Berkey Water Filters UK Anmeldelser 

70
•
TrustScore 3.5 av 5

3,3

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 5 av 5 stjerner

The Berkey water filter is probably the best investment I have ever made for my family health ! Please do your research buy originals not fake /copies. Filters last ages too.

Vurdert til 4 av 5 stjerner

I've been using Black Berkey® Filter set for many years now and it's been absolutely amazing how it changed the water quality.  I live in Berkshire, UK, and the tap water is absolutely disgusting h... Vis mer

Vurdert til 3 av 5 stjerner

The filters are very messy and difficult to prime and the water takes a long time to pass through. We're happy to have filtered water in large scale but the cost of the container seems overblown, the... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 1 av 5 stjerner

this thing develops Mould. it's so gross. one gets poisoned thinking they're drinking filtered water. I've washed it regularly and still keeps that terrible mould-y smell.

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Bolig og hage

Opplysningene stammer fra ulike eksterne kilder

Berkey Water Filters UK with Free Next Day Delivery. Full & Lifetime Warranty on all Berkey systems. UK - Europe - Worldwide shipping and all products.


Kontaktopplysninger

3,3

Middels

TrustScore 3.5 av 5

70 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har svart på 100 % av de negative anmeldelsene sine

Bruker vanligvis over én måned på å svare

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

3,3

Alle anmeldelser

(70)

8 anmeldelser i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 1 av 5 stjerner

They sent me a broken filter and don't…

They sent me a broken filter and don't reply my emails.

14. september 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Customer,

***UPDATED 18/9/2026***
We are following up on our previous response, as we still have not received a reply from you with your order number or contact details, which means we have been unable to identify your purchase or investigate the issue described in your review.

We take reports of faulty products very seriously. We would never knowingly send a faulty product and then leave a customer without assistance. Our customer service team checks and responds to enquiries regularly, particularly where a damaged or faulty item has been reported. However, after checking our records, we have been unable to locate any previous correspondence from you regarding this matter.

We would therefore kindly ask you again to provide your order number and the email address used to place the order, so we can confirm that the purchase was made through Berkey Waterfilters UK/EU and assist you.

If you purchased the product from a different Berkey seller or another website, we kindly ask that you remove the review from our Trustpilot page, as we are unable to find any record of your purchase or previous contact with our company.

If the purchase was made with us, please send us your details and we will be very happy to investigate and resolve the matter promptly.

******
We are very sorry to see your review and to hear about the issue you have described.

Could you please provide us with your order number first, so that we can identify your purchase and investigate this for you?

Our customer service team responds to customer enquiries daily, and we make every effort to ensure that no customer enquiry is left unanswered, particularly when a damaged or faulty product is reported. We have checked our correspondence but have unfortunately been unable to locate any email from you relating to a broken filter.

Could you therefore also please confirm that you have been contacting Berkey Waterfilters UK/EU and the correct authorised Berkey® seller from whom you purchased the product?

Once you provide your order number, we will be able to verify the purchase, check our email records and assist you promptly. We take cases such as this seriously and would very much appreciate the opportunity to resolve the matter for you.


Kind regards,
Berkey Waterfilters UK/EU

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent

Excellent, I had a question and they responded very promptly and answered my question. I am very happy with my Berkey and have just bought replacement filters.

27. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

this thing develops Mould

this thing develops Mould. it's so gross. one gets poisoned thinking they're drinking filtered water. I've washed it regularly and still keeps that terrible mould-y smell.

7. august 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Elsa
No we have been checking and you did NOT even buy from us!

Please remove this review and contact the company who sold you these filters.

There are many fake ''Berkey'' filters being sold on online marketplaces and other websites in UK and EU.
We are the main seller of official Berkey Waterfilters and there has NEVER been issue with mould before.
Please remove this review immediately as you did not buy from us

Our official sites are

www.berkey-waterfilters.com
www.berkey-waterfilters.co.uk
www.berkey-waterfilters.fr
www.berkey-waterfilters.de
www.berkey-waterfilters.asia

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Misleading water filters

Misleading water filters. Upon receipt of the filter, it becomes evident you need to purchase the additional fluoride filter (£115). There is nothing on the webpage item description to say the product does not filter fluoride, and nothing saying that you need to purchase an additional fluoride filter. Customer must navigate to another webpage to see the separate fluoride filter is for purchase. Misleading, and felt deceptive. UPDATE (11-09-2026): Berkey took 2 MONTHS to contact me after I followed the instructions on their website to request customer support. Once they began communicating with me their customer service was good. They considered my concerns then offered a full refund. I returned the water filter. During the 2 months waiting for their reply, I stopped using the filtered water. The water tasted dry and was not thirst-quenching. Other members of my household stopped drinking the filtered water due to the dry taste. I've gone back to using Brita filter for now; taste is much better, and the Brita water quenches thirst. I had high hopes for the Berkey, but the filtered water just isn't right. It's as if the filters remove too much. I tried adding varying amounts of top quality Himalayan crystal salt to the filtered water, but it made no difference to the taste. Thank you Berkey for finally getting back to me after 2 MONTHS and for the full refund.

16. juni 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Cullen
We’re sorry to hear that you feel the product information was misleading, but we would like to clarify this point.

The Black Berkey® elements and PF-2 Fluoride & Arsenic Reduction Elements are two separate products. The PF-2 elements are optional additional filters specifically designed for customers who wish to reduce fluoride and arsenic, and they are sold separately.

We certainly do not intend to mislead or deceive our customers. If fluoride reduction is particularly important to you, our team is always happy to advise on the correct filter combination before or after purchase.

Berkey Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Berkey Water Filters

I recommend this company Berkey Water Filters UK very highly. They are Very helpful especially Sales & Technical support.
They went an extra mile to help me.
I will use this company to order Water Filters again in future.
Wish you All the best.



12. januar 2026
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Love it

Quick delivery amazing water love it, would never use anything else, the water is perfect no electricity needed to filter the water so happy I now have the proper Berkey Filters they last so long, nothing else out there like it thank you for my order very happy customer

17. desember 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Hit a brick wall before even purchasing!

After many recommendations from friends I finally decided to bite the bullet and purchase a Royal Berkey Water Filter. I was so excited to order the filter online only to find that the stand for the filter I wanted to purchase was "sold out". I contacted customer services on 1st July, they came back to me to say that they would have stock in 1-2 months. I explained that I didn't want to buy the water filter until I was able to purchase the stand as I would be unable to use the filter without it. I waited........no news! On 8th September I then emailed customer services again as the website was still stating "sold out". I received another response.....there has been a delay and stock is arriving in 1-2 months!!! So here I am on 3rd November and still there is no stock available. This is so disappointing.....why is it so hard to purchase a stand!!! Maybe it's time to look at another supplier :-(

3. november 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

We’re very sorry for the frustration caused by the repeated delays with the Royal Berkey® stand. Unfortunately, the restocking dates provided to us changed due to circumstances outside our control, and we apologise that we were unable to provide a more accurate timeframe.

We would like to clarify that the Berkey® stand is an optional accessory and is not required to use the Royal Berkey®. The system itself remains fully functional without it, and we would be very happy to add you to our waiting list and notify you as soon as the stand becomes available.

We have also been unable to determine from this review whether you have actually placed an order or purchased a product from us. If you have, please contact us with your order number so we can look into this personally and assist you.

If no purchase was made and your review relates solely to the availability of an optional accessory, we kindly ask that you consider updating or reconsidering your review, particularly as it may give other customers the impression that there was a problem with an order or with the Royal Berkey® system itself.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Speedy Service

I was having a problem after testing the filters and so contacted Berkey via email. It was replied to quickly. There was still a problem so a very detailed instructions came back even quicker and by following step by step the instructions it was found I was over tightening the wing nuts.
Problem sorted very quickly. Thanks Berkey

3. september 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 4 av 5 stjerner

Black Berkey® Filters & Fluoride Filters

I've been using Black Berkey® Filter set for many years now and it's been absolutely amazing how it changed the water quality. 
I live in Berkshire, UK, and the tap water is absolutely disgusting here.
I purchased Fluoride Filters as well. The water taste very pure. The only concern I have - how healthy is for those fluoride filters to be submerged in the water all the time?
Are there any testing done, to see that chemicals from fluoride filters are not leaking back into the water?

28. april 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 4 av 5 stjerner

We have used Berkey Water Filters for 10 years!

We have used Berkey Water Filters for 10 years. We thought we'd treat ourselves to a new kit (Berkey Light).
It came the next day - brilliant. Unfortunately, the black filters were faulty, but they were changed without a fuss, and on the strength of my word, and worked fine from the start, and continue to do so. Good customer service should be applauded:) MK

6. mai 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

I’ve had a Berkey water filter for a…

I wrote a bad review but have since been contacted by Berkey and sent a red dye test. I’ve since tested the water again and the filter seems to be working properly.
I think they are great filters and have always given me clean water.
That was the reason for changing my review

10. april 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Su

Thank you for reaching out, and I’m truly sorry to hear about your recent experience.

We greatly appreciate your long-standing trust in Berkey, and it’s incredibly disheartening to hear that your call with Berkey Europe did not reflect the high standard of care we aim to provide. Please accept our sincerest apologies for the way you were treated. That is not the experience we want any of our customers to have, and we will be passing your feedback along to the relevant team for review and improvement.

Regarding your filters, they are indeed designed to last a long time, and if you feel they are no longer performing as expected, we’d love the opportunity to help troubleshoot or look into a possible replacement if needed. You should never feel like you're just drinking tap water, and we want to make sure your system is working exactly as it should.

Please let us know the situation to your filters , and we’ll do everything we can to make this right. We're here to help and want you to feel confident in the water you’re drinking.

Again, thank you for your honest feedback—it helps us grow and serve you better.

Kind Regards

Pacha
Sales & technical support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Trying to get replacements filters is…

Trying to get replacements filters is impossible been out of stock for months and no where to contact them

23. januar 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Mr Ryan
We must apologize for the inconvenience caused
We are pleased to inform you that we still have Berkey Black Filters in stock at our spare warehouse, and we are offering them for £215 per set.

We would like to confirm that these filters are brand new and still in their original packaging from our manufacturer in the USA. The reason they are not listed on our website is that we have limited stock, which we reserve to assist customers who may encounter issues with their existing filters and require replacements.

If you require these filters urgently, we’d be happy to make them available for purchase. Please note that the next shipment of black filters is expected to arrive in 3–4 months.

Let us know how you’d like to proceed, and we’ll be happy to assist further.

Best regard
Pacha
Berkey support

Vurdert til 3 av 5 stjerner

Terrible experience at first!

I’m that angry I’ll post my email after not being able to contact them via telephone.

Good afternoon,

I have just received my Berkey-water filter from yourselves after being informed twice that it was delayed from being delivered, firstly it was delivered WITHOUT the fluoride filters I’ve payed for, secondly it was unpackaged and the box bashed in and damaged (which also looks like it’s been previously returned by someone else) after having spent £510 (a very substantial amount for myself) this is absolutely unacceptable, after being recommended by my brother I expected a far far more professional experience for the amount of money I have spent with you, after doing my due diligence and comparisons with other similar company’s decided to go with Berkey-water filters even tho you were one of the more expensive choices, I’m now absolutely regretting that decision, I would like this sorted out ASAP as I now have a clear second hand water filter minus the expensive fluoride filters I have fully payed for, I have also tried numerous times to get in touch via telephone.

“Update!” Pacha from Berkey water filters has been in contact about my situation and after 4/5 days from getting in touch has sorted it out with good communications and understanding, thanks Pacha. CJ

8. januar 2025
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Clarke

We sincerely apologize for the inconvenience you’ve experienced with your recent order and appreciate you bringing this to our attention.

We have immediately escalated this issue to our warehouse team to conduct a full investigation. Specifically, we are verifying whether the PF-2 fluoride filters were included in the package and reviewing evidence to determine if the parcel was in this condition prior to being handed over to DPD. We are also investigating with DPD to ascertain if there may have been any theft or mishandling during transit.

To assist us in resolving this matter promptly, could you kindly confirm the following:
1.Has the Berkey stainless steel system itself been compromised in any way (e.g., dents, scratches, or other damage)?
2.Are there any additional missing items aside from the PF-2 fluoride filters?

Regarding your attempts to contact us, we deeply regret any inconvenience caused. Please note that our customer support team operates from 8 a.m. to 2 p.m., and it appears your attempt to reach us was outside of these hours. We apologize for this oversight and will make every effort to improve accessibility for our valued customers.

Once again, we apologize for this situation and are committed to making it right. Please allow us time to complete our investigation, and we will update you as soon as possible. Thank you for your patience and understanding in this matter.

Kind Regards

Pacha
Sales & technical support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Numerous attempts to get in touch with…

Numerous attempts to get in touch with company about replacement filters… no answer on a phone or social media. Absolute garbage. Don’t buy- no support at all.

22. desember 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Inguss

Thank you for reaching out and sharing your feedback. We’re sorry for the inconvenience you’ve experienced and understand how frustrating this must have been.

We wanted to clarify that our support team is unavailable on weekends, which may be why your attempts to contact us went unanswered. However, we’re here to assist you now and are committed to resolving your issue as quickly as possible.

Please kindly let us know your email address or phone number so we can get back to you as soon as possible to assist you

We appreciate your patience and the opportunity to make this right for you. Thank you for bringing this to our attention.

Best regards
Pacha
Berkey support

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Good filter

An udpate 30 July: customer service team were swift in responding to the problem of delivery. And I eventually found the parcel! The filter arrived in a couple of days and the installation was easy.

29 July : The filter never arrived. And their phone doesn't work. It is a very expensive filter , I would think they need to put proper measures to ensure it arrives securely to customers !
I hope they respond by email. I ll update this when they do.

29. juli 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Nesrine

Apologies for all inconvenience

We have now open an investigation with the courier and ask them to retrieve the parcel from the address that the parcel has been delivered

Please allow the investigation to be made in 1-2 days. If DPD can not retrieve the order back, we will promptly arrange new delivery for your order to you

While we waiting for DPD to investigate your parcel, please kindly sign this 'Denial of Receive form' as in attached file sent to your email

Please return the declaration to confirm you have not received the parcel.

Once again apologies for the inconvenience

Best regards
Pacha
Berkey Support

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Shocking customer service

Shocking customer service. Filters are not 3000 gallon purification and they don't purife the water of all contamination

10. mai 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Berkey Water Filters UK

Svar fra Berkey Water Filters UK

Dear Paul
Thank you for reaching us
We've tried to contact you and ask for your order number so we can see how can we assist you.

Please verify your order number so we can move forward with your issue

Best wishes
Pacha
Berkey Team

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Myself and my family are very careful…

Myself and my family are very careful about what we eat and drink. Take it from me, Berkey filters are the best in the world. You must prime them properly when you receive them, this can be found on YouTube. I have used all different brands going from Osmio to Britta and these after testing are the best quality and value for money. You must make sure you buy genuine Berkey filters, lots of knock offs on ebay and Amazon etc.

14. mai 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Happy Customer

Hello,
I’m very happy to have my Berkey today. It’s definitely an authentic Berkey. It came quickly within 2 business days and in perfect condition. I was honestly terrified of getting scammed because of all of the scammer Berkey websites out there and the awful reviews for this site on Trust Pilot. I even went as far as emailing the official US website to make sure that they were a ligament vendor of Berkey. They confirmed that they are.
Anyway, I just got my Royal Berkey today, it’s beautiful and the water tastes great. Most importantly, my baby is getting good clean water since the tap water was causing him to have non stop diarrhoea. We live in an area with very hard water and the high levels of calcium and magnesium may have been causing his issues. The Berkey is expensive but I did the math and it’s equivalent to buying 5 months worth of bottled Evian water so between the money saved and peace of mind it will more than pay for its self. Thank you!

9. april 2024
Anmeldelse skrevet uten oppfordring

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv