Abitare Anmeldelser 

169
•
TrustScore 4 av 5

4,0

Vi bekrefter ikke spesifikke uttalelser siden en forfatters mening er hens egen, men vi kan merke en anmeldelse som "bekreftet" når vi kan bekrefte at det har vært kontakt med virksomheten. Mer informasjon

For å beskytte plattformens integritet vil alle anmeldelser på plattformen—bekreftet eller ikke—bli undersøkt av vår automatiserte programvare (tilgjengelig hele døgnet). Denne teknologien er designet til å identifisere og fjerne innhold som bryter med retningslinjene våre, deriblant anmeldelser som ikke er basert på en faktisk erfaring. Vi vet at vi ikke kan fange opp alt. Hvis du tror at vi har gått glipp av noe, kan du rapportere det. Mer informasjon

Se hva andre synes

Vurdert til 1 av 5 stjerner

Je tire la sonnette d'alarme concernant le site Abitare. J'ai passé et payé une commande de 58,49 € le 3 septembre dernier (Reçu n° 1657-2254). L'argent a immédiatement été débité.Depuis, c'est le sil... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Thank you so much to Phil for helping us pick our new sofas extremely helpful a true gentleman and all his staff are lovely big massive shout out to the delivery guys Mike & Matt for all your help tod... Vis mer

Vurdert til 5 av 5 stjerner

We were greeted in the store by a friendly cheerful young lady Meghan , she left us in peace to browse letting us know that she was there if we needed her , which is just how we like it :-) We found... Vis mer

Selskapet har svart

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Approximately 16 years ago bought 3 piece suite bedroom fittings and dining suite. Not the cheapest but quality second to none,first class service back then,i have returned time to update my preferenc... Vis mer

Selskapet har svart

Informasjon om virksomheten

  1. Møbelbutikk
  2. også i
  3. Butikk
  4. Interiørarkitekt
  5. Møbeltilbehør

Skrevet av virksomheten

Abitare is one of the UK's largest independent showrooms, displaying a huge range of bespoke furniture – shop online using our new website, or in-store now.


Kontaktopplysninger

4,0

Bra

TrustScore 4 av 5

169 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen tidligere historie av å be om anmeldelser

Denne virksomheten har ikke oppfordret kundene i det siste, og anmeldelser er derfor kanskje ikke representative

Har ikke svart på negative anmeldelser

Slik bruker virksomheten Trustpilot

Se hvordan anmeldelsene og vurderingene deres innhentes, vurderes og modereres.

4,0

Alle anmeldelser

(169)

1 anmeldelse i de siste 12 månedene

Skriv en anmeldelse
Virksomhetene kan ikke betale for å skjule eller tilby belønning for anmeldelser på Trustpilot. Anmeldelser er meningene til individuelle brukere og ikke Trustpilot. Mer informasjon

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Perfect after sales customer care

Purchased a quite expensive michael tyler 3 and 4 seater sofa from Abitare approximately 3 years ago.
Over that time the sofas developed two material faults.
Abitare had the sofas sent back to michael tyler for repair then for a full recover
I must point out that this was no fault of Abitare or michael tyler, it was just a rare material fault beyond their control. The sofas have come back with an upgraded fabric and are like new again.

After care and customer service have been fantastic.
We have also in the past purchased Natuzzi sofas for another room approximately 6 years ago with recliners these are still like new.
I am sure that after 3 years other companies would just walk away.
A big thank you also to Mary for the emails and telephone calls keeping us up to date every step of the way.
We will surely be purchasing from Abitare in the near future.
Thanks again team

17. mars 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Found my favourite furniture store.

Excellent experience with an obviously professional and caring company. From day one to delivery nothing was left to chance and advice always forthcoming. The fact that I live in Suffolk and they are based in Lancashire proved to be no hinderance at all. I cannot recommend them highly enough.

5. februar 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 2 av 5 stjerner

I ordered a gas heater TS-2000 at cost…

I ordered a gas heater TS-2000 at cost almost 600EUR and it was shipped from Italy to Denmark as expected. I personally recieved it at my door, but when unpacking it, it had been dropped and the fame was damaged. My well documented claim was refused with the arguments that I had not signed with reservation, and it was possible that it had been dropped after recieving it. Further suggestions from my side to settle the situation was not replied upon, it is clear that this damage seems to be my own problem to fix, not making this an easy and cheap purchase.

27. januar 2021
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Morning Ole. You have the wrong business. We are a fabulous furniture business in the UK and we dont sell Gas Heaters. I think you have us mixed up with a company of a similar name in Italy. I hope you get it sorted but could you please remove this Review for me. Thank you and good luck. Phillip

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Alexander James sofa

I bought a sofa from Abitare in November 2019 and within a couple of months, a button came off! I contacted Abitare immediately and they arranged for the repair company to contact me straight away - and then lockdown happened which meant the repair wasn’t completed until July. I fully accept that this was in no way Abitare’s fault as we are living through unprecedented times where everyone’s work force is under immense pressure. A few weeks ago, another button came off! I contacted Abitare again and they attempted to contact the manufacturer on numerous occasions but received no response from them. However, I have to thank Mary at Abitare for her persistence and eventually the repair company came and carried out the repair. I love my sofa but I am very disappointed with the fact that two buttons have come off in less than a year. I am just glad that I bought it from Abitare and that the persistence of their customer service team, means that the problem is now resolved.

19. november 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Abitare review

I received amazing customer service whilst visiting the shop over the weekend. The gentleman that assisted me was extremely knowledgeable, attentive and basically couldn't have been more helpful.
I have always been extremely happy with my purchases, have recommended the shop to my friends and family and will definitely return.

17. november 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Stylish and great quality

Excellent service from Abitare, have ordered a few items for our living room to give it a refresh after spending so many lockdown hours in it already and we're really happy with the quality and style - breathed some much needed new life in to our home!

16. november 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Shocking experience

Cant believe the service! Ordered sofa in non contrast stitching. It arrived with CONTRAST stitching they ordered a replacement that arrived with CONTRAST stitching was really upset. Then then dyed the stitching of the original sofa without any documentation even when we said NO. We are now stuck with a two seater sofa and a chair that we paid around 2,500 for that wasnt what we ordered! We will not stop to get the matter resolved what ever it takes!

16. november 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Thank you for your message Mrs Staniforth. I believe this has been going on now for over a year. Your order was placed with a no contrast stitch and that was what we delivered to you. Exactly as per your order. Exactly as per your request. No contrast stitch. I understand that on or just after delivery you said you didnt like that colour of the non contrast stitch with is a cotton coloured stitch to match the leather you ordered in a non contrast. We delivered back in September 2019 exactly what it was that you ordered from us. We looked at your complaint and we had Natuzzi investigate the same and we did actually re order the whole order for you and had a Natuzzi specialist hand dye all the stitching to make it perfect for your requests, but you have never in nearly a year been in to inspect the replacement. We have gone to huge lengths to try and meet your very particular needs. You have in your home what you ordered. Please let me know how else we can help because it isnt right that you have been upset over this for 15 months.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Excellent Service

Wide range of quality furniture on display and sofas delivered within the timeframe promised so, overall, very pleased.
The acid test, however, is how problems are dealt with. One of our sofas had a faulty ratchet mechanism on the armrest. Pleased to say we had an immediate response and the problem was dealt with promptly and efficiently. Thank you Mary.

12. november 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Absolutely the worst customer service…

Absolutely the worst customer service I've ever experienced. They completely ignore requests, and when they do respond they actually don't help at all. I have a faulty sofa and they're solution is to add another leg?! After 5 months and still not having the issue fixed, I'm still waiting! I would definitely not recommend, stay clear

26. september 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Good afternoon. I am sorry that you feel you have had a bad experience. That is never our aim. We would like all our clients to have a great experience when purchasing from us and if there are service issues that we deal with them in the best possible way. Our service department isnt open on the weekend but I will ask them to call you on Monday. I have had a look through the file and all I can find is that we could not make a service appointment for you because you were unavailable. I am not sure if this was due to Covid or some other reason. But I can assure you that we deal with the best manufacturers in Europe and if there are service issues we always get them resolved. Please allow us to get back to you on Monday.

Sorry for the delay. I have the information to hand that we could not arrange with you to have the technician around to your home until very recently. As soon as he was allowed access he found that there was a an extra support leg that was short delivered from the factory. This extra piece was ordered straight away and will be in the UK at the technicians office in the next week. They will arrange to have it put on your sofa as soon as they can arrange it with you. Please accept my apologies for this oversight from the factory and on behalf of Abitare.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Amazing friendly service

Went in yesterday and had a look round after being let down by a couple of sofa places.
The chap we met was incredibly helpful, knowledgable and did what he promised.
Delivered a beautiful corner sofa the next day at a great price. We've order a few other bits off them too. I would highly recommend to anyone this place is a little gem.

11. september 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

Great service

I bought a Fama sofa in clearance. The service was exceptional, the product exactly as described, and the delivery men were great, carrying the sofa up 5 flights of steps. Would definitely order from Abitare again.

8. september 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 1 av 5 stjerner

Dreadful service

I’ve visited the shop twice to select the chairs i wanted. We got a quote verbally and asked for it to be emailed to us for review. No email arrived so we’ve called at least 4 times. No messages returned and still no quote received! Perhaps they can afford to lose a 2.5k order?! Dreadful service.

4. september 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Afternoon Caroline. Please accept my apologies if the staff or I have failed to get back to you. I have asked everyone that is here today if they have your details and I am coming up with empty hands. I can assure you 110% that any sales are always gratefully received and actively searched for. Without sales we are nothing. Please e mail me directly with what you require and I will get back to you straight away. Please send to phillip@abitareuk.com I hope that you will allow us to put right this error.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Outstanding Customer service

Having been put in a precarious position by another company who left a table outside in the rain with no instructions on how to disassemble, I had no idea what to do.

By chance, I messaged Phillip, who despite not being from the company I bought the table from went at lengths to help me, even getting a delivery driver to explain the instructions to me.

10/10 Customer service, I will be doing most of my future furniture shopping from here, and recommending it to friends and family.

11. juni 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

First Class service

First Class service, I called this company to see if they could help me with an item delivered from a company in Italy. They did not deal with this company but took my details and told me they would be able to contact their agent who would get in touch.....what a fabulous company. That is what you call customers service and I will definitely be looking to buy from this company in future.

2. juni 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Vurdert til 5 av 5 stjerner

happy customer

I purchased a Good quality sofa at reasonable price. Friendly and helpful staff from shopfloor guy to delivery man

10. mars 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Thank you for this fantastic review! We're delighted that you had such a great shopping experience with us. We hope to welcome you back in store soon.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Wardrobe doors.

We purchased bedroom furniture over 6 years ago and had a problem with the glass doors on the wardrobe. Fortunately the furniture was guaranteed for 10 years. We contacted Abitare and from start to finish they were 100 percent helpful. A big thanks to Mary who organised the repairs. We now have new doors. The customer service is excellent. Thanks to all.

20. februar 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Thank you so much for this great review John. As an independent business we feel we can give a more personal shopping experience to our customers and we pride ourselves on delivery the highest level of customer service and aftercare. Don't hesitate to contact the team should you need anything else in the future.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Fantastic customer service and after-sales support

Fantastic customer service as always. We bought a sofa from Abitare about 18 month ago and at Christmas my son managed to break the seat frame. I raised a claim on my household insurance, and the company they passed it on to repair it wanted info on where we got it from and to make their job easier if it was possible to get a ready made part. I contacted Mary who was extremely helpful and advised what was possible and continued to check in with me even though another company was supposed to be sorting it out.

9. februar 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Thank you for taking the time to leave us this lovely review Cathy. We pride ourselves on delivering exceptional levels of customer care both during a purchase and after a purchase is made so we are delighted that we could help you resolve the issue. Don't hesitate to contact the team should you need anything else in the future.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Definitely recommended!

We’re from out of the area and didn’t know anything at all about this store until traced on line but from the first time I rang them and then throughout 2 visits ( plus phone calls and emails also), the staff we encountered, Manager Paul and assistant Greg, were extremely welcoming, pleasant, helpful and knowledgeable. We found the store to be well stocked, covering various price ranges and competitive in their pricing. There aren’t many of these type of stores around now and service felt friendly, personal and genuine and we recommend the store. ( Not had our order delivered yet ( normal 8/10 week order time) but, hopefully, we will still be singing the store’s praises once we have received delivery of our large purchase! Thank you, Paul and Greg!

3. februar 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Thank you so much for taking the time to leave us this wonderful review Liz. We pride ourselves on delivery an exceptional level of customer service and care and to hear that you rate our service so highly is wonderful. We hope you love your order when it arrives and don't hesitate to contact the team should you need anything else in the future.

Vurdert til 2 av 5 stjerner

spent £3800 on a 3 piece suite

spent £3800 on a 3 piece suite, paid cash as well, waited 12 weeks for it to come and when they brought into my house one of the chairs was damaged which I spotted not them,a hole in the leather,they never contacted me whatsoever, I had to keep ringing them to see what was happening, eventually they ordered me a replacement chair,took another 12 weeks to come and I was concerned that the colour might not be the same,they convinced me that it would be a exact match,guess what I've got a different shade of chair compared to the rest of my suite,even over time now it still doesn't match

17. januar 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Thank you for your feedback Mick and we are very sorry to hear that you still have an ongoing complaint with us. We can see that you first raised this issue in October 2018 and we replaced the chair that was damaged in transit, in January 2019.

As all Calia sofas are made to order in Italy it is usual to expect a 12 week wait and we’re sorry if that caused you any inconvenience at the time. We have not been made aware that you still had an issue with us in the twelve months that have passed since your replacement arrived. We would like to invite you to contact the store and speak to our General Manager and we can discuss the matter with you further and try and come to a happy resolution.

Vurdert til 5 av 5 stjerner

Brilliant company to deal with.

Brilliant company to deal with.
Nothing is too much trouble.
Wide range of furniture and styles ,and after sales service second to none.
Highly recommended
Staff very helpful

4. januar 2020
Anmeldelse skrevet uten oppfordring
Logoen til Abitare

Svar fra Abitare

Thank you for your 5* review Steven. We always aim to go above and beyond for our customers and your review means the world to us. We hope to welcome you back in store soon.

Dette er Trustpilot

Alle kan gi tilbakemelding på Trustpilot. De som skriver en anmeldelse, har rett til når som helst å redigere og slette den. Enhver publiserte anmeldelse er synlig så lenge en tilknyttet konto er aktiv.

Vi har et eget team og smart teknologi som beskytter plattformen vår. Finn ut hvordan vi motvirker falske anmeldelser.

Lær om anmeldelsesprosessen på Trustpilot.

Her får du åtte tips om hvordan du skriver en god anmeldelse.

Verifisering kan bidra til å sørge for at anmeldelsene du leser på Trustpilot, er skrevet av faktiske personer.

Det kan gi en skjev TrustScore å tilby belønning for eller be bare enkelte kunder om å skrive en anmeldelse, og dette går imot retningslinjene våre.

Ta en titt selv