-checking.com, we strive for total transparency in our billing process.

Our service is based on a subscription model designed for continuous vehicle monitoring. The £5.95 payment you made was for an initial report which included a 2-day trial period to our premium platform. This trial allows users to explore all our advanced features before the full subscription begins. We provide detailed information about this on our pricing page, the checkout page, and in the confirmation email sent immediately after purchase.

We understand that these details can sometimes be overlooked. This is why we offer a 30-day Money-Back Guarantee—we have no desire to charge customers who are not fully satisfied with our service. Since you have already contacted your bank, we will cooperate fully with their process, but please know that our support team is also here to help you directly.

If you have any further questions, you can reach us at contact@car-checking.com or call us at +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.). We hope to resolve this matter to your satisfaction.

Best regards,
The car-checking.com Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Well got signed up for premium without…

Well got signed up for premium without knowledge . Luckily the bank stopped it as fraud and didn’t pay .. but to my advantage they let me check many many cars without charging which was nice . Now my account is terminated such a shame .. but seriously don’t do it find somewhere else that doesn’t sign you up without your knowledge

7. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hello Marc,

Thank you for sharing your feedback. We are glad that our tools were helpful for checking several vehicles, as providing comprehensive and accurate car history is exactly what our platform is designed for.

However, we would like to clarify the point regarding your subscription. At car-checking.com, we prioritize transparency. Our 7-day trial period for a small initial fee is clearly detailed on our pricing and checkout pages, as well as in the confirmation email sent immediately after purchase. This trial is specifically designed to give users full access to our premium features before the full subscription begins.

It appears your account was terminated due to the payment being declined, which naturally ends the access to our premium data. We stand by our service and offer a 30-day Money-Back Guarantee for any user who isn't satisfied—we believe in earning our customers' trust through the quality of our reports, not through hidden fees.

If you have any further questions or would like to discuss this, our team is available Monday to Saturday (8 a.m. – 8 p.m.) at +44 20 4579 8987 or via email at contact@car-checking.com.

Best regards,
The car-checking.com Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Predatory business practice

Predatory business practice, praying you struggle to cancel. You terminate and you're logged out.

No clear sign youve been signed up to a subscription or clearly shows you are still in it or its cancelled.

Terrible, do not use. Borderline scam.

7. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hello Ross,

We are sorry to hear about your frustration, and we take your feedback very seriously. We would like to clarify our process to ensure there is no misunderstanding regarding our services.

car-checking.com operates on a subscription basis to provide continuous access to premium vehicle data. We offer a 7-day trial period for just £1.49 (or equivalent) so that users can test the full depth of our reports before committing to a long-term plan. We strive for total transparency, which is why pricing and subscription details are displayed on our checkout page and included in the order confirmation email.

Regarding the cancellation process, you can manage your subscription at any time. If you encountered any technical difficulty or felt the status was unclear, please rest assured that we offer a 30-day Money-Back Guarantee. We have no intention of charging users who do not wish to use our platform.

Please reach out to us directly at contact@car-checking.com or call us at +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.). We are committed to resolving this for you and hope you will give us the chance to fix your experience.

Best regards,
The car-checking.com Team

Vurdert til 2 av 5 stjerner

A long process

A long process

6. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hello Keri,

Thank you for your feedback. We understand that the process may feel long at times and appreciate your patience.

Our goal is to provide accurate and reliable reports while ensuring all details are carefully checked, which can sometimes take a little extra time. We’re continuously working to make the process as fast and smooth as possible.

If you have any questions or need assistance speeding up your report, our team is here to help:

📧 contact@car-checking.com

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We appreciate your trust and hope your next experience will be quicker and more seamless.

Kind regards,
Support Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Scam. Paid £5.90 for a useful report. They tried to charge £39 2 days later

If the subscription product was a genuinely worthwhile product they would list it prominently on the pricing page, not sneak it through on your CC when you think you're buying a £5.90 report.
They're relying on the fact that you may well be buying the report in a hurry, on your phone, on a windy dealership forecourt. Shameful way to do business.
Thank goodness the card company spotted it.
Edit: contrary to CarChecking's response, the emails I received made no mention of the £39 charge coming up.

4. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hello Sara,

We’re very sorry to hear about your experience and completely understand your frustration. Thank you for taking the time to share your feedback.

Our service allows users to access our car report and also offers a trial period for our platform, giving users the opportunity to explore additional features before any ongoing subscription. During this trial, it’s always possible to cancel at any time if the service does not meet your expectations.

Information about pricing, trial periods, and subscription terms is displayed at multiple points: on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email sent after purchase. We understand that these details can sometimes be missed and want to assist you in resolving the situation.

If you would like us to review your account or request a refund, our team is ready to help promptly:

📧 contact@car-checking.com

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We will do our best to resolve your request, and once the situation is clarified, we hope you will consider updating your review.

Kind regards,
Support Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Unauthorised charges on card

Do not use this site, it’s a complete scam. Purchased what I assumed would be a single vehicle report, only to be charged 39.90 2 days later. The so called ‘free trial’ period which they state is clearly shown is the complete opposite. No confirmation email was sent regarding payment or a subscription, just an email to say the vehicle report was ready to view. What is even more frustrating is you have no means of cancelling the ‘free trial’ on their website so you have to contact them which judging by the other reviews took days for a reply and by that time they’d already taken the money.

3. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hello H Santin,

We’re very sorry to hear about your experience and understand your concern. Thank you for sharing your feedback.

Our service allows users to access our platform with a trial period, giving you the opportunity to explore its features before any ongoing subscription. During this trial, it is always possible to cancel at any time if the service does not meet your expectations.

Information about pricing, trial periods, and subscription terms is clearly displayed at multiple points: on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email sent after purchase. We understand that these details can sometimes be overlooked and want to help clarify the situation.

If you would like us to review your account or request a refund, our team is ready to assist you promptly:

📧 contact@car-checking.com

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We will do our best to resolve your request, and once the situation is clarified, we hope you will consider updating your review.

Kind regards,
Support Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

This is one of the worst companies I've…

This is one of the worst companies I've ever dealt with. Through I was doing a one off check only to find out a couple of days later £39.90 subscription came out of my bank. They claim it's clearly stated on the website, but it's not hence all the complaints on just this site alone. They've told me I'm not getting it refunded saying it's my fault. With all the complaints I don't know how they are one of the first companies when you search for a car check.

27. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

Hello Brian,

We’re very sorry to hear about your experience and completely understand your frustration. Thank you for taking the time to share your feedback.

Our service allows users to perform a one-off car check and also offers a trial period for our platform, giving users the opportunity to explore additional features before any ongoing subscription. During this trial, it’s always possible to cancel at any time if the service does not meet your expectations.

Information about pricing, trial periods, and subscription terms is displayed at multiple points: on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email sent after purchase. We understand that these details can sometimes be missed, and we want to assist you in resolving the situation.

If you would like us to review your account or request a refund, our team is ready to help promptly:

📧 contact@car-checking.com

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We will do our best to resolve your request, and once the situation is clarified, we hope you will consider updating your review.

Kind regards,
Support Team

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Shameful business practice

Thought I was buying a single report to help a family member buy her first car. This sham outfit then tried to take £39.90 a couple of days later.
Fortunately, the bank caught it as a suspicious payment. I haven't been charged their nonsense payment, but have had to cancel the card (at least they won't succeed in trying again next month).
It is rare that a company's practices would intense me so much as to leave a review, but this is the worst business practice I have witnessed online, so felt compelled.
As for the clarification they offer customers they have already tried to scam: when 98% of your customer reviews are happy & 2% complain, it could be argued that your disclosures are fair. When 98% of your reviews are complaints, your disclosures are the problem.

1. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

We’re very sorry to read your review, Kendrick, and we appreciate you taking the time to share your experience.

We want to clarify that when purchasing a vehicle report at a promotional price, it includes a 7-day trial to our premium platform. After this trial period, the subscription continues at £39.90 per month unless cancelled. These details are displayed on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email. We do not activate subscriptions without prior disclosure.

We completely understand how frustrating it can feel if subscription terms were overlooked, especially when you were expecting a one-off service. It is never our intention to cause stress or inconvenience to our customers.

Regarding your bank’s intervention, we are glad the situation was avoided, but we would still like the opportunity to review your account to ensure everything is correctly managed. Please contact our support team at contact@car-checking.com
or call +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.), so we can clarify your case and assist you further.

We hope you will allow us the opportunity to resolve this matter fairly, and if addressed satisfactorily, we would greatly appreciate you considering updating your review to reflect the outcome.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS

SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS

Stay away, they are scammers. Do not use them. They'll take your money for no reason from your bank account. They tried to charge me twice on the same day. SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS SCAMMERS

28. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

We’re very sorry to read your review, Sotiris, and we genuinely regret that you feel this way.

We want to clearly state that we are not a scam, and we do not take payments “for no reason.” When purchasing a vehicle report, customers are offered an initial low-cost access which includes a 7-day trial to our premium platform. After this trial period, the subscription continues at £39.90 per month unless cancelled. These terms are displayed on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email sent after purchase.

Regarding the concern about being charged twice on the same day, this is not standard practice. In some cases, what appears as a second charge may actually be a pending authorisation from the bank rather than a completed transaction. However, we would need to review your specific case to provide an accurate explanation.

We take allegations like this very seriously and would genuinely like the opportunity to investigate and clarify the situation for you. Please contact our support team directly at contact@car-checking.com
or call +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.) with your order details so we can assist you promptly.

We are committed to transparency and resolving any misunderstandings. If we are able to clarify and resolve this matter for you, we would appreciate you considering updating your review accordingly.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

TOTAL RIP OFF.

Log on and was looking at a car i wanted to buy. Paid £5.90 for a check . Then 1 day later had £39.60 taken out of my account . Bank account and card now frozen. There is hidden costs that they dont tell you about. PLEASE DO NOT USE THIS SITE. TOTAL RIP OFF . !!!!!@

1. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

We’re very sorry to read your feedback, Andy, and we understand how upsetting unexpected charges can feel.

We would like to clarify that when purchasing a vehicle report at the promotional price (such as £5.90), this includes a 7-day trial period to our premium platform. After the trial period, the subscription continues at £39.90 per month unless cancelled. These details are clearly displayed on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email sent after purchase. There are no hidden costs, and we do not activate subscriptions without prior disclosure.

That said, we completely understand that subscription terms can sometimes be overlooked, especially when focusing on completing a quick vehicle check.

We’re also concerned to hear that this situation led you to freeze your bank card. We would genuinely like the opportunity to review your case promptly and provide clarification or assistance where possible.

Please contact our support team directly at contact@car-checking.com
or call +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.) so we can investigate your order and work toward a fair resolution.

We hope you will allow us the chance to resolve this matter. Once clarified, we would greatly appreciate you considering updating your review to reflect the outcome.

Vurdert til 2 av 5 stjerner

Crap

Crap
Had to do this review before I got my report

1. mars 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

We’re sorry to read your comment, Tracy, and we appreciate you sharing your feedback.

We’d like to clarify that leaving a review is absolutely not required in order to receive your vehicle report. Reports are generated automatically once the order process is completed successfully.

If you experienced any delay or technical issue while accessing your report, this is certainly not the experience we want for our customers, and we would like to investigate this for you right away.

Please contact our support team at contact@car-checking.com
or call us on +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.), and we’ll make sure you receive the assistance you need as quickly as possible.

We’re here to help and would appreciate the opportunity to resolve this for you. If everything is clarified and resolved, we hope you might consider updating your review accordingly.

Vurdert til 4 av 5 stjerner

Great customer service

I like many others only wanted a one off report and paid the £5.95 for it only to be charged £39.90 two days later. I contacted customer services by email and although there is text to say about the subscription when purchasing (that i had overlooked) they agreed to cancel the subscription and gave me a refund.
Make sure to read all the print is the motto to this story!

28. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

We’re very sorry to read your review, George, and we appreciate you taking the time to share your concerns.

We would like to clarify that when purchasing a report at the promotional price (such as £5.95), this includes a 7-day trial to our premium platform. After this trial period, the subscription continues at £39.90 per month unless cancelled. These details are clearly presented on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email sent after purchase. We do not activate subscriptions without prior disclosure.

That said, we completely understand how frustrating it can feel if the subscription terms were not noticed at the time, especially when expecting a one-off service.

We are also concerned to hear that you have not received a response to your emails. This is not the level of service we aim to provide, and we would genuinely like to look into this for you as a priority. It’s possible that your message did not reach us or was filtered unintentionally.

Please contact us directly at contact@car-checking.com
and include your order details, or call us on +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.), and we will review your case promptly to find an appropriate resolution.

We hope you will allow us the opportunity to resolve this matter fairly. Once addressed, we would truly appreciate if you would consider updating your review to reflect the outcome.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Terrible service

Terrible service. They had a discount which paid £5.99 for only to get debited £39.99 two days later. I asked for a refund and they said no. I felt like I had been scammed. Terrible service. Avoid at all costs.

I will definitely be raising an issue with that transaction with my bank as I did not authorise it.

24. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

We’re sorry to read your feedback, Olubiyioluga, and we genuinely appreciate you sharing your experience.

We would like to clarify that when purchasing a discounted report (such as the £5.99 offer), this includes a 7-day trial period to our premium platform. After the trial period, the subscription continues at £39.90 per month unless cancelled. These details are displayed clearly on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email sent after purchase.

We understand how frustrating it can feel if the subscription terms were not noticed at the time, especially when focusing on the discounted price. However, the subscription is not applied without prior disclosure, and customers have the option to cancel at any time during the trial period.

Regarding your refund request, we would truly like the opportunity to review your case again. Our intention is never for anyone to feel misled, and we are committed to resolving concerns in a fair and transparent manner.

Please contact our support team directly at contact@car-checking.com
or call us on +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.) so we can investigate your situation in detail and assist you further.

We hope you will allow us the chance to clarify and resolve this matter. If we are able to reach a satisfactory solution, we would greatly appreciate you considering updating your review to reflect the outcome.

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Unauthorised subscription charges - beware

I wish I could give -5.
Like others I thought I bought one report, only to find out I was unknowingly subscribed to their 'unlimited premium service'. I have disputed that and awaiting response. It does feel like been taken advantage without consent.
I hope future users see the reviews and avoid this terrible situation.

26. februar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Car Checking

Svar fra Car Checking

We’re very sorry to read your feedback, Maria, and we truly appreciate you sharing your concerns.

We would like to clarify that our service includes a 7-day trial period when purchasing the initial vehicle report. During this trial, customers have access to our premium platform. After the trial period, the subscription continues at £39.90 per month unless cancelled. These details are clearly presented on the pricing page, at checkout, and in the confirmation email sent after purchase.

We understand how frustrating it can feel if subscription terms were not noticed at the time of ordering. Please be assured that subscriptions are not activated without prior disclosure, and customers remain free to cancel at any time during the trial period.

As you have already raised a dispute, we would genuinely like to review your case as quickly as possible and provide a clear response. Our goal is never for anyone to feel taken advantage of, and we are committed to handling every situation fairly and transparently.

Please feel free to contact our support team directly at contact@car-checking.com
or by phone at +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.) so we can locate your account and assist you promptly.

We hope to resolve this matter to your satisfaction and, once addressed, we would truly appreciate if you would consider updating your review to reflect the outcome.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv